Přejít na obsah


Fotka

Motor 1.9 TDI PD 77 kW


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
2286 odpovědí na toto téma

#376 rasto1180

rasto1180

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 23. prosinec 2006 - 15:55

Ahoj vsetci, pekne sviatky a vela peknych a hodnotnych moemntov do roka 2007....

...chcem sa spytat... je mozne ze moja Octavia II Combi 1,9 TDi zere pri zabehu viac ako po nom. Predtym som mal C5 kombi 2.0 HDi a to zralo podla pocitaca to iste v zabehu co po nom. Cize prvych 5000 km to iste ako v 15tis. km a aj pri 65 tis. km.

Pisem preto, lebo moja nova Octavia ma 1500 km, v meste zerie podla pocitaca 6,8 - 7,5 litra. Podla toho kolko krat startujem, aj ked podotykam ze teraz je po hodine vzdy motor studeny, kedze je cez den teplota vonku od 2 do 8 stupnov Celzia. Ked som tych 100 km presiel na 4 razy, cize v priemere 25 km jedna jazda po meste, tak bola spotreba 7,3 litra. Pritom to to nijako nevytacam ani nepodtacam. Radim pri kludnej akceleracii okolo 1900-2200 otacok. Nejazdim po meste nad 80 km/h aj na dlhych 2-prudovkach.

Prosim ma niekto podobnu skusenost, alebo nejake zmyslupne vysvetlenie? Bol by som rad, keby ste napisali... Kamarat kupoval pred 3 mesiacmi predomnou to iste, akurat sedan, nie combi verziu, jazdi sice skor zmiesany cyklus ako mesto, a ma 5,2 l priemerku v pohode. Pri 90 km/h mu ukazuje aktualku 3,6 - 3-9 litra nafty, mne pri 100 km/h ukazuje 5,1 az 5,4 l, pri ustalenej 130 kmh na dialnici po rovine mi pocitac pod 6,6 neukaze. Poradte prosiiiiim.
PODOTYKAM, auto je este v zabehu, 1500 km od novoty, nejake rady ohladne zabehu by som uvital, resp. comu sa vystrihat.

VDAKAAAAAAA, Rasto...

#377 Luke288

Luke288

    ultraprovocatorio

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 528 příspěvků(y)

Publikováno 23. prosinec 2006 - 16:28

tobe se behem 25km jizdy po meste nezahreje motor na 90°C? jedine, ze bys jezdil jenom z kopce. jinak je podle me neco spatne.

co se tyce spotreby ve meste, po Praze, kdyz je zacpa, tak jsem minulej tejden jel ze Zizkova na Strahov za 11.1l/100km, takze bud v klidu, najeto mam 78tis km. spotreba po zajeti mozna trochu klesne, ale podle me radis zbytecne moc brzo. mas 1500km, takze uz muzes jezdit v celym spektru otacek, v tehle km uz je to jedno.

pokud tvuj kamos jezdi smíšenej cyklus za 5.2, je to podle me normalni, tech 3,6-3,9 pri 90km/h je taky asi realny, ale za predpokladu, ze jede po absolutni rovine, do kopce je to nesmysl. tvých 5.1-5.4 pri 100km/h mi prijde realnejsi. a pri 130 je 6.6 taky OK. nesmis koukat na okamzitou spotrebu, ale na prumer.

a jezdi uplne normalne, 1500km na zajeti staci, ja teda zajizdel 2000km, ale 1000km volny jizdy si myslim staci.

jinak jeste k ty spotrebe, uvedomte si, ze to auto vazi nejaky kilogamy, motor ma nejakej objem, to proste nemuze jezdit zadarmo.

#378 rasto1180

rasto1180

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 23. prosinec 2006 - 17:05

Luke288: diky moc za odpoved...

teplota stupne na 90 stupnov v pohode hned po 3-6 km podla provozu, to som asi sa nepresne vyjadril... proste prejsem trebars 15 km, necham auto stat povedzme 1,5 hodiny a potom znova nastarujem a idem.. cize znova proces zohrievania studeneho motora... to som mal na mysli...

Este jedna vec... cital som tu nieco o preinstalovani SW pre motory 1,9 TDi, ja mam BXE verziu, vyrobeny asi v 11/2006, kupoval som auto ktore bolo na sklade 10.12.2006... tak hadam tam nestalo 3 mesiace... :-))

Tyka sa aj mna tento update SW alebo nie? Zatial ziadne cukanie nepocitujem, a kedze som presadol do Octavky z C5 2.0 HDi, tak akurat buracanie a rachot pri akceleracii, co je uz asi pre VW Group motory priznacne...

Nuz a napriek tomu ze som velmi rad, ze si mi odpisal Luke288, tak som na druhej strane sklamany trosku, lebo na toto auto som sa namotal prave na zaklade "najnizsej spotreby v danej hmotnostnej a vykonovej kategorii automobilov" (platne asi pre 5/2005), cize som ocakaval mesto za 6, max. 6,5 litra a 130 kmh za 5,8 povedzme. Dalsi kamarat ma Octaviu I 1,9 TDi, 81 kW (110 koni) a pri 120 kmh mu ukazuje 5,2 litra. Dojazd ma v komnbinacii mesto a kombinacia (pol na pol) vzdy cez 900 km pri 55 litrovej nadrzi. Ja som zatial tankoval iba 3ti krat. Druha plna nadrz v poradi mi vystacila asi na 680 km po prepocte.

P.S.: Priznam sa, cakal som mensiu spotrebu ako na Citroene C5ke, 2.0 Hdi, 110 koni, kde mi cucalo v rozmedzi 6,3 az 6,8 litra pri 130 kmh. Nad 130 kmh som zatial kvoli zabehu nesiel, aj ked podla navodu po najazdeni 1000 km od novoty som radil sem tam aj za otackami 3500 - nie stale ale semtam. Na 5ke som zatial ale viac ako 140 nesiel, a to tiez iba pri poslednych 200 km po dialnici.

No uvidim, ako sa to bude vyvijat dalej.... snad spotreba klesne...
OZAJ !!! AKO JE TO S OLEJOM? Znamy ma varoval ze mam doliat liter oleja po prvych 2000 km? Je to pravda, alebo zase len nejaky kvááák??
Problem so stylom jazdy nemam, cize je vylucene ze by som nieco robil zle... mam odjazdenych asi 40 aut, s kazdym od 1000 do 1500 km v priemere, a na svojom cca 90 tis. km. Pisem len preto aby sa ta spotreba nezdvovodnovala neznalostou jazdy na TDi motore trebars...

VDAKAAAAAAAAAAAAAAAA, RAsto

#379 Luke288

Luke288

    ultraprovocatorio

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 528 příspěvků(y)

Publikováno 23. prosinec 2006 - 17:24

olej dolejvej az kdyz je treba. proste se podivej a zkontroluj. je fakt, ze tenhle motor mi bere oleje docela dost, kazdejch tak 8tis km dolivam litr a to az posledni dobou, do takovych 60tis km mi to zralo litr na 5tis km.
jinak dojezd jsem nikdy nemel vetsi jak 850km(realnej, ne podle pocitadla)

#380 rasto1180

rasto1180

    Junior

  • Uživatel
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 23. prosinec 2006 - 17:27

Diky, diky, diky...

napisem este neskor... aby som mal informacie z prvej ruky...

Caf, Rasto

#381 Otakaro

Otakaro

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 17 příspěvků(y)

Publikováno 25. prosinec 2006 - 00:26

rasto1180: O tom, kdy je Tvoje auto vyrobené, by Tě měl informovat prodejce. Já kupoval taky skladový vůz, v 10/2006, no a auto bylo z 30.5.2006. Ale zase to bylo znát na celkem slušné slevě.
Jinak BXE je motor, pro který je na světě nový SW. Ale pokud cukání nepociťuješ, tak bych se tím netrápil. Pakliže je Tvé auto skutečně z 11/2006, pravděpodobně budeš mít SW OK již z fabriky. Mě to cukalo hned od začátku.
A co se týče spotřeby, tak já po městě moc nejezdím, spíš dálnice. Jezdím tak kolem 120 - 130km/h a podle PP je moje průměrná spotřeba 5,1l. Vzhledem k tomu, že jezdím v podstatě pevnou trasu a tankuju u stejný pumpy, tak můžu žíct, že ta průměrná spotřeba docela i souhlasí se skutečností.
Zatím mám najeto cca 4tis km a olej je OK, jsem stále v horní části měrky.

Hezké Vánoce

#382 Igor

Igor

    Simply Clever || ex-admin

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 778 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 25. prosinec 2006 - 00:43

Ak potrebujete zistiť presný dátum výroby vášho vozu, hoďte mi VIN do SZ a ja vám hodím odpoveď do 24 hodín B)

#383 kingo12

kingo12

    Uživatel

  • Uživatel
  • PipPipPip
  • 137 příspěvků(y)

Publikováno 26. prosinec 2006 - 18:48

I po přehrátí softu auto splnuje normu EURO 4..A je tam i dostatečná rezerva.Takže ,pokud bude motor v pořádku a nebude načipovaný,tak nebudete mít žádný problém.A až vstoupí platnost EURO 5 ,tak to bude ještě zajímavější.Filtr pevných částic,jeho elektronika,vyhodnocení,výměna-RANEC PENĚZ.

Ok. Dik za vysvetlenie. Len neviem preco aj MR2007 musi chodit na prehratie softu, preco nie je dobry soft nahraty priamo vo fabrike?

#384 DIAGNOSTIK

DIAGNOSTIK

    Veterán

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPip
  • 1 369 příspěvků(y)

Publikováno 12. leden 2007 - 17:21

Zajímalo by mně ,kolik Vás se potýká s problémem u motoru BJB-77 KW,že špatně startuje za tepla,nebo po nastartování má nerovnoměrný chod,jako by na tři,že to pozná i technicky nevzdělaná ženská.A nedělá to pravidelně.Jinak za studena perfektní starty.
A taky,jak to Váš servis řešil.

Tento příspěvek byl upraven od DIAGNOSTIK: 12. leden 2007 - 17:44


#385 DIAGNOSTIK

DIAGNOSTIK

    Veterán

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPip
  • 1 369 příspěvků(y)

Publikováno 14. leden 2007 - 18:05

asi ten problém nikdo nezná.........

#386 Speeder

Speeder

    Profesional

  • Uživatel
  • PipPipPipPip
  • 792 příspěvků(y)

Publikováno 14. leden 2007 - 18:09

Ja mám BJB ale nestretol som sa s tým. Myslel som že sa to týka skôr 2.0TDI, tam s tým poznám viac ľudí...

#387 jirkaK

jirkaK

    Mistr Fóra

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4 937 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 14. leden 2007 - 20:02

Ja mám BJB ale nestretol som sa s tým. Myslel som že sa to týka skôr 2.0TDI, tam s tým poznám viac ľudí...

tak jak píšeš u 2.0 TDI je to lahůdkový. A kdo zná můj příběh s výměnou vstřiků ví, co jsem s tím měl za patálie. Studený starty a volnoběžnej chod jsou po jejich výměně už sice o.k., zato se stále víc zhoršujou právě ty teplý starty. Zajímavý je, jak píše Diagnostik, že to není úplně pravidelný. Prostě to někdy nastartuje líp a někdy hůř. Včera zrovna se mi stalo, že jsem letěl pěkně zvostra do asi 5km kopce, načež mi to nahoře naprosto školácky chcíplo v křižovatce. Okamžitě jsem startoval, ale točil jsem tak 3 - 4 s. To byl zatím rekord. A co s tím dělá servis ? No jako obvykle nic, protože neví. :(

#388 jELDA

jELDA

    Uživatel

  • Uživatel
  • PipPipPip
  • 198 příspěvků(y)

Publikováno 14. leden 2007 - 20:25

taky mam obcas problem za tepla natocit behem chvilky jak je tomu za studena ... je fakt ze to dela jen obcas :) co s tim netusim :(

#389 ferda25

ferda25

    Mistr Fóra

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2 679 příspěvků(y)

Publikováno 14. leden 2007 - 20:55

Hmm a co na to řeknou ve značkovém servisu: diagnostika OK a že to jde špatně je jen Váš subjektivní dojem....já mám obdobný problém s 2.0 Fsi ten motor cuká v nízkých otáčkách a do vysokých se mu taky nechce a po startu smrdí a to prý kdyby bylo něco špatně tak to zaznamená diagnostika...tak je všechno v pořádku.

#390 rostama

rostama

    Profesional

  • Uživatel
  • PipPipPipPip
  • 387 příspěvků(y)

Publikováno 14. leden 2007 - 21:43

Zajímalo by mně ,kolik Vás se potýká s problémem u motoru BJB-77 KW,že špatně startuje za tepla,nebo po nastartování má nerovnoměrný chod,jako by na tři,že to pozná i technicky nevzdělaná ženská.A nedělá to pravidelně.Jinak za studena perfektní starty.
A taky,jak to Váš servis řešil.

Mám ten motor v O2, je ale upravený SW, najeto 46000 km ale nikdy jsem nic tkaového nezpozoroval.

#391 DeMarco

DeMarco

    Uživatel

  • Uživatel
  • PipPipPip
  • 87 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 02:50

Mam taky 77 KW ikdyz chiplou, ale ty horsi starty za tepla muzu jen potvrdit, nicmene znam snad dalsich 5 aut v mem okoli (O2 1,9tdi), kterym to dela uplne stejne. Za studena hned a kdyz je teply, tak jak kdy nekdy 2 s, nekdy i 4, ale mam takovy dojem..ze nejhorsi to byva vzdy v pripade..pokud to chcipne a clovek musi hned startovat znova (treba na krizovatce) a cim vetsi pauzu ten motor ma tim mene to pak trva. Jakoze v servisu sem se o tom parkrat zminil a to na muj servis nemuzu rict opravdu ani sluvko spatne, ale dela to i jejim predvadeckam..takze to bude asi nejaky neduh vetsiny octavek s 1,9

na druhou stanu..nastartovalo to zatim vzdycky..takze tomu nedavam vetsi pozornost

#392 Luke288

Luke288

    ultraprovocatorio

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 528 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 11:24

nevim jestli mam zrovna BJB, ale startuje to v pohode, slabsi to bylo, kdyz jsem to mel chiply, ale nikdy neslo o vic jak 1 sekundovou prodlevu a přičítal jsem to právě tomu chipu

#393 Prochaine

Prochaine

    Profesional

  • Uživatel
  • PipPipPipPip
  • 313 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 11:35

Já mám BXE, takže nemohu sloužit :-(

#394 jirkaK

jirkaK

    Mistr Fóra

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4 937 příspěvků(y)
  • Gender:Male

Publikováno 15. leden 2007 - 12:14

jak je vidět, je to věc obvyklá. O to víc je zarážející, že jsem ještě neslyšel jednoznačný vyjádření, čím to je. Mě se to začalo projevovat tak asi po 50 t. km, takže ti, co mají míň, asi nic zatím nepozorujou. Přesně to popsal De Marko. A myslím, že to není neduh motoru BJB, ale obecně technologie PD. A nemyslím ani, že to má souvislost s čipováním.

#395 DeMarco

DeMarco

    Uživatel

  • Uživatel
  • PipPipPip
  • 87 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 14:47

Tak ja sem auto kupoval kdyz melo nalitano 26 tisic km a ty teple starty byly horsi uz i tenkrat (dnes mam 52 tisic km a zatim se to ani nezhorsilo ale ani nezlepsilo) a ty 1,9-tky v mem okoli tem to za tepla hur starovalo uz od novoty. Takze jak napsal jirkaK i ja si myslim, ze to bude obecne neduh PD motoru, ikdyz tady na foru sou lidi, kterym to nedela a nebo zeby za tepla jeste nestartovaly nebo si toho nevsimly? Jinak sem se na to startovani tepleho motoru ptal znova v servise a tam mi znova potvrdily.."ze to tak proste u tech tdi-cek byva", takze skodovka jako obvykle nic nevi a tudiz i nic nedela.

#396 Luke288

Luke288

    ultraprovocatorio

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6 528 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 14:59

jo, to bude ono, tady jsou samý kloboučníci, eště podle i/y koukám, že samý ženský a za tepla jsme ještě nestartovali :doh
sorry, to je proste blbost. jsou motory, ktery to dělaj a jsou motory, který to nedělaj... aspon teda minimalne jeden(muj) to nedělá a startuje dobře za tepla i za studena

#397 FenderStrat

FenderStrat

    Nováček

  • Uživatel
  • PipPip
  • 39 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 16:28

rasto1180 - neboj, ta spotreba klesne. Ja mel prvni 2 tis. Km prumer 6,8 (hlavne mesto). Ted mam najeto 7 tis. Km a bezne jezdim mesto 5,2-5,5. Musis vzit v uvahu i zimu (ne, ze by podle mych meritek letos nejaka byla...sakrapes...) ale prece jen to ted zere vic, nez v lete. A jestli mas tempomat, pouzivej ho. Hodne spotrebe pomaha-aspon ja mam ten dojem, ze kdyz jedu 90, tuknu na tempomat a dam nohu z plynu, zere to min. Vlastne...kdykoliv cvaknu na tempomat zere to min-asi vlastnost me prave nohy :D
Co se tyce cukani, ja mam auto MR2007 (10/2006) a soft mi museli v servise taky prehrat. Nejdriv to bylo v pohode, ale po nejakych 3 tisicich Km to zacalo fakt vyrazne skubat. Po prehrati vsechno OK. V te dobe uz se o zavade nejakou dobu vedelo, takze fakt nechapu,proc z fabriky sjizdely auta s touto zajimavou "ficurou" :)

#398 P2M

P2M

    Vrchní průserář s Fordem

  • Uživatel
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4 480 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 16:38

jak TDi-PD v FRS, tak TDi-PD 77kW v OII mi tohle nepředvádí

#399 DeMarco

DeMarco

    Uživatel

  • Uživatel
  • PipPipPip
  • 87 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 18:47

No me to ve FRS taky drive nedelalo, az ted u octavky. A pokud Ti to Luke startuje dobre i za tepla, tak to bud jen rad. Nicmene pokud by o tom problemu tech horsich startu vedel nekdo vice, tak at si to nenechava jen pro sebe,pls

#400 Alexas

Alexas

    Profesional

  • Uživatel
  • PipPipPipPip
  • 542 příspěvků(y)

Publikováno 15. leden 2007 - 19:20

Taky zatím no problemo.