Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI PD 77 kW


milano205

Doporučené příspěvky

Půjčit nevim,ale koupi se dají zde ....Ale pozor..i u 1.9TDI-PD 77kw jsou dva druhy...ten trn na vačku ne,ten je stejný pro všechny 1.9TDI-PD i 2.0TDI-PD,ale ten spodní aretační přípravek na kliku záleží na kodu motoru....vim z vlast.zkušenosti že např.BKC má jiný než novější BXE....dělal jsem to na BXE a měl jsem ten spodní přípravek na BKC a nešel tam vůbec nasadit a i ryska vycházela jinde...tak jsem tehdy volal známému do AutoJarov a ten mi to hned vysvětlil proč mi to nejde,že od BXE tj.od 03/2006 je ten spodní příravek jiný...tak mi ho tehdy půjčil a už to byla jedna báseň.

Jinak bez přípravků u TDI-PD rozvody nedělat !!!...pár známým to takhle vyměnil nějakej kutil/garážista a všichni pak měli problémy...vyšší hlučnost,spotřeba,výkon...Nakonec to pak všichni musely nechat předělávat..

Ahoj Karlosi,

 Prosim tě, začínám pomalu dělat rozvody na Octavce II, 1.9 tdi, 77kw, motor BXE a sháním aretační přípravek na klikovku. Jaký si mám sehnat? Jak už jste zde psali, jsou dva a já mám zrovna u tohoto typu motoru (BXE) hlavu v pejru.. A určitě nebudu sám WIN je: TMBGS21ZX72017095

Editováno: , autor: Vladimír Adam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim kluci, prosimvás o radu nebo názor. Mám motor 1.9 TDi 77kw, vše v sérii včetně softu.

 

Před několika dny jsem měnil rozlítlé turbo, po opravě jsem nahrál seriový soft, a chci se zeptat, jak moc má vliv na Turbo a celkově motor absence Katíku a středové části výfuku?  :kol-32:

 

V příloze jen pro zajímavost moje turbo :D

 

díky

post-78038-0-74256000-1403174760_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Moocher Louda

 

Neměl jsi náhodou udělán chip na 95KW??   :kol-28:  A absenci myslíš jen rouru od svodů až k zadnímu tlumiči?? V tom případě je lepší ( volnější, rychlejší ) odvod spalin a tím může turbo více ( rychleji ) dávat čerstvého vzduchu a paliva do válců. Takže se dá počítat se zvýšením výkonu a kroutícího momentu. Na druhou stranu to bez toho bude hlučnější a dá se mluvit o větší kouřivosti. Ale nemá cenu to dělat pokud nemáš větší turbo a dostatečný IC.

 

Jen se zeptám jak moc hvízdalo turbo než se lopatky střetly s pouzdrem turba??

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, všechno je důkladně vyčistěné, IC nový, turbo nové. 

 

JInak ano, poslední půl rok turbo hvízdalo, při dojíždění z kopce, nebo od 2 do 3 tis otáček. A byl tam chip právě, ted uz tam není je vše v sérii. A i nové turbo nadále hvízdá. Jinak banka hned za turbem (katalizator) jen vykuchyný, takže jen banka, stredová část výfuku je fuč, místo toho navařená trubka a koncový díl zůstal.

 

JInak ke hvízdání turba, prý se to může stát, ale že je to normální. Pro jistotu jsem si nechal dat zaruku pul roku na turbo, ale i tak mi to neprijde ideální. Jinak nové tubo je originál, zadný repas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano to je má šlechtična. :kol-28:  K turbu, osobně si myslím, že by to hvízdat nemělo ( ale nevím jak intenzivně je to slyšet ), protože je to špatně vyvážené turbo. Ale k tomu by se měli vyjádřit povolanější než jsem já. Osobně bych nečekal na další destrukci, protože si tím ničíš svého mazlika. Jsou to pak zbytečné opravy. Ale jestli to máš nebo nemáš reklamovat to si musíš rozmyslet sám. Já za sebe musím říct, že bych turbo co je hlučnější než bylo mé předchozí nechtěl. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Chcem sa spytat par veci... mam BXE a uz to nieje zrovna mladik, ma za sebou peknych 360t km (r.v. Nov 2006) ... cez tyzden som kvoli problemu s cukanim (riesim v inom vlakne, pravdepodobne kalelaz k vstrekom), jazdil na pozicanej Octavke s rovnakym motorom, ale ma polovicny najazd cca 150t km.... Co som si vsimol, tak moj motor je omnoho hlucnejsi jak ten s polovicnym najazdom, proste niekedy mam pocit, ze mam dieru vo vyfuku, no ten zvuk ide od motora, ako keby bo lproste viac "vybehany" a to malo vplyv na jeho hlucnost.... tiez som si vsimol, ze sa do kabiny prenasaju vibracie, lebo na mojom pri urcitom rozmedzi otacok "vibruje" spetne zrkadlo, malinko, ale napriklad nedokazem rozoznat znacku auta co je zamnou... menil uz niekto silentbloky motora a vie mi povedat ci pocitil nejaky rozdiel? Na mojom som menil akurat horny a spodny silentblok vzpery medzi prevodovkou a napravnicou, ale pravy silentblok motra a lavy na prevodovke je povodny... rozdiel je, ze ja mam 4x4, pozicana je predokolka a na mojej este nebola menena "slavna" zadna hardyspojka medzi kardanom a haldexom... len doplnim, ze to nema nic spolocne s vibraciami medzi 1900-2200 otackami, ktore su sposobene zadnou hardyspojkou,resp zvukovy prejav tomu vobec nenasvedcuje :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) Tvoje auto znám, denně ho potkávám u Hokejky pokud se nemýlim :)

 

Nicméně, co stím? Mám čekat až se to zas rozletí a potom na zaruku vymenit, nebo hrozí i něco dál? 

me po vymene taky houka,dal sem ho reklamovat-znova ho vyvazily a stejne porad houka zepry za to muze vykuchyny dpf,jestli to u tebe nedela vykuchly katalyzator

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ked som pozeral ELSU tak tam pisu, ze kardan sa vyvazuje jedine pri vyrobe a inak sa prevazit neda... Ano, do 300t km to bol premenlivy, potom som ho prehodil na 15000km... A ten zvuk motora je najvyraznejsi pri zatazi, ked idem prlynulou jazdou je to v pohode, ale v okamihu ako zoslapnem plyn na podlahu zacne doslova hrcat, jak keby bola diera vo vyfuku (ktora tam na 100% nieje :) ) ... inak ten kardan skusim posunut, az bude lepsie pocasie. Ako aj s tym zuvkom a vibrovanim sa da v pohode zit a jazdit, ale preco sa nepoinformovat a neskusit tomu trochu pomoct, ked by to slo, ze jo :) ... mozno sa budete  cudovat, preco som kupoval auto s 300t km a riesim takeho "hluposti", no ta kupa bola pre mna vyhodna, aj ked sa tomu asi tazko uveri :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli mohu, tak k této diskuzi také něco přidám.

Mám čtyřkolku RV2005 1.9TDI 4x4 - motor BKC, najeto 205tkm, dcera má také čtyřkolku RV2007 1,9TDI 4x4 - motor BXE, najeto dle tachometru 240tkm(dle chyby v budíkách byla stoprocentně snaha o přetočení, takže odhaduji 340tkm).

 

Chod mého motoru je naprosto tichý, řešil jsem pouze známý problém s šestikvaltem(ložisko v převodovce a dvouhmota + komplet spojka),  hardyspojka vzadu(vibrace zezadu při 1900 - 2500ot) a problémy startování ohřátého motoru(softwarová úprava teplého stratu). Ty první dva problémy vyřešily hlučnost a vibrace. Nemyslím si, že u Martttina bude problém v dvouhmotě(specifický zvuk). 

 

Chod motoru Oktávky mé dcery je znatelně hlučnější. Tady jsem řešil problém s dvouhmotou + komplet spojka a také výměna obou zadních ložisek(taktéž vrnění zezadu), výměna pér a tlumičů na předku(prasklo péro vlevo). Čeká mě výměna hardyspojky(vibrace vzadu při vyšších otáčkách a s motorem v tahu - nejvíce znát na 5. a 6. rychl. stupeň). U tohoto motoru došlo pravděpodobně k čipování, neboť táhne hned odspodu. Dále mě čeká vyřešit problém nepříjemného zvuku(jako když pneumatika dře o nějaký předmět v podběhu) při přejezdu houpáků při vyšší rychlosti(80 - 100km/h)na zvlněných dálnicích a rovných zvlněných silnicích, když je auto nadlehčeno(viz vlákno zvuk při přejezdu houpáku).

 

Myslím si, že hlučnost může způsobovat

1. typ motoru(BXE hlučnější),

2. čipování

3. stáří motoru.

Editováno: , autor: PetrL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co s istotou viem, motor cipovany nieje a ma poctivych 360t. Tlmice, dvojhmota+spojka, rozvody, lozisko prevodovky (problem so 6 kvaltom) by mr. Sixta, oleje v prevodovke+zadnom diferencialy, zadne spojovacie tyce, toto vsetko sa menilo +/- pri pri 300-315t km. Co som si ja vsimol, mne po vymene spojky+dvojhmoty zmyzli vibracie, resp pazvuky, ktore su zvycajne pripisovane zlej zadnej hardyspojke (drnivy zvuk pri zatahu medzi 1900-2500 ot.). ... Co este menene nieje su spominane silentbloky motora, zadna a predna hardyspojka a ktovie, kolko vydrzi turbo, kedze je povodne- huka jak sanitka asi od vyroby, ale reguluje zatial v pohode, i ked pri prudkom podradeni -> otacky >2400 jemne piska az  po cca 2200 ot. (aspon si myslim, ze je to turbo) ... takisto pozorujem pazvuk, ked prejdem "houpak", ked sa motor ako keby nadlahci, nieco zavibruje...Kedze na nove auto momentalne niesu korunky, budem rad, ak moja pobeha este nejaky ten "rok", takze primerane investicie su asi nevyhnutne...

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak sem měl ve čtvrtek večer mizernej start ale pak vše OK. Včera ráno sem si řekl že kvůli tomu zajedu na diag. Ráno start OK, ale když sem dojel z garáže k baráku tak sem si všiml, respektive už sem pátral, z vejfuku malinko dým ale namodralá barva a cejtím nespálenou naftu, no a pak to začlo :) 1. 2. 3. dýmovnice a smrad nespálený nafty :rolleyes: Auto sem odstavil a teď už má dvorní mechanik, tejden než se k němu dostane (přede mnou dva Superby). Půjde hlava dolů a udělá se vše potřebný. Pakárna ale s negativa si vždy beru pozitivum, lepší teď než kdyby mně to nechalo v cizině 500 a víc km od domova :) Poudal něco o ventilech tak sem zvědavej co mě čeká :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...