Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 55 kW


Aischylos

Doporučené příspěvky

Zdravím, chtěl sem se jen zeptat na drobnost, neví někdo co znamená, resp-čím se odlišuje motor 1.4 16V BKY od BBY resp. BBZ??? Rozdíl mezi těmihle a 1.4 škodováckými celkem chápu... Je to rok výroby 2004..díky moc...:-)

neviem co je to za kod motora BKY ci ho pouziva skodovka, potom tu pises ze BBY a BBZ to trochu pletes dohromady.

motor BBY je od cca 3/02 vo fabii 1,4 16V 55kW dovtedy AUA.

motor BBz je od cca 3/02 vo fabii 1,4 16V 74kW dovtedy AUB.

neviem co si myslel konkretne ale pokial ti ide o rozdiely medzi 55 a 74 tak uz sa to tu pisalo 100 krat:

55-ka plastove sanie, 74 hlinikove

55 mensi prierez skrtiacej klapky ako 74.

rozdielna riadiaca jednotka (soft)

74 ma premenlive casovanie ventilov, 55 nema

74 ma hlinikovu vanu a 55 kovovu

pokial ti ide o to co sa zmenilo medzi AUA - BBY a AUB - BBZ rozdiely:

tak motor AUA, AUB ma zapalovacie trafo

BBY, BBZ ma uz cievky

samozrejme ze su tam rozdielne riadiace jednotky pri AUA - BBY a takysto aj pri AUB - BBZ

potom uz tam tusim nie su ziadne rozdiely dufam ze vysvetlene dostacujuco :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: odkud je toto ?? "74 ma premenlive casovanie ventilov, 55 nema"

BKY je pravdepodobne varianta 55 kW od 2005...co jsou za rozdily vuci BBY netusim...jiny EGR VENTIL ????

to uz neviem ci aj BKY boli znacene motory. co sa ti na tom nezda ze 74 ma premenlive casovanie ventilov a 55 nema, je to tak a aj v dielenskej to mas a uz aj tu to kolovalo x krat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nic nevím o tom že by 1,4 74 kw měla prom. časování ventilů. Ale bylo by to supr, odstranilo by to mdlý zátah do 3000 ot. A kdyby se k tomu ještě přihodilo přeplňování, tak už by ten motor opravdu neměl chybu.

Souhlasím, cenově by však byl někde jinde a do Fabie by se stejně nedával.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nic nevím o tom že by 1,4 74 kw měla prom. časování ventilů. Ale bylo by to supr, odstranilo by to mdlý zátah do 3000 ot. A kdyby se k tomu ještě přihodilo přeplňování, tak už by ten motor opravdu neměl chybu.

Souhlasím, cenově by však byl někde jinde a do Fabie by se stejně nedával.

no yaris to proměné sání má a taky to není žádný zázrak pořád to je 16V koncepce a zabírá to silně až kolem 3tis. otáček, každopádně to neodsuzuji nějaké zlepšení v nižších otáčkách tam je. Škoda že u fabie by se to těžce platilo před cca 5 lety jsem četl nějaký článek kde chlap že škody auto říkal že by proměné sání zvedlo cenu vozu o cca 40-50tis.kč a to by asi nikdo pak tu motorizaci nekoupil a volil TDI.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vše kolem motoru 1.4 16V

1.4 16V 74KW, informace

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=18192

1.4 16v 59kw vs 1.4 16v 74kw

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=17780

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4 16V 74kw- je líná....

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=50727

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4 16V AUB 74 kW - Písty do motoru..

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=2197

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4 16V klepe

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=6897

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4 16v rozvody

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=49232

Rozvody Fabia 1,4 16V 55KW, Rozvody

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=42971

Rozvody u 1.4 16V, Rozvodovy remen

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=16831

Kontrola rozvodov 1.4 16V

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=33133

rozvody 1.4 16V/55kW, spojovací ozubený řemen

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=28552

Rozvodový řemen 1.4 16V, posledni dotaz

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=9181

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

radu k 16V 74KW Fabii - vzduch. filter

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=56286

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

vynechává 1,4 16V za studena

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=51609

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cvakání ventilů v Fábie 1,4 16V 74kW

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=10125

Ventily 1.4 16V 74kw

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=7415

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Špatně startuje, 1.4 74 kW

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=29199

cvakání za studena 1,4 16V

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=40296

Fabia 1.4 16V 74 kW - bliká kontrolka motoru, auto cuká, a je nepravidelný chod motoru

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=33991

škubání motoru 1,4 16V 74kW

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=17847

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

olej na svicce, Fabia 1,4 74kw

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=51337

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Problémy s motorem po vybytí baterie, fabia 1.4 16V 55kw

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=48220

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FABIA 1 16v 55kW UTLMENIE

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=36284

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

fabia 1.4 16v 74kw, samy problem

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=11738

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1,4 16V ABU bezi na 3valce

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=62912

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4 16V 55kw - Uprava motoru na cca 80kW, Tak a je to tady, Fabulca dostane co proto

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=61969

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4 16V 55Kw BBY - co způsobuje cukání???, POUZE LIDE S TOUTO MOTORIZACI!!!!!

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=50902

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

olej do fabie 1,4 16V 74kw, 10W-40 či 5W-40

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=43650

Jaký olej do Fábie 1,4 16V 74kw

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=7697

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zapalovací svíčky do 1,4 16V 55kW

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=46419

Výměna svíček 1,4 16V 74kW

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=44679

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Chcipnutí motoru, 1.4 16v 74

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=14830

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Motor 1,4 16V/55 kW, Výměna po 100 000

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=4555

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaké palivo - 16V 74kW, N95 x N98

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=21002

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.4 16V-55Kw, zvýšení výkonu

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=13216

chip 1,4 74kw

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=11050

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fabia 1,4 16V 74kW - kde je vzduchový filtr?

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=8080

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opet 1,4/74 kW, maximálka/ otáčky

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=5157

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vykon Fabia 1.4 16V 74kw

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=28

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spotřeba 1,4 16V, kolik vám to žere?

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=403

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

jako již mnohokrát tady, první doporučení je VAG, tedy přečíst závady, od toho se pak můžeš odpíchnout dále. Těžko ti někdo poradí na základě symptomů z tvého příspěvku, teprve až nahodíš čísla popř.názvy chyb tak ti tady všichni rádi poradí. Navíc trocha upřesnění by i tak neškodila ... při každém startu? Kjenom když je chladno? ....... atd atd.

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Znamy ma podobny problem motor 1.4 16V 55KW r.v 2001, kod motoru nevim. Pokusim se mu to opravit ale mam par otazek, motor jsem jeste nemel odkrytovany, takze nevim jake jsou pod nim dily, proto se ptam. Z diskuze vyplyva ze kazdy valec ma svou civku, ale podle schematu je to jeden blok N152 ze ktereho jdou VN kabely k jednotlivym svickam, tak nevim na co je potom toto http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0369...-octavia-2.html. Dale bych se chtel zeptat jestli jsou zamenitelne dily ( vstrikovaci ventil, zapalovaci civka) ze stejneho motoru 1.4 16V 55KW ale r.v 2005. Je komplikovane se k temto dilum dostat, je k tomu potreba nejake specializovane naradi? Diky vsem za odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 1,4 16V 55 kW z roku 2002, je to kód motora AUA, takže predpokladám, že i ten z roku 2001 bude tiež AUA-čko. Líši sa od svojho nasledovníka AUB zapaľovaním, AUA má centrálne zapaľovacie trafo (je to vlastne dvojitá cievka zapaľujúca 2 a 2valce naraz), AUB má už zapaľovacie cievky na každej sviečke.

Mal som podobný probléms vynechávaním zapaľovania v 3. valci. Motor naštatoval na 4 valce, ale akonáhle som razantnejšie pridal plyn (obiehanie, rozbeh z križovatky...), tak prešel na 3 valce a už sa to nevrátilo späť. Neviem asi elektronika vypla vstrekovanie v problémovom valci, kvôli hrozbe poškodenia katalyzátora. Začal som výmenou sviečok, potom premeranie VN kablov ohmmetrom podľa príručky. Boli OK. Potom som si od známeho požičal zapaľovacie trafo a aj napriek tomu, že pri poruche 1 z cievok by museli vynechávať 2 valce. Stále sa nič nedialo, diagnostika ukazovala stále vynechávanie zapaľovania v 3. valci. Vymenil som i vstrekovače medzi 2. a 3. valcom (dá sa to zvládnuť hravo, len žiadne násilie, palivová lišta i konektory sú plastové) a nič. Chcel som si požičať tlakomer na kontrolu kompresného tlaku, ale nakoniec ma známy presvedčil, aby som ešte riskol výmenu VN káblov medzi sviečkou a VN trafom. A bolo to ono! Nakoniec to premeriavanie ohmmetrom síce preverilo priechodnosť kábla, vrátane odrušovacieho odporu, ale pravdepodobne na kábli boli konektorové problémy, ktoré sa samozrejme meraním ohmmetrom nedali navodiť. Vymenil som preventívne celú sadu zapaľovacích káblov a motor beží, ako z praku, plynový pedál môžem zatlačiť až na podlahu a zapaľovanie beží OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam takovy dotaz. Otec ma 1.4 16V 74kW r.v. 2005. Ted se mu po 70 000km rozsvitila kontrolka motoru a valil s tim okamzite na VAG do servisu, tam mu rekli kod chyby 17200 a pry ze jsou zanesene AGR ventily(je to mozne), ovsem s tim ze to bylo v dobe kdy bylo -25`C a po vymazani chyby uz mu to ted vubec nenaskakuje. Muj dotaz zni, lze je nejak jednoduse vymenit a nebo ten technik jen proste neco placnul a odchazi Lambda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj,nevím jestli to mám napsat sem,ale potřebuji radu.Mám motor 1.4 16V 55kw kod AUA a stále se rozsvěcuje kontrolka mazání.Vyměnil jsem spínač oleje a zase svítí,kontroloval jsem kabel ke spínači,ten je OK.Chci zkusit změřit tlak oleje na spínači,ale nevím jaký má být.Nevíte někdo?Případně co by to mohlo ještě dělat?Dík za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...