Přejít na obsah

Tempomat


DavidSpanel

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Chci si koupit Yetiho a tak obcházím prodejce a tempomat mě docela zajímá. Nedávno mi bylo řečeno, že pokud stojím o tempomat, že si jej mám nechat namontovat přímo ve výrobě, že dodatečná montáž je v současné době problém. U dříve vyrobených Yeti to bylo s dodatečnou montáži stejné jako u Octavie (výměna páčky + něco s řídící jednotkou ) Nyní prý škoda s řídící jednou něco udělala a je problém. V tomto smyslu prý prodejci dostali nějaké interní pokyny. Problém se prý ale řeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

už jste to někdo reálně řešil (doplnění tempomatu)?

Díval jsem se do ETKY a existuje pouze jedna verze podvolantové jednotky.

Tedy řekl bych, že ona jednotka tam je, podporuje tempomat a tedy je možné dokoupit pouze páčku s tempomatem.

A samozřejmě následně aktivovat v řídící jednotce.

Potvrzovala by to i oficiální nabídka od Škody, kde tempomat je nabízen za určitou pevnou cenu.

Tedy ne dle instalace do určitého stupně výbavy.

Mám pravdu nemám pravdu? :)

Díky za odpovědi.

Jz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pravdu nemáš! v Etce je většinou zobrazena jednotka s plnou funkcí tzn. mf volant, tempomat atd.. jestli podvolantová jednotka tempomat podporuje zjistíš tak že to přečteš vagem nebo se na ni fyzicky podíváš... většinou se musí u yetiho tahat drát až k RJ motoru... ale je pravidlem, že pokud už máš pal.pc. tak podvolantovka tempomat podporuje!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tu fotku co dáváš ty je tempomat pro O2 a tam se tahá kabel pouze u 04-05

Aha, dal jsem to vyhledat na webu a našel jsem zmíněný obrázek a jemu podobné.

Ale je pravda že číslo náhradního dílu je stejné, kromě A na konci.

BEA600002A je pro Yeti a já jsem vložil obrázek pro BEA600002.

Díky za upozornění.

Jz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Měl bych jeden dotaz ohledně tempomatu. Přemýšlím nad tím, že bych si ho nechal dodatečně namontovat a chtěl bych vědět, jestli to má vůbec cenu. Má s tímto aparátkem někdo nějaké zkušenosti? Jak to vypadá se spotřebou při zapnutém tempomatu (mám 1.2 TSI)? A co motor, netrpí? Předpokládám, že tempomat si u manuální převodovnky nevolí stupeň převodu, takže existuje nějaká hranice otáček, pod kterou tempomat už nejde a raději jede rychleji, než mu bylo rečeno (třeba v případě, že se změní sklon cesty)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych jeden dotaz ohledně tempomatu. Přemýšlím nad tím, že bych si ho nechal dodatečně namontovat a chtěl bych vědět, jestli to má vůbec cenu. Má s tímto aparátkem někdo nějaké zkušenosti? Jak to vypadá se spotřebou při zapnutém tempomatu (mám 1.2 TSI)? A co motor, netrpí? Předpokládám, že tempomat si u manuální převodovnky nevolí stupeň převodu, takže existuje nějaká hranice otáček, pod kterou tempomat už nejde a raději jede rychleji, než mu bylo rečeno (třeba v případě, že se změní sklon cesty)?

Tempomat je super věc jak na dálnici tak v obci (takové ty dlouhé průjezdy), nastavíš 50 a je to, udržet nohou 50ku je pro mě skoro nemožný, s tempomatem žádný problém. Jasně že u manuálu je to trošku složitější, Ty jsi ten kdo volí na jaký převod. stupeň se pojede. Co to udělá když příjde kopec a motor už na zařazenou rychlost nebude mít sílu táhnout Ti neřeknu, protože takovou situaci jsem nevyzkoušel.

Spotřeba je podle mě s tempomatem lepší, přece jen elektronika přidává přesněji než Ty nohou a jen tolik kolik je potřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tempomat ve Fábce HTP a funguje taky. Snaží se stále držet zvolenou rychlost: pokud jedeš do prudkýho kopce jde s plynem naplno a pokud to motor neutáhne tak auto zpomaluje. Po vyjetí na kopec se auto znovu rozjede na původní rychlost. Při jízdě z kopce se stále snaží držet rychlost - brzdí motorem. Pokud to motor neubrzdí, tak auto zrychluje. Pod kopcem se vrátí na původní rychlost. Tempomat se vypne jen brzdou, spojkou a tlačítkem. Plynem se nevypíná - můžeš mít nastavenou rychlost a např. pro předjetí jen šlápneš na plyn - auto zrychluje, pak plyn pustíš a auto se vrátí na původní rychlost. Samo, že se silnějším motorem to fumguje líp - přesnějc to udržuje rychlosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak jsem si objednal v Hellerovi v Ostravě Tempomat za 1600,- (jen tu výměnu páčky), prý by to mělo fungovat. Bohužel mě odpoledne zavolali, že by museli vyměnit další díl údajně za 15 000,- Tak to mě mrzí, už jsem se těšil, protože jsem si na tempomat zvykl v předchozím voze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...