Přejít na obsah

Alu kola, POZOR na dotažení šroubů!!!!!!!!


Crros

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi, asi každý kdo si přečte název tématu a jeho popis, tak si zřejmě řekne co za blba může takový téma vymýšlet, kdo normální by mohl nedotáhnout šrouby u kola.

S nastoupením jara a následným oteplením jsem si řekl, že přezuji na letní gumy. Už minulý rok jsem nazul Alu disky BSA 291 Manik Hyper black (7/17)(cca 10 000,-/sada) s tehdy cenově dostupnými pneumatikami Goodride v rozměru 205/50 R17(7000,-/sada).

Letos když jsem opět nazouval tyto kola, tak se za mnou stavil kamarád, aby pokecal. Já zrovna spíchal, že pojedu za chvílu do práce. A tak se mi stalo, že ač už sběhlí v této činosti,že jsem nedotáhl LP kolo a to se mi stalo osudným. Na rozbytých cestách, které absolvuji do práce se mi uvolnily šrouby, 3úplně a 2se pak následně vyrvaly ven i s diskem, který mi stačil prasknout po celém obvodu a to pod pneumatikou. Nutno podotknout, že se mi nehorázně rozkmital volant a já v domění abych něco neurval jsem začal pozvolna brzdit. Přední část disku odletěla do pole jak když vám odletí poklice z plecháče a vnitřní část disku, stále držící na pneumatice se rozkutálela rychlostí asi 40km/h proti protijedoucímu vozu octavia.

Díky bohu, všichni přežili ve zdraví. Jenže škoda na vozidle je značná. Pneumatika zasáhla pravou část nárazníku, ohla výztuhu a ta prorazila chladič. Spolu s ním to odnesla kapota, přední světlomety a blinkry atd... Odhadovaná škoda likvidátora 80 000kč :feve: :feve: :feve: :feve: :feve: .

Mně spadl vůz na brzdový kotouč a ohnul mi těhlici, nová stojí s nábojem cca 5000,- a nové brzdy ATE asi 3000,-(ty byly naštěstí před výměnou). Bohužel musím připočítat i ztrátu liťáků, protože se mi nový disk již nepovedlo sehnat :help: . Dál blatník, který je taky trochu pomačkaný, ale ten zatím nebudu řešit.

Tímto Příspěvkem z mé životní zkušenosti, bych chtěl apelovat na všechny řidiče, co si přezouvají kola, ať doma jako já, nebo si nechají přezout kola od servisu, ať obětují těch pár minut tomu, že si obejdou vůz s klíčem v ruce a ujistí se sami ještě jednou o tom, že mají kola opravdu dotažená. Doporučuje se po pár desítkách kilometrů kola opět zkontrolovat!!!!!!

Já sám bych si za takovou chybu nejraději naliskal :aggressive: . Naštěstí se během mé chyby nikomu nic nestalo, ale takové štěstí se nemusí opakovat každému.

post-28239-1271073762,2076_thumb.jpg post-28239-1271073770,5096_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pneu servisu se to může stát taky.

Auta po servisu, já si ho neobešel-věřil sem jim a ma slovači sem ztratil zadní dvojmontáž. pak sem hledal matky a bral z jinejch kol. Nebejt kluků z SAD MARTIN stojím tam eště teď. Tímdle jim ještě jednou dík.

Málem utekli i kola na vleku. Přebouchal sem je a dotáhl fest, ale pak je lajdácky zkontroloval. Přece nebudu dotahovat 8 matek. Stačí 4 a už to bylo. 4 utekly pryč a ty zbylí se pak povolily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo to zamrzí auto nejde z heveru dokud nema kola momenťákem jednou mi to odjelo naštěstí jen na dvůr před X lety odchyt sem to ještě něž to vzal zákazník. stát se mi to teď jdu spíš rovnou sedět málokdo z majitelů kterým opravuju auta jezdí podle předpisů natož pomalu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pneu servisu se to může stát taky.

Auta po servisu, já si ho neobešel-věřil sem jim a ma slovači sem ztratil zadní dvojmontáž. pak sem hledal matky a bral z jinejch kol. Nebejt kluků z SAD MARTIN stojím tam eště teď. Tímdle jim ještě jednou dík.

Málem utekli i kola na vleku. Přebouchal sem je a dotáhl fest, ale pak je lajdácky zkontroloval. Přece nebudu dotahovat 8 matek. Stačí 4 a už to bylo. 4 utekly pryč a ty zbylí se pak povolily.

Tak mě se stalo úplně to samý.Dělali mi v ATU servisku s rozvodama a zřejmě jak kontrolovali brzdy,tak mi pak nedotáhli přední pravý kolo.Asi tam u toho kecali a vysrali se pak na to...No neměl sem sebemenší důvod jim nevěřit a hlavně mě to ani nenapadlo,že by mohlo být volné kolo.No nic...odjel sem v pohodě domů s tím,že druhý den pojedeme s celou rodinou do ZOO(mám dvě milující děti a samozřejmě manželku)Bylo to asi před dvěma lety v létě.Tak paráda,vyjeli sme na výlet a asi po 20 km do levého rejdu takový jemný klepání...sakra co by to mohlo být???No nic jeli sme dál a klepání se stupňovalo, ale pořád jen do levého rejdu.Začalo mi to vrtat hlavou,jestli tam něco nezkurvili,atak sem zastavil,leč optická kontrola nic nezjistila.No nakonec ze ZOO sem absolutně nic neměl,páč sem byl pěkně rozhozenej.A když sme pak přijeli domů,ještě ten večer sem na to přišel...Taková v podstatě hrozně důležitá maličkost...A když pomyslím co všechno se nám všem mohlo stát.Radši nemyslet,ale kontrolovat.Teď se ATU vyhýbám velkým obloukem :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už je to měsíc a auto nemám stále opravené, na mechanika kterému jsem je svěřil nějakej dobrák zavolal higienu a tak měl plný ruce práce dát dílnu do pořádku. Navíc, když už jsem s ním mluvil, tak mi řekl, že to není jen těhla jak původně myslel ale i ohnutý tlumič a náboj taky v háji. takže musel sehnat ještě ten samý tlumič a nový náboj :kuk::feve:

Mě z teho mrskne fakt! :rip:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naprosty souhlas s nadpisem od Crrose, po dotazeni momentakem radeji znovu obejit vsechna kola klicem co je v povinne vybave a po nekolika ujetych km znovu zkontrolovat pro klid za volantem

pokud dotáhneš kola momenťákem / správně nastaveným na utahovací moment / nemusíš je již dotahovat a ani kontrolovat.....kontrola dotažení kol se dělá dnes již jen u nákladních vozů a to po 30-50km.....ale kdo chce mít jistotu...udělá si tu kontrolu sám....wink.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud dotáhneš kola momenťákem / správně nastaveným na utahovací moment / nemusíš je již dotahovat a ani kontrolovat.....kontrola dotažení kol se dělá dnes již jen u nákladních vozů a to po 30-50km.....ale kdo chce mít jistotu...udělá si tu kontrolu sám....wink.gif

Já vím, do teď jsem momenťák neměl, ale v nejbližší době si ho určitě pořídím, mimo to, jaký že je moment na dotáhnutí šroubů u alu disků?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak něco podobnýho mám za sebou dvakrát. Poprvé se mně to stalo někdy v osmdesátým roce na Š 100,když jsme s bráchem spravovali zadní brzdy a přišel otec,že by potřeboval kolegu z práce rychle odvézt domů. Naštěstí to bylo jenom zadní levé kolo,ale když mně to táhlo do protisměru před autobus MHD tak bych zadnicí asi přeštíp 8kulatinu. Podruhé se mně něco podobného stalo když jsem v bazaru kupoval Alfu Romeo a cestou domů se po 20 km ozval při rychlosti 90 km/h příšerný rachot od předního kola,okamžitě jsem volal zpět do bazaru, než jsem tam dojel už tam čekal maník který to auto dovezl zvenku a šli jsme to projet nic se neozývalo až když jsme se vraceli zpět a opět při rychlosti nad 90km/hod zase rachot. pomalu skoro krokem jsme dojeli zpět do bazaru a začali zkoumat auto, všechny čtyři šrouby na LP kole se dali dotahovat normálně rukou. Kořínek z toho byl tenkrá pěkně vyděšenej, já samozřejmě taky když jsem si uvědomil co se mohlo stát. Nakonec jsme se rozešli v dobrém poté co mně vrátil 10 000,- z ceny vozu.Prý si to vyúčtuje od mechanika co na tom autě dělal.

Takže nikdo neříkejte ,že se Vám to nikdy nemůže stát. Ahoj Honza Ororo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo taky uz mam neco podobnyho a dvakrat za sebou ... nastesti bez trvalejsich nasledku jak na zdravi mym, lidi kolem nebo na materialu ci majetku, jednou mi kamarad menil na S Rapid loziska na vsech kolech a ja mu pak jeste prinesl na posledni chvili cepy, tak mi menil jeste je a predni kola dotahnul rucne, ale zadni a predtim i predni dotahnul pouze nejakou elektrikou, po par km opatrnejsi jizdy jsem pridal na nejakych 140km/h a projel jsem zatackou, za ni v nejaky vzdalenosti zastavil na semaforu, rozjel jsem se zas na nejakych 90 km/h a pak me zlehka nadnesl hup a auto se rozechvelo ... zastavil jsem pomalu a bezpecne, levy zadni buben mi zustal lezet na disku (bez sroubu), ty se za nama prikutaleli a na pravy strane jsem 3 ze ctyr sroubu povolil rukou, nezbylo mi, nez se jen smat... A druha prihoda s autobusem, kolega nez mi ho predal, tak jeste kontroloval bubny a oblozeni, ale nic mi nerekl a kdyz jsem prijel po D1 z Prahy do Brna, tak se mi opet rozklepal zadek, ale prisel na to az sef dalsi den, kdyz jsem prijel do Prahy, 6 matek z 8mi mi prinesl v ruce a ty dve tam nechal aby to nahodou nepadlo na zem, od ty doby kola kontroluju i preventivne aniz bych musel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Plne s tebou souhlasim, podobny zazitek s PL kolem, take ALU jsem mel pred tydnem, lidi to take prezili bez ujmy, nastesti skoda na aute asi jen 5000 kc, kdyz pocitam ALU kolo, nove lozisko, cidlo ABS a neco prace v servisu pri vymene tehlice, kotouce a trmenu, nastesti nejaky dily jsem mel doma v zaloze, ale zajimavy jak lidskou uspechanou blbosti se da zadelat na pruser.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...