Přejít na obsah

Origo radio vs neorigo radio


Doporučené příspěvky

Caute,

potreboval bych poradit,resim dilema ,jestli koupit originalni autoradio Skoda(http://www.autoradio-prodejce.cz/autoradio-skoda-bolero-s-kodem-a-24-mesicni-zarukou/) nebo tohodle Pioneera (http://www.autoradio-prodejce.cz/autoradia/pioneer-avh-3200dvd/).Zajima me hlavne to,co vsechno budu potrebovat k montazi obou radii.A to zejmena: jetli k origo radiu potrebuju nejaky prevodnik,nebo jestli se da lehce zapojit k tomu tovarnimu konektoru(foto nize),popripade jestli je potreba nejaky dalsi ramecek k uchyceni radia.U Pioneera me zajima,jestli je potreba nejaky ramecek k uchyceni,nebo jestli radio sedne do originalniho kastliku,dale resim problem s mistem,protoze se ten Pioneer zapojuje pres nejaky specialni konektor,tzn dalsi redukce,jestli se mi tam vubec vejde.Momentalne mam koupenou http://www.autoradia.eu/e-shop.php?akc=detail&kateg=44&idvyrb=813 tudle redukci,a uz ta sama o sobe zabere dost mista.Mam strach se s dalsi redukci by se tam radio neveslo.

Diky za pomoc.

post-53204-000720300 1287937063_thumb.jp

post-53204-097601400 1287937076_thumb.jp

PS. Mam Fabii 2010 po FaceLiftu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jo,poporade: za prve diky za nazory

2) origo radio je sice hezke a padne tam,ale vadi mi ze za ty prachy to ma jen 4x20W,coz je smesny vykon,a silnejsi se ani nedelaji.

3)mam fabii po FL,ale nejak se nevyznam v tech Can-Busech,jestli to dobre chapu tak can bus 1.6 je ten co mam ja,can bus 2.0 je ten co je zapojeny pres ty male konektory nahore(ktere mam prazdne) a prevodnik can-bus 1.6-2 stoji kolem 8k coz je strsane moc.

k tomu Pioneeru bych asi jeste potreboval tudle redukci http://www.autoradio-prodejce.cz/nahradni-dily/kabel-pro-pioneer-16-pin-round-iso-nejbeznejsi-typ-pro-modely-od-roku-2003/ a mam strach ze se to tam nevejde spolecne s redukci na ISO,nemate nekdo zkusenosti ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ja som vymenil origo radio (dance) za neorigo, ale budem sa snazit byt objektivny. Vyhoda Origo radia je, ze je prepojene s roznymi systemami v aute ako napr. ovladanie radia z volantu, zobrazovanie signalu z cuvacich senzorov, zobrazovanie info z radia na displeji maxidotu atd...Ohladne dizajnu je to individualne a origo sa kradnu tiez. Vykonu 4x20W by som sa nebal, ja som mal len predne repro (netusim kolko W mal Dance) a hralo to velmi hlasno. Origo repro su onicom, ale radio a repro su velmi dobre zladene dohromady. Zistil som to, ked som dozadu nahodil Sinus Live. Hrali uplne zle a predne stale perfektne. Potom som vymenil aj predne a dal som tam radio z predchadzajuceho auta (SONY). Teraz je uz pocut ozajstny rozdiel - krajsi priestor, lepsie vsetky pasma, vyrazne dynamickejsie to hra. Len tak mimochodom, to origo radio bolo v skutocnosti len 1DIN (ma len velky predny panel) a bolo o polovicu lahsie ako SONY. Toto bude podobne, lebo v spodnej casti ma menic na 6 CD (inak CD v aute su onicom v porovnani s kartami, iPodmi, alebo USB klucmi :-)) Podla mojho nazoru, ked chces mat silou mocou "original" Skoda radio (bohvie kto to vlastne vyraba) tak do toho chod. Su to ale vyhodene peniaze a sam vidis, ze ten Pioneer za podobnu cenu ponuka ovela ovela viac funkcii. Pravdou je, ze neponuka az taku integraciu s autom, ako origo.

Inak ten prevodnik si kupil dobre a budes potrebovat este "redukciu" na 2DIN radio. Je to plastovy ramcek - pohladaj po nete a urcite najdes. Miesta za tym radiom vela mat nebudes, ale tie redukcie by sa ti tam mali zmestit.

Tak drzim palce, ja by som siel do neorigo .... ale ani to skodovacke nieje na zahodenie.

Pekny den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Len tak mimochodom, to origo radio bolo v skutocnosti len 1DIN (ma len velky predny panel) a bolo o polovicu lahsie ako SONY. ...  Podla mojho nazoru, ked chces mat silou mocou "original" Skoda radio (bohvie kto to vlastne vyraba)... 

...

 

Ta rádia jsou skutečně jen 1DIN (myšleno ty bez CD-měniče) - jen čelní panel je designově "včleněn" do palubovky... takže zabírá prostor jako by bylo celé "2DINové".  A jinak vyrábí je a do ŠA dodává   tato firma  - komplet všecky "značkové" typy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ja som vymenil origo radio (dance) za neorigo, ale budem sa snazit byt objektivny. Vyhoda Origo radia je, ze je prepojene s roznymi systemami v aute ako napr. ovladanie radia z volantu, zobrazovanie signalu z cuvacich senzorov, zobrazovanie info z radia na displeji maxidotu atd...Ohladne dizajnu je to individualne a origo sa kradnu tiez. Vykonu 4x20W by som sa nebal, ja som mal len predne repro (netusim kolko W mal Dance) a hralo to velmi hlasno. Origo repro su onicom, ale radio a repro su velmi dobre zladene dohromady. Zistil som to, ked som dozadu nahodil Sinus Live. Hrali uplne zle a predne stale perfektne. Potom som vymenil aj predne a dal som tam radio z predchadzajuceho auta (SONY). Teraz je uz pocut ozajstny rozdiel - krajsi priestor, lepsie vsetky pasma, vyrazne dynamickejsie to hra. Len tak mimochodom, to origo radio bolo v skutocnosti len 1DIN (ma len velky predny panel) a bolo o polovicu lahsie ako SONY. Toto bude podobne, lebo v spodnej casti ma menic na 6 CD (inak CD v aute su onicom v porovnani s kartami, iPodmi, alebo USB klucmi :-)) Podla mojho nazoru, ked chces mat silou mocou "original" Skoda radio (bohvie kto to vlastne vyraba) tak do toho chod. Su to ale vyhodene peniaze a sam vidis, ze ten Pioneer za podobnu cenu ponuka ovela ovela viac funkcii. Pravdou je, ze neponuka az taku integraciu s autom, ako origo.

Inak ten prevodnik si kupil dobre a budes potrebovat este "redukciu" na 2DIN radio. Je to plastovy ramcek - pohladaj po nete a urcite najdes. Miesta za tym radiom vela mat nebudes, ale tie redukcie by sa ti tam mali zmestit.

Tak drzim palce, ja by som siel do neorigo .... ale ani to skodovacke nieje na zahodenie.

Pekny den.

super diky,jen tak pro info,maxidot nemam,parkovaci sentory nemam a ovladani na volantu taky ne.

ps: ktomu pioneeru se da dokoupit couvaci kamera akorat nevim kde a jak se umistuje,jestli za okno nebo do narazniku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ta rádia jsou skutečně jen 1DIN (myšleno ty bez CD-měniče) - jen čelní panel je designově "včleněn" do palubovky... takže zabírá prostor jako by bylo celé "2DINové". A jinak vyrábí je a do ŠA dodává tato firma - komplet všecky "značkové" typy.

Jsou dva druhy. Nebo aspoň u Dance byly dva druhy. Jeden dodával Technisat a to bylo údajně Symphony s jiným čelním panelem. Další typ vyrábí Visteon. Ten by měl být podle ohlasů tady na foru zvukově lepší. Dají se od sebe i bez demontáže rozeznat podle odlišného menu. My máme doma naštěstí dvakrát Visteon. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak ty rádia testujete,nechtělo by říci,jakou stanici posloucháte a kde?Mám dance a třeba na D1 jestli poznáte rozdíl mezi ním,sony,blaupunktem a jiným,jste podle mne géniusové.Jestli někde to odstavíte a ladíte,tak jste zase štastní,že máte tolik času.Já si stojím,že dance je dobrý rádio,s dobrým příjmem. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu mluvit výhradně za sebe - měl jsem v Roomu originál BEATa, ne Dance. Já ho nevybíral, tak si prosím odpusťte věty typu "proč si kupuješ socka-rádio?" - byla to volba původního majitele. Na střeše nad čelním sklem je originální autoanténa - koncernová. Letos na jaře jsem Beata vyměnil za přespultový Panasonic - žádná extrovka, ale slušný průměr. Tolik k technice instalované v autě. 

A teď k testu kvality příjmu. Máme tady přímo v městě takovou lokalitu, kde je silně omezená síla pole všech FM vysílačů - je to dáno konfigurací terénu (úzké údolí vymleté pod úroveň okolí řekou, celkový výškový rozdíl mezi silnicí a hranou pláně nad údolím je kolem 20m). Výhodou pro testování přijímačů je, že tato zóna má jen asi 0,5km, takže se dá projet za poměrně krátkou dobu. S originálním rádiem jsem v této "zóně smrti" měl problémy přijímat všechny silné vysílače, které jinde po městě naprosto v pohodě přijímám jak na běžný tranzistorák, tak i na další autorádia. Pokud jsem kdekoliv jinde aktivoval vyhledávání stanic, Beat našel a uložil cca 12 silných vysílačů v FM pásmu. Když jsem tu samou funkci aktivoval ve zmíněném místě, nenašel a neuložil nic. V režimu manuálního ladění pak přijímal jen šum v některých místech narušovaný nesrozumitelným srkáním a žbrbláním. Pokud jsem do zóny vjížděl s naladěnou stanicí (a bylo úplně jedno, jestli to byl Radiožurnál, OK 93,9 nebo Impuls či Frekvence 1), v zóně prostě příjem zmizel jako bych se ponořil do tunelu.

Po výměně za Panasonic (anténa zůstala originální, reproduktory zatím také) při průjezdu zónou sice zaznamenám snížení kvality reprodukce, ale signál nemizí a příjem zůstává srozumitelný. Pokud aktivuju na území zóny vyhledávání, zmizí mi slabší vysílače lokalizované ve větší vzdálenosti, rádio ale najde a uloží minimálně ty vysílače, které vysílají celoplošné programy nebo sice vysílače regionální, ale vysílající s velkým výkonem. Podle mého názoru je tedy hodnocení jasné - neorigo rádio, pořízené za 3000Kč někdy před 5 lety, je o pořádný kus kvalitnější přijímač než koncernové, oceněné v konfigurátoru částkou 4500Kč - a k tomu má to neoriginální ještě CD přehrávač s mp3 dekodérem a odnímací panel. Nevím, jak by se jevilo srovnání s koncernovým typem Dance (8000Kč v ceníku Š-A) nebo jiným, montovaným do vyšších řad - ale známý, vlastnící Octavii I face-lift a v ní koncernové rádio s CD přehrávačem také udělal ve výše popsané zóně podobnou zkušenost - a velmi rychle rádio měnil za nekoncernové JVC...

Tož, ogaři, včíl mudrujte...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že kdo jezdí po Praze, Brně a dalších větších městech nebo v místech, kde jsou silná pole vysílačů, které má v oblibě poslouchat, nemusí mít o kvalitu příjmu na koncernovém přijímači nějaké zvláštní starosti. Pokud tedy samozřejmě nebude chtít realizovat "DX příjem" = přijímat v Praze regionální rádio z Brna nebo Ostravy a opačně. Problémy nastanou právě v momentě, kdy bude síla pole silně kolísat, případně vinou velké vzdálenosti od vysílače nebo jiných podmínek zhoršujících příjem spadne pod hranici, kterou je schopná vykompenzovat AGC smyčka koncernového tuneru (rezerva zisku). Tedy v horách, v husté zástavbě, v podjezdech nebo tunelech, mezi stavbami s vodivou kostrou nebo výztuží, prostě obecně v místech kde bude žádaný signál stíněn nebo rušen a podobně. Tam koncernovému rádiu dojde dech a jeho PLL se nebude stačit zasynchronizovat na přijímaný signál, protože jeho vstupní jednotka má malou zásobu citlivosti a selektivity a nedokáže dostatečně zesílit žádaný signál a dostatečně ho oddělit od ostatních, v daný moment nežádoucích. Hovořil jsem s člověkem z firmy BRM a ten mi potvrdil, že právě z důvodu pořizovací ceny jsou do koncernových rádií montované tunery s horší kvalitou - minimálně do těch levnějších variant. V dnešní době se už přece jen méně počítá s poslechem rádia v autě a upřednostňují se jiné zdroje nf signálu - CD, mp3 z USB flash klíče a podobně. Rádio kvalitativně i žánrově nestíhá. Dá se ale říct, že pro zpravodajskou funkci (hlavně TA = dopravní zpravodajství) celoplošně vysílající rádia používají na VKV techniku AF (Alternative Frequency - další kmitočty), která všem rádiím s RDS systémem umožňuje udržet solidní příjem i při použití méně kvalitního přijímače - dejme tomu na 90% území. U lokálních a regionálních vysílačů je hranice solidního příjmu autorádiem bez směrové antény daná výkonem vysílače - a kolísá přibližně od 20 do 50km podle konfigurace terénu. Příjem na větší vzdálenost s prutovou všesměrovou anténou, za pohybu a v pásmu zaplněném tolika vysílači, které velmi často nedodržují vysílacími licencemi normovaná kritéria modulačního zdvihu a vyzářeného výkonu je zhola nemožný i s citlivým a selektivním úzkopásmovým komunikačním přijímačem, jehož cena se vyjadřuje troj- i vícemístnou cifrou v € ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Unás je celkem rovina,když jedu k rodičům,tak třeba rockmax u blaupunktu místama se ztratil,u dance je vše v pořádku.Bídné rádio bych označil co je ve fokusu,tam třeba hraje jen impuls a F1,nějaký ty soukromý stanice,ty se nechytají.Někde jsem četl,že VKV vysílač při povoleném výkonu má dosah asi 35km 100% kvalitního příjmu.A k ceně bych řekl,kdybych to nekoupil v rámci elegance,tak bych tam vhodil starýho blaupunkta miláno.Myslím,že ta cena je aji zvýšená tím panelem a na parkující autíčko si člověk zvykne brzo :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš rozlišit, co a kolik je povolený vyzářený výkon - záleží na licenci, kterou provozovatel dostane od ČTÚ. Některá stanice má povolených třeba jen 10kW, a dosáhne s tím s bídou těch 35km. Jiná má 100kW a "dostřelí" 2x tak daleko (síla pole klesá s mocninou vzdálenosti). Podíl na tom má i terén, počasí a další vlivy. Na dipólovou anténu třeba v České Třebové chytám velice dobře a stereo vysílač Votice / Mezivrata - ale s vysíláním z Kojálu u Brna nebo z Javořice u Jihlavy mám problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potřeba si uvědomit, že každý na trhu dělá to, co mu zrovna dovolí. Neoriginální rádia mají téměř absolutní většině případů handicap ve vzhledu a třeba pro mojeho tatínka zejména v jednoduchosti ovládání. Když srovnám Dance s předchozím Blaupunktem v OI, je poměr případů "prosimtě sprav mně to, něco sem tam zase zmáčkl a nevim co" asi milion ku nule.

Mně nebo vám to přijde asi srandovní, ale u malinkatejch tlačítek skoro šedesátiletý člověk s úplně jinými zájmy a zaměřením není schopen (a už vůbec ne po paměti) odlišit co je TA, TP, PTY a další milion nápisů, když tam omylem hrábne jednou čtvrt roku. Teď je Dance, mačká se šest tlačítek (velkých tlačítek) a kroutí se ovladačem hlasitosti.

Když se diskuse rozvíjí tady - jaká je konfigurace rádia pro co nejspojitější příjem celoplošného rádia? Ptal jsem se v sousedním tématu, začala mně skákat během přehrávání CD (nepřetržitého) na naladěnou stanici Vltava a pak mně to nepouští Zelenou vlnu. Minule sem provedl štelování s ukládáním stanice, do konce jízdy drželo, ale i tak by mě zajímaly nápady.

Jinak pokud bych neměl v autě z výroby rádio nebo by mně ho ukradli, asi bych zkusil http://www.china-rns...n-Techn-Details (je k tomu video, umí to dokonce měnit podsvětlení podle toho, jestli to bude ve škodě nebo vw/seatu). Určitě je nutné počítat s jistými kvalitativními a dalšími kompromisy ve využitelnosti (bluetooth s mikrofonem dole na přístrojovce třeba nebude optimální), ale jenom pro zajímavost některé funkce a vlastnosti:

  • 2DIN formát přesně padnoucí do auta, vzhled originálních rádií
  • dotykový barevný displej s rozlišením 800x480 oproti dřívějšímu cca 400x236; údajně velmi solidní
  • DVD/VCD/CD/MP3/MPEG4/DIVX/CD-R/WMA/JPEG.
  • DVBT tuner
  • GPS navigace, možnost mít verzi s TMC
  • dva sloty pro mapy a data, současná navigace a poslech; USB slot
  • bluetooth handsfree (nezobrazuje jména, nepodporuje seznam
  • možnost připojení zadní kamery s automatickým zobrazením po zpátečce
  • některé typy už umí multifunkční volant a zobrazení origo parkovacích senzorů, climatronicu
  • virtuální 6CD měnič (CD se načte do paměti)

Myslím, že to je jedna z mála věcí, která může automobilky popostrčit dopředu. Chápu, že ceny aut klesají jak zběsilý a do Ambiente/Style si dneska můžeme pořídit ESP, TPM, maxidot a Swing za 10 000Kč. Proč ale dneska rádio nemohlo číst DVD nechápu..

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...