Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    95 témat v tomto fóru

      • 557 odpovědí
      • 54 725 zobrazení
    1. SUPII a problémy

      • 246 odpovědí
      • 74 727 zobrazení
      • 66 odpovědí
      • 22 447 zobrazení
      • 26 odpovědí
      • 15 829 zobrazení
      • 21 odpovědí
      • 16 747 zobrazení
    2. Superb 2

      • 96 odpovědí
      • 26 562 zobrazení
      • 2 odpovědi
      • 219 zobrazení
      • 8 odpovědí
      • 2 155 zobrazení
    3. kde kupim?

      • 6 odpovědí
      • 1 871 zobrazení
    4. Zistenie Alarmu

      • 20 odpovědí
      • 1 037 zobrazení
      • 76 odpovědí
      • 32 468 zobrazení
      • 37 odpovědí
      • 5 455 zobrazení
      • 9 odpovědí
      • 1 368 zobrazení
      • 32 odpovědí
      • 3 759 zobrazení
      • 24 odpovědí
      • 2 656 zobrazení
    5. Prejavovanie ESP

      • 1 odpověď
      • 1 395 zobrazení
      • 3 odpovědi
      • 2 043 zobrazení
    6. Servis 3.6

      • 3 odpovědi
      • 1 632 zobrazení
    7. Origo díly

      • 6 odpovědí
      • 3 944 zobrazení
      • 9 odpovědí
      • 2 509 zobrazení
    8. Příčníky

      • 28 odpovědí
      • 8 421 zobrazení
      • 37 odpovědí
      • 8 619 zobrazení
    9. Servisni interval vcds

      • 13 odpovědí
      • 2 641 zobrazení
      • 2 odpovědi
      • 2 339 zobrazení
      • 22 odpovědí
      • 2 658 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si  meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :)) Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo. BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec.
      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval.    Jinak jde o Ultimate Speed ULGD 3.8 A1
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
      • Jak vysoko vám svítí  světla pokud jedete za druhou Octavií ( uvádím Octávii protože má SPZ v určité výšce oproti jiným autům ) v běžné vzdálenosti v provozu? Mě svítí pod SPZ, což považuji stále za krátký dosvit.
    ×