Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    100 témat v tomto fóru

      • 479 odpovědí
      • 67 847 zobrazení
      • 757 odpovědí
      • 149 214 zobrazení
      • 609 odpovědí
      • 89 569 zobrazení
      • 228 odpovědí
      • 34 564 zobrazení
      • 471 odpovědí
      • 134 336 zobrazení
      • 255 odpovědí
      • 78 009 zobrazení
      • 280 odpovědí
      • 56 806 zobrazení
    1. CANTON sound systém

      • 277 odpovědí
      • 53 562 zobrazení
      • 85 odpovědí
      • 21 632 zobrazení
    2. ŠKODA Connect

      • 126 odpovědí
      • 12 260 zobrazení
      • 8 odpovědí
      • 302 zobrazení
    3. neorigo rádio

      • 43 odpovědí
      • 9 104 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 1 333 zobrazení
    4. A

      • 1 odpověď
      • 168 zobrazení
    5. MIB1 -> MIB2

      • 1 odpověď
      • 198 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 1 206 zobrazení
      • 0 odpovědí
      • 155 zobrazení
    6. DAB vysílání

      • 52 odpovědí
      • 14 132 zobrazení
      • 40 odpovědí
      • 8 722 zobrazení
      • 43 odpovědí
      • 6 619 zobrazení
      • 19 odpovědí
      • 2 920 zobrazení
      • 4 odpovědi
      • 436 zobrazení
    7. Radio BLUES

      • 1 odpověď
      • 702 zobrazení
      • 7 odpovědí
      • 1 158 zobrazení
      • 11 odpovědí
      • 1 958 zobrazení


    • Aktuální příspěvky

      • I ~100% lze dosáhnout, bez vyvaření, přeci jen saturace, či jak se této fázi říká, trvá několik hodin a je nejdelší nabíjecí fáze. Jinak jde o ukazatel aktuálního napětí, které je vidět na nabíječce , což je předpokládám napětí, které jde z nabíječky do baterie. Když je baterie připojena ve voze, napětí nejde přes 12.8V, přitom AGM se mají nabíjet vyšším... Když zapojená není, končí nabíjení na 14.8V  Jaký je nabíjecí proud, či zda-li se liší, to jsem neověřoval. 
      • Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
      • Jak vysoko vám svítí  světla pokud jedete za druhou Octavií ( uvádím Octávii protože má SPZ v určité výšce oproti jiným autům ) v běžné vzdálenosti v provozu? Mě svítí pod SPZ, což považuji stále za krátký dosvit.
      • Pro 17 je hroznej problém najít fakt hezky kola taky to řeším originál jsem nechal na zimaky a musím sehnat na léto nějaký fakt hezky kola a můžu použít právě jen 17ky 
    ×