Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Hurvajs2

    Hurvajs2

    Uživatel


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      54


  2. Diamant

    Diamant

    Uživatel


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      2 974


  3. mike_k

    mike_k

    Uživatel


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      2 132


  4. Lanny

    Lanny

    Superb Klub


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      1 514


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 5.10.2012 ve všech sekcích

  1. Draku z Okurkova, už teď se směju, že na mne nic neseženeš, ale to je holt úděl nás, kteří nejsou líní se dobře "napapat a nabumbat"
    1 bod
  2. Ještě se vrátím k funkci Climatronicu. Jak už tady pár lidí psalo, systém se zdá být někdy až příliš autonomní a občas dělá pro mne nepochopitelné věci, uvedu pár příkladů. Ráno sednu do auta, venku je +6 st. nastartuji auto a z předchozího dne mám na Climatronicu nastaveno např 22 st. a proudění vzduchu z předních výdechů. Nastavím teplotu na 24 st. a zapnu AUTO. Rozsvítí se mi kotrolka AC, ale proč když venku je kosa a suchý vzduch, okna se nerosí a já tudíž k ničemu nepotřebuji klimu ?? Dále Climatronic spustí otáčky ventilátoru někde na 4-5 stupeň a pere do mně ledový vzduch, nehledě na to, že mi ho částečně pouští i na nohy, což je opravdu velmi příjemné. Proč nesnímá teplotu vzduchu z výdechů a nepřidává otáčky ventilátoru postupně, jak se vzduch z výdechů otepluje? Když jsem měl Focuse a bylo ráno třeba 0 st. tak jsem měl napřed ventilátor pouze na 1 stupeň aby do auta proudil nějaký vzduch a jak se začal vzduch ohřívat, přidával jsem si intenzitu ventilátoru. Přeci si nikdo nebude schválně rvát do auta ledový vzduch na nejvyšší otáčky. Takže přesto že mám "chytrý" Climatronic, musím si ráno stejně ručně nastavit vzduch na okna (aby mi to nefoukalo studené na nohy) a jak se začne vzduch ohřívat, pak si teprve přidám na tělo pak třeba i na nohy. Další věc. Jede přede mnou starej mrakomor Avia, tak zapnu vnitřní cirkulaci a automaticky se k tomu rozsvítí AC, ale sakra proč zase? Asi proto, aby se mi nemlžila okna, když mi do auta neproudí vzduch z venku, ale já třeba tu recirkulaci za 10s vypnu, takže žádná klima není potřeba, tak proč to ten systém nenechá ne mém rozhodnutí a dělá něco za mně? Poslední věc která mi vadí (a nejen mně) je to, že v u Climatronicu v podstatě neexistuje čistě manuální režim. I když nemám zapnuté AUTO a sám si nastavím teplotu, směr proudění vzduchu a otáčky ventilátoru, stejně mi do toho Climatronic "hrabe" a sám si přidává nebo ubírá otáčky ventilátoru. Takže mi třeba docílí požadované teploty postupným ubíráním otáček ventilátoru až na minimum, ale pro mne je přívod vzduchu do kabiny nedostatečný a chci aby mi to foukalo víc. Tak si přidám, ale za chvíli si to stejně zase samo ubere. No ale abych si jen nestěžoval, což je mi stejně k prdu, tak jsem jinak s autem spokojený
    1 bod
  3. Uff, za tu cenu naprosto šílené... Jako nová stála skoro tolik (535 t.) moje OII 1.4 TSI, a to bych nedal ani za ni.
    1 bod
  4. _Denis_: No myslim, ze u Columba bys byl docela rad, kdyby sel jednoduse nekam schovat. Ja bych do nej, prave z tohoto duvodu nesel.
    1 bod
  5. Vypnutie kompresora klimatizácie (pred FL svieti ECON a po FL nesvieti AC) neovplyvní žiadne iné funkcie systému ventilácie okre m toho, že bez kompresora klimatizácie nedochádza k vysúšaniu vzduchu (neodstrániteľný vedľajší efekt klimatizácie) a nie je možné privádzať do interiéru studenší vzduch, než je teplota vonkajšieho vzduchu. Všetko ostatné ako regulácia teploty, smerovanie vzduchu a pod. pracuje aj pri vypnutom kompresore rovnako ako so zapnutým kompresorom. A aký má význam vypínanie kompresora? Sú ľudia, ktorým vadí suchý vzduch (napr. majú červené oči alebo kašlú) a tak nemôžu byť dlhodobo v suchom vzduchu. Drahšie autá (napr. Audi) majú už aj snímač vlhkosti vzduchu v interiéri a klimatizácia sa tak stará nie len o to, aby sa okná nezahmlievali, ale aby nebol vzduch príliš suchý. Potom je celkom fajn v lete tesne pred zastavením vozidla vypnúť kompresor, aby sa výparník vysušil od vlhkosti. Ak sa totiž auto odstaví s vlhkým výparníkom, tak sa tá vlhkosť na ňom dosť dlho drží a je to živná pôda pre plesne a všakovaké mikroorganizmy. Čo nie je zdravé pre našu dýchaciu sústavu ani to nevonia. Samozrejme čas od času treba klimatizáciu dať vydezinfikovať tak či tak. Ale ak sa auto odstaví v lete na krátky čas, tak po naštartovaní sa z vlhkého výparníka vyvalí vlhký horúci vzduch, ktorý je nepríjemný a zahmlí všetky okná (najmä podvečer). Taktiež ak mám chuť jazdiť s otvorenými oknami, tak je viac než vhodné kompresor klimatizácie mať vypnutý. A napokon aj v horúčavách je dobré po naštartovaní nechať kompresór klimatizácie vypnutý a chvíľku ísť s pootvorenými oknami, nech sa horúci vzduch z interiéru najskôr vyvetrá a až potom zavrieť okná a spustiť ochladzovanie klimatizáciou. Verte, že je to nie len lacnejšie, ale aj rýchlejšie riešenie, ako dosiahnuť príjemnú teplotu v interiéri. A napokon ani pri krátkych jazdách nemá význam používať klimatizáciu. Jednak sa za taký krátky čas interiér nestihne ochladiť a ak by sa aj stihol, tak ľudskému organizmu nerobí časté striedanie teplôt príliš dobre.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...