Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/14/2016 in all areas

  1. 2 points
  2. 1 point
    Ahoj. Třeba se někomu bude hodit návod na výměnu GPS antény na Škodě Superb II combi. Demontáž: 1. sundání gumového těsnění kufru 2. sundání obou plastových boků obr. 2 + 4 - dost drží a je potřeba velikou sílu, aby vyskočili zobáčky z karosérie 3. odsunití stropnice od střechy - drží u hrany kufru na dvou suchých zipech, které stačí od sebe odsunout a já jsem si tento prostor vyplnil vysokou houbou na mytí auta, abych si zvětšil přístup mezi stropnici a střechou 4. rozpojení konektoru GPS antény 5. povolení matice antény - myslim si, že klíč 22 a já volil ořech a ráčnu (mimochodem, byla u mě úplně povolená - stáří auta 5 let a proto pod ní zatekla voda a přestala fungovat) 6. vysunutí antény nahoru přes střechu Montáž: 1. očištění střechy v místě antény (já použil ředidlo) 2. zasunutí kabelu s konektory skrz díru 3. nasazení antény na střechu (v tuhle chvíli mi musela pomoci žena, jelikož se nedá nedostat na matici a anténu zároveň) 4. nasazení a utažení matice 5. spojení konektrou antény 6. přitlačení stropnice na suché zipy 7. nasazení plastových bočnic - jen na zacvaknutí 8. nasazení těsnění kufru 9. hotovo a test na Columbusu
  3. 1 point
    Nechci to tam plevelit Ondrovi v tematu ale jste vedle jak ta jedle bo on dnes radil zde http://www.aqualand-moravia.cz/kamery
  4. 1 point
    http://www.novinky.cz/auto/397518-odpor-proti-nafte-sili-v-britanii-planuji-naftakum-zvednout-dan.html Dehtovi zvoní umíráček.
  5. 1 point
    Tak nejsi sám Malta nám včera taky skončila sezona s Hamé Paštika
  6. 1 point
    los pakos: Ano, ona většina lidí, co jezdí za štyry, se nepovažuje za brzdu provozu. Ale ono to není jen o tom, kolik máš na tempomatu, ale i o tom, jak se připojíš z vedlejší, jak předjíždíš, jak vyrazíš ze světel atp. Jezdit se spotřebou čtyři litry není o tom, nechávat auto ekonomicky dojíždět a rozumně řadit, je to opravdu o loudání, byť to tak mnohým nepřijde. Neber to nijak osobně, je to jen konstatování. Líbí se mi takové jedno přísloví: "it's NOT about miles per gallon... It's about smiles per gallon".
  7. 1 point
    Mě to hlava bere naprosto, taky umím jet za 4.5l ale s tím, že jsem vědomě brzda provozu. Zrovne nedávno jsem takového Fabiatika potkal, napojil se z vedlejší, přímo před mé auto (jel jsem cca 90-100km/h), tudíž mě nakrásno vybrzdil a pak na cca 80km/h zrychloval na pohodu asi dva kilometry, ale určitě mu to nežralo a mohl psát na fórum jak jezdí za tři. Osobně jezdím svižně, mám 1.2 TSI 81kW, spotřebu mi hodně zvedá Praha a dálnice, plus se s autem učí přítelkyně a hodina učení se rozjezdů po parkovišti vyžene spotřebu hezky vysoko. I přes to mám dlouhodobou cca 6.1 litru.
  8. 1 point
    Nikde jsem nepsal, že na někoho pliveš špínu. Statisticky bere každý průměrně 25000kč a že ty nebereš, to se statistickou nic neudělá... Statistika má zajímavé informace pokud máš k tomu konkrétní data, vyplivnutá statistika někam na web, kde s ní náloží každý jak se mu hodí je k hownu... Statisticky Češi souloží 4x týdně, nevím kdo mi tedy chodí 3x v týdnu za ženou [emoji23]
  9. 1 point
    Vahu neres tech 20-30 kilo je jako kdy jezdis s plnou a polovicni nadrzi. To me vubec nezajimalo. Super bylo jak se hezky zaviraly dvere, jak byly tezky:-) a ten zvuk jak u S-klasse MB. Efekt stoji za to ale prace je to strasna.
  10. 1 point
    Kluci, to je pořád dokola... Pokud u nás obecně něco konkrétního se nesmí používat, proč se nezakáže prodej? A zase jako Pawouk tady Petr dává příklad který je úplně jinde než námi řešené kamery do auta. Tím nikoho neomezuju,neohrožuji atd. Srovnávat to se zbraněmi je trochu mimo mísu. Proč se u nás zakázal podomní prodej? Vždyť to přece každý mohl řešit po svém kdo chtěl domů si je pustil, kdo nechtěl, vyrazil s nimi dveře, taky nikomu nic nedělali... Mě tak napadlo, když už si v tom takhle hovíte, to třeba by taky mohl být problém, když si koupíte v krámu něco prošlého, tak že by to byla taky Vaše chyba, tak proč to tolik řeší ČOJka hmm? Na jedné straně se řeší všechno a na straně druhé se neřeší nic a může za to zákazník... Hračky taky zakazují prodávat, když nevyhovují apod. Tak proč se nezakáže na našem území prodej kamer do aut a držáků mobilů na čelní skla aut, potom bych rozuměl tomu, že když si to koupím někde že zahraničí, že s tím budu mít problém, ale takhle to fakt nechápu a nikdy nepochopím. Můžeš si koupit co chceš, prodej u nás povolíme, ale po koupi si to strč do prd... poličky a dívej se na to... To je logika jak řemen. Jak říkám, pokud u nás něco zakazuju používat, nemám to tady ani nechat prodávat...
  11. 1 point
    Tak především, jaké chyby jsi vymazal? Psal jsem to tady nedávno do jiného vlákna. PROČ JSI MAZAL CHYBY? Vždy se to dělá tak, že se vyčte paměť chyb, následně se auto opraví na základě zkušeností, nebo příručky (např.VIS) a až poté se chyby po opravě mažou. Zkušenější mechanik, který to zná, může některé chyby smazat hned, protože ví, ŽE TO MŮŽE UDĚLAT Vymazáním chyb (ač sporadických) se auto samo nikdy neopraví, uložené chyby nikterak neovlivňují dosavadní chod a vymazaním chyb se může udělat více škody, než-li užitku. Některé jednotky se v horším přípdadě můžou nenávratně poškodit, některé jednotky vyžadují opětovné připojení až po nějakém čase, jinak prostě umřou. A to platí i např.u xenonů. Dále, jakou VAGínu, za kolik a kde jsi ji koupil? Spousta lidí si totiž myslí, že koupí kááábel, k tomu si heknou program a mají vyhráno. Není to tak, každý kabel má svoje číslo pro určitou verzi programu, dále existuje např. kabel KKL, nebo HEX a nelze kombinovat s jednou verzí, než na kterou jsou určeny. V lepším případě poškodíš nenávratně kabel, v horším jednotku v autě. NENAPOJUJTE NESMYSLNĚ A ČASTO AUTO NA VAG , NEMAŽTE CHYBY, O KTERÝCH NIC NEVÍTE A POZOR TÉŽ NA HARDWARE A SOFTWARE K Tvému problému: Zajisté sis před koupí ověřil čísla jednotek, které se shodují s koupenými. Pokud ne, hodil jsi prachy do větráku, okamžitě jednotky zahoď do popelnice, ev.najdi dalšího vola, co si je koupí. Pokud jsou čísla stejná a nekomunikují s originální (opakuji s originální) diagnostikou, ač.předchozí staré komunikovaly, opět je zahoď do popelnice. Pokud staré komunikovaly, musíš hledat chybu v zapojení dle DP (dílenské příručky) - elektrická schemata. Kabel po kabelu od napájení, přes jednotky až po světla. Pokud se na to sám necítíš, předej auto elektrikářovi do servisu. Pokud nekomunikuje žádná jednotka, máš odpálený kabel, nebo je špatná zásuvka OBD-můžeš zkontolovat piny na dignostické zásuvce, zejména napájení (ostatní piny neměř, může dojít k poškození jednotek!!!) PIN 4,5 kostra (-), pin 16 (+). Ale pokud se kabel VAG rozsvítí při připojení, jsou piny v pořádku. A poslední rada: Než začneš řešit sám problém, kterému nerozumíš, je tu od toho toto fórum, je to hodně zkušených lidí i přes xenony. Najdeš příslušné vlákno pomocí HLEDAT (vlákno o xenonech tu už je), pokud nenajdeš svůj specifický problém, založíš nové a napíšeš problém. Kluci Ti vcelku rychle poradí, co s tím a kde hledat (pár kluků tady xenonům dobře rozumí). Ušetříš tím nejen peníze za nové jednotky apod.,ale dostaneš rychlou radu, ev.kontakt na někoho, ke komu zajet. Po vyřešení problému je dobré opět napsat na fórum, čím to bylo, aby eventuelně další "nešťastník" věděl, na co se zaměřit (jinak by toto fórum ztratilo smysl a pár borců, co si přišlo pro radu a pak už nenapsali už tu bylo) OK?
  12. 1 point
    Tak riešil som trošku hrkotanie budíkov a z pravej strany palubky. Budíky som dal dole a pekne som vypodlozil plexi budíkov a tiež dosadacie plochy o palubky. Ostalo ticho. Z pravej časti palubky treba dať dole bočný kryt najlepšie plastovými pacidlami a tam je taká riadiaca jednotka veľmi chabo upevnena a pri dotyku strašne lieta. Vypodlozil molitanovymi páskami a je kľud. Ak sa trošku zlepší počasie pôjdem skúmať ďalej - praskanie zboku palubky. Nič strašné ale skusim
  13. 1 point
    Jsou tu mezi nama dva pravnici. Jeden co hleda jak pravo dodrzovat a pres to nejede vlak a druhy hleda skuliny jak pravo ( skuliny v nem) vyuzit ve svuj prospech. Ja Ti rozumim a vim jak to myslis, na druhou stranu chapu i Pawouka v nazoru o tom jak lidi furt premysli jak kde co ochcat, oblbnout atd. s tim rozdilem ze si nemyslim ze jde pouze o Cechackovstvi. V jinych zemich to nebude o tolik rozdilne. Kdyby se uz pred tim dodrzovali STK napr. Nemusely by se vymyslet hovadiny v podobe readnes kodu apod. Na druhou stranu zakony, vyhlasky, predpisy nemohou nikdy podchytit vsechny aspekty lidskeho chovanj a to neni asi ani cilem ( i kdyz EU by se to libilo). Obcas sam v praci cim dal casteji zazivam ze nejake logicke uvazovani a selsky rozum jak tomu bylo drive uplne vymira. Nahrazuji kolikrat protichudne paragrafy a vyhlasky, ktere si navic kazdy vyklada po svem. Urednik vidi jen ten svuj okruh paragrafu a nic ostatniho ho nezajima. Jeden urednik z jednoho odboru chce tohle, druhy z jineho odboru chce uplne neco jineho a pak my projektanti s investory se v tom placame od zdi ke zdi. Ja se pak nedivim ze nekdy nekomu rupnou nervy s stavbu postavi na cerno. Ono totiz kdo do toho nevidi, tak nepochopi. Dnes uz mas ve vyhlasce jak ma vypadat skladba projektove dokumentace v jednotlivych stupnich. Jak ma vypadat Technicka zprava a co ma obsahovat - 3/4 veci jsou uplne hovadiny a omacky a to podstatny technicke reseni se krci nekde v koute. Pak to ma 15-20 stran co stejne nikdo necte. Treba stavebni zakon je jeden velkej paskvil a postavit dnes neco se rovna zazraku. Stavbu, kterou projektuji 14 dni co je postavena za mesic projednavas s urady v ramci stavebniho povoleni i 2 roky. Na kazdej papir potrebujes dalsi tri. Na kazde vyjadreni maji mesicni lhuty apod.
  14. 1 point
    Pracovní čtvrtek aneb když je odstávka proudu
  15. 1 point
    Mám nainstalováno...... Zde můj návod (za inspiraci díky kucisovi a slapnahrabe). K instalaci mlhovek s LED DLR je potřeba: 2x svorkovnice + konektor + těsnění 07P973702 (pokud není součástí svorkovnice konektor a těsnění, musíte objednat ještě 4x 000979034E a 4x 3C0972741) 2x konektor 000979021E 2x spojka na kabel max.0,5mm2 se smršťovací bůžírkou (v prodejnách elektro nebo autohifi) 2x 0,4m automobilového husího krku 4,5 mm/7 mm N10732401 (prodávají třeba prodejci autohifi) 2x 0,5 m vodiče 0,5 mm2 hnědý (prodejny elektro) 2x 0,5 m vodiče 0,5 mm2 žlutozelený (prodejny elektro) 8x stahovací páska (prodejny elektro) 1x smršťovací bužírka průměr 6 mm (prodejny elektro) 1x textilní elektrikářská páska (prodejny elektro) Já objednal svorkovnici, konektor a husí krk na allego.pl od prodejce Gelson Mandela, má dobré ceny a z Polska je kupodivu i levnější doprava, než z CZ e-shopů. Konektorů a spojek jsem vzal radši víc, kdyby se nezadařilo zamáčknutí napoprvé...... 1. Ze svorkovnice světla vypíchnout piny 4 (+) a 7 (-). Před tím nutné vysunout fialovou pojistku. 2. Ustřihnout pin na kabelu 4 ( + pro DRL ), těsnění z kabelu stáhnout a vrátit zpět do svorkovnice. 3. Zelenožlutý kabel od pinu 4 spojit s novým zelenožlutým kabelem délky 0,5 m pomocí lisovací spojky. Teplem smrštit bužírku spojky. Spoj překrýt smršťovací bužírkou, delší o cca 5 mm na obou stranách spojky, a bužírku teplem smrštit. 4. Na hnědém kabelu pinu 7 ustřihnout konektor. Na kabel namáčnout nový konektor 000979021E společně s hnědým kabelem 0,5 m dlouhým. Tím získáte kostru ( - ) pro diody DLR. Spoj překrýt teplem smrštitelnou bužírkou, protože původní těsnění se na oba kabely nedá dát. 5. Nový konektor namáčknout zpět do svorkovnice do pozice 7. 6. Oba kabely vsunout do husího krku. Vstup a výstup z husího krku zatejpovat pomocí textilní pásky. 7. Nové vedení fixovat k husímu krku původního svazku pomocí textilní pásky. vpravo vlevo 8. Na kabely nasadit těsnění konektoru a namáčknout konektory 000979034E. 9. Konektory vsunout do svorkovnice. Zelenožlutý (+ od 4) je u obou stran vždy vpravo. Kabely utěsnit nasunutím těsnění do otvoru konektoru. Konektory zajistit fialovou pojistkou. 10. Demontovat původní mlhovky. 11. Nové kabely protáhnout dolů a přichytit ke stávajícímu svazku, vedoucí k mlhovkám. 12. V nárazníku odříznout překážející kusy plastu. Jde to obyčejným zalamovacím nožem. Doporučuji probrat plast i v oblasti pod žárovkou H8, kabel je v sérii totiž v kolizi s plastem nárazníku a mlhovka jde nasazovat dost těžko. 13. Zacvaknout svorkovnici LED DLR do mlhovky a mlhovku namontovat. 14.
  16. 1 point
    Zdravím páni, vidím, že táto diskusia je pomerne rozsiahla a občas niektorí členovia nenapíšu, ako svoj problém vyriešili. Preto sa chcem s vami podeliť o to, ako som vyriešil môj problém so štartovaním. Auto: Škoda Octavia II, 1,9 TDi, 77kW, BJB, 220 000km Problém: Zlé štarty po tom, ako auto dlho stálo (minimálne 4 hodiny). - pri štarte sa mi stávalo, že motor naskočil, ale ako náhle sa pár krát pretočil, "zdochol". (Motor bežal zlomok sekundy) - ďalší pokus o štart bol neúspešný. Musel som točiť motor na štartéri 3 x po 10-15sekúnd. Potom to chytilo. A akonáhle motor bežal, mohol som zhasnúť a opäť naštartovať na "brnk". - moje štarty nezáviseli na vonkajšej teplote, alebo pozícii státia auta (hore/dole čumákom). Vždy bol štart rovnaký. Najskôr to chytilo, odpálilo pár valcov, a potom zdochlo. Pokusy o riešenie: - diagnostika cez VAG -> bez závady. Teplota paliva, chladiacej kvapaliny, okolitá teplota - normálny stav (snímače funkčné). - u môjho známeho (mechanika) podozrenie na padanie nafty: - výmena tesnenia pod tandemovým čerpadlom - nepomohlo. - potom som sa držal teórie padajúcej nafty: Na hadičku prívodu paliva z nádrže do filtra som namontoval spätný ventil a priesvitnú hadičku, aby som videl, či sa nafta nestráca. Pár dní som to sledoval, nafta tam stále bola. Štarty sa nezlepšili. - na odporúčanie som nejaký čas štartoval tak, že pred samotným naštartovaním som otočil kľúčikom 5x do pohotovostnej polohy, aby čerpadlo v nádrži natlačilo viac nafty. Niekedy to naštartovalo "na šupu", niekedy to naštartovalo ako keby niektoré valce vynechávali, niekedy som nenaštartoval a musel som opakovať dlhý štart 3 x po 10-15 sekúnd. Neskôr som k tomu pridal ešte aj zošliapnutý plynový pedál... Riešenie: výmena palivového (podávacieho) čerpadla v nádrži. Pred výmenou palivového čerpadla som skúšal "merať" jeho prietok, ale bez potrebných prípravkov (tlakomer a káble na spustenie palivového čerpadla) to bol asi len planý pokus. Čerpadlo naftu "tlačilo" ale neviem pod akým tlakom a koľko mililitrov. Jednoducho som videl, že po otočení kľúča do pohotovostnej polohy mi čerpadlo za tú sekundu (možno 2) naftu dávkovalo. No a na tomto základe som staval teóriu, že to nemôže byť čerpadlom. A to bola chyba. Čerpadlo som vymenil, až po niekoľko násobnom odporúčaní mechanika. (Bolo mi ľúto dať 140EUR za čerpadlo, keď som nemal istotu, že je to ono. Ale ak by som mal počúvať rady ostatných, tak už mám vymenené vstreky, tandemové čerpadlo, štartér, batériu, relé štartovania,...) Urobili sme to tak, že som si požičal čerpadlo od známeho (rovnaké auto), podvečer sme ho vymenili. Keď som ráno naštartoval na brnk, čerpadlo som mu vrátil a kúpil nové. Pri výmene čerpadla som ešte skúšal koľko nafty mi natečie z oboch čerpadiel. Objem sa mi zdal rovnaký. Dokonca aj zneli rovnako. Ale po výmene štartujem na šupu.
  17. 1 point


×
×
  • Create New...