Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      8 645


  2. stafa

    stafa

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      1 246


  3. lumpo

    lumpo

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      821


  4. brrrrm

    brrrrm

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      4 633


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 21.11.2017 ve všech sekcích

  1. stafa : To si musíš rozhodnout sám, v tomto konkrétním tématu se střetávají spokojení s nespokojenými. Navíc se tady povětšinou známe osobně, takže se tu často poněkud přehání. Jinak záleží taky na tom, s jakými auty jsi jezdil doposud. Ona ta škodovka celkově špatná není, ovšem ani jí se nevyhnulo šetření a cena už dávno není příjemná. Závady musíš pohledat v tématu tomu určenému. Jestli si nejsi jistý svez se s ní, zkus projížďku s jinou značkou, poptej se blízkých příbuzných...
    2 body
  2. To už ti dělá ta škodovka schválně, protože o ní tak nehezky mluvíš. To máš za trest
    2 body
  3. Ahoj klubáci, tak po dlouhé době jsem si na sebe upletl bič v podobě montáže nezávislého topení do superba 2. A to bych nebyl já, abych si to nějak "neokořenil". Do fábie jsem to zvládnul na výbornou a do dnešního dne to maká jak o život. Prvotní úvaha byla jaký druh topení zvolit zda analog - thermo top C, thermo top Evo a k tomu dodělat všechny ty opičárny, jako IPCU modul pro ovládání větráku topení, či dodatečné relé pro silovou část sepnutí větráku, dodatečné hodiny a nějaké dálkové ovládání v podobě T91 či T100 popřípadě další vychytávkou Thermo call ovládaný telefonem. U této varianty mě vadí, že to není takový elagatní. Dodatečné hodiny tam svítí jak pěst na oko, nutno nastavit klimatizaci před vypnutím na max. topení. Funkčně dobrý, ale estetika 0 nebo digitál (ovládané přes CAN) - thermo top V, či novější VEVO. Tyhle topení jsou trochu na jiném levelu, programování přes maxidot, tlačítko na klimatroniku, odpadnutí nějakého nastavování klimatroniku při odchodu z auta. Elegance na plný počet, ale dodělat origo nezávisle, tak jako z výroby je čistá sebevražda. Nejen že člověk potřebuje všechny ty držáky na topení, jinou nádobku na ostřikovače, cele vedení paliva, pak palivovou pumpu s držákem, jinou anténu a další maličkosti. Pro montáž to znamená rozebrat skoro celý interiér a dát do toho spousty peněz. Moje idea byla a je spojit tyto dvě věci. Vzít topení ovládané po CAN a nainstalovat ho pomocí aftermarketové sady, tím bych se dostal k tomu, že instalace topení by byla snažší o to, že už bych nemusel nic vymýšlet a funkčnost by byla jako origo z fabriky. Samosebou to není tak jednoduché jak jsem si představoval, ale věřím, že tu cestu prorazím. A ještě za přívětivé peníze. Takže ideu mám, směr taky, takže se trochu rozepíšu o komplikacích které jsem zatím potkal Výběr topení - u výběru topení si dejte pozor na několik věcí 1. Verze topení - buď je nezávisle topení, nebo je přihřívač. Přihřívač je úplně na prd, teda pokud si k tomu nekoupíte další modul co ho očůrá a udělá z něj nezávislé topení. Takže aby to bylo jednoduché, tak volit topení nezávisle a je na něm napsaný Standheizung, když je tam Zuheizer je to Přihřívač. 2. Typ topení - jsou dostupné dva druhy. thermo top V, nebo novější Vevo. Nemám zkušenost ani s jedním, takže co se týká spolehlivosti či poruchovosti nemůžu sloužit. Takže já mám koupený thermo top V a hned jsem narazil na problém, tak jako vždy. Jedná se o komunikaci s budíky. Starší thermo top V komunikoval pomocí DDP protokolu, ale ty novější (a to se týká i superba 2) komunikují pomocí BAP, takže po připojení do vozu a nakodování gateway mi nenaskočilo v menu nezávislé topení. Po docela dlouhém bádání jsem zjistil, že se topení dá přeflešovat na SW který podporuje oba protokoly, jak DDP, tak BAP, takže tento problém je taky odstaněn a popřípadě můžu s tím pomoct. 3. Typ podávacího čerpadla - zde si musí člověk dát taky pozor, zda má správné podávací čerpadlo paliva. Pro Thermo top V jsou dva typy. DP40 a DP41. DP41 je pro čerpadla se vstupním ventilem. DP42 je pro thermo top Evo. Takže na to dát taky pozor. Já koupil "kompletní" sadu, takže mám thermo top V a k tomu mi dal DP42 čerpadlo. Nikde jsem nenašel, zda jsou záměné nebo ne, ale předpokládám, že ne, takže musím ještě koupit čerpadlo s označením DP41. Aftermarketová sada - Zde se mi povedla sehnat sada na ebay za krýsných 2 700 korun. Nová stojí 8 100 korun, což je o poznání víc, ale i to není špatná cena dle mého názoru. Objednávací sada má číslo 1321646B. Jediného čeho jsem se bál, aby thermo top V měl stejné rozmístění šroubů jako thermo top Evo, pro které je aftermarketová sada určená. Thermo top V do držáku jde našroubovat, takže zde je to v poho. Celá sada obsahuje výfuk a hadici v výfuku, sání, držáky topení, držák oběhového vodního čerpadla, držák na podávací čerpadlo paliva, jehlu do nádrže, hadice pro napojení na vodní okruh. Teď asi něco málo napíšu o potřebných dílech pro přestavbu: klimatronik s tlačítkem pro pouštění nezávislého topení thermo top V nebo Vevo s oběhovým vodním čerpadlem a podávacím čerpadlem dálkové ovládaní s přijímačem aftermarketovou sadu pro montáž Protože bych rád zase dodělal kabeláž, tak jako origo, tak konektory a nějaký kabely, ale to se asi rozepíšu v dalším kusu článku Tak to je prozatím vše k čemu jsem došel a co jsem zjistil
    1 bod
  4. Rozumna Stanovo objektivni odpoved a rada. Souhlasim. Ja uz bohuzel neumim byt objektivni. [emoji23]
    1 bod
  5. U Leonu nově digitální přístrojová deska za 10 900 Kč. leon-5d-sc.pdf leon-st.pdf leon-xperience.pdf
    1 bod
  6. Tak s novým SW mně to funguje už
    1 bod
  7. Test před montáží tento týden čekám na podávací čerpadlo paliva. Až bude, tak provedu test topení, než ho zamontuji do vozu. Test bude probíhat tak, že ho napojím na CAN vozu a pustím dálkovým ovládáním. tímto testem bych rád zjistil stav topení, zda má vůbec cenu ho montovat. Pokud bude vše v pořádku, tak mi nebude nic bránit tomu, abych se pustil do montáže. nějaké fotky a možná video z testu taky přiložím
    1 bod
  8. Modrá Lava + Nightfire Modrá Plum Fialová Space Zelená Highland
    1 bod
  9. Podobne ako na Slovensku : Bratislava, to je tá veľká dedina pri Trnave ?
    1 bod
  10. Právě. V roce 2007 se taky mluvilo o tom, že Superb Combi nebude, Caddyster byl naopak připravený k prodeji atd.
    1 bod
  11. Jo, jsem ho utřel prstem a pak dostal pěstí, na chvíli naskočil. Jsem ho resucitoval a pak dle nálady, chvíli šel, chvíli ne.
    1 bod
  12. Tak ho utři a klepni do něj. Nebo odházej sníh a zbav ledu.
    1 bod
  13. A moje? NO samozřejmě že Škoda!
    1 bod
  14. Co jiného by si měl myslet v té řídce obydlené zatáčce
    1 bod
  15. Technicky vzato SS systém hodně zatěžuje motor. Někdo by namítnul, že je k tomu účelu motor posílen, včetně altíku a astartéru. Nicméně stejně je tam vyšší zatížení těmy starty a technicky založenému člověku to vadí, protože má auto rád a přínos na spotřebě je téměř nulový. Celé to automobilky vymyslely kvůli testu emisí na zkušebně. 1) při startu motoru není ještě tlak oleje, tekže se motor více či méně první vteřinu po startu nemaže 2) ona absence mazání bezprostředně po startu vadí víc než motoru - turbodmychadlu 2) kdo má SS systém a řetězový rozvod, tento start řetězu nesvědčí, stejně tak napínáku a vodícím lištám. Kdo má řemen místo řetězu je na tom lépe. 3) vysoká zátěž baterie 4) častějsí poklesy napětí nemají rády řídící jednostky a elektronika vůbec 5) Při startu se nejvíce namáhají i ložiska na klice, ojnici .... 6) SS systém klidně vypne i horký motor po vyšším výkonu. Daleko lepší z hlediska tepelného nmáhání turba, hlavy.... je lepší nechat motor tu chvíli běžet a nevytvářet teplotní přechodové děje navíc 7) Několikrát se mi stalo, že jsem pustil na vteřinu spojku a SSák motor vypnul. V mžiku ho zase nastartoval. To je prostě zvěrstvo. Někdo může namítat, že je mu to jedno, že má auto na 150000km. Taky názor a správný. Sám p. Rušaj píše, že to neřeší a nechává motor systémem vypínat. My to zase neřešíme a necháváme ho v chodu.... :-) Osobně auto i 5x denně startuji protože musím. To je přes 800 startů za rok. Někdo jena tom nještě hůř... Tak proč motor ještě navíc zbxytečně zatěžovat nějakým SSsákem??
    1 bod
  16. Prostě si přešel k jiné značce.... Osobně vlastním třetí škodovku v pořadí a další bude zase Škoda. I manželčino Toledo je pro mě škodovka. Konec konců ho Škoda vyrábí a má i čistě český motor z Česany.
    1 bod
  17. 1 bod
  18. Pre istotu ich pridávam aj sem, ak by niekto v budúcnosti potreboval.. Tu je porovnanie Bolera a Swingu.. Priestor za Bolerom a pohľad na jednotku Bolera.. A ešte samostatné Bolero..
    1 bod
  19. Tangerine(lift) vs Cayenne(combi)
    1 bod
  20. Samozřejmě, že ŘJ nezná skutečnou kvalitu oleje. Kdy upozornit na výměnu vypočítává (mimo jiné) i právě z toho, co jsi uvedl - počet studených startů. Dále z teploty oleje, množství oleje, ujeté vzdálenosti, spotřeby paliva atd.
    1 bod
  21. Lehce, na citovku. O trochu menší než povolovací moment. ;-)
    1 bod
  22. Nech sa paci http://imgur.com/YYHx18r http://imgur.com/WZladxT
    1 bod
  23. Jo,až na to, že tahle klapka nemá s EGR nic společného. Je tam kvůli uzavření přívodu vzduchu do sání v okamžiku vypnutí motoru. Samotné zastavení přívodu paliva při vypínámńí motoru s sebou nese značné zachvění agregátu, ale když se zastaví přívod vzduchu tak se motor vypne bez zachvění. Závadu bych nepodceňoval, protože tato klapka velice ráda přepaluje pojistku v E BOXu na kterou je i ventilátor chlazení.
    1 bod
  24. Tak to je fajn, že jsem slyšel váš názor. Já netvrdím, že jsem s tohoto systému nadšený, ale stačí natáhnout ruku a zmáčknout knoflík. Tak jak se člověk připoutá. Tak to trvá pár vteřin.
    0 bodů
  25. No myslim ze je to klasicky EGR ventil ktery byl i u OI TDi akorat tady je rizeny elektronikou Podstata EGR ventilu je ta ze za urcitych podminek se vice ci mene otevira a pripousti spaliny z vyfuku do sani udajne kvuli snizeni emisi NOx Takze mi pracne chladime horky vzduch co jde z turba prez intercooler do motoru aby mel,kdyz je chladnejsi mensi objem a nasledne si tam elektronika potazmo EGR ventil pusti horky vzduch (spaliny)!!!! Takze asi tak... Jinak ja jsem sam mel u OI TDi 81 zaslepeny ten privod k EGR uz z podstaty fyzikalniho hlediska ze to vhani do sani kouř z vyfuku Mam taky 2,0TDi ale kdyz jsem koukal do te klapky po oddelani privodni hadice od celni steny tak byla kupodivu celkem cista...(ta u OI byla zakarbonovana jak prase) Dalsi rozdil mezi OI a OII je v tom ze OI mela tu klaku rizenou pouze podtlakem a nkdo a nic nehlidalo zda se a jak hodne nebo malo se otevrela nebo zda se vubec otevrela. U OII je to honeny servomotorkem a navic je to na 100% hlidany jeste nejakym potenciometrem ktery dava signaly ř.j. o poloze klapky. K te zvysene spotrebe se mi vztahuje jedina moznost a to ta ze auto jeden a nouzovy rezim protoze nema info o poloze klapky a tim padem to asi vic zere Kdyz jsem to mel u OI zaslepeny tak mi to rozhodne vic nezralo a z logickeho hlediska by to melo i lepe jet Zda to zaslepit i u OII zatim vaham... Jinakzaslepuje se takova ta nerez trubka, podobna je u OII 2,0TDi videt na fotce, vede z prava do te klapky
    -1 bodů
  26. Jak jsem psal tusim nahore pokud je ta klapka KO tak uz je to jedno a jako posledni pokus to muzes rozpertlovat a nechat nejakyho elektrikare promerit nebo treba bude hned po rozdelani videt jestli je neco vypaleneho nebo tak Muze tam treba nahodou byt KO pouze soucastka za par korun nebo haleru preletuje se to bude makat... Dokonce jsem nekde na zahranicm klubu cetl ze si nekdo ten domecek kde je polosnak provrtal, aby mohl olej odtekat a nevyzkratovalo to elektroniku udajne po oddelani toho zapertlovanyho krytu z toho vyteklo dost oleje Tak nevim, sam jsem to jeste rozdelany nemel, ale asi by nebylo marny nekde jedenu tuhle KO klapku sehnat a rozkuchnou ji pro zajimavost
    -1 bodů
  27. Já hledám auto ze kterého bych měl radost:) takže určitě žádném fiat nebo ford. O Grand cher jsem i chvíli přemýšlel, je to ale mamut i když krasnej. Osobně nepotrebuju mega kufr, preferuji abych se v autě cítil dobre, u suv jsem spis myslel napr na q5. Upřímně Amerika je úplně jiný auto, na první pohled interiér nic moc ale druhej a třetí už to člověk vidí úplně jinak, sice ma par plastu navíc ale zbytek je super, kůže je kůže, pohodlí, muzika, odhlucneni - proste jinej svět. Kdyby k těm autům dávali 3.0 tdi tak jdu klidně do Ameriky:)
    -1 bodů
  28. Zere olej a este aj nejake dalsie chyby tam boli. Musel by som fora prejst. Ale v servisoch by ti povedali.
    -1 bodů
  29. Matne sa mi zda nieco s rozvodmi, ale to si mozem pliest s inym motorom, ale urcite klaply v sani odchadzaju...ale mozno to uz vyriesili...osobne by som siel skusit toho freemonta....ja som ho skusal a 4x4 je sice iba s automatom ale tusim 8 stupnovym a s fieslom ale cena sa mi zda ze bola okolo 30000 E. Co je bezkonkurencne a 5 rokov zaruka. A aj interier bol pekny...co som bol prekvapeny...
    -1 bodů
  30. sice me tu nakopete do pr*ele, ale pokud mam 800 000+- na superba, tak neresim 3-4 tisice za olej ne... a pochybuju, ze s koupenym - ojetym nekdo jezdi do znackoveho servisu.. kdybyste to resili na foru dacia, tak to beru, ale u manazerske limusiny resit vlastni olej...
    -1 bodů
  31. Ja prave nechci menit nebo resetovat promenlivy interval, chci jen v polovine toho intervalu provest vymenu spinaveho oleje za cisty. Dalsi vymenu necham provest v servisu pri predepsane prohlidce, tak jak si o to rekne palubni system. Asi bych nic neodsaval, nechal bych to vykapat. K vypoustecimu otvoru se da tedy jednoduse dostat bez montazni jamy? Cim je utesnen? Sroubem na imbus nebo na torx klic? A novy olej se napousti pres ten otvor, v kterem je zasunuta merka oleje?
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...