Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Sir_Jarek

    Sir_Jarek

    Uživatel


    • Body

      9

    • Počet příspěvků

      986


  2. ronskispeed

    ronskispeed

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      939


  3. Mesith

    Mesith

    Uživatel


    • Body

      2

    • Počet příspěvků

      48


  4. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      2

    • Počet příspěvků

      15 019


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 9.12.2017 ve všech sekcích

  1. Krade starej aizipoňák z vagónů brikety, po pár kusech je nosí z práce v igelitce. Jednou ho zastaví železniční policie, legitimuje ho a policajt se ho ptá: "co nesete v tý igelitce?". "Žrádlo pro králíky", odvětí aizipoňák. "Můžu to vidět?", ptá se polda a nahlídne do igelitky: "tohle že budou žrát vaši králíci??!!". Aizipoňák se podívá na policajta a praví: "no když to žrát nebudou, tak to hodim do kamen..."
    2 body
  2. Světu vládnou diletanti (a lháři) (co z toho platí pro ten servis nevím...). Na longlife III VW 504 00/507 00 (s normou ACEA C3) nic lepšího, než na VW 502 00 neni - krom o něco (v případě 1,2 TSI 77 kW i jiných benzíňáků) vesměs zbytečně a kontraproduktivně "šetrnějšího" složení vůči katalyzátoru (a nutné ochrany DPF u diselů, což nás ovšem v tomto případě nezajímá), ovšem jen proto, "aby tam ten olej mohl bejt co nejdýl a přitom katalyzátor přežil 200tkm". Toto "šetrnější" složení znamená odlišnou aditivaci, vesměs omezení obsahu určitých přísad - aditiv - sulfátového popela, zinečnatých a vápenatých organosloučenin aj. (tzv. oleje mid SAPS nebo low SAPS), které jsou ovšem naopak velmi prospěšné motoru - jak z hlediska mazivosti, tak z hlediska omezení tvorby karbonových a lakových úsad, a stejně tak i z hlediska antikorozní ochrany. Proto mají longlife III VW 504 00/507 00 s ACEA C3 paradoxně nižší alkalickou rezervu - TBN, než VW 502 00/505 00 s ACEA A3/B3, A3/B4, eventuelně než ještě lépe full SAPS (plně popelný olej s plný obsahem zinečnatých a vápenatých organosloučenin) s API SL max (SM a výše v abecedě full SAPS už není)). Dlužno podotknout, že i oleje VW 502 00/505 00 bývají jak ACEA A3/B3, A3/B4, tak ale čím dál častěji ACEA C3 (i když ne longlife...), norma VW tedy není spolehlivým vodítkem (a "low SAPS", "mid SAPS" nebo "ful SAPS" na pixle obvykle nenejdeš); dá se ale řídit klasifikací ACEA to už na pixle na 99% bude: ACEA A3/B3, A3/B4 ( je full SAPS - oprava: nemusí být, ale) obsah zmíněných aditiv není tak omezen, jako u: ACEA C3 (a i C2) Longlife III - ACEA C3 - mid SAPS je v podstatě způsob, jak mít horší a předražený olej v motoru déle //Proč tahle praštěná alchymie? = zákazníci na to slyší (nejraději by olej neměnili vůbec), hlavně firmy, vidí v tom nižší náklady na servis, což se sice nakonec nekoná, páč servis si to stejně vybere - a ono mít ve 100tkm za sebou jen 3 výměny oleje...// Jako nějaká náhlá havárie, zničení motoru akutně nehrozí - zvlášť když se v motoru nenechá příliš dlouho a mění se včas před vyčerpáním TBN (alkalické rezervy) a detergentů (rozpouštění karbonových úsad) - při konstruování motoru 1,2TSI se s longlife III ACEA C3 - mid SAPS počítalo (ovšem u motorů, kde se s ním nepočítalo je to hrozba, což logicky o něčem vypovídá...) a výrobce má nějak vyzkoušeno, že "při rychlém nájezdu se nic nestane", stav deseti a více letých úloženek, co jezdí málo, je nezajímá, prodeje neohrozí... Ovšem já osobně bych se dlouhodobému používání longlife III - mid SAPS, ACEA C3 vyhnul - když existue lepší (+levnější) volba olejů ACEA A3/B4, nebo i full SAPS s API SL max.(výkonnější olej v "odolnějším" motoru nic nezkazí). I u synkova Rapidu 1,2TSI 77kW jsem přešel na ACEA A3/B4 (Mobil 1 - SAE 0W-40 New Life) a měnim po roce a cca 9tkm (i po těch 9tkm jsem zjistil kapkovou zkouškou nevelký, ale přesto nežádoucí obsah paliva a vody v oleji - vliv krátkých jízd - auto jezdí 5km do práce/z práce) a nechal v sevisu přestavit interval z promněnného na pevný 10tkm/1rok.
    2 body
  3. Dnes so 48% baterky Sent using Tapatalk
    1 bod
  4. ZÁVADA ODSTRANĚNA ! V prvé řadě bych ještě jednou MOC PODĚKOVAL Jarkovi za konzultace a rady a samozřejmě i ostatním a teď k závadě. Auto jsem odvezl do aut, servisu Škoda, sám servis si nevěděl rady a tak kontaktoval M.B. a po cca 7 dnech zavolal servis, že si auto můžeme odvést, že je opraveno. Dle kraťoukého protokolu, šlo o vadu spojky s tí ,že se vyměnila lamela a přitlačný kotouč. Dle servisu šlo o výrobní vadu, šlo to na garanci.
    1 bod
  5. Já mám třeba Podofo kamerku z aliexpress za 20$ a točí to celkem hezky. Za ty prachy celkem slušnej obraz aji v noci. Přikládám čerstvý video: Tady je ta kamera: http://s.aliexpress.com/6VFnIVNb
    1 bod
  6. Bývala doba, kdy motor s prodlouženým servisním intervalem, měl navíc snímač G266 ve vaně (snímač teploty a hladiny oleje). TSI ho má vždy a to znamená, že se motory neliší. Rozdíl je pouze v nastavení servisního intervalu. Proto můžeš používat olej VW 502 00 nebo VW 504 00, pouze je nutné podle toho naplánovat příští výměnu. Tvrzení, že je VW 504 00 je lepší, je poněkud laciné. Když se budeme bavit čistě o technických vlastnostech, tak ne ve všem jsou longlife oleje lepší. Rozhodně ale nejsou lepší pro naší peněženku a ve finále ani pro motor. Dvě výměny VW 502 00 vyjdou stále levněji, než jedna výměna VW 504 00. A mé přesvědčení, že dvě výměny oleje jsou lepší než jedna, mi nikdo nevyvrátí. PS: Máme v rodině dva Roomstery TSI V prvním měním olej sám. 5 litrů Mobilu 5W-40 VW 502 00 je za 600Kč a originál filtr za 200Kč. Kdybych to donesl do servisu, tak to snad za dvě stovky vymění. Celkem cca 1000Kč. Druhý je ještě v záruce, proto servis a ten jejich longlife zázrak. Jen za olej jsem tam nechal 2200Kč. Práci neumím vyčíslit, protože to byla komplet servisní prohlídka.
    1 bod
  7. Podelím sa aj ja, kupované z OBautodily. montované bez šablón. Držia super. Ako ochrana hrany aj vizuálne je to na 1*
    1 bod
  8. Jo, budu rád, když dáš pak vědět, co to bylo
    1 bod
  9. Pred mesicem jsem zacal pozorovat nejake hluhy subjektivne z prave strany ... vyvrcholilo to tim ze to pri startovani a zpatecce vydavalo celkem strasidelne kovove zvuky ... Mel jsem celkem nahnano, tak jsme to u znameho zvedli a bylo jasno ... tepelny stit kolem vyfuku - ten hlinikovy, mel urvane 4 z 6 tech velkych narazecich vejirovych podlozek ... respektive bylo to urvane okolo ... 1200 za novy nasrat, za 15 minut hotove vetsi alu podlozky a vyreseno ...
    1 bod
  10. Jak to popisuješ, tak čim dál víc to ve mě evokuje buď zavěšení motoru s převodovkou (že by volná spodní vzpěra převodovky?) nebo i něco na zavěšení předního kola (v tahu se přední kola tlačí dopředu) - třeba volnej šroub silembloku spodního ramene? - tomu by odpovídalo to zlepšení při namočení - mohlo by to bejt něco, na co se na mokru dostane voda. Premejšlim, jestli se voda dostává i na tu spodní vzpěru převodovky... mohla by od auta jedoucího před tebou nebo taky přímo za deště, kdy stéká voda po nárazníku dolu... Jj, znám, můj tchán skoro vůbec neslyší (a já jen na jedno ucho a taky s úbytkem, ale takový ty šelesty slyšim dobře, jen nepoznám směr), řešili jsme něco podobného na jeho Fabii Junior (hučelo ložisko kola). Tj. s námi v baráku, ale mojí mamku mám 120km a vím jak je to komplikovaný s běžnou pomocí s něčim.
    1 bod
  11. Ahoj Tome, no, normální to nebude... co vespod taky jsi tam koukal, zkušel hejbat, cloumat? Kryty pod motorem, spodní vzpěra převodovky, upevnění alternátoru, klimakompresouru ...ale může to bejt i někde dál, na převodovce (na kterou skoro neni vidět), karoserii... Dělá to v těch otáčkách při každém režimu nebo jen v tahu motoru, při ubraném plynu...? Co na neutrál, když přidáš na ty otáčky - taky? Někdy je to ošidný, vzpomínám si, jak nám kdysi něco drnčelo na Fiatu 128 Familiare, cestou jsme neustále zastavovali, koukali, poslouchali, dokonce sundali i plech pod motorem, ale nepřestalo to - nakonec jsme zjistili, že jsme s tátou zapomněli utáhnout šrouby na LP kole (někdo něco chtěl a přerušili jsme práci) a jeden už byl spadlej v poklici.
    1 bod
  12. V tak úzkym spektru otáček to vypadá na nějakou rezonanci - neni tam něco volnýho? Třeba něco na sání (špatně zacvaklej filtr...) nebo ňákej kryt, úchytka hadice, kabeláže. Prostě koukat, popř. kdyby ti někdo šlápl na plyn...
    1 bod
  13. Zdar! odpovím si sám- už to je opravený. Nebyl sem z toho chytrý, protože tam nebyla ta kovová objímka-spadla)nevím proč) do dveří. Rozdělal sem druhou stranu, abychvěděl co tam má vlastně být, a prišel na tu objímku. Pak už jen ji najít a sešroubovat.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...