Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. brrrrm

    brrrrm

    Uživatel


    • Body

      2

    • Počet příspěvků

      4 636


  2. miklisek

    miklisek

    Uživatel


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      5 764


  3. LucasCZE

    LucasCZE

    Uživatel


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      3 118


  4. Tragedie_v_JZD

    Tragedie_v_JZD

    Uživatel


    • Body

      1

    • Počet příspěvků

      1 771


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 20.7.2018 ve všech sekcích

  1. 1 bod
  2. To co hledáš jsou díly 5JA819447A a 5JA819447B, říkají jim "krytka", ve ŠA to mají za cca. 100,-, a např. skoda-dily.cz za 92,- Btw. divím se, že to Pawouk nezamk, viz
    1 bod
  3. Mně tak napadlo, že když se vytáhne ta gumová průchodka, tak se to vytáhne i s tím úlomkem. Zítra jedu do servisu na výměnu a nechám si vyměnit i tu průchodku. OT: už druhým rokem kupuju nový auto, ale pořád nemůžu nic vybrat a jsem rád za Toledo/Rapida se spolehlivým a bezproblémovým EA111 z poslední série. Počkám na nový Rapid a Leon a pokud v nich bude 1.0 TSi s filtrem, tak budu udržovat a opatrovat svoje Toledo ještě 5 let
    1 bod
  4. Takže som to preletoval. Mal som obavy ako budú vypadať tie vodiče a ako kvalitne to pôjde nalisovať. Tu sú nejaké info: Meral som úbytky a dopočítal odpory pri max odbere (kúrenie etc) asi 50A z alternátora. Teplota spoja v káblovom očku na poistke1 (Alternátor) bola 120 stC. Preletoval som oba konce káblu k Alternátoru i do kabíny (Poistka2 - Svorka30). Robil som to plynovou pájkou s klampiarkym hrotom. Všetky káble som maximálne uvoľnil, vyrobil z kartónu takú prepážku a cez ňu prevliekol kábel (ochrana pred pájkou). V prípade kabíny (svorkovnica pod volantom) som použil plech. Asi 10cm káblu som omotal gumovou páskou a cez to alobal. Káble pri akumulátore boli dosť zoxydované a vypečené, tak som použil kyselinu soľnú. Zriedil som asi 1:2 s vodou (pozor silná žieravina- poleptanie ruky alebo poškodenie auta) a pripravil si neutralizačný roztok z jedlej sódy. Koncovky som ponoril do kyseliny na asi 20 sec (viacmenej to nič nerobí) a potom do neutralizačného roztoku (silne to šumí). Premyť čistou vodou a vysušiť. Potom som to letoval tak že som to poriadne nahrial tou pájkou, pridal tavidlo (stačila kalafuna) a potom cín. Je to treba poriadna do hĺbky prehriať. Cín by mal zatiecť dovnútra a mal by byť z oboch strán (kde je lanko zlisované). Okrem alternátora. tam je iné oko s prístupom len z 1 strany. Potom poriadne očistiť od zbytkov tavidla a prípadne odstrániť cínové kvapky na styčnej ploche oka. Pájkovanie pod volantom je fakt adrenalín, mal som pripravený hasičák. Izolácia vodičov to prežila viacmenej bez úhony. Ten vodič do kabíny bol na tom horšie. Výsledky ma teda dosť prekvapili. Celý svoj život som bol presvedčený že lisovaný spoj je oveľa kvalitnejší a spoľahlivejší ako pájkovaný. 1)Odpor oko na poistke1 - vodič PRED/PO letovaní PRED 240mV@50A=4.8mOhm=12W (max @90A=39W )!!! PO 8mV@64A=0.13mOhm (max @90=1W) 2)A podobne do kabíny (Po2) PRED 300mV@30A=10mOhm=9W (max @60A=36W)!!! PO 4mV@53A=0.08mOhm (max @60=0.3W) Pripomínam že teplota 120 stC bola pri tom skutočnom tepelnom výkone (12W) a nie maximálnom (39W). A to som za max bral 90 resp 60A a nie hodnotu poistky (110A - 59W) 3)Napäťová strata medzi spoločným pólom poistiek (prívod od baterky) - > akási 10A poistka v boxe PRED 440mV@50A PO 175mV@50A Zaujímalo by ma aké straty namerajú ľudia čo si to sami prelisovávali alebo tí čo to majú nové (asi nikto, že). Čísla sú ale veľmi približné, pretože prúd kolíše a navyše ten môj kliešťový ampérmeter nieje nič moc. Inak boli tam 2 druhy ôk. Oká na poistkách a svorkovnici v kabíne sú 16mm2 diera 6 šírka by šla 14-15mm. Pri alternátore je 16mm2 diera 8. Také isté majú tu u nás v elektre. Tie na poistky by asi šli použiť tiež z elektra (16mm2-6 podobný typ ako na altíku). Ak by to dakoho zaujímalo, mám tu viac čísel, napr i napätia na kostrách a pod. Osobne od toho očakávam nielen nižšie riziko požiaru, ale hlavne to čo bolo na začiatku: podivné dobíjanie ACU (zbytočne som kôli tomu menil akumulátor a ten starý vyhodil) a nízke napätie v palubnej sieti. Ak sa vám páčilo tak prosím palec hore.
    1 bod
  5. Tak hurá, u mě to servis také vyřešil výměnou kompresoru.
    1 bod
  6. Taky bych to videl na ten krouzek. Pokud to tak je, budes muset vymenit lozisko.
    1 bod
  7. Chtělo by vědět co přesně píše diag. Může být KO snímací magnetický kroužek v ložisku.
    1 bod
  8. A soferi na skodovkach nadavaju co za debila v skodovke vedie tu kolonu.... :-) nevadi, raz z toho vyrasties ;-)
    0 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...