Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. sk0d@

    sk0d@

    Uživatel


    • Body

      9

    • Počet příspěvků

      2 243


  2. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      8 632


  3. Martin Bednář

    Martin Bednář

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      2 247


  4. Martab

    Martab

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      8 790


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 28.11.2018 ve všech sekcích

  1. Protože mne tato problematika zajímá, informoval jsem se u technika v autorizáku na postup seřizování světel. Dle jeho vyjádření mi nedoporučuje zasahovat svépomocí do nastavení, neboť oni světla seřizují níže popsaným postupem včetně použití diagnostiky : Pro co nejpřesnější nastavení... "je potřeba natankovat plnou nádrž, nebo podle stavu hladiny paliva dovážit vůz, dohustit pneu, spínač do polohy svícení, ne AUTO režim, světla uvést diagnostikou do základního nastavení, do servisní polohy, vozidlo umístit na kalibrovanou rovinu a poté nastavit pomocí regloskopu na sklon 1,0%." Nezjistil jsem bohužel nějaký přesnější údaj o vzdálenosti dosvitu při správném nastavení - to je prý závislé na více faktorech. Nadále se však snažím získat další informace. Jak to některým z vás nastavovali nevím, nebyl jsem u toho. Tím pádem nemohu posoudit, jestli mechanici svoji práci odvedli v pořádku. Udaných 20m je samozřejmě u tlumených světel opravdu málo. Nicméně trvám na tom, že pokud někdo nastavuje světla tak, že je přizvedne a bere za důkaz, že je to dobře když na něj protijedoucí neblikají, popřípadě že osvětluje určitou část auta před ním jinak, nemám k tomu co dodat, než jen povzdechnutí.
    3 body
  2. Chudák Pawouk - ten se zase kvůli nám namaže :-)
    3 body
  3. Kdyby jste někdo nevěděl, jak se tahá auto. Tak takhle tedy ne.....
    3 body
  4. Zdravím vespolek, vybírám disky na Rapida a při brouzdání na všemožných internetových obchodech u prohlížení různých vzhledů kol, jsem neustále ubíjen marketingovými kecy typu: "Kola z lehkých slitin mají příznivé rozložení hmoty, což se pozitivně projevuje poklesem hodnot setrvačných sil rotujícího kola, tím se zvyšuje dynamika akcelerace i brzdění. Díky snížení neodpružené hmotnosti vozu přispívají k lepšímu pocitu z jízdy." Jsem se rozhodl si udělat takové malé srovnání hmotností disků :). Celková hmotnost disku sice nic neříká o rozložení hmotnosti v celém disku (následně obutá pneumatika na disku tvoří podstatnou část hmotnosti a je nejdál od středu kola), ale aspoň rámcovou informaci by to poskytnout mohlo. Hodnoty prosím berte s rezervou, čerpal jsem výhradně z informací na internetu. Pokud víte kde najít relevantnější zdroj hodnot hmotností disků, nebo máte možnost nějaký disk na Rapida (nebo Fabii III) zvážit, prosím sdílejte. Plechové disky 6Jx15 5x100 ET38 57 KFZ 7760 15" 8,2 Kg KFZ 8380 15" 8,9 Kg KFZ 131500 Hybridní kolo 15" 9,0 Kg Alu disky Škoda Škoda Carme 15" 5JA071495 8Z8 7,5 kg Škoda CYGNUS 15" 6V0071495D 8Z8 8,2 kg Škoda Matone 15" 6V0071495A 8Z8 8,8 kg Škoda MATO 15" 6V0071495 8Z8 ??? (7,5 kg nebo 8,8 kg) Škoda Propeller 15" 5JA071495A 8Z8 ??? Škoda Rock 16" 6V0071496C 8Z8 9,3 kg Škoda Vigo 16" 6V0071496D FM9 9,5 kg Škoda Evora 16" 5JA071496G 8Z8 9,7 kg Škoda Antia 16" 5JA071496 8Z8 10,5 kg Škoda Italia 16" 6V0071496 FL8 10,5 kg Škoda Beam 16" 5JA071496 FM9 10,5 Kg Škoda Dione 16" 5JA071496B 8Z8 ??? Škoda Torino 17" 5JA071497AAJX2 10,5 kg Škoda Blade 17" 5JA071497F HZ9 10,5 kg Škoda Savio 17" 5JA071497B FL8 10,7 kg Škoda Capricornus 17" 5JA071497K HA7 11,2 kg Škoda Trius 17" 5JA071497T 8Z8 11,2 kg Škoda Ray 17" 5JA071497 8Z8 12,25 kg Škoda Prestige 17" 5JA071497A ZG6 ??? Škoda Camelot 17" 5JA071497A 8Z8 ??? Škoda Vega 18" 6V0071498 JX2 ??? Alu disky s parametry uvedenými ve velkém TP Alutec Grip PS 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,4 kg DEZENT RE 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,41 kg DEZENT TY 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,44 kg ENZO G 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,52 kg DEZENT TI 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,67 kg DEZENT TC 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,86 kg DEZENT TD 6Jx15 5x100 ET38 57,1 7,87 kg DEZENT TX 6Jx15 5x100 ET38 57,1 8,09 kg Ronal R53 6Jx15 5x100 ET38 57,1 8,1 kg Ronal R42 6Jx15 5x100 ET38 57,1 8,5 kg Ronal R56 6Jx15 5x100 ET38 57,1 8,6 kg BROCK RC30 KS 7Jx16 5x100 ET46 57,1 8,9 kg WSP ITALY W463 7Jx16 5x100 ET46 57.1 9,6 kg WSP ITALY Cirus 7Jx16 5x100 ET46 57.1 9,6 kg Platin P58 Silber 7Jx17 5x100 ET46 63.4 9,93 kg BROCK RC30 KS 7Jx17 5x100 ET46 57,1 10,0 kg Alu disky s mírně odlišným ET RONAL LSX 7Jx16 5x100 ET45 68 9,15 kg DOTZ CP5 7Jx16 5x100 ET45 60,1 8,6 kg DOTZ CP5 7Jx17 5x100 ET45 60,1 9,86 kg RONAL R54 7Jx17 5x100 ET45 68 10.9 kg MSW 85 7Jx17 5x100 ET45 63,3 10,9 kg Hmotnosti litých, kovaných, hořčíkových disků (seřazených dle hmotnosti) https://www.proracing.cz/fotky12573/3-wheel-weight-weight.pdf Další hmotnosti litých, kovaných, hořčíkových disků (řazeno dle názvu) https://www.docdroid.net/Ub4n422/wheelweights.pdf#page=115 Hmotnosti disků, pneumatik a celých kol http://tiger.nasealbum.cz/Pages/Technika/hmotnosti_kol.htm Zdroje: eshop.skoda-auto.com autokseft.cz seznam-pneu.cz carspneu.cz onlineraeder.de wolfrace.com
    2 body
  5. Hosi on je to totiz bofden. [emoji23]
    2 body
  6. Terazky mi Kefalín povedzte, čo je henten oný bohden....
    2 body
  7. Ano 1.4tsi trumf ještě pár skladovek je. Brácha jí kupoval teď v říjnu také 1.4tsi trumf. Je spokojenej, jede perfektně.
    2 body
  8. To minuskovanie ala pubertacka na Youtube mi staci. Česť, a vela koruniek zelam.
    2 body
  9. Tak jsem dnes prodloužil Care Connect a Infotainment Online. Pro jistotu jsem to udělal v předstihu, když jsem četl, že to trvalo i týden. Asi na tom zapracovali, při platbě kartou to bylo tak do hodiny hotové :-).
    1 bod
  10. 1 bod
  11. Dnes jsem auto vyzvedl ,vyměněny obě přední ramena.Najeto cca 67tkm. Prý mají ta lůžka nějakou úpravu. Za cestu domů,se mi zdál podvozek dost pevnější.. Kouknul jsem doma ze stran pod auto a hned našel drobnou vadu na kráse,nedocvaklej jeden ten špunt na plastové kryty za předním kolem,zkoušel jsem to sám,nejde.Nikdy nikdo nic neudělá bezvadně snad v žádném servisem mám pocit.?
    1 bod
  12. J367 -řídicí jednotka kontroly akumulátoru
    1 bod
  13. @Clerfayt je genius fyzik/matematik, z aktulani rychlosti, vzdalenosti a zarazeneho prevodoveho stupne spocte kdy ma pustit plyn aby docilil pozadovane rychlosti v danem miste. Mas muj obdiv.
    1 bod
  14. Ve Fabii mohou být dvě verze AUTO světel, EasyLight v 99% sepne světla až po nastartování (LH světla vypne, ikdyz by není ještě svítit), verze s TinelLight a dešťovým senzorem naopak zapne světla hned a LH nechá světla svítit bez pohasnutí. Aspoň toť moje zkušenosti.
    1 bod
  15. @ClerfaytTady se nebavime o zachovani energie, ale o potrebe vuz zpomalit (z duvodu provozu) a jde o to tu energii na zpomaleni na neco uzitecneho premenit. Zamyslet by ses mel Ty.
    1 bod
  16. Ale ty nebrzdis viac... bud brzdis brzdami alebo nato vyuzijes odpor alternatoru. Pri brzdeni brzdou sa energia premeni na teplo. Pri brzdeni alternatorom na enegriu (v idealnom pripade), ktora sa "rekuperuje" do baterie. A tym, ze brzdis aj alternatorom, o to menej energie vydas na brzdenie brzdou a tym padom sa jej menej premeni na teplo. Ano, nieje to 1:1, ale je to viac ako 1:0. Ako sa hovori, lepsie jak dratom do oka - lepsie 0.1A spat do baterie ako vobec nic a len vsetko na teplo :) A ako tu uz niekto napisal, toto v idelanom pripade funguje, ked naozaj brzdit chces, teda ked prichadza na krizovatku kde zasavis, tak nemusis vydat viac energie na rozjazd, ta bude stale rovnaka, ale "rekuperoval" si energiu pri brzdeni :)
    1 bod
  17. Rekuperace je premena nadbytecne kyneticke energie na elektrickou za ucelem uspory paliva. Teorie, ze to zpomaluje a o to vic musim pridat je nesmysl, preci zpomaluji proto, ze zpomalit chci a kdyz zpomalim na pozadovanou rychlost tak pridam stejne, jako bych brzdil brzdou. Mnozstvi emisi je pak primo umerne spotrebe.
    1 bod
  18. Něco k tématu, ale ne, že by tam bylo něco nového.... https://auto.idnes.cz/autobaterie-baterie-akumulator-nabijecka-f1w-/autoservis.aspx?c=A181121_183851_autoservis_fdv
    1 bod
  19. Na dotaz o overeni vypnuti rekuperace jen reci o tom, ze nic nemusis dokazovat. A vysmivani se, jak mi pitomci na nic neprisli.
    1 bod
  20. Ahoj, právě vyšli mapy Navigations-DVD-Rom - CY Europa West (V16) u VW číslo 1T0051859AQ, databáze 8536
    1 bod
  21. @Zajíc15 Nic si z toho nedělej, mě se to na Peugeot fóru stalo taky - jakmile si na auto neporidim Bridgestone, Pirelli nebo Continental jsem hned "socka". Já mám na Superbu obě sady nové Barum, pravda, "níž" bych už asi nešel, ale zase dávat 20K za nové gumy se mi nechtělo (a ne proto, že bych na to neměl peníze) . To raději ty stávající po 3 sezónách obmenim. Příklad pro odlehčení - jeden borec dal někdy předloni na Ford Mondeo letní gumy Membat, přišly ho tehdy v rozměru 18" celá sada i s poštou jen na asi 5.000 Kč ale po 2 sezónách už přehazoval přední gumy dozadu bo byly sjete
    1 bod
  22. No ty kraaaso, to jsou teda machři ?
    1 bod
  23. od kolegů... MY19 Changes .pdf
    1 bod
  24. Však ferda25 to umí vypnout ne, Tys myslel dát sem info, jak na to žee ?
    1 bod
  25. Ahoj chlopi. Tož jak se vám všem vede? Už jsem tu pěkně dlouho nebyl a koukám, že máme co pít ?. Berušku mám stále a také stále si ji nemůžu vynachválit. Je pravda, že dělám pravidelný servis. V současné době už mám přes 419419 km. Od mého posledního příspěvku najeto 333333 km jsem jen měnil pravidelně olej, svíčky, filtry a pneu. Měnil jsem zadní tlumiče. Jeden lehce prosakoval, tak se měnily oba. Výměna sportovního výfuku za stejný nový. Zadní vzpěry u víka dveří. Větší oprava mě však čekala při 408.000 km. Těsně při dojetí domů z Prahy mě prasklo těsnění pod víkem motoru. Druhý den odtah do servisu a nechal jsem si udělat /když už to bylo rozděláno/ menší generálku motoru. Viz foto kde je vidět před a po..... No a nakonec při 412 850 km mě poprve začal zlobit plyn. Špatně to startovalo. Tak jsem zkusil jezdit jen na benzín a startování v pořádku. Přepnul jsem na plyn, problém. Tak jsem se dohodl s KarlemLPG na opravě. Zjistil že byla prasklá nějaká membrána, či co. Vzhledem k tomu, že jsem na plyn do této závady najel 304 000 km, tak to je super. Teď po těch opravách můžu najet opět 400000km ....?. Jinak bych měl najeto o cca 30 000 km na autě více. Jelikož jsem omladil rodinný vozový park, tak z Beruškou jezdím už jen "služebně". Na jaře se chystám na brzdy. Zadní bubnové mám stále původní /neuvěřitelný/. Přední kotouče jsou také původní jen jsem za celou dobu 2x měnil destičky. Pro možné rejpali ?. Brzdy jsem si nechal kompletně zkontrolovat a zadní vyčistit a přitom se provedla kontrola při 398 560 km a v servise mi řekli, že není co třeba měnit. Zadní dokonce byli jen "sjeté" na polovic tloušťky. To je asi snad vše co můžu napsat. Je to krátký, ale pro mě příjemný, pač nebyl problém. Jooo ještě uvažují o koupi nových předních sedaček. Ta moje je už nějak unavena. Kdyby někdo měl typ, dejte prosím vědět. Díky. Jinak všem hooodně spokojených km........
    1 bod
  26. Asi proto,že je tady z komára udělaný velbloud.Mám AGM,NT,krátké trasy,NT používám denně a nemám problém.Baterie od 06/2015
    1 bod
  27. môžte sa hrať. mám ešte pár ďalších, no na F3 nefungujú :( Varovanie jazda so zadnou hmlovkou - od tejto rychlosti vyskoci varovanie na maxidote Pri prekročení nastavenej rýchlosti sa zobrazí na prístrojovej doske (budíky) varovanie „Jazda so zadnou hmlovkou“. Upozornenie: Reálne využitie asi minimálne, keďže reaguje až na prekročenie rýchlosti. Lepšia voľby by bola pri poklese pod určitú rýchlosť (napríklad jazda v meste a podobne). Zatiaľ som na to neprišiel, nápady uvítam. Poznámka: platí aj pre facelift full LED svetlá. Kódovanie: - Modul 09 - Adaptation 10 Nebelschlusslicht Warngeschwindigkeit zmeniť na požadovanú rýchlosť v km/h (napr. 150 km/h) Zmena rýchlosti rozsvietenia a zhasutia Corner Kódovanie: - Modul 09 – Central Electronics - Adaptation 10 static AFS light-Abdimmgeschwindigkeit zmeniť na požadovanú hodnotu v % za sekundu (pôvodné nastavenie 50% = 2 sekundy) Zapnutie diaľkových svetiel pri stretávacích svetlách Poznámka: funkcia diaľkových svetiel ostáva zachovaná. Denné svietenie ostáva zachované. Rozdiel je v tom, že ak prepnete svetlá na parkovacie, resp. stretávacie, automaticky svietia diaľkové na nastavený jas. Upozornenie: na vlastné riziko! Berte ohľad na ostatných účastníkov cestnej premávky! Konštrukcia paraboly diaľkového svetla môže mať iný rozptyl ako stretávacie svetlo! Kódovanie: - Modul 09 – Central Electronics - Adaptations 10 Leuchte8FL LB42-Light_Function_G_8 zmeniť na Parking light Leuchte8FL LB42-Dimming_GH_8 zmeniť na požadovanú hodnotu jasu v % (napr. 3%) Leuchte8FL LB42-Dimming_Direction_GH_8 zmeniť na maximize Leuchte9FL RB7-Light_Function_G_9 zmeniť na Parking light Leuchte9FL RB7-Dimming_GH_9 zmeniť na rovnakú hodnotu jasu ako v predošlom kroku (napr. 3%) Leuchte9FL RB7-Dimming_Direction_GH_9 zmeniť na maximize PS: mám tam LED-ky. preto sa to dosť blbo fotí, jas odporúčam max. 3%. pri obyčajných test nemám...
    1 bod
  28. No do (y) Teraz okrem nabijaciek za 5000 sa budu kupovat voltmetre za 2000.
    1 bod
  29. Bóoože, ty servisy za honbou po zisku toho "blboučkým" zákazníkům dokážou nakecat..... Servis bere, alespoň co je vidět u nás, olej úplně stejný jako si můžeš koupit ty. Jenže ty za 250l barel dáš 25000 a oni 20000, protože si jich vezmou za rok pár desítek. Pokud chceš mít jistotu že ti tam nedají "niečo zlé" tak si kup olej svůj a pokud možno od málo rozšířené značky (tam je nejmenenší riziko padělání, i když to se týká převážně vzdálenejšího východu). Když to řeknu hodně zjednodušeně, tak v Evropě je pár rafneriíí kde se výrabějí oleje a vyrábejí se tam pro všechny značky. A ano, minimálně jedna je umístěna v Polsku Nevěř tomu že se dělá jiný olej v pro Německo a jiný pro Polsko, natož v jných fabrikách. To je proti globálnímu přístupu výrobců za honbou nejnižších nákladů. Jediné co bylo, tak pokud AS chtěl, mohl od Castrolu odebírat olej s fosforeskujícím barvivem který nebyl oficiálně distribuován do maloobchodní sítě. Jestli se někdy dostaneš na dílnu tak se podívej co tam mají - od Shell, Castrol, Q8 až po méně rozšířené jako Valvoline atd.. Já si nosím olej svůj - Q8 nebo Mogul.
    1 bod
  30. Nikoliv betonový, obvykle stačí dva odpory či jeden poťák. Nastavit akorát tolik, aby to drželo alespoň to nižší dobíjení.
    0 bodů
  31. Někde jsem slyšel, že stačí vytáhnout monitorovací kablík od baterky, případně na něj hodit můstek.
    0 bodů
  32. Dnes proběhla malá odstávka z důvodu aktualizace fora...
    -1 bodů
  33. jaky pouzivas prohlizec? Zkousel jsem se prihlasit pod tvym uctem a pole pro vyber souboru normalne vidim. Z limitu mas jeste vic jak 100MB.
    -1 bodů
  34. Moderatori maji reklamy vypnute defaultne ;) Muzete podporit forum nakupem balicku "Bez Reklam" za 100,-/rocne
    -1 bodů
  35. Problem s odesilanim jeste musim doresit.
    -1 bodů
  36. Ja ten dokaz uvitam, kedze vsade vidim spam na komercne kodovanie. Co je na tom take tazke. Natocit video zvladne aj vycvicena opica. Ale na jar / v lete az. Uz som pisal dovod a nemienim ho opakovat milionkrat.
    -1 bodů
  37. Jirka ví co dělá a celý vývoj koncernu VW neví co dělá a vymýšlí blbosti.Jirko nic proti tobě,ale proč jsi se nestal šéfem vývoje škoda auto?
    -1 bodů
  38. @Zajíc15 Nikdo z tebe nedělá socku ani nic podobného, dobře i když máš superba 2014 (není tedy úplně nejnovější), tak stejně na to přeci nekoupíš nějaké šlupky a to zvlášť, jak jsem psal nahoře, když za stejné ceny koupíš rozumné gumy jako je Barum. Já sám Barumky jezdil a za mě jak letní, tak zimní spokojenost. Teď na passata mám zimní Nexen, tak jsem zvědav, už tam byli a jsou nové, tak mi je bylo líto vyhodit, táta je má jako letní a kromě toho že se poměrně rychle sjíždějí jsou v pohodě. Letní mám 2x Bridgestone a 2x Continental, tak tam vím do čeho jdu. Šlo o to tím hlavně říct, že ušetření pár korun za to koupit čínskou gumu nestojí. A jak jsem psal, měl jsem je v ruce a proti tomu jsou i Hankook krásný gumy, které vypadjí jako normální gumy vyšších značek.. U těch tomketů je ta guma už na omak jiná.
    -1 bodů
  39. Když brzdíš motorem, altík zvedne napětí aby dobíjel, zpomaluje Ti to vůz. O to víc pak musíš přidat plyn abys dosáhl požadované rychlosti. Tak kde je ta úspora CO2? Notabene, když Ti to zhuntuje baterii a musíš ji vyměnit. Jinými slovy, když jezdíš tak, abys nepoužíval brzdy, Rekuperace nemá žádný praktický přínos v úspoře paliva. Jediný přínos je pro výrobce baterií. Navíc k největšímu zvýšení emisí dojde když jezdíš jako prase a ne tím, že vypneš ekokurvítka motoru.
    -1 bodů
  40. To s tím vůbec v tohle nesouvisí.Brzdit musíš,protože musíš-zastavuješ na křižovatce atd.Nepleť tady tyhle zákony. Pokud,jak píše Jirka,musí auto splňovat emise při plném zatížení altíku,pak je to jiná,ale co vím,do metodiky měření se zahrnuje jak akcelerace,decelerace atd,tak potom nevím. Nechci se hádat,dělat chytrého,ale dle mě se homologační testy dělají za normálního provozu né?Proč by potom vznikla celá dieselgate,kdyby auta v plném zatížení splňovala emise.
    -1 bodů
  41. Ještě dodatek.Dle mě je další nesmysl pojem-brždění alternátorem.Brzdí se motorem.Alternátor se točí vždy,pouze se mu "ulehčí" a podle mě v tak malém měřítku,že úspora emisí je docela zanedbatelná.prostě se jen vyhovělo idio..ům v Bruselu páru desetinkám či setinkám,možná tisicinkám gramu
    -1 bodů
  42. Nebrzdím brzdami, to je základ mojí úvahy. Kdo jezdí hospodárně a předvídá, brzdění brzdami eliminuje na minimum. Brzdí hlavně motorem (i tak se dá zpomalovat). V tomto případě altík při rekuperaci zbytečně přidává brzdící moment. Mimochodem právě tak se jezdí v homologačním testu, tam se brzdy nepoužívají. Takže vyndat hlavu z řiti a přemýšlet.
    -1 bodů
  43. Narazili jste na stránku nebo problém s ovládáním? Zde je to pravé místo na popis problému.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...