Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. osobne

    osobne

    Uživatel


    • Body

      10

    • Počet příspěvků

      1 277


  2. Sabiza

    Sabiza

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      2 735


  3. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      8 634


  4. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      15 023


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 13.2.2019 ve všech sekcích

  1. @Aleš_BX Alešku, nebud porad takovy hnidopich
    3 body
  2. Tip: príde mi lepšie ako sem dávať screenshoty obrazoviek s nastavením vášho auta sem poslať TXT súbor s exportom toho istého. Ja to tak robím už dlho pre vlastnú potrebu. Dá sa ľahko zistiť čo som zmenil a kedy a prípadne čo sa zmenilo v Caristovi. TXT súbor dostanete Caristovi tak že keď ste už v CUSTOMIZE tak napravo hore je ten symbol pre zdieľanie. Cez to sa dá komplet stav všetkých parametrov uložiť do TXT. Napr takto s180801 Alebo to sem vložiť zo schránky: Doors / Windows / Remote: Auto-lock doors when the ignition is switched on YES / *NO* Auto-lock doors when moving YES / *NO* Auto-unlock doors when key is taken out of ignition *YES* / NO Auto door locking/unlocking menu in MMI DISABLED / VIEW-ONLY / *ADJUSTABLE* Auto-lock when doors are closed and smart key is outside vehicle YES / *NO* Pop trunk via remote *ENABLED* / DISABLED Blink turn signals when locking/unlocking with remote *YES* / NO Allow configuring beep when locking/unlocking *YES* / NO Menu for configuring beep when locking/unlocking *ENABLED* / DISABLED Beep when unlocking with remote *YES* / NO Beep when locking with remote Čo vy na to?
    2 body
  3. Já Ti do toho budu muset zase skočit. Se omlouvám. 25 000 kilometrů ročně je: Nafta (5l/100km, průměrná cena 30.96 Kč) = 38 700 Kč ročně. Benzín (6.5l/100km, průměrná cena 30.44 Kč) = 49 465 Kč ročně. Všehovšudy je tam rozdíl 10 765 Kč ročně v prospěch nafty. Největší problém nastal ve chvíli, kdy skočila s cenou nad benzín a teď se tam dlouhodobě drží. Rozdíl mezi 1.5 TSI a 2.0 TDI je 65 000 Kč, což znamená, že návratnost je za šest let. Za šest let má auto najeto 150 000 kilometrů a jde do světa. Pokud ne, znamená to, že si auto necháš ještě dva roky, abys dodělal slavnostně 200 000 kilometrů a mohl ses pochlubit na ŠA fóru, že seš borec. V tom případě máš uspořeno 21 530 Kč na pohonných hmotách. Teď k servisu. Pokud jsi fyzická osoba, má smysl koupit za cca. 9 tisíc prodlouženou záruku na 5 let nebo 150 000 kilometrů. Záruka Ti vyprší ve 125 000 kilometrech, což je fajn, protože tě ve výsledku klid na duši stál 0,072 Kč na kilometr. Co se ve výsledku může na novém autě do 200 tisíc kilometrů posrat? Alternátor? Vodní pumpa (těžko, ta jde ven s rozvody)? Cokoli v motoru? Dost pochybuji… ta auta těch 200 tisíc kilometrů dají dneska úplně s přehledem. A pokud někdo plácne blbost, že u nafty se může posrat filtr pevných částic, tak by si měl uvědomit, že do benzínů se montuje dneska taky a tak nějak nikdo neví, co bude, jak bude a co to vlastně bude dělat. Ceny garančních prohlídek se liší maximálně v tom, kdy se mění palivový filtr a svíčky. Všeho všudy je dneska úplně jedno, zda jezdíš s benzínem nebo s naftou, protože výsledek bude vždy úplně stejný. Hlavně pro Tebe, jako fyzickou osobu, která najede ročně 25 tisíc kilometrů. Až budeš mít nájezd 5 tisíc kilometrů měsíčně, potom se můžeme teoreticky bavit o tom, zda je výhodnější nafta nebo benzín. Pokud už chceme vést diskuzi, co je levnější na provoz, pojďme do toho všeho zahrnout Octavii na CNG, která vlastně dneska stojí stejné peníze jako 2.0 TDI.
    2 body
  4. Já ale žádný problémy neřeším...
    2 body
  5. Pravda, ještě je dobrej do sekaček.
    2 body
  6. V Etce jsem nasel na vicero mistech v poznamkach 5x100.
    2 body
  7. Octavia Long Rui je jenom jedna. Po výměně tlumičů se z ní stane Knight Rider. A bacha, nebo tady začnu vyskakovat, jak je ten název moje know-how P.S. Ferda si nedávno převzal z rukou Vladimíra Vošického dokonalé auto bez kompromisů - Hyundai H350, se kterým rozšířil služby své tajné firmy o odvoz nepojízdných koncernových vozidel. Již během odtahu nešťastníkům poskytuje právní poradenství ohledně odstoupení od kupní smlouvy a hromadné žalobě kvůli dieselgate.
    2 body
  8. To čo píšeš platí na tom mojom Samuraiovi kúpil som ho pred 10 rokmi, baterka bola bohvie odkedy a na jar a jeseň ho nabijem a vydrží celú zimu len popochádzať 300m. A naštartuje na prvú. Nové autá žerú v kľude i cez 20mA. Za mesiac 15Ah. Mne začlo žrať 100mA a nemám čas zistiť kde to uteká...A jazdím s ním len sporadicky.
    1 bod
  9. @osobne tak proto..říkal jsem si, že bych už neuměl ani číst ? :-) no jak je vidět, tak ani ten měsíc navíc zřejmě jim problém nedělal :-)
    1 bod
  10. 1 bod
  11. Hele, náčelníku, ty máš fakt zkreslené vnímání světa. Mluvíš o tom, že jezdil Zafirou, což není auto, které by trhalo nějaké rekordy v odporu vzduchu. Pokud chceš srovnávat spotřebu, tak fajn, ale ne s Octavií, která je úplně jiné auto. Srovnávej to se Sharanem od VW, které je v úplně stejné třídě. Tam se taky pod sedm na dálnici nedostaneš. U takových krabic se taková spotřeba tak trochu očekává.
    1 bod
  12. Já jsem s O3 taky v podstatě spokojen. Nějaké drobnosti v záruce byly, vychytaly se a ted uz je klid. Jen olej a filtr hoši [emoji23] Už se blížíme na 130 tis [emoji6] Ale počítám s nájezdem do 250 a půjdu do další.
    1 bod
  13. Tak odtud možná pramení ten zmatek.
    1 bod
  14. Od toho tu forum je, kdo je spokojený zpravidla nehledá na netu co s tím...
    1 bod
  15. ... na to tady máme jiného specialistu
    1 bod
  16. Fuj, jedno horší než druhý... Benzín není jen do zapalovače !
    1 bod
  17. Si kup naftu jako každý solidní člověk.
    1 bod
  18. Hlavní výhoda je, že se ho netýkají lítací ojnice na což trpí zejména BXE a BLS kolem roku 2007 a novější. Jinak co se týká uložení vstřikovačů, vaček a hyder řekl bych, že tam nebude výraznější rozdíl oproti ostatní PD.
    1 bod
  19. Doba velkých a poctivých motorů je už dávno pryč, dnes se blíží doba kdy budeme šťastní za cokoliv na konvenční palivo.
    1 bod
  20. pro ČR nebudou zadní bubnové brzdy, vždy vše s kotoučema. @Jan R., tak ať si Golf má, stejně na takové motory není potřeba. Už starších modelů, které by li i silnější ,tak byl 312mm kotouč vzácnost
    1 bod
  21. u 4x4 se stejně nepoužívá VAQ, nemají ho Cupry ani Golf R
    1 bod
  22. změna u TSI je v tom, že nemá na každé straně dvojité ukončení výfuku, ale jednoduché, viz. foto víše u příspěvku @tiktak
    1 bod
  23. On je rozdíl pokud motor chcípne při špatném rozjezdu, pak je možné jej nastartovat opětovným sešlápnutím spojkového pedálu. Ale pak jsou případy, kdy Start Stop prostě napíše hlášku "Nastartujte ručně" a můžeš mačkat pedály jak chceš a stejně to nic neudělá (např. když se špatně rozjedeš a chcípne motor, zmáčknutím spojka ho opět nastartuješ ihned se špatně rozjedeš tak aby znovu chcípnul motor, tak už ho StartStop spojkou nenastartuje). Další situací kdy auto není schopné samo nastartovat je vypnutí motoru přes StartStop a následné odepnutí bezpečnostního pásu, nebo otevření dveří. Těch situací bude vícero, ale na tyto jsem zatím narazil, jak to vyvolat "uměle", někdy to dělá samo na křižovatce. Právě toto chování, že jsem nevěděl, kdy mi motor zůstane zhasnutý jezdím s vypnutým StartStop systémem. EDIT: Proč to dělá samo na jednom a tom samém místě netuším, ale může to něco špatně vyhodnotit, chtě lo by to otestovat stejné místo a situaci s jinou Fábií :/
    1 bod
  24. Ta 1.6 fakt fouka 160kW+? Slusny :)) Ja si vcera projel A5 2018 3.0TDi V6 225kW nebo kolik to ma.. Skoda ze tenhle motor nejde dat do passata/superba, ten motor je fakt neco uzasnyho. A zbytek auta.. klasickej koncern, kterej uvnitr vrze. Vsude stejny
    1 bod
  25. Chlapi, před časem jsem řešil stejné dilema. Jaký adapter koupit. Nakonec mi přišlo rozumné koupit origo CARISTA adapter. Z několika důvodů: 1. Mám záruku, že na něm pojede carista i VAGDPF 2. Je malý (opravdu malý). Příčný průžez je v celé jeho délce stejný a je velký jako OBD zásuvky! To bylo pro mně v podstatě klíčové, protože zásuvka na SII je utopená v obložení a spousta adaptérů se k ní nedostane. 3. Cenový rozdíl adaptéru CARISTA (z amazonu) a adapterů z aliexpress už není tam veliký. Zvlášť, pokud by prvně objednaný adapter nepodporoval správné protokoly. Výsledek: S origo CARISTA adaptérem jsem admíru spokojený a peněz (20€ , cca 500,-) nelituji.
    1 bod
  26. Když mi člověk napíše tu zprávu, tak jsem i tu.
    1 bod
  27. Tvl, teď čumím na zprávy a ukazovali, že venku sněžilo. Oka. Říkám si, že Nova přišla konečně s něčím novým. Pak zabrousili k tématu dopravy v dešti a sněhu. Asi 30 různých záběrů aut ve sněžení a dešti. 20 z 40 aut denní svícení a mají v píči. Fakt hrozný, jak jsou ti lidi vymrdaní. Jinak P508 je luxusní auto. Kvalita a pohodlí proti Passatu je úplně jinde. Za mnohem lepší peníz. @Stringo přijde ti 120 kW málo? Kolik že to má Superb ve variantě 2.0 tdi?
    1 bod
  28. Je tam zpětný ventil, můžeš dotankovat kdy chceš.
    1 bod
  29. 1 bod
  30. Jo jednou v noci nechrapal, musel ven do ziminky a uz radeji chytl anginu. Vzacka angina JC30. Jirka Clint na 30 dni doma do jara. [emoji23]
    1 bod
  31. Konstantni napeti kolem 14,2 V az 14,4 V je pro autobaterii EFB to nejlepsi podle meho soukromeho nazoru, protoze v navodu k palubnimu PC pro Felicii jsem mel, ze palubni napeti by melo byt pri jizde 13,2 az 14,2 V, nemelo by prekrocit 14,5 V, protoze by doslo k prebijeni baterie. Ale to byly standardni baterie, dnesni EFB baterie snesou o trosku vyssi napeti, ale si myslim, ze hodne vyssi napeti nekdy az kolem 15 V je prebiji a poskozuje.
    1 bod
  32. Tak na tebe jsme tady čekali... Můžeš dělat, co chceš, a stejně je to k ničemu - problém s rozvody u těchto motorů nikdo ve skutečnosti nevyřešil a už nikdy ani nevyřeší. Je tady spousta lidí, kteří se k tomu chovali výše popsaným způsobem a stejně se problémům nevyhnuli - prostě je to nevhodná konstrukce a s tím nic neuděláš.
    1 bod
  33. Ja ho reklamoval, že nepodporuje plně verzi protokolu 1.4, prodejce nejdřív dělal jako že to nechápe, že adaptér je verze 1.5 a ne 1,4 a pak nakonec slíbil poslat jiný, když neotevřu spor a samozřejmě se na to vykašlal podvodník a nic neposlal, tak jsem se rozhodl, že na něj udělám také boudu, u stejného prodejce jsem objednal pod jiným účtem ten nejdrražší ELM327 verze 1.5, co měl v nabídce a když mi dorazil, tak jsem ověřil, že je funkční, pak jsem hned otevřel spor a dal jsem tam foto toho předchozího ELM327 co nefunguje, jako že mi poslal nesprávné zboží, aliexpress mi peníze z druhé objednávky vrátil, protože už podle fotky šlo o jiné zboží. nefunkční: https://www.aliexpress.com/item/V1-5-ELM327-Bluetooth-Super-MINI-ELM-327-Version-1-5-With-PIC18F25K80-Chip-OBD2-OBDII/32825352433.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2cde4c4dfljkJ3 funkční: https://www.aliexpress.com/store/product/2018-New-Mini-OBD2-Eml327-V1-5-Bluetooth-Adaptor-Car-Auto-Diagnostic-Scanner-for-Android-PC/2944035_32866745664.html?spm=2114.12010615.8148356.8.7f772f29ZKbMA7
    1 bod
  34. Možná ale není k dispozici pro všechny verze Androidu. Diky brk za recenzi. 19 stovek bych za to tedy nedal, ty 3 stovky mozna, kdybych si byl jist, ze to zvladnu zapojit sam. Ale to si jist nejsem.
    1 bod
  35. Muhehe :-) a ja bych chtel vyhrejvany vnitrni packy ve dverich - kdo na to ma sahat, kdyz jsou ledovy. Tuhle jsem sedel na parkovisti o 10 minut dyl, nez se trochu ohraly, abych vubec vystoupil... Kecam ;o) Ale zhejckany jsme slusne :-) Na druhou stranu, kdyz muzou dat topnou spiralu do volantu, tak ta radicka neni uplne spatnej napad. Ale ty forky nas rychle prejdou, az nucene prejdeme na elektromobily. Tam si hodne rozmyslime, jak moc topit a co vyhrivat. Clovek zapne na co je zvyklej a dojezd razem klesne o 50km...
    1 bod
  36. Jo to je jen detail, hlavně když nic nezkurví mechanicky.
    1 bod
  37. Muzes koupit u konkurence, tam to maji jeste ve sleve. https://www.obautodily.cz/skoda-yeti-smartgate-skoda-original-10815cz1136/
    1 bod
  38. Podařilo se to už někomu zprovoznit na Yeti Facelift?
    1 bod
  39. Tady někdo píše, že jednotka pro Yeti by měla mít označení 5L0063218. https://wirer.sk/f3_smartgate/
    1 bod
  40. Je snazsi, dat vyssi cenu na 1L oleje, nez dat 1h prace za dva litry. Ty lidi co tam delaji se z neceho zaplatit musi a jen z prodeju by se to v zivote neutahlo. A jen pro info, uctuji se uz i drobnosti typu serizeni ostrikovacu (150kc bez DPH), nad tim se ale koukam nikdo nepozastavuje. Jasne ze servis ma ve vysledku 1L oleje za ~100kc a kazdy kdo kdy podnikal/prodaval vi, ze zaklad je minimalne 100% marze, idealne 200% K tomu si pripocteme pronajem skladovacich prostor kde ty sudy jsou, cas cloveka co to z toho nakladaku slozi a da do toho skladu a nasledne z nej zase vyveze. Nasledne energie za osvetleni/vytapeni a najednou se dostavame na uplne jine castky. Nikdo nerozporuje (ani ja) ze cena oleje pro koncoveho zakaznika je jina nez ma ten servis, ale nedivim se, ze to tolik servisu zakazuje kdyz jim na tom utikaj logicky prachy. Vstricna varianta je, ze se to vymeni ale pozmanena do servisky. Predpokladam (jak je zvykem) ze v pripade nejakeho problemu s motorem, se skodovka zacne otacet na tom, ze servis vymenil olej, ale neni od nich schvaleny, takze zadna kulance ani plne proplaceni ze strany automobilky.
    1 bod
  41. Dílenská příručka. Karoserie_-_montázní_práce_vnejsí.pdf Karoserie_-_montázní_práce_vnitrní.pdf Elektrická_zařízení.pdf Podvozek__nápravy__řízení.pdf Kola_pneumatiky.pdf Motor_1_6_88__2_0_110__140_kW_TDI_CR.pdf Palivový_systém_-_vznětové_motory.pdf
    1 bod
  42. Už je namontován a vše OK. Práce na minutu. Chce se to jen podívat na správný obrázek v DP. Já měl stažený jen nějaký výcucDP-klima a topení a tam je popsána jen levá strana.
    1 bod
  43. Udaje o prurezu ma na baleni uvedeno malokdo, ale obecne se da orientovat pres proudovou zatizitelnost - jako absolutni minimum vidim 300A, idealne alespon 400A a profi se pouzivaji cca 600A a vys. Vsechno pod 300A nema smysl. Znamej se snazil startovat s kabelama z Tesca 150A a divil se, ze to nejde
    1 bod
  44. Nezapomínejte na teplotní čidlo na výparníku.Dost často proměřuje,nebo neměří vůbec...
    1 bod
  45. Zespodu pod volantem je ten ofuk přidělaný jedním šroubem k rámu palubky, pak stačí ofukem hýbnout a on se uvolní. Pak stačí pouze namáčknout zpět a zase přišroubovat.
    1 bod
  46. vymontuješ schránku spolujezdce a dostaneš se k ventilátoru. Po jeho pravé straně je ten motorek. Jeho opětovná montáž je podstatně snažší, pokud máš VAG - lépe se nastavuje motorek proti ozubeným kolům. Vagem pak také jednoduše vyzkoušíš, jestli to nejde přes zuby.
    1 bod
  47. Díky milanovi46, jak přesně odhadnul, našel jsem doma lahvičku Diavy - politůry na nábytok, což je vlastně jen směs jemných olejů a tím jsem potenciometr od klapky recirkulace promáznul. Jak je vidět na obrázku od Duly, potenciometr je ten modrý kruk s výsečí. Samotná dráha potenciometru je ovšem celkem subtilní a nachází se pod tou černou krytkou uprostřed té modré hrůzy. Já jsem kvůli vyčištění asi 1/4 té krytky odstranil pomocí modelářské vrtačky a jemných ostrých nůžek (ano, ty z manželčiny manikůry). Pod krytkou bylo dost bordelu, který je zřejmě příčinou potíží - byl to otěr z odporové dráhy. Takže jsem to nejprve štětečkem vyčistil, projel jsem několikrát celou dráhu kolem dokola a promáznul to diavou. Jezdec se mi zdál napružený až dost, problém byl asi v tom otěru. Klapka zatím fachčí jako nová, ta od té recirkulace je opravdu dost lehce přístupná, není opravdu nutné demontovat motor ventilátoru, jak píšou v DP, takže v případě potřeby budu opakovat. Jinak po otevření krytky serva stačí lehce vypáčit motorek a potenciometr se pak lehce vytáhne i s celým konektorem.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...