Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. rayx

    rayx

    Uživatel


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      1 086


  2. MAKEL

    MAKEL

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      163


  3. maxalera

    maxalera

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      209


  4. M_ike

    M_ike

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      2

    • Počet příspěvků

      1 491


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 21.6.2019 ve všech sekcích

  1. Patriku, to ale technik smontil dvě věci dohromady ... Ona fáze zahřívání katu umí opravdu motor hodně zneklidnit (násobné vstřikování a zpožděné zapalování, aby palivo nehořelo ve válcích ale vlastně až ve výfuku, což zahřeje kat dříve, tzv. HOSP nebo HSP fáze), ta ale nemůže trvat víc jak minutu-dvě, teplota chladicí kapaliny je jen jako podmínka pro aktivaci této fáze a ne cíl ... To že 1.5 pocukává podle vydaných TPI při zahřívání motoru až do zahřátí chladicí kapaliny 70 stupnů, to přímo nesouvisí se zahřátím katu, ale jistě za tím jsou jenom emise ... No a jestli tedy to nutné kousnutí diskomfortu, který původně na starších motorech platilo jen pro tu kratinkou fázi zahřátí katu, měli nově díky novým emisním požadavkům rozšířit i na dobu zahřívání motoru až na 70 stupňů, o čemž tu už nejen Pawouk uvažoval, těžko říci, jak to skutečně je, to ví jen insiders ... Źádné nové updaty zatím pro 05E906018__ nevydali ... Tohle myslím říká vše, strategie vstřikování na EA211 EVO, rozlišují fázi zahřívání katalyzátoru, zahřívání motoru a normální režim se zahřátým motorem Zatímco na motorech EA211 bylo vstřikováno palivo až třikrát za pracovní cyklus, na 1,5 l motorech EA211 EVO se během cyklů sání a komprese provádí až 5 vstřiků. K tomu dochází především při zahřívání motoru, aby se snížily emise pevných částic. Díky tomuto rozdělení celkového vstřikovaného množství paliva se optimalizuje tvorba směsi. Fáze pro zahřátí katu - v závislosti na ECU mapách 1 až 5 vstřiků Při vícenásobném vstřiku pro zahřátí katalyzátoru se provádí až pět vstřiků. Vícenásobný vstřik zapezpečuje stabilní běh motoru při nízkých úhlech zapalování (malém předstihu/zpožděném zapalování). Díky zpožděnému spalování je katalyzátor vystaven zvýšeným teplotám výfukových plynů a zvýšenému průtoku výfukových plynů. Katalyzátor se tak rychleji zahřeje. To vše vede ke snížení emisí škodlivých plynů a spotřeby paliva. Při prvním vstřiku během sacího zdvihu se vstřikuje většina paliva. Díky tomuto je zabezpečena rovnoměrná příprava směsi palivova se vzduchem. Fáze pro zahřátí motoru - v závislosti na ECU mapách 1 až 5 vstřiků Při vícenásobném vstřiku pro zahřátí motoru se provádí až pět vstřiků. Vzhledem k tomu, že v každé dávce je vstřikováno malé množství paliva, to se téměř úplně vypařuje a ve válci dochází k velmi dobrému smíchání paliva s čerstvým vzduchem. Kromě toho jsou části ve spalovací komoře smáčeny palivem pouze ve velmi malém rozsahu. Emise nespáleného paliva (tedy PM částic/sazí) jsou tak sníženy. Normální režim, motor je zahřátý - v závislosti na ECU mapách 1 až 3 vstřiky Při vícenásobném vstřiku v normálním režimu při zahřátém motoru se provádí jeden až tři vstřiky v závislosti na naprogramovaných parametrech. No a tohle už je jen pro ilustraci ohledně stavu kolem celé EA211 ... https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/SME/Stanoviska-vyrobcu/MyDocument_2017_09_15_12_51_25.pdf.aspx?lang=cs-CZ https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Ministerstvo/Vestniky-dopravy/Vestniky-dopravy-2018/Vestnik-dopravy-10-2018/Metodicky-postup-mereni-emisi-vozidel-2018.pdf.aspx P.S. - můj odhad je, že jim to za studena tvořilo hodně sazí / PM částic / tak to ochudili na samou možnou mez, což jde ale naproti tvorbě NOx ... No a s tím souvisí i překrývání ventilů a tedy vnitřní EGR ... viz info k EA211, EVO na tom nebude lépe ... je to boj se spalováky ...
    6 bodů
  2. No a o tom to je! Na stojáka to nikdy dobře nemůže jít! No hold komu néni rady-tomu néni pomoci.
    2 body
  3. https://www.obautodily.cz/skoda-octavia-iii-zadni-kompletni-difuzor-sportline-bez-tazneho-zarizeni-cerny-saten-11573cz837/
    1 bod
  4. U Škody Fabie III r.v. 2016 jsem dnes odpojil přídavný konektor od minus polu baterie. Aniž bych odpojil celý minus pol z baterie. Je v něm zelený a nějaký červený kablík. Po nastartování start stop nefunkční, nabíjelo to asi 13.4 V. Jako u klasického auta. Podotýkám, že včera jsem baterii nabíjel. Potom jsem konektor zapojil zpět a start stop nadále nefunkční. Na maxidotu se vpravo nahoře (kde je jindy číslo zařazené rychlosti) objevil znak přeškrtnuté SSS. Tlačítko SSS nesvítí, jakoby bylo SSS zapnuto. Když jej zmáčknu, znak na maxidotu zmizí. Tlačítko SSS svítí, jako že je SSS vypnutý. Rekuperace asi opět funguje, protože to ukazuje napětí 12.8 V. Uvidím, až s tím někam pojedu, co to bude dále dělat. Možná to hodilo nějakou hlášku do řídící jednotky a proto se SSS neobnovil.
    1 bod
  5. Tak ona i šířka pneu má vliv rozdílné chování - užší je lepší při zasněžené vozovce na rozjezd, nebo v zatáčkách popř. při aquaplaningu, ale zase je horší na suché vozovce.
    1 bod
  6. Řídil jsem dva nové Megany. Tu recenzi, mimo jiné německou :-), mohl napsat jen člověk, co ho viděl na prospektu :-) Pohodlí, interiér, odhlučnění - jedním slovem paráda. Praktičnost? - Scala nemá díry v zadních opěradlech pro lyže stejně jako Megane :-D - Hagusy pro Scalu jsou přes hranu dveří jako u Rapidu , ohýbá to těsnění - Rejd Scaly je stejně podprůměrný jako u Rapidu, kdo nezkusil Megane, či Golf, neví co je rejd :-) - Za 400tis.kč si můžu dovolit u konkurence i kombík, což je jiná liga praktičnosti - Kufr Megane HB má 426l, má háčky i očka na síťku stejně jako Scala - Strop Megane není z netkané textílie, volant má přijemnější věnec a větší přední okno. Já nejsem zastánce Megane, jen vidím ty poloplacené články a říkám všem kamarádům - než koupíš vůz, projeď se v nich, zkus konkurecni a pak se rozhodni. Recenze fakt toho moc neřeknou :-)
    1 bod
  7. @gabuliatko Pro predstavu co lze, vetsinu z tohohle jsem nechaval dokodovat na pred FL verzi O3 (MR 2016) Ostrik svetel pri podrzeni na 2s Uprava teplot vyhrevu sedacek Podsvitit rasy i pri DRL Pohasnutí LED nad SPZ při otevřeném kufru Druhé mlhové světlo Deaktivace AM pásma v rádiu ESP a ESP Sport (ruzne rezimy ESP) Počet litrů k natankování Protočení ručiček | Staging LED SPZ osvětlení XDS Ukazatel rychlosti ventilátoru při AUTO Ztlumení DRL při blinkru Lap Timer EasyEntry - posunutí sedačky při nastupování s možností vypnutí/zapnutí v nastaveni Coming home | Leaving home pres mlhovky BeepConfirm - aktivace / deaktivace v car menu DrivingMode selection v MaxiDotu Zapamatovani vyhrevu sedadel - Na 10 minut/hodinu OffRoad info panel Úprava citlivosti pedálu na AUDI
    1 bod
  8. 152850km: další prohlídka po 30tis (pylovy filtr, cisteni klimy a olej). Chyby ani zavady zadne, baterka 100% v klidu, 98% pod zatezi, akorát gumy uz mají jen 4mm :{
    1 bod
  9. Zda sa, tento syndrom je aj u novsich, aut, ale DSG to dobre maskuje. Prvych niekolko stoviek km som to nespozoroval vobec, ale ked teraz na to zameriam je citit mierne cukanie po studenom starte cca 100m a potom to uz ide hladko. Ak by som tu o tom necital nenapadlo by ma to skumat. T-Roc 1.5 TSI DSG, vyrobene 4/2019.
    1 bod
  10. Po prodeji F2 kamaradovi se na mne po roce obratil, ze mu auto spatne startuje za tepla. Procetl jsem si diskuzi, prvni vyzkousel prehrani sw. Vcera mi volal, ze je vse ok, problem pri startu zmizel. Diky za info vsem kdo podobne informace zverejnuji a pomahaji. Super!
    1 bod
  11. Alesi, ty ale budes mit stejne zase lift, nikoliv combi, ne? Nivomat je pouze pro combi..
    1 bod
  12. ziadne klesanie a stupanie tam nebolo, cesta je prevazne rovinata. Boli sme v aute dvaja. Isiel som s lahkou nohou. Otacky okolo 2000/min. Cestou naspat som tou istou trasou som mal spotrebu 4,5l/km. Cesta bola cez Sucany po okreske, mimo dialnice.
    1 bod
  13. A velmi pekne dakujem za pomoc pri rieseni, info ohladom toho co treba a kde to najst velmi pomohlo, nakolko som si nebol isty, ked som pozeral po dieloch, ci to je to spravne.
    1 bod
  14. Taky hezká kombinace ?
    1 bod
  15. No já už to ani neřešim, v práci jsem si půjčil momenťák a svíčky jsem si vyměnil sám..zbytek jako olej atd už dělám sám doma stejně delší dobu, protože jim ani nevěřim a auto už v záruce neni, takže tak..ale díky za info, aspoň mám obrázek o nich :)
    1 bod
  16. 160-170 km/h za 5,8? No to určitě.
    1 bod
  17. Prubezne info, byt po par mesicich - i pri destich nejsou po prichodu k autu zadni kotouce orezle jako na vsech predchozich skodovkach. Kotouce Zimmermann, desticky Textar.
    1 bod
  18. No vidis. Ja vyjedu, na prvni krizovatce zmacknu tlacitko, ss vypnu a jedu dal az do cile. Zadne relatko ani kodovani nepotrebuju. Jen pohnout rukou...
    1 bod
  19. Ať to trochu uzavřeme, toto docela sedí s tím co si bere mé auto:
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...