Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. _Denis_

    _Denis_

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      9 501


  2. wirer

    wirer

    Uživatel


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      9 750


  3. velryb

    velryb

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      343


  4. beuticek

    beuticek

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      2

    • Počet příspěvků

      3 971


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 18.8.2019 ve všech sekcích

  1. Ahoj, po čase jsem zpět. Moje BSE stále fachá s velmi velmi jemnými cuky na volnoběh (jsou nepoznatelné). Nicméně jsem se snažil pátrat přímo ve škodovce (u výrobce) a zjistil jsem pouze následující. Všechny tyhle motory BGU, BSE, BSF jsou v podstatě následovníkem a vymazleným AKL. Někde se šlo použítím jiné vačkové hřídele (BSE) někde se šlo EGR ventilem. Všechno to má jednoho společného jmenovatele, emise. Bohužel konstrukce motoru AKL je dost stará a proto jsem na žádného zkušeného motoráře, který vyvíjel tento motor nenarazil a dostal jsem pouze obecné odpovědi, které tady už několikrát padly. Prostě se u této v podstatě nesmrtelné konstrukce musí dodržovat určité zásady. Výměna oleje po 10-15 tis a nejlépe longlife - ať už jakejkoliv jouda z vesnickýho autoservisu bude tvrdit, že tam má olej na 30tis, blbost, zavřít. Lejt do auta "kvalitní" natural !!!!! Když se objeví nějaká závada s kolísáním otáček a není úplně zřejmé proč se to děje protože ECU nehlásí chybu, tak se vždy jde postupem : 1. nastavení rozvodů = 28-87 je z výroby a lze vyčíst ve vagu 2. unik vzduchu = sání = zjistit únik vzduchu v celém sání, plasty mají nějakou životnost, většinou jsou to mikrotrhliny a v místech kde není vidět :-) 3. zapalování = kvalitní svíčky = prostě vyměnit a utáhnout správným momentem, ne od oka jak nějakej trotl !!!! 4. zapalování = kvalitní zapalovací kabely = prostě vyměnit, když servisák při výměně svíček poškodí a neumí to, tak ho třeba nalomí, je tam mikroprsaklina a svod a už to nikdo nenajde 5. zapalování = kvalitní vysokonapěťové trafo = na tohle vyloženě ty auta trpí, v noci mrknout jestli neprobíjí na kostru 6. regulace směsi = kvalitní lambda sondy - měnit maximálně po 140 tisících i přestože nevykazují špatnou činnost (jsou tzv. pomalejší - sice si s tím ECU poradí, ale ...) 7. čidla = čidlo otáček klikové hřídele a nebo čidlo otáček vačkové hřídele Pokud nic z těchto "levných" oprav nezabere, tak jdou na řadu další dražší úkony. 1. těsnost motoru jako takového - gufera ventilů, komprese pístů, atd., atd. ale tohle všechno z 99 procent nahlásí ECU v podobě chyb na jendotlivých válcích, ztráta komprese, výpadky zapalování na válcích (hlášené chyby ECU pozor). Standardně mají tyto ECU pro tyto motory nějakou toleraci, třeba u mě v podstatě u nového motoru 110 tis najeto mi to hlásí ve VAGu pár výpadku za minutu a to je v pořádku. Dokud to prostě nehlásí ECU. 2. vstřikovače - kontrola a vyčištění vstřikovačů 3. ECU - vadná řídící jednotka Takže asi tak :-)
    1 bod
  2. Ano nám bez bratranců stačí manuál, je tady furt dokola tolik zbytečných dotazů ...
    1 bod
  3. Ok, vážení, tak zadní elektrická okna úspěšně dodělána. Popíši, co to obnášelo u mé Fabie Tour (2014), která má tuto (pro přestavbu relevantní) výbavu: Přední elektrická okna a zrcátka. 8x reproduktory (tj. i v zadních dveřích). Dálkově ovládaný centrál. Asi tu správnou komfortní jednotku, která umí i zadní elektrická okna, i když je auto nemělo. Nevím, jak se to pozná, asi by chtělo dohledat, jestli je to už standard nebo jestli jsem měl jen kliku, že to ta moje zrovna umí. Nicméně auto má jinak vcelku bohatou výbavu (vyhřívaná sedadla, MaxiDot, ESP, tempomat, parkovací senzory), takže je možné, že už má tu nejvyšší možnou, jestli se to tedy kastuje podobně, jako u jedničkové Fabie, kde jich byla celá řada... Co jsem musel pořídit: Tapecy z auta, které mělo elektrická okna. Musí se vyměnit nejen vzadu ale i u řidiče, kde je potřeba s větším otvorem pro velký spínač. Já měl štěstí, sehnal jsem komplet 4 v mé barvě interiéru za 1500kč vč spínačů. Zadní stahovačky vč. motorů a kabelových svazků. Já měl opět štěstí, sehnal jsem komplet pro celé auto vč. motorků a svazků za 5000kč. Na zadní samostatně jsem nikde nenarazil. Drátky (4x0.35, 2x1.5), délka podle toho, kudy to povedete. Piny do svorkovnice v zadních dveřích (4x malý, tuším 1,5 a 2x velký, tuším 4,8). Kdyžtak poradí ve škodovce podle kódu svorkovnice - ty velké jsem jinde nesehnal, ale ve škovoce je prodávají i s kouskem drátku, stojí něco okolo stovky). Spojky Faston nebo něco na spojování kabelů (pájení bych asi nedoporučil). Celkové vstupní náklady cca 7000kč. Co jsem musel udělat: Vyměnit svazek ve dveřích řidiče - ideální, pokud ho máte. Nicméně není to nezbytně nutné, do svorkovnice ve dveřích a dál do auta vedlo u mé Fabky už správný počet drátů, i když měla jen přední elektrická okna. Stačilo by tedy teoreticky jen sehnat svorkovnice a piny na velký spínač spouštěče oken a chybějící piny do svorkovnici elektromotoru a natáhnout podle dílenské příručky jednotlivé dráty. Motor zůstal původní, funguje a ovládá zadní okna jak má. Vyměnit tapec u řidiče za tapec s velkým spínačem. Natáhnout dráty k zadním dveřím. Celkem se musí dodělat 3 na každou stranu. Tady musíte nastudovat dílenskou příručku, je to tam hezky rozkreslené a snad to z toho pochopíte. Rozebrat tapec zadních dveří, vymontovat starou stahovačku (postup dle dílenské příručky), vyměnit kabelový svazek (měnit dokud je stahovačka venku, je tam pak dobrý přístup), zamontovat elektrickou stahovačku s motorkem, zapojit všechny konektory vč. spínače stahovačky a zadělat nový tapec. Celkový čas - když to sečtu, tak den práce mi to zabralo určitě, spíš víc. Nejhorší byly ty kabely, hooodně času jsem strávil zjišťování, co kam zapojit a pak to roztahat, napojit... Dráty u pojistek jsem napojoval snad přes hodinu, než se to povedlo. Samotné jedny dveře jsou přestrojené komplet do cca hodiny a půl, to už je opravdu to nejmenší... Nic jsem nikde nekódoval, jen jsem to zapojil a chodilo to. Pro úplnost - měl jsem po celou dobu odpojenou baterku a zkoušel to až po jejím znovu-připojení. Nevím, jestli to má na něco vliv... Co mi po přestavbě zbylo a dalo by se snad i prodat: Komplet tapecy pro auto s předními elektrickými okny vč. spínačů. Komplet stahovací mechanismy a svazky na celé auto, pro vůz s předními elektrickými okny. Asi se zbylé díly pokusím poslat do světa, celkové náklady by se tak mohly o něco ponížit o prodané věci (minimálně přední motorky, spínače a svazky by mohly mít nějakou cenu, tapecy asi spíš ne...) Poznámka na závěr: pokud uvažujete, že by do zadních tapeců stačilo jen udělat díry pro spínače či zvětšit díru v předním tapecu - já bych to nedělal. Šance, že to uděláte dobře a přesně, aby spínač nevypadával, je podle mě dost malá a šance, že zničíte celý tapec, je poměrně slušná. Btw, tapecy jsou na rozdíl od jedničkové Fabie jeden nedělitelný kus, sundat z nich jde jen krytka madla, nic víc...
    1 bod
  4. Lane-change system Part #: 2Q0907686A Coding: 60012500 (hex) Component: HRE3_Kl15_Mst [No fault codes] Instrument cluster Part #: 6V0920740D Coding: 07AC091029800008018A3A095000000000000000 (hex) Component: KOMBI [No fault codes] Vic toho tam k tomu neni.
    1 bod
  5. Ahoj všichni, jen pro zajímavost dneska jsem zprovoznil na mojí Fábii edici R5 FLA a musím říct že MR2018 s ACC má páčku dálkových světel už uspůsobenou k použití FLA "vrací se zpět do své polohy". Zrcátko jsem koupil na Mihocaru a kabeláž vyrobil z toho co jsem měl k dispozici (CAN-BUS vedení jsem nekupoval hotové, vytvořil jsem si ho doma cca jeden zákrut na 1cm). Kodování jsem vycházel z webu @wirer kde je vše dokonale popsané. Jinak oficiální schéma zapojení zrcátka mám k dispozici. Barevně sice CAN sběrnice není Extended ale CAN pohon ale bohužel nic lepšího nebylo k dispozici...
    1 bod
  6. Dlouhodobá před vynulováním (podle výpočtu z tankování to vychází na 5,9):
    1 bod
  7. Dnes som dal vymeniť zadné doštičky v autorizaku. Dával som Textar. Cena za pracu 30€ Ale mechanik zistil poškodenie zadnej ľavej pneu z vnútornej strany. Mám 32000km.Pneu Pirelli Cinturato P7 Dezén ma ešte min. 5mm
    1 bod
  8. Mělo by to být v návodu. Olej tipuji 0W-20 a fridex G13 Sent from my iPhone using Tapatalk
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...