Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. rayx

    rayx

    Uživatel


    • Body

      8

    • Počet příspěvků

      1 086


  2. kvetosm

    kvetosm

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      1 019


  3. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      15 085


  4. ikoala

    ikoala

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      19


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 22.8.2019 ve všech sekcích

  1. Rozlišuj zahřívání katalizátoru v trvání do minuty po startu při splnění určitých podmínek, to má každný moderní benzín a s tím nikdo nic dělat nebude a samotné zahřívání motoru až do nějakých 70stupnů, které byly uvedeny jako hranice v prvním TPI, a při tom by tedy motor nyní po updatu už škubat neměl https://forum.skodahome.cz/topic/145119-15-tsi-opf-dsg-%C5%A1kub%C3%A1n%C3%AD-p%C5%99i-rozjezdu/?do=findComment&comment=2401989
    4 body
  2. TPI 2050744/10 from 14.8. List of latest updates available to 20.8.
    3 body
  3. Ahoj. Otázka asi k novým majitelům aut. Jaká je prosím spotřeba v techničáku? Máte tam hodnoty podle starých norem (NEDC) nebo už podle nových (WLTP)? U WLTP je vždy nějaké rozmezí - třeba 5,3-6,5 l/100 km a u NEDC 5,1 l/100 km. Čekám na Kamiqa, se kterým budu jezdit i na služebky a zajímalo by mě, jak to je u nových aut, která musela projít i novým homologačním cyklem. Děkuji ;-)
    1 bod
  4. Dva dny s novým sw. mám pocit , že to o chlup lepší je ale stejně ten první studený rozjezd plynulý není. Na jedničku se to zhoupne a dvojka už je ok. ta už bere bez houpání. Skoušel jsem několikrát po sobě se rozjet ze studeným motorem a problém je jen s tím prvním rozjezdem. Tak uvidím co to bude dělat dál.
    1 bod
  5. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/kdo-nebrzdi-motorem-tomu-driv-odejde-baterie-muze-za-to-stop/r~77793b4cc02711e9a305ac1f6b220ee8/
    1 bod
  6. Taky tankuji Eurooil, olej měním co 15 tis.km, dávám mu občas i napít a motor si jen přede, spotřeba bezva a výkon docela taky. Výfuk čistý s DPF zatím žádný problém. Najeto 148 tis. km. 2012 rv. Příští rok mě čekají rozvody (v pořadí druhé, první se dělaly v 52 tis. kvůli přidřené kladce, na záruku), ne kvůli km ale kvůli stáří (interval 210 tis.km nebo 5 let). Něco občas klepe po startu z levé strany za studena ale to bude podle mě setrvák, za tepla je ticho. Mám srovnání s jednou služební OII 2013 s podobným nájezdem ale s prodloužený intervalem, tankováním obyč nafty a má pořád problémy s DPF a vstřiky, odešlo turbo. Motor je hlučnější. A to jezdí spíše delší trasy.
    1 bod
  7. Něco z tradiční rubriky Bazar ve SM: VW Golf VII.pdf
    1 bod
  8. Ahojte, tak posielam moje dojmy po 2 dnoch s novym softom. Zahrievacia faza ostala a s nou aj skakanie. Treba pockat na pokles otacok inak sa neda velmi jazdit. Cize v tomto zlepsenie nenastalo vobec, akurat mam pocit, ze je taka agresivnejsia (viac otacok, hlucnejsi motor) hned po nastartovani, ale to je mozno len subjektivne vnimanie. Co sa vsak zmenilo je, ze mam pocit ako keby "odbrzdili" motor. Doteraz bol taky nejaky mdly a na plyn reagoval oneskorene a lenivo. Teraz mam pocit akoby ho nacipovali:) Aj rozbeh na dvojke v pomalych rychlostiach je lepsi a auto lepsie taha od 1000 otacok. Celkovo mam pocit, ze ma motor po zohriati taky kultivovanejsi prejav, ako keby mu niekto ulavil v skrteni:) Jediny zaznam co som k tomu dostal je "Vykonanie akcie 24ER kr.01", viete niekto co to znamena? Pripadne viete pozriet cez moje VIN, ze co mala riesit ta aktualizacia? Som zvedavy na skusenosti ostatnych. Este dam vediet ked nieco pojazdim, mal by som ist teraz na trip po Taliansku, takze nabeham dost km na otestovanie.
    1 bod
  9. Mozem pozriet vo fakture,ale myslim tak do 150 vpoho
    1 bod
  10. Na Insta se dají objevit fotky s koly z příslušenství na reál autech: 18" Sirius černé metal, broušené 18" Blade černé matné, broušené
    1 bod
  11. Auto mám 2 měsíce, mělo najeto 54 000km a bylo skříplé v koloně co vím ze předu a ze zadu. Fotky jsem ale neviděl, tak nevím jak moc bylo bourané. Kromě tutoho zvuku nejsou žádné problémy a jezdí dobře. Používám ho nejvíce na cestu do práce což je 96km po státovce (Vary - Plzeň). Je pravda že ho zas tak nehoním kromě předjíždění. Tankuju Vervu. Tak zkusím upravit návyky ježdění :D
    1 bod
  12. Sice nie na Superbe,ale velakrat na roznych Toyotach....vzhladova katastrofa,ale to neriesim,ale unika mi,co to ma vlastne chranit,pretoze pochybujem,ze tato ohyzdna vec niecomu pomoze.
    1 bod
  13. Mně tedy úplně nejsmylupnější přijde se s problémem svěřit leasingovace.
    1 bod
  14. 1 bod
  15. @Douda9 Pokud neznám přesně podmínky smlouvy atd., určitě bych se na tvém místě do ničeho nepouštěl bez domluvy s leasingovkou. Auto je a zůstane jejich (operák), takže... Mimochodem, nevím, nevím, jestli tohle patří zrovna do obecných technických témat. Co Pawouku?
    1 bod
  16. @budis Do prumerne spotreby od startu se Ti preci musi zapocitat i palivo spotrebovane pri startu motoru a na prvni rozjeti. Proto Ti ten prumer skoci zpocatku vysoky a rychle se snizuje. Dlouhodobou prum. spotrebu a prum. spotrebu od tankovani si muzes zobrazit na 1-2 tuknuti na displej.
    1 bod
  17. Ad havarijni pojisteni. To by melo zafungovat. Na sve predchozi F2 jsem kdysi posadil auto na patnik a mel jsem to promackle fest. Nejdriv me v salone strasili vyriznutim, ale nakonec se jim to podarilo vytahnout a bylo to k nepoznani. A myslim, ze to jeste bylo behem Skofin leasingu (Cpoj) a nebo az po u Kooperativy. Samozrejme zalezi na spoluucasti. Me to v tom roce asi 2011 stalo jen 1 nebo 2 tisice. celkova oprava byla mezi 10-15tis. Ad operativni, tam asi zalezi jak moc to vyhodnoti jako bezne poskozeni nebo zavazne s tim nemam zkusenosti.
    1 bod
  18. Na stránce ŠA je ke stažení.
    1 bod
  19. Tohle máš ale všude, když si necháš postavit dům, tak taky musíš spoléhat, že to dělají zodpovědní a zkušení profíci :) Ale co jsem viděl ve Škodovce, tak důležité úkony při montáži jsou hodně dobře ošetřené. Pokud jsem pozoroval dobře, tak například takové uchycení bezpečnostního pásu dělala jedna pracovnice, nedělala nic jiného, a zřejmě k tomu měla klíč, který odesílal hodnotu utahovacího momentu do karty vozu. Prostě dobrý, to se nedá ošulit ani s českou vynalézavostí ?
    1 bod
  20. Patriku, to ale technik smontil dvě věci dohromady ... Ona fáze zahřívání katu umí opravdu motor hodně zneklidnit (násobné vstřikování a zpožděné zapalování, aby palivo nehořelo ve válcích ale vlastně až ve výfuku, což zahřeje kat dříve, tzv. HOSP nebo HSP fáze), ta ale nemůže trvat víc jak minutu-dvě, teplota chladicí kapaliny je jen jako podmínka pro aktivaci této fáze a ne cíl ... To že 1.5 pocukává podle vydaných TPI při zahřívání motoru až do zahřátí chladicí kapaliny 70 stupnů, to přímo nesouvisí se zahřátím katu, ale jistě za tím jsou jenom emise ... No a jestli tedy to nutné kousnutí diskomfortu, který původně na starších motorech platilo jen pro tu kratinkou fázi zahřátí katu, měli nově díky novým emisním požadavkům rozšířit i na dobu zahřívání motoru až na 70 stupňů, o čemž tu už nejen Pawouk uvažoval, těžko říci, jak to skutečně je, to ví jen insiders ... Źádné nové updaty zatím pro 05E906018__ nevydali ... Tohle myslím říká vše, strategie vstřikování na EA211 EVO, rozlišují fázi zahřívání katalyzátoru, zahřívání motoru a normální režim se zahřátým motorem Zatímco na motorech EA211 bylo vstřikováno palivo až třikrát za pracovní cyklus, na 1,5 l motorech EA211 EVO se během cyklů sání a komprese provádí až 5 vstřiků. K tomu dochází především při zahřívání motoru, aby se snížily emise pevných částic. Díky tomuto rozdělení celkového vstřikovaného množství paliva se optimalizuje tvorba směsi. Fáze pro zahřátí katu - v závislosti na ECU mapách 1 až 5 vstřiků Při vícenásobném vstřiku pro zahřátí katalyzátoru se provádí až pět vstřiků. Vícenásobný vstřik zapezpečuje stabilní běh motoru při nízkých úhlech zapalování (malém předstihu/zpožděném zapalování). Díky zpožděnému spalování je katalyzátor vystaven zvýšeným teplotám výfukových plynů a zvýšenému průtoku výfukových plynů. Katalyzátor se tak rychleji zahřeje. To vše vede ke snížení emisí škodlivých plynů a spotřeby paliva. Při prvním vstřiku během sacího zdvihu se vstřikuje většina paliva. Díky tomuto je zabezpečena rovnoměrná příprava směsi palivova se vzduchem. Fáze pro zahřátí motoru - v závislosti na ECU mapách 1 až 5 vstřiků Při vícenásobném vstřiku pro zahřátí motoru se provádí až pět vstřiků. Vzhledem k tomu, že v každé dávce je vstřikováno malé množství paliva, to se téměř úplně vypařuje a ve válci dochází k velmi dobrému smíchání paliva s čerstvým vzduchem. Kromě toho jsou části ve spalovací komoře smáčeny palivem pouze ve velmi malém rozsahu. Emise nespáleného paliva (tedy PM částic/sazí) jsou tak sníženy. Normální režim, motor je zahřátý - v závislosti na ECU mapách 1 až 3 vstřiky Při vícenásobném vstřiku v normálním režimu při zahřátém motoru se provádí jeden až tři vstřiky v závislosti na naprogramovaných parametrech. No a tohle už je jen pro ilustraci ohledně stavu kolem celé EA211 ... https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/SME/Stanoviska-vyrobcu/MyDocument_2017_09_15_12_51_25.pdf.aspx?lang=cs-CZ https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Ministerstvo/Vestniky-dopravy/Vestniky-dopravy-2018/Vestnik-dopravy-10-2018/Metodicky-postup-mereni-emisi-vozidel-2018.pdf.aspx P.S. - můj odhad je, že jim to za studena tvořilo hodně sazí / PM částic / tak to ochudili na samou možnou mez, což jde ale naproti tvorbě NOx ... No a s tím souvisí i překrývání ventilů a tedy vnitřní EGR ... viz info k EA211, EVO na tom nebude lépe ... je to boj se spalováky ...
    1 bod
  21. Protože se mi nápad pretěsnit kapotu a dveře líbí, hledal jsem prodejce těsnění. Čínu nechci protože rád podporuji místní České firmy. Zde je jeden výrobce těsnění v Hradci Králové. Těsnění přímo vyrábí a ačkoliv se e-shop tváří že je možné koupit pouze celou 100m špulku, posílají na dobírku už po metru! Oproti AliExpressu mají také vyšší profily. https://www.tesnenitexim.cz/D-profil-c30_64_2.htm
    1 bod
  22. Zdravím páni, vidím, že táto diskusia je pomerne rozsiahla a občas niektorí členovia nenapíšu, ako svoj problém vyriešili. Preto sa chcem s vami podeliť o to, ako som vyriešil môj problém so štartovaním. Auto: Škoda Octavia II, 1,9 TDi, 77kW, BJB, 220 000km Problém: Zlé štarty po tom, ako auto dlho stálo (minimálne 4 hodiny). - pri štarte sa mi stávalo, že motor naskočil, ale ako náhle sa pár krát pretočil, "zdochol". (Motor bežal zlomok sekundy) - ďalší pokus o štart bol neúspešný. Musel som točiť motor na štartéri 3 x po 10-15sekúnd. Potom to chytilo. A akonáhle motor bežal, mohol som zhasnúť a opäť naštartovať na "brnk". - moje štarty nezáviseli na vonkajšej teplote, alebo pozícii státia auta (hore/dole čumákom). Vždy bol štart rovnaký. Najskôr to chytilo, odpálilo pár valcov, a potom zdochlo. Pokusy o riešenie: - diagnostika cez VAG -> bez závady. Teplota paliva, chladiacej kvapaliny, okolitá teplota - normálny stav (snímače funkčné). - u môjho známeho (mechanika) podozrenie na padanie nafty: - výmena tesnenia pod tandemovým čerpadlom - nepomohlo. - potom som sa držal teórie padajúcej nafty: Na hadičku prívodu paliva z nádrže do filtra som namontoval spätný ventil a priesvitnú hadičku, aby som videl, či sa nafta nestráca. Pár dní som to sledoval, nafta tam stále bola. Štarty sa nezlepšili. - na odporúčanie som nejaký čas štartoval tak, že pred samotným naštartovaním som otočil kľúčikom 5x do pohotovostnej polohy, aby čerpadlo v nádrži natlačilo viac nafty. Niekedy to naštartovalo "na šupu", niekedy to naštartovalo ako keby niektoré valce vynechávali, niekedy som nenaštartoval a musel som opakovať dlhý štart 3 x po 10-15 sekúnd. Neskôr som k tomu pridal ešte aj zošliapnutý plynový pedál... Riešenie: výmena palivového (podávacieho) čerpadla v nádrži. Pred výmenou palivového čerpadla som skúšal "merať" jeho prietok, ale bez potrebných prípravkov (tlakomer a káble na spustenie palivového čerpadla) to bol asi len planý pokus. Čerpadlo naftu "tlačilo" ale neviem pod akým tlakom a koľko mililitrov. Jednoducho som videl, že po otočení kľúča do pohotovostnej polohy mi čerpadlo za tú sekundu (možno 2) naftu dávkovalo. No a na tomto základe som staval teóriu, že to nemôže byť čerpadlom. A to bola chyba. Čerpadlo som vymenil, až po niekoľko násobnom odporúčaní mechanika. (Bolo mi ľúto dať 140EUR za čerpadlo, keď som nemal istotu, že je to ono. Ale ak by som mal počúvať rady ostatných, tak už mám vymenené vstreky, tandemové čerpadlo, štartér, batériu, relé štartovania,...) Urobili sme to tak, že som si požičal čerpadlo od známeho (rovnaké auto), podvečer sme ho vymenili. Keď som ráno naštartoval na brnk, čerpadlo som mu vrátil a kúpil nové. Pri výmene čerpadla som ešte skúšal koľko nafty mi natečie z oboch čerpadiel. Objem sa mi zdal rovnaký. Dokonca aj zneli rovnako. Ale po výmene štartujem na šupu.
    1 bod
  23. Otázka už mu byla dvakrát zodpovězena, není důvod to pitvat. Kterýkoliv autorizovaný servis i prodejce to potvrdí.
    -1 bodů
  24. A vis,ze kazda zavada se zaznamenava do ridici jednotky? To uz vim od opel corsa z 1996. Pokud jsi s tim po pul roce spokojeny,nebranim ti v tom :-) tak si holt baterku koupis po 2-3 letech novou az se ti rozpadne clanek az v zime nenastartujes. Filtr nemas,tak nemas duvod vypalovat pri jizde- co jsem cetl vypaluje se prave pri jizde s kvaltem. Jak pisu, kazdeho vec ;-)
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...