Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. kvetosm

    kvetosm

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      9

    • Počet příspěvků

      1 018


  2. milanxx

    milanxx

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      3 285


  3. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      15 019


  4. wirer

    wirer

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      9 748


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 13.12.2019 ve všech sekcích

  1. No pánové, jak Vás některé tady čtu, tak ty všerůzné elektronické pomůcky a vychytávky nějak moc dobře vychytané tedy nejsou !!!!! Pokud někdo tomu fandí, tak jeho věc. Já fandím čistému pocitu z jízdy, tedy stačí mi spalovací motor, mechanická převodovka a stačí mi rozumět mechanickým komponentům auta . No a aby na mě nepršelo, netáhlo a v zimě jsem nezmrznul, v létě se nerozpustil, jinak vůůůůbec nic jiného........ Dnes i kolikrát zde na skodahome fóru, se řeší spíše, jak to že mi zase nefunguje připojení , že se mi nezrcadlí aplikace z mobilu, že mě zase sere front-assist, že mi nefunguje ambientní osvětlení atd., atd.. Je mi celkem líto dnešní mladší generace. Za pár let asi žádnou řidičskojízdní nirvánu a prožitek z čísté jízdy mít nebudou. Jen berličku v podobě diskusí ohledně elektronických vychytávek a celoglobální konektivity, někde asi až na Saturn. Neberte to z mé strany zle, jen mi je líto toho, co tady za pár let z motorismu asi zůstane, a tak jsem to potřeboval sdělit právě zde na fóru Scaly,kde je dosti hodně vidět, jak ta elektronika nějak moc nefunguje.......
    3 body
  2. Najvacsi problem "lacnejsich" LED svetiel je, ze maju vysoku intenzitu a ostre ohranicenie svetlo tma. Oci maju sice oproti kameram lepsi dynamicky rozsah a teda vedia sa celkom dobre prisposobit na pozorovanie nasvietenych predmetov a zaroven predmetov za hranicou svetla, ale zdroje ziarenia s vysokou intenzitou tieto limity prekonavaju. Premiovejsie znacky a modely aut maju sofistikovanejsie svetla a rozhranie nie je ostre, alebo este v horsom pripade "namodrale" ci "duhove" vplyvom difrakcnych a interferencnych javov sposobenych ostrymi clonami. Kym halogenove svetla svietili na strane v podstate do nekonecna, pretoze ich intenzita vo vzdialenosti od svetla uz bola relativne nizka aby oslepovala a rozhranie mali "makke" tak ani nebolo problemom, ze svietia na vzdialenost ako tieto LED od vyrobcu. Jednoducho bolo lahsie vidiet aj malo nasvietene objekty, pretoze zrenicky neboli v danej chvili "nastavene" na sledovanie stopy svetla vysokej intenzity. Prichodom aut so xenonmi, LEDkami a zavedenim do praxe, ze viac je lepsie sa jazda v noci stava utrpenim. Podobny problem je s farebnou teplotou sveitel a prisposobovani sa oci na roznu farebnu teplotu. Suzuki maju schodik tak vysoky, ze prava strana svieti vzdy dohora a vo vysokej intenzite, Volvo, BMW, Mercedes svietia maximalne ako mozu a kazdy horizont ci hrbol na ceste sposobi velke oslepenie, ford svieti namodrale na rozhrani atd. Ja sam mam xenony s DLA v Golfe a ten "schodik" svetelnej stopy je o dost vacsi oproti LED a tym padom svieti vlastne donekonecna. LED v OIII FL ma vyssiu intenzitu, schodik nizsi avsak pokial si svetla nastavite tak aby ste rozhranie nevideli a nejazdili do tmy, tak pravou castou svietite pri najlepsom rovnobezne s vozovkou. Okrem toho, ak to naozaj nenastavite podla spravneho postupu, ktory by autorizak poznat mal, tak zmena zatazenia auta nekoreluje so spravnou korekciou vysky svetla. To co nameraju senzory na napravach sa funkciou sice prenesie na zmenu vysky svetla ale vas offset, ktory pridate bez vedomosti pre RJ svetiel ci RJ DCC manualne imbusom na svetle rozhodi pri roznych zatazeniach korekciu svetiel. Okrem ineho to bude aj osidene od vyroby a tie svetla teda ziadne terno nakoniec oproti xenonom nie su.
    2 body
  3. Já bych to viděl tradičně na ten "pikantní" placek, 2 kofoly a dezert :D
    2 body
  4. Kdo nezaparkuje bude parkovat u hřbitova :P syncy mluvil jsem z paní vedoucí a jediný problém může být z podáváním jídla , chtěli po mně abyste si vybrali všichni to samé, na to jsem ji poslal do řítí
    2 body
  5. A votom to je, když ho prodávat za cenu 500% tak lidi co to platí ze svého hledají jinou cestu...
    2 body
  6. Zavisi ake radio pozadujes, ted co ma okrem BT vediet. - Swing s bluetooth - 6V0 035 871 B a vyssie - Swing s bluetooth a DAB - Swing s bluetooth a DAB a podporou cuvacej kamery - Swing s bluetooth s podporou cuvacej kamery (tych je velmi malo) - Swing+ (bez DAB, bez podpory cuvacej kamery) - 6V0 035 871 H - Swing+ (s DAB, bez podpory cuvacej kamery) - 6V0 035 869 H - Swing+ (bez DAB, s podporou cuvacej kamery) - 6V0 035 871 J - Swing+ (s DAB, s podporou cuvacej kamery) - 6V0 035 869 J K tomu este mikrofon natiahnut k stropnemu svetlu
    2 body
  7. myslím, že každodenní připojovaní nabiječky je takový ténink na zelenou budoucnost ... elektroauta
    2 body
  8. moje rozhodovani scala vs focus (snad to neni offtopic): - stare auto jsem mel mondeo 2007 v nafte a protoze fungovalo dobre a mam ford rad, chtel jsem focuse - klidne nejakou skladovku - resil jsem to cca cerven az zari a protoze focusy maji v cesku mizerne prodeje, zjistil jsem ze vsechny skladovky jsou z prvnich tydnu vyroby (leto 2018) a stoji u tech dealeru rok - coz jsem nechtel a kdyz si ctu problemy mistnich jake maji problemy se scalou z prvnich tydnu, jsem fakt rad ze jsem se tak rozhodl (na tech fordech slo videt mizerne slicovani dilu, gumovych tesneni apod. a to jen z takoveho vnejsiho pohledu) - u tech skladovek jsem prakticky nevnimal nejakou zajimavou slevu proti cenikovemu novemu auto, mozna tak winter sada tam obcas byla "navic" - trend edition plus stoji 440k a protoze jsem u skody dostal -30k za stare auto -20k za financovani a -5%slevu nakonec mam scalu style 1.0tsi + extra + sedou barvu ze ktere jsem nadseny, za nejakych 406k - i kdyz jsem mel pocit ze focus je o chlup lepsi auto tak po srovnani konfigurace toho focusu, ktery je teda o cca 30k drazsi tak focusu proti me aktualni vybave chybi: fullled, automaticka klima, kamera, bezdratovy carplay, vyhrivane sedacky, blindspot alert, mensi kufr i mene mista na hlavu na zadnich sedadlech ... coz je dost veci, no a ve finale verim ze scalu i lepe prodam, protoze cesi jsou milovnici skodovek a hateri fordu :-D
    2 body
  9. "Zvazte vymenu vodica" Promiň, ale musel jsem :-)
    1 bod
  10. Moc??? Rada pro @stanmar, radím hejbnout kostrou cestou na sraz, není tam moc místa na parkování? Ale to Ti už určitě brácha řekl?
    1 bod
  11. My bohatší a vyvolení máme čističky vzduchu, ale ti chudí bohužel jezdí lacinejma čoudícíma benzínama. Na druhou stranu, co ušetřili nákupem těchto sekaček, to můžou vyházet každý měsíc do benzínu a vypustit vejfukem. [emoji23][emoji23]
    1 bod
  12. To je pořád dokola to stejné, takže debatu o cenách a jejich přiměřenosti zde končím - toto je technická sekce, ne hospoda.
    1 bod
  13. 1 bod
  14. No nevim, máme doma scalu a rodiče od přítelkyně rapida. A rozdíl je upřímně markantní. Ta evoluce je rozhodně znát a není to jen nějaké lehké překapotování. Ale třeba právě ta zkušenost s tímhle rapidem mě pak zavedla i do salonu škody. Upřímně hodně se píše jak je škoda drahá oproti konkurenci, ale když jsem si to porovnával, tak výbavy jaké bych chtěl já mi vycházely u scaly asi nejlépe. Teda i30 jsem moc neřešil nakonec, protože to auto se mi nelíbí zvenku ani zevniřt. A zatím jsem po přesedlání z citroenu c4 naprosto spokojen. Podvozek super (ač jsem často slyšel jak mlátí a klepe na nerovnostech, tak u mě je tichý a dobře žehlí nerovnosti i na rozbombardovaných silnicích), tak kupodivu motor, kterého jsem se trochu obával. A třeba dílenské zpracování je vážně na jedničku. Nic nedrnčí, všechno lícuje. A celkově je to mnohen propracovanější auto.
    1 bod
  15. A "nejlepší" na tom celém je, že viskozita je uplně jedno. Pro 1.5 TSI s LL intervalem musí olej splňovat specifikaci VW508.00 nebo VW504.00. Pro pevní interval pak VW502.00 (lze použít i některý z výše uvedených). Pokud je vozidlo vybaveno GPF tak VW502.00 nelze použít. Samotná viskozita je až podružný faktor, VW508.00 je většinou 0w20, VW504.00 pak 0w30 nebo 5w30, ale opačně to neplatí, to že je olej "5w30" ještě neznamená, že splňuje normu VW504.00.
    1 bod
  16. @myckei Zkus hledat toto: 6V0035869, 6V0035871. 69 je s DAB, 71 bez DAB. A pak indexy pro swing + H bez kamery, J s podporou kamery. Další orientace je,že na radiu s BT je tlačítko PHONE místo MUTE . K doplnění BT ještě potřebuješ koupit mikrofon.
    1 bod
  17. Ahoj, rád bych se podělil o zkušenost se stejným problémem a postupem servisu. V úterý jsem byl v servisu předat auto na reklamaci. Bylo to právě kvůli projevování hluku, které bylo způsobeno zatočením vlevo. Ale ne jen kvůli jedné věci. Byl jsem i s dalšíma vadama. Třeba vrzání nápravy a cukání motoru. V úterý jsem předal auto v 6:50. Pán na příjmu do servisu mi řekl, že o vrzání ví a opravit to není problém. O ostatních závadách slyšel ode mě poprvé a nemohl tomu věřit. Zhruba kolem páté odpoledne mi volal borec ze servisu, že je auto hotové. Byl jsem udiven rychlostí a pružností (věděli o problémech a že dojedu 14 dní dopředu). Ale nedalo mi to a zeptal jsem se. Co jste dělali na autě, a co to bylo? Pán mi odpověděl, že promazali nápravu kvůli vrzání a že zbytek závad se neprojevil. No řekl jsem že s výsledkem reklamace nesouhlasím a že druhý den se dostavím a ukážu jim to. Pomohl mi odkaz od Trisy89 na konkrétní závadu, za což mu děkuji. Dal jsem dohromady podklady a vyrazil jsem do servisu. (ve stejným servisu byl můj kolega s hučením při zatočení vlevo a taky jim musel donést papír). Tomu stejnému pánovi, který přijímal auto do servisu jsem předal papíry se závadou. Zavolal si technika prodiskutovali jsme to a začal mi tvrdit, že je to z roku 2016 a nemá to se mnou nic společného to jsem nevyloučil, ale poukázal na to, že symptomy jsou stejné . Nakonec jsem se jel projet s technikem. Ukázal jsem mu jednu i druhou závadu, které se údajně podle servisu neprojevili. Na hučení mi řekl, že věděl jaký zvuk myslím, a že je to vlastně úplně normální. Tak jsem jeho tvrzení kategoricky odmítl a řekl jsem mu, že to opravdu normální není. Jeho tvrzení a moje odmítnutí jeho tvrzení se opakovalo asi čtyřikrát. Poté řekl, že napíše do škodovky a zeptá se, zda se tato závada vztahuje i na moje auto. Takže reklamace pokračuje. Jsem zvědav, jak to celé dopadne.
    1 bod
  18. Až si přečteš vlákno od prvního příspěvku tak pak něco napiš. Jsem tak hodnej až sem blbej tak ti to shrnu: 1) V manuálu je prdlačka, píše se tam že máš kontaktovat servisního poradce a ti sami nevědí 2) po poptávce servisu jsou nabídky 0W-20 vs 5w-30 v poměru 50:50 3) asi se se mnou nechtěli dále na servisní podpoře v Porsche Praha bavit, tak mi raději napsali, že aby byli dodrženy záruční podmínky tak tam musí být 0W-20. Zde by se dalo polemizovat nad tím, že servis je odborník a pokud mi tam nalejou 5W-30, tak to dělají dle nejlepšího vědomí a svědomí. Určitě nic podepisovat nebudu, že tam chci 5W-30. V manuálu je pouze dovětek, že to může zhoršit emise. 4) s jiným olejem než 0W-20 bych byl opatrný, u Forda takto zadřeli několik ecoboost motorů, když tam nalili 5w-30 namísto nízkoviskozni 0W-20. Samozřejmě se to neprojevilo hned po prvním nastartování, ale za několik desítek tisíc km, kdy některé díly byly opotřebované více, neboť se tam hustší olej hůře dostával.
    1 bod
  19. Ještě, že máme ty dízl agregáty, které, jak už všichni ví, čistí vzduch [emoji3].
    1 bod
  20. Pozor, v zimě máme sledovačku ?
    1 bod
  21. Nemusejí být. Je velká spousta lidí, jejichž jedinou náplní vlastnictví auta je mít co nejnižší spotřebu...
    1 bod
  22. Já jen nerozumím, z čeho vycházíš s tou výdrží a ne-výdrží. Ono je to vždy více či méně subjektivní. Nekoupím si na 4+ let auto, jehož interiér se mi nelíbí, nemám ho kde servisovat nebo mi v nějaké holobytní pevné konfiguraci budou chybět podstatné prvky výbavy, jen proto, že tabulkově vyšlo lépe.
    1 bod
  23. 1. Budu pasovat predne i vzadu, rozmerovo su totozne, len vzadu nenapojis vysky. Teda nie je ich kam umiestnit 2. Neviem posudit, mam original, zadne originalna sasa dorobene 3. Zavisi ake predne repro kupis a ako budu mat riesene napajanie. Redukcie sa zohnat daju. Pozor na montaznu dlzku, musis pripadne dokupit MDF podlozky ako @milanxx 4. Priprava nie je, nutne tahat az od radia do konektora Bstlpika, z druhej strany v dverach to iste. Navod som tu urcite daval, https://wirer.sk/f3_zadne-repro/. Pouzival som original prislusenstvo
    1 bod
  24. Ale ty si s novým autem kupuješ, tedy platíš, spoustu věcí, které nechceš, ale vzít je musíš. Kdo za to může? .... asi vysoká míra státních regulací v socialistické evropě a možná trochu i technický pokrok. Kdo by si do auta dobrovolně za svoje peníze kupoval start-stop systém? DPF filtr? měkkej předek auta a aktivní kapotu pro ochranu chodců? atd. ... naprostá menšina majitelů aut plus pár idealistů. Stejné je to s infotaimentem v autě, a systémy apple carplay, android auto, mirrorlink. To je všechno v zásadě paskvil. Nadiktovaný kým? ... nevím. Co by chtěl zákazník? ... milé auto, zobraz mi na velkém displeji můj osobní telefon, co nosím u sebe, a umožni mi používat vše, co v něm už mám, a co dobře znám. ... a nebo ... milé auto, umožni mi do tebe naistalovat a používat vše, co by se mi mohlo v autě hodit, mé oblíbené aplikace, moji oblíbenou navigaci XYZ apod. Místo toho zákazník zaplatí a dostane: podporu spojení na apple carplay, nebo android auto, nebo mirrorlink. Za mne díky bohu alespoň za ten mirrorlink (full), ty dvě další jsou k ničemu, ale i tak je to velmi málo. Co dostane v carplay nebo v android autu? ... pár aplikací, které vlastně nepotřebuje, a v android auto je vrcholem Waze, ale to musí to AA mít v telefonu instalované "po pirátsku", oficiálně to u nás nejde. Vidíš ten rozdíl? ... tady neplatí projektový management .... Na čínském eshopu to chápou a nabízejí ti relativně levně nové neznačkové rádio - infotainment na Androidu, což je v zásadě podle funkcí srovnatelné se samotným mobilem. Instaluješ co chceš, používáš jak chceš, velký displej. Ale to by si museli všichni hned vyrvat a zahodit ty nová Bolera, Amundseny, zaplatit další tisíce za tu čínu, ztratit záruku apod. ... Takže my tady žijeme v realitě všedního dne, a řešíme tedy full mirror link, Floating Apps, a možnost či nemožnost zrcadlení iPhonu. Já osobně jsem za tyto diskuze rád.
    1 bod
  25. Nebyl ale možná časem bude ?. Už jen to výrobce se tím zabýva je znakem priority. Výrobce nedá do auta ani cent navíc než musí. A to nemluvím o tom že po 4 letech jej auto nezajímá a mělo by sesrotovat. Předkládá tedy problémy už v onom období 4 let. Kdyby to šlo nedával by do něj ani volant, světla a bůhví co...
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...