Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Skodzinek

    Skodzinek

    Uživatel


    • Body

      11

    • Počet příspěvků

      1 717


  2. brrrrm

    brrrrm

    Uživatel


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      4 619


  3. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      15 019


  4. TOMUS

    TOMUS

    Uživatel


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      6 795


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 4.1.2020 ve všech sekcích

  1. Za mě stěrač na liftu vzadu ano, zcela jednoznačně a používám často.
    4 body
  2. Jo, dá se jezdit i bez něj, pravidelně sklo umývat a couvat podle zrcátek. Jezdit se dá taky bez parkovacích senzorů, kamery, dešťového senzoru, navigace, LED světel, autoklimy nebo vyhřívaného skla. Ale proč? Chci výhled bez nánosů prachu, vody valící se ze střechy apod., takže je to pro mě jasná volba i pro liftback, i když ho nevyužiju tak často, jako třeba na hatchi.
    2 body
  3. Ona ta Maraton je akční verze, jinak by taková cena nebyla. I základní cena není tak hrozná. U G8 zřejmě také cenu řádně osolí. Pro někoho výhoda konstrukčního stáří, ještě bez tabletu a někomu ty asistenty lezou ... Za to sklápění sedadel se i ve Stylu v O4 připlácí 1900.
    2 body
  4. Když jsem zadával do Erwinu Superba 140KW 8/2018 co má mokrý 7 kvalt tak vyjížděl servis DSG v 60.000 km a olej už samo ten nový,bez výměny filtru-další nesmysl,protože opotřebení tam je a filtr to zachytí. Jinak-u hybridu bez sundání motoru už filtr ani vyměnit nejde,vadí tam podběh,takže motor se musí celý spustit dolů-ale také dle vyjádření MB se už měnit nebude-pouze při problémech s DSG souvisejících. Te´d jsem se bavil před chvíli s kamarádem ze serv.služeb MB a říkal,že je děs,co se teď děje a je to tlak leasingovek na automobilky aby se prodlužovaly servisy co to jde. Paliváče a vzduch.filtry v 90.000,Haldex po 3 letech a říkal,že se docela často mění v Haldexech u dvouročních aut čerpadla a když to rozdělávali,tak na sítku uzazeniny a jakoby "medový" povlak.Je to z oleje a jen a jen kvůli prodlužování intervalů.Je to hnus a chudáci lidé,co si kupují auta po leasingu atd. Ta samo zaplacené servisní intervaly-zas jen boudy na lidi. Shodli jsme se na tom,že pokud chce člověk autu dopřát,tak měnit jak bylo nastaveno kdysi.Motor 15000,DSG60.000,Haldex 60.000 a osobně při 100.000 dělávám i diferák a jak jsem se osobně bavil se Sixtou-dochází tam k degradaci oleje jako všude jinde a pak jsou problémy. Tyhle servisy jsou opravdu jen tlak leasingovek,protože žádný zázrak se v olejich neudělal,aby najednou vydržely jednou tolik. Ale ať si každý dělá jak myslí.Ono to auto těch 150.000 k takhle přežije a pak.....vidíme v servise.Mohl bych povídat o Superbu II 125 KW CR co jezdil pravidelně na servis do "autorizáku",ale na to tady není prostor.
    2 body
  5. Tlačítko Menu na rádiu a pak na displeji ikona Asistenti, pak mini ikona Lane assist (tu za jízdy nemáš moc šancí trefit) a nakonec "vyfajfkovani" Lane assist aktivní/neaktivní.. Otázka pár vteřin, ale za jízdy hodně nepříjemný...
    1 bod
  6. 2013 - 162kW 2015 - za priplatek 169kW provedeni s VAQ 2017 - standardni RS posileni na 169kW a silnejsi varianta na 180kW, stale dve verze lisici se i vybavou 2018 - odpadnuti slabsi varianty a zmena vybavy Druha generace posilila o 15kW, treti take a v mezidobi jeste o dalsich 18kW. Cekat hned dalsi zmenu mne prijde trochu naivni. I s ohledem na situaci na trhu a v koncernu. Kolik mate aut a jaky najezd na benzin? Ja jsem se mimo male firmy nebo management se zmenou na benzin nesetkal. Podle me doplneni o mild hybrid nebude vyrazne drazsi. Oni to prodavat musi. Tak jak nekdo vymyslel v ramci "CSR" limity oxidu uhliciteho a naridil povinne TDI, tak mozna nekdo naridi v ramci korporatu toto. Mimochodem, 2016 a 2017 byl pomer benzin : nafta cca 6 tis. ku 18 tis. Loni uz cca 10 ku 13 a letos to bude asi zcela vyrovnane.
    1 bod
  7. Tak já mám bit hvězdička M10.
    1 bod
  8. Nyní na sání topení montují mřížku 6Y0819044A. Má jemnější dírky než krytka z Pola 6R0815479A.
    1 bod
  9. Investoval jsem do origo příčníků. Mám Thule nosiče kol. Gumu jsem vyndal. A nosiče kol zasunu do T drážek. Investice do origo příčníků nelituji. Rychlost a manipulace při montáži je výtečná. Mám srovníní s Menabo příčníky z Lidlu.
    1 bod
  10. Zadní stěrač mi pomáhá především při jízdě po dálnici. Kdyby to nebylo pro ni, mohl bych situaci za autem ovládat pouze v bočních zrcátkách. Nebylo by to ani pohodlné, ani dostatečné. Při couvání mi postačují boční zrcátka a senzory. Pokud je možné mít zadní stěrač, je lepší mít jeden.
    1 bod
  11. Letos by měl dostat HUD,tak snad i kapacitní volant.
    1 bod
  12. Mne to vyhodilo tu hlasku dokopy asi 5 krat. Z toho 2 hned po nastartovani a prejdeni par metrov [emoji1751] Je to 3.14čovina rovnako ako vyhodnocovaci algoritmus oleja, baterie atd.
    1 bod
  13. S čím bys chtěl pomoci? Je drzost výrobce udávat tento systém za funkční.
    1 bod
  14. MILD HYBRID bude za přijatelnou cenu
    1 bod
  15. neviem čo je divné na tom motore , od 2015 sa dá nová sada použiť aj na staré motory a viacmenej problémy nie sú ... skôr sa to večne prerába po niekom , reťaze FAI z kelly , hliníkové skrutky na kryte polámané , tmel všade , vo vani , na sacom koši a podobne ... nespomínam si či som riešil nejaký problém rozvodu na 1,2 RAPIDE a to už mám autá cez 200tkm ... a keby aj áno tak to stojí pár korún celé ... v origo sade , nové gufero , tmel , robota a olej s filtrom cca 300eur
    1 bod
  16. Je to urcite zajimavy nazor. Asi jsem nepotkal nikoho, kdo by povazovat bluetooth v aute za nesmysl.
    1 bod
  17. 100% fuknčnost děkuji všem za pomoc. Kdyby někdo měl zájem není problém v praze montáž
    1 bod
  18. @Barenasparena v kolik hodin bude sraz se konat? V 6:00 nebo 24:00h ?
    1 bod
  19. Mám dojem, že je to TORX50. Mám ho doma, tak se na něj večer kouknu.
    1 bod
  20. čo sa mi podarilo nájsť, netuším či správne: 1x - 6V9 867 501 AE NQ1 - stropnica kombi, panoráma 1x - 6V6 867 501 AL YE2 - stropnica hatch, plná strecha 2x - 5L6 857 607 M 9B9 - predné stropné madlo, čierna satén 2x - 5L6 857 607 N 9B9 - zadné stropné madlo, čierna satén 1x - 6U0 867 299 (015 448 358, 6U0 867 299 9B9) - príchytka stropnice vzadu 2x - 4G0 857 562 A 9B9 - držiak clony 2x - 4G0 857 563 9B9 - kryt držiaka clony 1x - 5JA 868 565 A 9B9 - držiak na okuliare, čierna satén 1x - 3B0 947 105 C B41 - predné stropné svetlo, čierna satén 2x - 3B0 947 291 B B41 - zadné stropné svetlo, čierna satén 1x - 5JB 857 551 D 3H8 - slnečná clona vľavo (5G0 857 551) 1x - 5JB 857 552 D 3H8 - slnečná clona vpravo (5G0 857 552) kombi: 1x - 6V0 867 233 C 9B9 - A-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 233 C 9B9 - A-stĺpik vpravo 1x - 6V0 867 243 C 9B9 - B-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 244 C 9B9 - B-stĺpik vpravo 1x - 6V0 867 287 C 9B9 - C-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 288 C 9B9 - C-stĺpik vpravo 1x - 6V0 867 245 A 9B9 - D-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 246 A 9B9 - D-stĺpik vpravo hatchback: 1x - 6V0 867 233 C 9B9 - A-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 233 C 9B9 - A-stĺpik vpravo 1x - 6V0 867 243 C 9B9 - B-stĺpik vľavo 1x - 6V0 867 244 C 9B9 - B-stĺpik vpravo 1x - 6V6 867 287 E 9B9 - C-stĺpik vľavo 1x - 6V6 867 288 E 9B9 - C-stĺpik vpravo kto má niečo viac, kľudne doplňte :)
    1 bod
  21. Všechno co může pomoct v dobrém výhledu ať už směrem dopředu či dozadu je plus. Měl jsem jedničkovou oktu liftback a tam mě zadní stěrač opravdu chyběl, nyní u kombi je to nutnost.
    1 bod
  22. Jen jsem zareagoval na to, cos napsal a teď nazval kravinami... Nechtěl jsem se tě dotknout, zbytečně to hrotíš. Jen jsem čistě věcně okomentoval fakt, že tebou uvedená situace s kusem námrazy sjetým vcelku na zadní okno tak, že zamezí výhledu, je v reálné praxi naprosto okrajová záležitost bezezbytku řešitelná bočními zrcátky. Tedy problém = nula. Nutnost jej řešit = nula. Obě Oktávky, které mám doma, jsem si konfiguroval sám, takže mě těžko může s...t, že na autě záměrně nemám něco, co je pro mě ošklivé a zbytečné. Zároveň samozřejmě nikomu neberu jeho volbu tam stěrač mít.
    1 bod
  23. Není možná třeba pro ignoranty, kteří nepoužívají střední zpětné zrcátko, ale jinak naprostá nutnost po nastoupení do auta před vyjetím a pak několikrát, než veškerá voda (kondenzát i dešťová) odteče ze střechy. Pak na každé křižovatce za deště.
    1 bod
  24. Kúpil som Karoq 2.0 TDI 4x4 110 kW r. 2019 automat. Pri výbere nového vozidla som vyberal z dole uvedeného (predaj a servis v mojom meste): Peugeot 3008 Krásny dizajn – exteriér aj interiér. Ozaj krásne vozidlo. Otrasný volant, nejaké kozmické čudo. Aby ste videli na prístrojový panel, musíte sklopiť volant úplne dole. Úplne zle. Všetko sa ovláda cez displej, čo je podľa mňa veľmi, veľmi nebezpečné. Och a nemá to 4x4. Zásadný problém. A pýtajú za to toľko, ako iní za štvorkolku. Tú potrebujem, aby som vyšiel na Šachtičky alebo Skalku bez zježených vlasov. Čo rozhodlo, že nie: No tu sú až štyri body. Hyundai Tucson Pekný exteriér, už sa vylepšila aj palubná doska. Na materiáloch v interiéri sa nešetrilo. Kožu ale nemusím, leda na volante, maximálne na opierke ruky. Poznám tie štípance do zadku pri rozhorúčenom aute. Ovládanie na volante je ale stále to isté, tie páčočky... no, zle sa na to díva. Keď sa posadila na zadné sedadlo dcéra, cítila sa tam ako v truhle. Tak toto nie. A ešte mám zážitok zo šéfovej dieslovej i35, v ktorej som sa cítil ako v traktore. Keď som sa ho ja blbec netaktne opýtal, prečo mu to tak rachotí, tak mi odpovedal, že to tak vyrábajú schválne, pretože to je SUV. Zaujímavé vysvetlenie. A ešte si nemôžete vybrať, čo v aute chcete a čo nie. Ja by som chcel najvyššiu výbavu, ale tie otrasné 19“ kolesá nie. Navyše by som mal kvôli vonkajším rozmerom, ktoré sú podľa mňa neopodstatnené v porovnaní s vnútorným priestorom, problém v garáži s bicyklom. Čo rozhodlo, že nie: Tá truhla, zbytočná robustnosť a absolútna neochota predajcu zjednávať. (Tá truhla to sú okná na zadných sedadlách tak vysoko, že sa tam menší človek cíti ako v truhle) Škoda Octavia Nové Octavie máme ako služobné vozidlá, takže som si ich už omakal. Perfektne to drží na ceste, autá sú svižné, 140 kW diesel je raketa. Dizajn sa mi páči. Hlavne keď to skombinujete so správnymi diskami. Dobrý posed na prednom sedadle. Dostatok miesta vzadu. Ale náš vysoký kolega pri ceste na Ukrajinu strašne nadával, že vzadu sa to nedá vydržať, pretože sedadlá sú príliš nízke a nemal oporu pre nohy. Mne vadila Octavia s manuálnou prevodovkou, pri brzdení motorom mi to párkrát zdochlo a v zákrute som naraz mal problém, pretože posilňovač riadenia vypadol. Riadna blbosť a dosť nebezpečné. V servise mi povedali, že sa to musím naučiť. No jazdím 30 rokov a že by som niečo nevedel? Keď ste vyššej postavy, tak máte sedadlo vodiča posunuté tak, že stredový stĺpik je už pomaly v strede sedadla, takže vyliezť je problém. Čo rozhodlo, že nie: To vyliezanie z auta. Škoda Karoq Toto auto je o 10 cm kratšie, 5 cm nižšie a 1 cm užšie ako Tucson. Aj kolesá majú menší priemer. Tucson je oproti nemu anabolický svalnáč. Keď si ale do Karoqa sadnete, miesta máte ako v Tucsone a necítite sa tam ako v truhle. Čo rozhodlo, že som si vybral Karoq? Je to presne auto na mieru do mojej garáže... a papierové dynamické vlastnosti a ... bol som milo prekvapený z trpezlivosti, s ktorou sa mi venovala predávajúca... jej pripisujem najviac bodov. Vedela poradiť, od niečoho odradila, niečo odporučila, bola objektívna a ... po urputnom boji dala aj zľavu. Príjemný zážitok zo zjednávania. Ale ináč, výstrel bol na slepo. Dnes som prekvapený, ako som trafil... Ako som spokojný s Karoqom sa dozvieš vo vlákne o spokojnosti.
    1 bod
  25. Potlačit rekuperaci a vypnout sss je povinnost u každého auta. Proč zapínat webasto hodinu předem? I v mrazech mi stačí 20 min a mám teplotu vody 90°. Motor se prohřeje rychle, kor benzinový hliníkový. Olej se ti neohřeje nikdy a převodovka taky ne. Takže první kilometry stejně jezdím volnou.
    1 bod
  26. V Praze Ti s autorizákem bohužel neporadím, ale na výměny mezi servisním intervalem jezdím ke spolužákovi na soukromou dílnu. V Praze mohu doporučit Rolbaře (cardiagnostik.cz). Olej pro Tvůj motor jen a pouze specifikace VW 504 00/ 507 00., ten může mít viskozitu jak 5w-30, tak 0w-30, jaký vybrat je věčné téma jak tady tak třeba na forum oleje. Osobně dávám a co jsem tak viděl, i třeba kluci zde na fóru Mobil 1 ESP Formula 5W-30, má v dané specifikaci nejvyšší viskozitu HTHS 3.6, což znamená "nejpevnější" olejový film, měním vždy po 10000/km motoru to udělá dobře a mě na duši?? Olejář Ti vždy řekne, je jednou jakou značku, dodrž specifikaci výrobce a zkrať interval na polovinu a nic víc neřeš.
    1 bod
  27. Je tady téma "CNG neboli stlačený zemní plyn", je to na titulní straně dole, ale je to skryté, abys ho viděl, musíš být přihlášený. Proto tam moc lidí nepíše. Hodně informací je tady: http://forum.cngklub.cz/ Jinak z civilizovaných evropských zemí jsou jiné koncovky používány v Itálii, ale tam mají pumpaři svoje redukce. Ještě jsem četl, že problém je na Ukrajině, tam si musíš koupit vlastní. Tady okolo nás, kde jsem jezdil, (CZ, SK, DE, AT, HU, SRB, BG) je to OK.
    1 bod
  28. Protokol je snad samozřejmost! Druhá věc, na kterou lidi kašlou a potom to případně musí z PČR dolovat, protože to pojišťovna chce, je vyrozumění v případě, že jde o trestný čin. Vyrozumění je dle trestního řádu na vyžádání (tzn. nezapomenout požádat a před podpisem zkotrolovat, že je na konci kýžená větička) - PČR potom musí člověka do jednoho měsíce vyrozumět o výsledku šetření. Ale to nepatří ani tolik sem, jako do Policie a věci s ní související. K tématu: Každý šrám, který vznikne při jiné události v jiném čase, je samostatná škoda. Pokud jde o vandalismus, musí být dle pojistných podmínek vždy protokol od PČR. Ke každé škodě je třeba nahlásit datum, čas a způsob jejího vzniku (v případě vandalismu datum a čas zjištění poškození) a stručný popis poškození. Za každou samostatnou škodu potom bude odečtena spoluúčast a to i v případě, že budou hlášeny najednou. Hlášení probíhá obvykle telefonicky nebo online přes stránky pojišťovny. Při telefonickém hlášení je klient dotazy veden a případně se mu dostane rady kde co najít apod., ale když jde o nějakou ošemetnou škodu, může být zaskočen, nahlásí něco špatně a může tak zhoršit průběh likvidace. Při online hlášení má zase čas si vše promyslet a připravit, případně se na to vykašlat a nechat to na jindy, ale moc rad nebo vysvětlení ve webovém formuláři obvykle nenajde. Likvidace může proběhnout buď uhrazením faktury za opravu, nebo rozpočtem (="dají mi peníze, abych si to vyřešil"). Formu likvidace si určuje klient. Pozor, v pojistné smlouvě může být ujednána sleva za opravu ve smluvním servisu - potom musí případná faktura pocházet ze smluvního servisu pojišťovny (seznam dostupných servisů lze nalézt u lepších pojišťoven na jejich stránkách) - v opačném případě přijde ujednané penále (většinou odečtení poskytnuté slevy z plnění nebo zvýšení spoluúčasti). V případě plnění rozpočtem je po prohlídce uhrazenena částka obvykle postačující na opravu garážistou pomocí neoriginálních dílů, samozřejmě snížená o ujednanou spoluúčast. V případě plnění fakturou může pojišťovna poskytnout plnění buď přímo servisu, nebo klientovi (tzn. klient nejdřív zaplatí celou opravu servisu a po doložení faktury mu teprve pojišťovna pošle částku z faktury sníženou o spoluúčast).
    1 bod
  29. Stejně jako celé víko kufru (režim liftback) má také malé víko kufru (režim sedan) své vlastní, menší plynové vzpěry. Po letech samozřejmě ztratí svou sílu a už víko hlavně v chladu otevírají jen velmi neochotně. Je na čase je vyměnit. Na rozdíl od plynových vzpěr celého víka jsou tyto důkladně schované za plastovým obložením a není jednoduché se k nim dostat. Níže stručný postup jak na to včetně pár postřehů. Na úvod: Doporučuji pořídit originální plynové vzpěry (2x 3T5827552), levné neoriginální vzpěry mají často příliš razantní chod a/nebo slabou či zpožděnou brzdu, a tak může být otevírání víka často nejenom velmi prudké, ale především může vinou nedostatečného brždění v kombinaci s velkou razancí chodu docházet k silným nárazům při plném otevření, kdy potenciálně hrozí i poškození uchycení víka. Otevřete celé víko kufru (režim liftback). Vycvakněte na každé straně z vnějšku jednu plastovou příchytku krycího panelu Twindoor mechanizmu. Panel nyní můžete opatrně odcvaknout, po obvodu je přichycený plastovými zobáčky k ostatnímu obložení. Po odcvaknutí ještě odšroubujte šroubek, který drží druhou část obložení. Aby bylo možné odmontovat vnitřní, větší obložení Twindoor mechanizmu, je třeba nejprve odmontovat horní (4.1) a spodní (4.2) obložení (nad a pod oknem), které kryje také jistící šrouby. Poznámky: Horní a spodní obložení nad a pod oknem drží klasicky v karoserii pomocí kovových příchytek. Jelikož není obložení za co chytit, bude nutné jej nejlépe zhruba v místech příchytek vypáčit vhodným nástrojem, který nepoškodí sklo či lak. Po uvolnění 1-2 příchytek již lze s citem použít holé ruce. Jelikož není obložení tvarově složité, nehrozí příliš lámání plastu nebo úchytek. Pozor: Při páčení pozor na poškození vyhřívání okna, jeho napájení, kabeláže a antén v okně (v horní části blíže přídavnému brzdovému světlu). Pozor také na rámeček brzdového světla – ten je přilepený na okně, takže je jeho součástí – nelze sundat a horní obložení je za něj zasunuté! Nyní je možné odšroubovat 4 torx šrouby (dva na každé straně) držící zbývající obložení Twindoor mechanizmu. Odšroubovat úchytky lanek plata zavazadlového prostoru. Opatrně odmontovat obložení Twindoor mechanizmu, drží částečně na kovových příchytkách a částečně na plastových háčcích. Nyní je již obložení odstrojené, takže máte přímý přístup k plynovým vzpěrám. Další postup je spíše na fantazii každého z vás, já použil následující postup: Zavřít celé víko kufru. Otevřít malé víko (aby byly vzpěry v roztaženém stavu) a vlézt do kufru. Opatrně odjistit plynové vzpěry a vyměnit je zevnitř. Poznámky: Plynovou vzpěru odjistíte odjištěním kovové objímky – za pomoci plochého šroubováku ji vypáčíte.
    1 bod
  30. A to je přesně to, co většina lidí nechápe. Oni si pod fleetem představí maximálně tak obchoďáky nebo zaměstnance, kteří najezdí 60 tisíc km ročně. S TSI začala ale i hromada firem, která dává auta do osobního využívání výše postaveným zaměstanancům (senioři v IT atd.)... Například u nás ve firmě, kde je cca. 450 firemních aut pro soukromé užívání, má TSI kolem 45 % zaměstnanců. Hlavně proto, že 1.5 TSI v manuálu nebo DSG je levnější než TDI a narvou do auta potom více výbavy. Nebo mají prostě možnost poskládat auto s DSG převodovkou (viz. Superb Style za 822 400 Kč s DPH). U nás přesun na TSI byl hlavně z důvodu německých měst, kam čas od času jezdíme (centrála v Bonnu), iniciativě GoGreen a nárustem cen za posledních několik let... máme teď zažádáno o vyšší limity na auta, abychom mohli s ekologií ještě dál (v koncernu už to konečně jde), ale nikdo neví, kdy se to objeví a tak jsem fakt zvědavý, jak na tom bude cenově OIV s tím „naoko hybridem“...
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...