Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Malta

    Malta

    Moderátor


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      16 933


  2. Cappsi

    Cappsi

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      70


  3. Weakburger

    Weakburger

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      145


  4. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      15 122


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12.1.2020 ve všech sekcích

  1. Při nabíjená starou klasickou nabíječkou se při nabíjení opravdu dosáhlo napětí 15,3 - 16,5 V a pokud se po dobu dalších dvou hodin nezměnilo, považovalo se to za znaky plného nabití. Tento způsob nabití, je ale použitelnej, jak už tu bylo uvedeno, jen pro baterie u kterých jde dolít destilovaná voda, která se tímto stylem nabíjení odpařuje U uzavřených baterií je tento způsob nabíjení nevhodnej (i když nouzově použitelnej), protože se destilovaná voda nedá doplnit. Proto moderní automatický nabíječky mají nejvyšší hodnotu napětí omezenou na 14,4 V (u AGM 14,7 V) Daní za to je, že plné nabití trvá o dost déle. Řeč je samozřejmě o nabíjení externím zdrojem demontovaného akumulátoru. Je to i důvod proč se dřív doporučovalo aku při dobíjení odpojit - při připojení staré klasické nabíječky k hodně vybitému, nebo vadnému aku může napětí snadno vystoupat na víc než 20 V. Dnes je vše jinak a pokud je aktivní inteligentní dobíjení, musí mít řj. přehled o množství dodané energie. Proto se dnes aku nabíjí v autě, ale musí se použít moderní automatická nabíječka.
    1 bod
  2. Hrušky a jabka pletete vy. Já píšu o 100% nabité baterii tj. o znacích plného nabití. Trvalé nabíjení ve vozidle je něco jiného. Při něm nesmí dojít k plynování, proto se nabíjí jen napětím max. 14,4 V.
    1 bod
  3. McMatej: v tvém návodu je na str.3 předposlední odstavec výslovně uvedeno, že nabíjení větším napštím než 14,4V "se projeví značným úbytkem elektrolitu a vede ke zkrácení životnosti aku,poppřípadě jeho zničení." Čti pečlivě. Pleteš hrušky a jabka, v pálenici sice možné, ale zde nevhodné. Z teorie elektrochemické reakce je 14,4V hranice rozkladu=plynování. Srozumitelné informace např. zde: http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf
    1 bod
  4. Dnes som sa stavil v upcity.sk v Bratislave. Od marca dostanú nové verzie e-Up. Takže ak by si dakto potreboval v praxi vyskúšať čo od el. CitiGo očakávať tak nie je problém si to tam aj na dlhšie požičať. (Nad 3 dni zľava 20%.)Taký týždeň vám dá určite viac ako jedna jazda u predajcu. Vyskúšate si všetko čo naozaj budete od takéhoto auta potrebovať...
    1 bod
  5. Jak nabíjet autobaterii VARTA
    1 bod
  6. Teoreticky nemusí byt chyba v navode lebo tam piše pri nabijani baterie mimo vozidla
    1 bod
  7. Tak to je hustý. Chechtal jsem se snad čtvrt hodiny ???
    1 bod
  8. Pročetl jsem celé vlákno (děkuji) i jiné podobné články a diskuze. TDI/110kW/leden 2014. Plná výbava,nez.topení,výhř. 4 sedačky. Původní baterka (nevím typ) 4 roky/100tis.km-denní provoz krátké a delší jízdy.SS nevypínán.Tovární nastavení, pravidelný značkoý servis. Náhlá smrt baterky 4 roky ,přechodná nouzová náhrada 1 rok obyč cca 25 tis km, Nyní 1/2 roku Moll EFB 72Ah (autor.servis) a převážně krátké 5-10km cesty město. > po 3 dnech stání hooodně dlouhé startování tlačítkem. Na svorkách po 12h odstavení 12,1-12,2V. Pořád původní nastavení vč.S/S. > Externí nab.(char U-14,4V) na skoro nulový proud. Po staní 12 hod. baterka 12,5(6)V. Jedna Jízda dálnice/tempomat cca 200km, po stání svorky opět 12,2-3V (t.j.cca 60% kapacity). Nabíjení alternátorem s rekuperací (teplota 0.st+spotřebiče) 14,7-14,9-15V !!!. Odpojen konektor na "-" a po startu nabíjení krásných 14,3(4)V. Hláška "velká spotřeba elenergie" a po zmačknutí tlačítka S/S změna na "Systém S/s deaktivován". Závěr: odpojením konektoru "monitoru baterky" se dobíjí trvale "neinteligentně" ideálním napětím 14,3(4)V do 100% nabití baterky místo rekuperačních přebíjecích nezdravých 14,7-15V nebo inteligentního nenabíjení a nižší kapacity baterky (60-70%). Žádný doprovodný problém jsem nezaznamenal. Budu sledovat a měřit. Uvažuji sehnat konektor a patici a natáhnout si dovnitř spínač, kdybych náhodou potřeboval S/S (jako kdysi spínač sahary na š120).
    1 bod
  9. Definitívne hotovo. Veľká vďaka za pomoc najmä@wirer a@flope63
    1 bod
  10. Takze auto po cipe. Graf z brzdy prilozim zajtra, zabudol som ho v praci. Auto malo v serii az 200 koni, po cipe je niekdy blizko 250k, krutiaci moment korigovany je 412 Nm. Prvy pocit bol taky, ze auto vo vyssich otackach je konecne zivsie, proste tie Nm a kW citit a akceleracia najma na dialnici je pri 120-130km/h podstatne lepsia a o to islo. Na okreskach v rezime sport, to doslovne vystreluje dopredu pri rychlostiach 70-90 km, proste ked potrebujete prebehnut 2 lemriace sa auta, alebo kamion a auto so soferom, co proste ten vykon nema, alebo sa boji prebehnut a o to mi islo. Co najskor odist z rizikovej situacie a potom si ist kludne ;-). Rezim D je teraz zivsi, zaradil by som to niekde medzi povodne D a R. Osobne mi to viac vyhovuje, len si treba viac strazit neprekrocenie rychlosti najma v meste. Rezim Economy sa stal jemne zivsim a aj to je prijemne, aspon pre mna, povodne to bolo take mdle. Spotreba je +- rovnaka, ale stale si vychutnavam ten vykon. Viac uvidite na grafe. Som spokojny, aj ked zatial som na tom urobil len par 10tok km, viac nebolo zatial casu. Uprava cca 4h, + doladovanie, lebo vsetko spravne nabehlo az na 3ti krat, doladoval sa checksum. Robili to chalani z profitunnigu, tymto ich pozdravujem.
    1 bod
  11. Nejlepší bylo koupit Fabii 2016,7. Ještě měla 1.2, bez filtru, Monte s panoramou v základu a hlavně hezčí světla vpředu i vzadu.
    1 bod
  12. Děkuji za rady, je to české auto, r.2004. Takže by tam měla být jedna poj 100A. Vím z příručky jen to, že musí být ventilátor na max a tlač vyhř zapnuté, což mém autě vylučuje ECON. Oprava: ECON zůstal zapnutý. (Což už mě zcela dezorientovalo v jeho smyslu, neb jsem se domníval, že funguje jako automatika, i když pouze pokud chci interiér vyhřát nad okolní teplotu. No ale na to je zde jiné téma.) Dokonce jsem zde našel i co je E-BOX/EBOX:
    1 bod
  13. Naprostý nesmysl viz článek Údržba a nabíjení autobaterie. Optimální napětí pro dobíjení alternátorem pro 12 V baterii je 13 V – 14,5 V v závislosti na druhu automobilu, alternátoru a baterie.
    0 bodů
  14. ahoj,dodělávat Isofix,to bych si vživotě nedovolil,drží přeci jen mé dítě,isofix jsem měl vzadu a nikdy by mě nenapadlo dát dítě na přední sedačku,vozil bych ho vzadu,jako to dělám do teď a neřešil bych to.....:-) david
    -1 bodů
  15. Tak u nas ve firme mame pro zamestnance zamestnanecke slevy na ruzne znacky a pro superb nam ted nabizeji slevu 24% z cennikove ceny...
    -1 bodů
  16. Já vám nechci kazit radost, ale znakem 100% nabití (pro baterie se zaplavenými elektrodmi) je napětí 15,3 - 16,5 V. viz návod v příloze Nebo obráceně řečeno, 14,4 V palubního napětí nestačí na 100% nabití. navod EXIDE.pdf
    -1 bodů
  17. Ne! 12,6 V je napětí v klidu, 20 h po ukončení nabíjení. 15,3 V až 16,5 V je napětí při dobíjení.
    -2 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...