Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Patrik1971

    Patrik1971

    Uživatel


    • Body

      11

    • Počet příspěvků

      3 133


  2. Martab

    Martab

    Uživatel


    • Body

      9

    • Počet příspěvků

      8 790


  3. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      8 634


  4. brrrrm

    brrrrm

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      4 619


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 3.2.2020 ve všech sekcích

  1. Fabie po FL mají dojezd stěračů po vypnutí zapalování. Variantám předFL toto chybělo (stěrače po vypnutí zapalování zůstanou někde na skle), myslím @brrrrm si na toto stěžoval když měl půjčené FL místo svého auta. Dá se to vyřešit kódováním: Centrální elektrika Adaptace Windshield wiper-Wischer stop bei KL15 aus: active -> no active Po této změně se konečně i Fabie před FL chová jako auto z 21 století a pěkně po vypnutí zapalování stěrače dojedou do základní polohy :)
    5 bodů
  2. Takze po dlhom vahani je tam.Nakoniec montovane priamo u Skoda dealera.Kupene u OBautodily.
    5 bodů
  3. Srovnání světelné techniky. Zdroj: Přerost a Švorc Auto
    3 body
  4. to sis tam dal dobrovolně, ty 4 trubky...?
    3 body
  5. Neexistuje podvozek Golfu, či podvozek Pola. Jsou to pouze odlišné platformy. Když si někdo trochu neznalý přečte "Scala na podvozku Pola", tak si může (a bude) myslet, že to má i stejný rozchod kol a rozvor náprav. Což samozřejmě není pravda.
    3 body
  6. To srovnání Superbu s Oktavku je komické. Psat něco ze si někdo chce dohánět společenskou prestiž Supem proti technologiemi nabité Oktávií je stupidita. Kdyz mam 750 tis chci Škodovku a liftaback tak si koupím proste Superb. Takhle to vidim z úhlu pohledu normálně vydělávajícím člověka. Jinak to vidí člověk co ma doma Superba za přes mio a koupi si pro ženu mensi Oktavku za 900. Averze ke značce Hyundai to je na léčebnu. Tu I30 porovnávají se Scalou . Scala je samozřejmě lepší přestože je dráha jako krava Porovnava se i u Oktavek je sice levnější ale je to starý model. U Superbu ji asi neporovnavaji,možná. za mých mladých let sme řešili motor,vykon,brzdy. Dnes se řeší konektivita,Infotainment,Top led světlomety, skrabka a deštník , jo ještě Usb,díky tomu mam lepší auto,to je na palici.
    3 body
  7. Octavia SLX 1.9TDI /81kW urcite nestala v zakladu v roce 1999 679 900Kc. 66kW verze stala 499 900Kc a priplatek za 81kW variantu byl tusim 60 000Kc. Po faceliftu doslo ke zdrazeni 66kW na 509 900Kc, prejmenovani na Elegance a do zkladni vybavy pribylo dalkove ovladani centralniho zamykani. Priplatek za combi plosne 55 000Kc. Neni za tu cenu myslen. L&K? Ten uz tehdy existoval a mel dokonce svetla s cirou optikou.
    2 body
  8. Trochu jsem se pohrabal v cenících Octavie všech generací, neb se tu neustále točí otázka výše ceny nové O IV- není to samozřejmě na 100% objektivní a přesné (na plné srovnání bych musel mít více času a ceníků), ovšem nějakou vypovídající hodnotu to snad má. Stejně tak výše průměrného platu v kterém tom daném roce byla, není asi úplně vypovídající o skutečné koupěschopnosti obyvatel. Podotýkám, že jsem smíchal verze L&K spolu s nižšími s přihlédnutím toho, že nová Octavia má pouze výbavu Style. Je mi jasné, že verze L&K má zpravidla výhodnější cenu vzhledem k množství výbavy oproti nižším výbavovým stupňům. Stejně tak nezohledňuji třeba el. ovládané sedačky ostatně verze L&K má třeba v základu větší kola, navi a další výbavu za niž se musí jinak doplácet (to ovšem platí především pro O III, starší spoustu výbavových prvků ani neměli). Mou snahou bylo dovybavit starší generace Octávie na podobnou dnešní výbavě. Motorizace pokud možno podobná současné. Jedná se vždy o variantu liftback a základní výbavu u starších Octávií nevypisuji. O I : 1,9 TDI 81 kW (man. př) - zákl. cena verze L&K 679 900,- Kč : v ceně AL 16" + doplněno o tempomat, Navi, signalizaci při parkování = 785 900,- Kč (průměrný plat v roce 1999 = 12 797,- Kč) O II : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena verze Elegance 704 900,- Kč : v ceně AL 15" + doplněno o metalízu, ESP s asistentem rozjezdu, xenony vč etně ostřikovačů světlometů. Light asist + dešťový senzor, výhřev př. sedadel, navi Nexus, signalizace parkování vpředu a vzadu = 839 500,- Kč (prům. plat v roce 2005 = 18283,-Kč) O II fc : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 729 900,- Kč : v ceně AL 17" + doplněno o navi Columbus = 735 890,- Kč (průměrný plat v roce 2009 = 23 425,- Kč) O III : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 742 900,- Kč : v ceně AL 18" + doplněno o Line Asist, driving mode, výhřev čelního skla, zadní parkovací kameru, navi Columbus = 814 400 ,- Kč (prům. plat v roce 2015 = 26 467,- Kč) O IV : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze Style 742 900,- Kč : v ceně AL 17" ( základní výbava je dost rozsáhlá, namátkou navi Columbus 10", LA+ FA asist, výhřev čelního skla) + doplněno o paket Style + (LED matrix, zadní park. kamera, adapt. tempomat, driving mode..), ostřikovače předních světel a metalízu = 788 200,- Kč (průměrný plat v předchozím roce, tedy 2019 zhruba 33 450,-Kč). Ještě se někomu dobře vybavená Octavia IV zdá předražená oproti dřívějšku ?
    2 body
  9. Tak mi konečně dorazil Wireless Carplay Dongle Carlinkit CarPlay Activator a po asi 200 ujetých km s ním se s Vámi rád podělím o slíbené první zkušenosti a takovou mini-recenzi. Nákup: Kupoval jsem USB dongle Carlinkit z Amazonu kvůli jednodušší možnosti případného vrácení. Ještě existují dongly Carplay2air a další, ale jedná se o identické zařízení s naprosto stejným softwarem. Dodací lhůta byla asi 3 týdny ze Singapuru. Ještě doplním, že CarPlay používám v Karoqu MR2019 s Amundsen infotainmentem. Přímý odkaz k nákupu na Amazonu je zde. Balení: Nic zvláštního, jen dongle a návod v malé krabičce. Instalace a spojení: Dongle se zapojí do stejného USB-A portu, jako drátový CarPlay. Pro první spárování stačí mít na iPhonu zapnutý Bluetooth a WiFi. Dongle si sám najde iPhone a spáruje s ním. Nebo naopak lze z iPhonu najít dongle v Bluetooth zařízeních. Po spárování už se jen dotáže, zda se má spustit CarPlay. Při prvním zapojení se mi spojení s CarPlay nezdařilo. Zařízení ale dorazilo se starou verzí SW. Proto jsem zkusil aktualizovat SW přes WiFi z iPhonu na poslední verzi dle návodu a po update se podařilo spojení navázat bez problému. Rychlost načtení Carplay od nastartování vozu přes kabel mi obvykle trvalo asi 10-15 sekund, bezdrátově přes dongle je to asi 15-25 sekund, což je docela přijatelné. Co jsem viděl u Scaly, tak je to zhruba podobné. Používání: Stabilita spojení je téměř bez chyby (skoro mám pocit, že plynuleji než po kabelu, ale to je asi jen subjektivní). Obraz funguje plynule bez latence dotyků. Co se týče zvuku, tak asi třikrát jsem zaznamenal krátké “škubnutí” muziky či pokynů Waze, ale dost možná to dělo už i po kabelu, jen jsem si toho nevšiml. Každopádně v 99% případů je to bez potíží a bez snížení kvality oproti kabelu. U hovorů jsem nezaznamenal žádné větší zpoždění. Tlačítky na volantu lze CarPlay a přehrávač ovládat stejně jako po kabelu. Bohužel žádný typ CarPlay u Škodovek neumí zobrazovat název skladby a interpleta na Maxidotu nebo virtuálním kokpitu, takže se tam stále ukazuje jen “Apple CarPlay”. Co jsem si všiml, tak po navázání spojení se mi vždy rovnou načte Waze, což se docela hodí. Možná, že to tak bylo i u kabelu a možná, že se načítá vždy naposled použitá CarPlay aplikace, ale je to fajn. Závěr a mé hodnocení: Dongle je naprosto použitelný doplněk a určitě ho mohu doporučit. Spojení je stabilní a je velice pohodlné nechat iPhone v kapse a přesto mít CarPlay k dispozici. Navíc jsem už při pořízení Karoqa věřil, že nějaká budoucí možnost upgradu na bezdrátový CarPlay bude možná a přiobjednal i schránku pro bezdrátové nabíjení telefonu, kterou teď konečně mohu začít používat. Výhodou je také to, že vývojáři software stále vyvíjí a zdokonalují, takže případné neduhy každého modelu a značky vozu postupně vychytají. Za cenu v přepočtu necelých 3000 Kč mohu vřele doporučit všem, jichž auto drátový Carplay podporuje. Určitě ergonomičtější a ekonomičtější varianta než do auta montovat nějaké neoriginální displeje a zařízení. Pokud máte nějaké dotazy, klidně se ptejte, rád vše zodpovím A budete-li chtít na nákupu dongle (i na nákupu čehokoli jiného) ušetřit 300 Kč + nejnižší kurz, můžete použít můj kód zde https://www.twisto.cz/registrace/?promo=KREDITGRATIS
    2 body
  10. Toto je ovšem téma o Octavii IV
    2 body
  11. Na zadní stěrač tohle fungovat nemůže, protože ten je napájený přes X-kontakt.
    2 body
  12. Menší škodní událost. Na silnici ležíci větev jsem tak blbě přejel, že mi prorazila obje strany plastových podběhů nad předními koly. Nové originály 2x600 Kč. Po sundáni podběhů jsem objevil, že mé auto je jezdici kompostárna. Ichtylové ze ŠA ty odtokové kanálky vymyslely skvěle. Už vidím, jak to tam za pár roků začne kvést. A jak se tam to listi dostalo? Ze spodu kolem podběhů a místa, kde je napojení plastového krytu není žádny spoj ( samořezný šroub) , který by tyto plasty držel při sobě. Tak jsem ty plasty spojil samořezkou. Jednoduche a proste. Proč by auto za 820 000 mělo mít tak zbytečný šroub!
    1 bod
  13. Octavia SLX nemohla mít nikdy z výroby navigaci!
    1 bod
  14. Ano, to pises spravne. Jen pred FL na zpatecku nereaguje, to umi az FL.
    1 bod
  15. Jen malé OT, čistě subjektivní bez reálných zkušeností s OIV.. No pořád se možná (mylně?) domnívám, že odhlučnění VW, o to více pak v o třídu vyšším Passatu, bude lepší. A auto s tímto motorem za tiché nepovažuji ani omylem. A 110kW dvoulitr považuji za neštěstí dnešní doby s cílem maximální ekologie, protože ani po 35 tisících kilometrech s plynem na podlaze to auto prostě nejede. Tak jsme asi každý vážně jiný [emoji4] Sorry za OT.
    1 bod
  16. Rozdíl v jistotě na cestách dělá milion parametrů. Ne modelová řada. Podívej se na hodnoty rozvoru, rozchodu. Najednou zjistíš, že nic jako podvozek Pola neexistuje. Scala má oproti Leonu řadu komponent jiných, řadu stejných. Rozvorem je shodná s prostřední velikostí rozvoru MQB-A, prakticky totožný je rozchod. A přitom jsou některé komponenty jiné, jiná je i velikost obvodu kol. MQB je stavebnice.
    1 bod
  17. Tak tomu ver...to co som kupil v OBcku ako celok/difuzor,3chromove listy a predvrtane diery,sa predava v Skoda Auto po jednotlivych dieloch,ktory kazdy stoji cca 170 eur ...ved si precitaj tuto temu a zistis....
    1 bod
  18. Start Stop Systém jí ubližuje ještě nejméně, horší je přebíjení při rekuperaci a udržování polovybitého stavu (což Škoda nazvala "inteligentní dobíjení), aby měla baterie rezervu kapacity při tom přebíjení během rekuperace.
    1 bod
  19. Hlučnost: https://youtu.be/e4VeG3d5KHY?t=2278
    1 bod
  20. Článek v příspěvku výše je pěkný. Nicméně v něm zapomněli napsat, že základem správného dobíjení baterie je vypnutí "inteligentního" nabíjení v autě, které nabíjí baterii pouze na max. 80% a tím ji ničí, a přepnutí na "konvenční" nabíjení na 100% (rozpojení malého konektoru sondy proudu, na konci "-" kabelu u baterie). Pokud řidič s autem běžně jezdí, nepotřebuje kupovat nabíječku a baterii externě dobíjet. Samozřejmě je nutné zátěžovým testem prověřit stávající baterii, jestli již není KO, tj. má kapacitu méně než 60% jmenovité hodnoty v Ah. Pak je nutné koupit novou. Test stejné baterie: "Chrastítkem" (měří pouze vnitřní odpor) ve specializovaném servisu na baterie... a pořádný zátěžový test 30 A, který jedině ukáže skutečný stav, ideálně dostanete vytištěný graf Baterie má kapacitu jen 54,3% tj. je hotová, koupena nová.
    1 bod
  21. pazvuky jsem nikdy na novým autě neřešil a do roka si všechno sedlo a byl klid, kdo to naopak řešil, měl už problém pořád, protože neustále něco rozebírat a skládat je mnohem horší, ulomený packy, poškrábaný okolí atp. samozřejmě pokud něco evidentě nedrží ve své poloze, tak to vyreklamuju.
    1 bod
  22. Tak to rozhodně nejsou auta po manažerech. :-) K dotazu - referenční vůz je služební vůz zaměstance ŠA (včetně zmíněných manažerů). Mívají různé výbavy. Roční vozy vznikají jednak z těchto referenčních vozů a taky z aut na firemní operák pro zaměstnance ŠA, ty mívají velmi podobné konfgurace. DEMO vůz je vůz, který provozoval daný prodejce. Poznávací znamení je, že referentský auta mají v středočeský RZ, auto po operáku zaměstanců mají pražský. Auto po dealerovi má (logicky) RZ daného kraje, kde se nachází dealer.
    1 bod
  23. Protože bych na to určitě zapomněl, tak jsme se v pauze stavil v autě a zadní stěrač bohužel zůstane z rovna v poloze ve které je (bohužel to takto funguje i u Octavie a dalších modelů...).
    1 bod
  24. Super, píšem si to do zoznamu úloh na najbližšiu kódovačku. Dúfam, že to bude fungovať aj na zadný stierač!
    1 bod
  25. Karoq má dokonce čtyři typy předních sedadel: - Active a Ambition - shodný sedák, Ambition ale mohutnější opěradlo - Style - stejné opěradlo jako Ambiton, ale delší sedák - "sportovní sedadla" - stejný sedák jako Style, ale jiné opěradlo Jde to krásně vidět při otevření víc panelů v prohlížeči, staší si dát boční pohled v galerii interieru.
    1 bod
  26. nic mene ja budu presedlavat do i30 combi 1.4 turbo automat v plne palbe vse co tam jde a v kuzi i staznym za 530 tis. S touto vybavou bych byl u okty pres 900tis. Takze skodovkam ve sluzebnim vozu musim dat papa. Nebo bych se musel s budgetem vozit u okty v social edition.
    1 bod
  27. Kdyby někdo nevěděl jak na to, tak jsem udělal návod :) https://www.youtube.com/watch?v=exSYsq6EOE8
    1 bod
  28. Vnutri to nepocut. Rano nastartujem zapnem vyhrevy a idem stiahnut bocne okna. Vtedy to registrujem. A predtym to nebolo pocut. Posledne dni neviem, lebo nemrzlo a po nastartovani som uz nevystupoval z auta. Tak pytam sa, ci to je bezne, ze nejaky diel v zime. Predtym som nic take na inych autach nemal, tak je to neprirodzene pre mna Ale ako ste pisali, tiez viem, ze 1.6cdti v opli rachotili retazou po starte par sekund. Rad by som proste vedel, co je to. Aj tu rucnu co som pisal, iny uviedli, ze im to cvaka viac zubkov. Tak asi tiez nebude koser, ale drzi a mne to vyhovuje. No ak by toto slo z motora, tak by som chcel vediet, ze co, nech tomu autu mozem verit. Po motorickej syranke, zatial nemam vyhrady, tuk, tuk. A beriem to ako odladeny, spolahlivy motor.
    1 bod
  29. Spojkový ložisko KO?
    1 bod
  30. Napíšu to tady jen jednou: @jaroslav75 & @bojler - svoje účty si vyřizujte soukromou cestou, tady ani jinde to nemá co dělat, pro příště vás bez milosti vyhodím oba. Příspěvky mimo téma a s osobním napadáním odstraněny.
    1 bod
  31. Já se zase už 14 dní potýkám s vrzajícími dveřmi u řidiče. Promazal jsem panty i omezovač dveří a vrže to pořád. Přijde mi, že to jde jakoby zevnitř dveří. Tak mě z toho buď jebne, nebo to vydržím do garanční prohlídky. Jinak ten bordel za těmi plasty je normální. Náš mladej to na svým Cliu čistí 2x za rok. Já se na to můžu...
    1 bod
  32. Pořád ? To se ale děje i při běžném automatickém řazení, ne ? Že by fabrika tuto fičúru už takovou dlouhou dobu dávala do VW, Seatů i Škodovek, a toto jim unikalo ? Jak to tedy je ? Kdysi při příchodu DSG se taková diskuze na toto téma kdesi již vedla, a již tehdy bylo deklarováno, že tento z mého hlediska možný mýtus přetrvává z HDM převodovek, ale tam je to jasné, že... Osobně mám již třetí DSG (DSG6 i DSG7), neutrál (byť ne v té automatice pro "plachtění") jsem vždy běžně používal hlavně na dojezdy apod., neměl jsem s tím žádný problém.
    1 bod
  33. tohle jsem na 1,2 tsi nespozoroval, ale neco podobneho jsem mel u naftaku. Problem byl v altiku - daval min proudu nez mel. Autu chybela stava, baterka to nestacila vykryvat a zvyseny otacky na volnobeh. Zkus si nechat promerit alternator jestli je vse ok. dlouhodoba spotreba 5,8 je myslim ok, zalezi co jezdis za trasy. Ja vetsinou po meste sem tam vylet s rodinkou (zadne zavodeni) a dlouhodobe je to 5,8 (leto) - 6,2 (zpravidla v zime). TO co popisuje touareg3 je naprosto standartni zalezitost. U studenyho je to jasny, u teplyho - napr. kdy nekde cekas v zime, topis si, jeste treba vyhrev sedacky. V lete treba zpravidla diky klimatizaci se ti zvysi otacky.
    1 bod
  34. Nabijanim charakteristikou U nikdy nebude oloveny akumulator nabity na 100%, prave tak na 80% tomu zodpoveda dobíjacie napetie 13,8 az 14,5 V podla technologie baterky. Tak ze odpojenim konektoru ste na standartnych 80%. Ak niekto chce viac tak baterku von a dat pod nabijacku a nabijat menovitym pridom 1/10C. Potom ked npatie vystupa niekam na 15,4V mozeme sa bavit o 100% nabitej baterke. Baterka bude silne plynovat, a odparovat elektrolit. Co bude problem ako ho potom doplnit. Navyse nema to vyznam lebo po par startoch bude mat baterka zase 80% lebo bude dobijana na napatie a nie prud. Podla. Mna staci vypnut start stop a vsetko bude v poriadku.
    0 bodů
  35. Pro Oktávku hovoří také víceprvek a DCC, obojí je samozřejmě možné O4 (a i u ještě prodávané O3) :-) A měl jsem na mysli srovnatelné výbavy, tam i u Oktávky víceprvek obvykle je. A pokud pro někoho znamená vyšší společenské postavení s nějakou S3kou s holovýbavou proti špičkově vybavené Oktávii, tak by se měl nechat vyšetřit :-) Celkem by mělo zajímalo, v čem by to mělo spočívat... Možná pro nějaké nedospělce, byť i tady jich je tedy dost. A Hyundai, no co dodat. Já myslím, že ta auta nejsou moc srovnatelné, to se říkalo již mnohokrát. Srovnávat řadu let staré i30 s novou O4 je tak trochu mimo. I pro laika stačí si do toho auta sednout, svézt se, a každý si udělá své objektivní hodnocení. Je tam spousta dalších věcí, zmínil bych např. i zůstatkovou cenu, to platí obecně. Cena nového auta pro mnoho lidí bude asi důležitá, zejména po té Hyundají mediální masáži, co za toho psychopata (který to vedl, než ho Korejci "odešli!) probíhala. Slyšel jsem nedávnou hezký slogan, a kupodivu český, že prý "....kdo si koupí hjundaje, tak..." :-) Ale nic ve zlém, jen mě to pobavilo jako důsledek té arogantní a stupidní reklamní kampaně. Já bych do toho nešel, byť chápu, že v těch flotilách rozhoduje něco jiného.
    -1 bodů
  36. ˇudaje nemohli být rovnaké když jste volant po geometrii seřizovali na tyčkách,to dá rozum.
    -1 bodů
  37. Leon je ale postaven na podvozku Golfu, Scala na podovozku Pola. Tam bude rozdíl v jistotě na cestách. Ostatně na českém pořadu "Garáž" považují právě podvozek za slabinu Scaly. Pak ten rejd z Rapidu, to je ostuda, že můj 11 letý Megane kombík se otočí na menším rozměru než Scala :-) Podvozek Golfu v Leonu slibuje už rejd adekvátní k segmentu C.
    -2 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...