Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Skodzinek

    Skodzinek

    Uživatel


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      1 717


  2. Martab

    Martab

    Uživatel


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      8 790


  3. Pawouk

    Pawouk

    Administrátor


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      32 675


  4. kvetosm

    kvetosm

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      1 018


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11.4.2020 ve všech sekcích

  1. Ano 65km čistá elektrika, pak přepnutí na hybrid. Je to tím, že když trefíš dobrý profil trati a rekuperuješ, tak se tím zvětšuje dojezd. Jejich dojezdy jsou testovací, já netestuju, jen jezdím ?, po Praze s tím najedu i 55km na elektriku. Jsem s tím spokojenej, na nákupy a dojíždění do kanceláře super. Ticho a kultivovanosti na elektriku výborné. Uvidíme co dál.
    2 body
  2. Si piš. Musel jsem se prodrat masou důchodců, abych koupit blbou zářivku a mohl si konečně posvítit v kuchyni.
    2 body
  3. Tento týden provedena lehká úprava masky a chromových lišt.
    2 body
  4. V Rapidu ty řasy jsou jen kusy plastu, nesvítí.
    2 body
  5. Děkuji, i vám pěkné velikonoce :)
    2 body
  6. Hm, název tématu jak vyšitý. Upraven tak, aby odpovídal tématu.
    1 bod
  7. 1 bod
  8. Mam najeto necelych 14 tis. km. Kdyz jsem auto koupil, zacal jsem si cerpani psat do apky v mobilu. Uz jsem u toho zustal. Prumernou spotrebu od koupi auta mam 8,13 litru na 100 km. Je to tedy udaj neovlivneny vypinanim tankovaci pistole. Urcite je ale ovlivneny tim, ze prevazne jezdim skutecne jen okolo komina po meste, s obcasnou delsi trasou.
    1 bod
  9. Budeme trpělivě čekat. Potěšení pak bude trojnásobné :-)
    1 bod
  10. Ano, s tím souhlasím, a dodávám, že většina je jinak normální. Však se s nimi znám osobně
    1 bod
  11. Občas tady zaznívá stesk nad potřebami tzv. "obyčejného člověka". Vcelku zajímavé informace o zástavbovosti jednotlivých "zbytečností" u Kamýku a Scaly. Povšimněte si velkého rozdílu u obou modelů, byť jde o dvojčata (pořadí Scala/Kamýk): digitální budíky 52%/34% Amundsen 28%/41% Bolero 50%/49% Swing 22%/10% Bezdrátové nabíjení 25%/27% Smartlink 90%/95% zadní repro 81%/89% "Sound system" je v cca 8% Kamýků Osobně bych si nepřiplatil snad nikdy za Amundsena nebo digitální budíky, pokud by nebyly ve standardu. Ale zjevně to velká část lidí chce. https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-zakaznici-u-modelu-scala-a-kamiq-ocenuji-vrcholne-prvky-infotainmentu-jako-je-virtualni-kokpit-navigacni-system-amundsen-a-dab/ Je škoda, že se nemáme šanci dostat k datům o další skladbě výbavových stupňů, mimořádných výbav a to napříč trhy. Myslim, že by to bylo dost zajímavé čtení.
    1 bod
  12. Tak to prostě je, že si občas názorově lidé nesednou a to potom stačí jen málo k tomu, aby se znesvářili natolik, že už spolu nechtějí komunikovat. Navíc tam to je občas opravdu hodně přes hranu... Jinak odhaduji, že především pro vás Polské přátele já tato situace v těchto dnech ještě těžší.. A tak přeji Všem hezké velikonoce jak jen to podle možností půjde. Mám ovšem obavy, že se jen tak brzy přes hranice bude moct vydat jen málokdo, abychom se mohli setkat.
    1 bod
  13. Pokud se ti pravý buben nebude zahřívat, nedělej nic. Pokud bys potřeboval sundat buben, tak našteluj jednu díru pro šroub kola tak, aby tenkým šroubovákem šlo nadzvednout ten rozpohybovaný klínek nahoru. Tím se pakny dostanou blíž k sobě a buben by měl jít sundat.
    1 bod
  14. A ty znáš důvod přesný důvod zdražení? Octavia s novou generací už rovnou nastoupila se sebevědomou cenovkou, tam už zdražení proběhlo nejspíš hned.
    1 bod
  15. Tohle je jeden z mých největších snů. Když to konečně uděláme, budu mohl si být jistý, že je vše znovu normální :-)
    1 bod
  16. Ja myslel prodam Octavku, koupim Hyundaje. To uz by znelo lepe. [emoji23] Ale to bys asi musel mit teploty 40+ a koronacka na plicich abys to rekl. No ja dam ted poobedni odpocinek a pak se chystam odpanit letosni cyklosezonu.
    1 bod
  17. Ono se to podle reakcí na foru týkalo spíš dieselů.
    1 bod
  18. https://forum.skodahome.cz/topic/125248-drnčení-plastů-a-pazvuky-v-interiéru/?do=findComment&comment=2017824
    1 bod
  19. Jak by, plním pokyny premiéra z Velikonočního projevu...
    1 bod
  20. @BirK Většina dosavadních testů probíhala v zimě, kde topení je velkým konzumentem a umí ubrat desítky km, současné teploty jsou pro dojezd mnohem přívětivější a i klimatizace bývá úspornější než vytápění u elektromobilů.
    1 bod
  21. Do prdele by ťa nemali poslať, je to pre nich kšeft jak kšeft... ale tú hlavicu som si vymenil aj ja sám - a to som totálny automobilový antitalent! :)
    1 bod
  22. Stačilo, jen to musíš rozebrat bez poškození a pak zase poskládat. Mrkni do sekce u Superb 3, tam je v tématu o řadičce návod ve Wordu jak to rozebrat a neponičit.
    1 bod
  23. Na DRL existuje opravna sada, von svetlo, vyrezat zospodu otvor, vymenit cely modul. Poistka tam nebude ziadna. Ak je chyba skutocne v tom. Stiahni dielensku prirucku, je tam postup
    1 bod
  24. @Malta K piratu uz nechodim. Chtel bych aby takovy e-sraz byl uplne normalni - stejny jako v Gutech nebo Sedlisti. V clintove jsou lide kteri maji divni pohled na svet. Par osob tamhle hodilo a uz nechodi - v tomto ja. Pamatuji, to bylo asi 10 let zpatky mozno i 11. Na fcp meli jsme bandu, ktera kazdeho dne, mezi 19:15 a 19:35 hlasila se na foru a kecali jsme. Pokece se koncil ruzne. Pry nejdelsi koncili se az v 2:00. My jsme o vsem kecali. Tam sedelo cely stat. Mi se moc libili a hodne dobre to vzpominam E-sraz na Whatsapp jsem jeste nemel. Pro mne to novinka. Rad bych to skusel.
    1 bod
  25. V hospode nemuzeme byt ale muzeme udelat se e-sraz . Setkame ze v tomto vlakne na hodinku X a kecame stejne jako v hospode. Takovou mame dneska realitu. @Skodzinek Tobe taky :) hlavne ve zdravi.
    1 bod
  26. Aj tobě ... zrovna dneska jsme si říkali jak by to bylo fajn si zajet do Gutů, nebo Sedliště na placek?
    1 bod
  27. Kolegové! Přeji vám hodně zdraví, miru a dobrý odpočinek v tomto bláznivém světě, stejně jako Krasne Velikonoce! :-)
    1 bod
  28. Já to říkal již dříve, že podnik, třebaže nadnárodní a obrovský, který neumí pružně reagovat doslova ze dne na den, tak buď nám lže, nebo tam mají pěkný bordel, spíše asi to první. Zastavit výrobu dokázali (museli) skoro okamžitě, ale změnit dlouhodobě naplánované ceníky nejde? Tohle ať si vykládají společně na jejich dozorčí radě, mluví skoro stejně, jako někteří naši vrcholoví politici. Jejich výrobky mám rád, ale jejich současná obchodní a výrobní politika a vstřícnost zákazníkům se mi osobně moc nelíbí.
    1 bod
  29. Snímač (indikácia) nízkej hladiny ostrekovačov - návod Potrebný materiál: – 7M0919376 – čidlo – 7M0973202 – konektor – 7M0919382 – tesnenie – 6U0972505A – 2x pin do konektoru čidla (alebo 1x drôt s už nalisovanými dvoma pinmi – 000979133 EA) – N90358501 – 1x pin do konektora BCM jednotky – 8 mm očko na uzemnenie – vodiče (k BCM jednotke tak 2-4 m, na uzemnenie stačí bohate pol metra až meter) – husí krk Alebo si zohnať celú sadu, napr. z Aliexpress za necelých 17 eur. Potrebné náradie: – Torx 20-25, gola/vidlicový/očkový kľúč 10 a 13 – textilná izolačná páska – sťahovacie pásky – vrták priemer 25, prípadné vŕtací stromček – orezávací nôž, pilník, nožnice – krimpovacie kliešte/kombinačky – teplovzdušná pištoť + zmršťovacie bužírky – plochý skrutkovač Postup: Pre osadenie samotného snímača je nutné vyvŕtať otvor do pôvodnej nádobky ostrekovačov, alebo si zohnať väčšiu variantu pre modely s oskrekovačmi svetiel. Začneme demontážov kolesa a demontážou plastového podbehu. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora. Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu. Nádržka na ostrekovače je uchytená na dvoch maticiach (kľúč 10) a jednom plastovom držiaku s poistkou. Pre lepší prístup k prednej matici som vybral prednú hmlovku (dole mriežku, 2x Torx 20, vybrať hmlovku a odpojiť konektor – je to aj v návode na auto). Ak budete dieru vŕtať priamo na aute (prístup tam je), nie je nutné povoľovať a vyberať ani čerpadielko. Ak pôjdete cestou demontáže nádržky, nezabudnite ho vybrať von – vytiahnúť hore a vyklopiť smerom dozadu. Vyššie je ešte spona pre káblový zväzok, stačí potiahnúť a vyskočí. Hrdlo nádržky je iba nacvaknuté. Do nádržky je na vyznačené miesto nutné vyvŕtať otvor o priemere 25mm. Lepšie je začať s menším priemerom vrtáku a overiť tesnosť. Zvyšok dočistiť orezávacím nožom alebo pilníkom. Následne do diery osadíme tesnenie (O-krúžok), potom potrieme z vnútornej strany olejom alebo iným mazivom pre jednoduchšie osadenie snímača do vodorovnej polohy. Skontrolujeme tesnosť. Ak by niekde vznikol únik, utesníme silikónom. Svorkovnicu osadíme pinmi a káblikmi. Ja som objednával celý káblový zväzok, takže trochu menej roboty. Káble v mieste podbehu som schoval do tzv. husieho krku (elektrikárska plastová trubička) pre zväčšenie odolnosti, bohate postačí 50 cm (u mňa to vyšlo na 45 cm). Konce trubičky a prechody trubička-kábel sú omotané textilnou elektrikárskou páskou. Trčiace káble sú osobitne omotané opäť textilnou páskou, každý osobitne. Husí krk prichytíme k pôvodnému husiemu krku s hadičkami ostrekovačov, poslúžiť môže opäť textilná páska alebo sťahovacie pásky. Utesnenú nádržku s pripravenými káblami umiestnime späť na pôvodné miesto a prichytíme. Ukostrovací kábel vedieme k ukostrovaciemu bodmu v motorovom priestore (nie je nutné ho ťahať až do interiéru auta), na koniec zakrimujeme káblové oko M8 a priskrutkujeme. Druhý, o podstatne dlhší, kábel potrebujeme vyviesť až k BCM jednotke. Tá sa nachádza nad pákou otvárania prednej kapoty, teda pod prepínačom svetiel. Pre originál a čo najmenej nápadné riešenie odporúčam ísť okolo pôvodného káblového zväzku a omotať do textilnej pásky spolu s pôvodným zväzkom. Demontovať nádobku na chladiacu kvapalinu (2x Torx 20 tuším a ťahať ju smerom hore), odmotať istiacu pásku na plastovom držiaku káblového zväzku a postupne omotávať novou páskou ďalšiu vrstvu. Pokračujeme gumovou priechodkou v dolnej časti vodného kanála a opäť prichytiť k pôvodnému zväzku. Tu to už viditeľné voľným okom nie je, stačia sťahovacie pásky. Je to individuálne. Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie. Ak ste sa dostali do interiéru, ostáva len zapojiť pin na správnu pozíciu. Pri modeloch Fabia III sa snímač napája na BCM jednotku, pri Fabia II a staršie modely Rapid vedie k budíkom (prístrojová doska). Pre jednoduchší prístup odporúčam vybrať BCM jednotku von. Svorkovnicu B (prostredná) je nutné „rozobrať“, teda dať z nej dole kryt, povoliť dve západky plochým skrutkovačom a vysunúť obe svorkovnice. Pin sa zapája do svetlo hnedej na pozíciu 14, číslovanie je slušne viditeľné. A ako sa hovorí, dvakrát pozeraj, raz pripája ! Ostáva posledný diel skladačky, nastaviť, teda povoliť snímač cez diagnostiku. Kódovanie: – Modul 09 – Central Electronics – Coding 07 – Long Coding Calculator – Byte 14 – Bit 2 Washer Fluid Level Sensor installed – zaškrtnúť (z 0 na 1) Skontrolujeme funkčnosť celého zapojenia zapnutím zapaľovania ešte pred naliatím novej kvapaliny do nádobky ostrekovačov. Na budíkoch (maxidot) sa zobrazí hláška „Doplňte vodu do ostrekovačov!“ s príslušnou kontrolkou. Gratulujem, ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta a netrápiť sa nutnosťou kontrolovať stav hladiny. Nedopátral som sa k hodnote, aká je minimálna výška hladiny. Odhadom 1 liter. V prípade nejasností sa kľudne pýtajte. Ak admin/moterátor uzná za vhodné, nech to presunie do sekcie Návody, kde mám aj ostatné svoje postupy. Link pre prípadne zdieľanie: http://wirer.sk/snimac-ostrekovace/
    1 bod
  30. Podle té grafické signalizace vidím co mi to tam vlastně pípá. Dost často parkuju bokem k popelnici, takže to vezme ten krajní pípák a řve, ale já nevím jestli už nejsem moc blízko k autu za mnou. Takže se podívám na rádio a vidím že mi to píská kvůli popelnici a ještě můžu o kousek víc dozadu. Až se mi rozsvítí i ten zadní odstup tak vím že nemám couvat protože je to to auto za mnou. Jednoduché :-)
    1 bod
  31. Tento pán má prostě nutkavou touhu všem kazit radost.. Ať jde o xenony nebo LEDky.. Asi ho štve, že to na rozdíl od těch nálepek, popisků a dalších ohavností má i nějaký smysl a auto pozvedá nejen funkčně, ale i po stránce designu S těma žárovkama, kéž by se objevily nějaké funkční, co se vymění plug&play Pájení odporů a tyhle věci, to neni nic pro mě
    1 bod
  32. No v tvém případě bych pomlčel, podívej se co jsi vše na auto nacpal http://forum.skodahome.cz/topic/127387-mbdusan-rapid/ To bych asi ty ledky nazval jako super vychytávka
    1 bod
  33. Taky jsem to kdysi říkal, dnes už bez toho ani ránu, proč? Né proto, že bych neuměl parkovat, ale je to s pomocníkem snažší rychlejší a člověk se nemusí tolik soustředit. Obzvláště ve městech kde se parkuje knop.
    1 bod
  34. Tak stačí se vykašlat na nějaké pitomého rádce řazení, a řídit se sluchem. Jednoduše otáčky pod 1500ot./min, nejsou vhodné pracovní otáčky tohoto motoru. Stočí točit lehce nad 1500ot. a je po dunění, když to převedu na RS tak (tacho) 50 km/h 3.RS, nebo jet 60km/h na 4.RS, 5.RS od 80 km/h, a 6.RS od 100 km/h. Jinak toto dunění byla jedna z věcí, která mi na tomto motoru vadilo po přesednutí z benzínu, ale stačilo přizpůsobit řazení a je po problému. V nízkých otáčkách v záteži duní každý motor, bohužel tento velmi silně. Jinak optimální otáčky jsou 1750 ot. - 2500 ot. kde je max. točivý moment.
    1 bod
  35. Oni vydělávají, člověk si to ani neumí představit. Větší zisk je, když tomu dají atraktivní cenu pro lidi a prodá se x.set kusů příklad třeba litrové Octavie Combi byli rozebrané hned a i sleva 7% šla z těch 440tis. Výrobní cena Scaly může oscilovat kolem 100tis., náklady ... a dost ještě na tom mají.
    -1 bodů
  36. Problém spíš bude v deb.lní odpovědi. Mě už to nejde od prosince, psal jsem na samsung i škodu. Začalo to po aktualizaci. V březnu jsem dostal novy služební telefon a bluetoth fungoval. To bylo radosti, ovšem jen do doby první aktualizace a poté zas nefunguje. Štvě mě to, ale jediné řešení je skončit se samsungem. Řešilo se to i ve fábiích a rapidech.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...