Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Kick077

    Kick077

    Uživatel


    • Body

      12

    • Počet příspěvků

      353


  2. Bikes

    Bikes

    Uživatel


    • Body

      10

    • Počet příspěvků

      4 160


  3. Martab

    Martab

    Uživatel


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      8 806


  4. TOMUS

    TOMUS

    Uživatel


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      6 807


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 20.4.2020 ve všech sekcích

  1. @sk0d@: Díky, dobré info, i když mohlo přijít dříve (platnost od 1.2.2020). Není to myšleno osobně, spíše informovanost od výrobce z důvodu zamezení problémů na STK, jak bylo uvedeno již dříve. Absolvoval jsem první emise a STK před 10 dny (F3 1.2, 66kW), byl jsem připraven na diskuzi v případě nesplnění kvůli otáčkám, ale překvapil mě technik před předáním vozu s dotazem na vypnutí všech spotřebičů i topení. Předtím jsem vypozoroval jen některé důvody zvýšeného volnoběhu, hlavně nastavenou rychlost ventilátoru topení a klimu, ostatní se mi nějak nepodařilo průkazně ověřit. Tolik zkušenost.
    2 body
  2. 30 důvodů proč být Ostravak !!! 1.U nás nejsou sprostá slova, pouze citoslovce nebo zdůraznění významu věty. 2.Krátký zobák nám šetří telefonní hovory. Proto Ostraváci nepotřebujou tolik volných minut a sms. 3.Ostrava má nejvyšší radnici v republice. 4.Žijeme rychle a za to efektivně. 5.Hitler v roce 1945 prohlásil ve svém projevu k vojákům o Ostravě: "Vydáte - li Ostravu, vydáte Německo!" To svědčí o významu našeho regionu. 6.Naše těžní věže a komíny. Je jich zhruba stejně jako těch pražských věžiček. Rozdíl je jen v tom, že ty naše mají nebo alespoň měly nějaký účel. A pro nás Ostraváky jsou ty nejkrásnější na světě. 7.Ostravák který necítil NHáčko nemá pro co žít. Pouze v Ostravě poznáte, jestli vám správně funguje klimatizace. (nová huť Ostrava nebo-li nyní Acelor Mittal steel) 8.Podle vědců jsou Ostraváci evolučně tak daleko, že jsou více odolní vůči znečištěnému vzduchu a méně náchylní na alergie a astma. 9.Nemáme takový problém s komunikací mezi bratry slovany, zvláště pak Slováky a Poláky se kterými si mnohdy rozumíme ještě líp u sklenky něčeho ostřejšího. Jediní, komu ještě pořád nerozumíme jsou politici a pražáci a to i přesto, že mluví stejným jazykem. 10.V Praze svůj hrad vystavujou na obdiv na jakymsi kopcu, kdežto my Ostravaci jsme si ho schovali o 100m níž, aby nám ho turisti nevykoukali. Včil je schovany za silnicou. Čouhá jen věž, ať vidíme aspoň na sv. Václava. 11.I my v Ově máme svatého Václava a to ještě staršího než je ten v Praze. Až na to, že ten náš je kostel sv. Václava. 12.Když někomu valime kliny do hlavy, tak mu neubližujeme, ale ho přesvědčujeme. 13.Pracháče jsme vystěhovali na Čeladnou do Beskyd, takže v Ově zůstalo už jen to zdravé jádro. 14.Když bouchne poblíž Ovy atomovka, my máme kam zalézt. Pražáci, ti můžou akorát vylézt na ty svoje věžičky a čučet na ten největší hřib jaký kdy viděli. 15.Kde jinde se setkáte s takovým množstvím cvičených opic na jediném místě? Příjďte se podívat na Stodolní. Nejvíc exponátů je u nás z jiných regionů. 16. Každý Ostravák totiž ví, že na Stodolní můžete přijít o peněženku, zuby, panenství a inteligenci. 17. Na Stodolní určitě příjdete o sluch, peníze a rozum. 18. Ostravák, který si chce zapařit nejde na Stodolní. Máme málo peněz, rádi svoje zdraví, umíme používat to, co nám vyrostlo na krku a známe lepší pajzly v okolí, kde se dá i mluvit. 19. Baníkovci jsou hovada, ale zjistili jednu zásadní věc, že jedině pražáci neumí hrát fotbal, proto kupujou naše hráče, bo jsou nejlepší! A i když se nedaří, je třeba hecovat naše hochy k lepším výkonům, aby ti naši,až je koupí Sparta, ukázali v Praze, jak se hraje fotbal. 20.Cikánů je u nás víc jen proto, že raději budou živořit v Ostravě, než žít a pracovat v Praze. 21.V Ostravě je přehršel cikánů, ale rozhodně míň než v Praze debilů. 22.Vzkaz pražákům: "Ostrava je veliká, ale rozhodně nepůjde vybudovat místo dolů metro!" 23.Jen Ostravák má kuráž spáchat sebevraždu, když se obecná čeština stane spisovnou. 24.Když chceme kopec, tak si ho postavíme a nespoléháme na přírodu. 25.Proč ještě Praha žije vlastním životem? Protože pro ni tluče ocelové srdce Moravy. 26.Ostravsko je region, kde černá má všechny barvy, protože všichni tu dřeme jak barevní. 27. Ostrava je sice černá, ale přesto má statut jednoho z nejzelenějších měst Evropy. 28.MHD u nás jezdí i když cikáni ukradnou koleje. 29.To co je pro Ostraváka lehká opice, je pro pražáka delirium. 30.Ostrava má ve znaku koně jen proto, že charakteristickým rysem ostraváka je to, že to co utáhne kůň utáhne i Ostravák, sic za delší dobu, ale zvládne to. A lilie je tam jen proto aby měl kůň co žrát.
    2 body
  3. Proběhlo to na FB, snad někdo bude mít kopii, v kostce šlo o to, že jediná norma VW508.00 má požadavek na antidetonační složku, která předchází LSPI.
    1 bod
  4. V e-Manageri si nastavíš minimálnu hodnotu nabitia+ nabíjací prúd. Tam si môžeš aj zvoliť možnosť využiť batériu pre diaľkové klimatizovanie kabíny a teplotu klimatizovania(dá sa zúžitkovať aj v kombinácií so Škoda Connect). Samotné nastavenie maximálnej hodnoty nabitia batérie urobíš v "miestach nabíjania". Ja som si položku nazval "domov" a tam potom nastavíš možnosti nabíjania v kombinácií s klimatizovaním. Ak to potom rozklikneš, zobrazí sa Ti položka maximálneho nabíjania a nabíjacieho prúdu. Treba sa s tým pohrať, ale funguje to super! Prikladám pár fotiek z aplikácie Move&Fun. Držím palce nech sa Ti to podarí nastaviť podľa Tvojich želaní...?
    1 bod
  5. Tal dnes taky vyměněn plech na LP brzdě, není to železný je to hliníkový a jako papír zoxidovalo to kolem šroubu a vypadlo to jako podložka, v servise říkali že to mění každou chvíly, holt uspora váhy.
    1 bod
  6. pokud máš facelift tak tam máš již širší zadní nápravu o 3cm (1,5cm na každé kolo) náboje jsou hliníkové s větším ložiskem a předface má železné takže ti stačí: 5F0 615 423 1x třmen 5F0 615 424 1x třmen 8U0 615 425 A 1x držák třmenu 8U0 615 426 A 1x držák třmenu 1K0 698 451 K 1x destičky 5Q0 615 601 E 2x kotouč 3Q0 615 611 B 1x krycí lech 3Q0 615 612 B 1x krycí plech 5Q0 611 775 M 2x hadičky jsou to vše origo díly a pasuje vše kus za kus
    1 bod
  7. @JendaII 0520 = 5. týden roku 2020
    1 bod
  8. https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
    1 bod
  9. v manuali je pekne ukazane ako to funguje a ked nieje uplne tupy tak zisti ze tam musi strcit dostatocne hrubu trubku na to aby to odistil
    1 bod
  10. Zdravím všechny. Tak jsem si v sobotu provedl první výměnu oleje na RAPIDu 1.0 TSI (GPF). Auto jsem kupoval nové s výhledem, že nám v rodině vydrží 10 let. No a jestli to má vydržet jezdit 10 let v dnešní době, kdy výrobci přesně konstruují a vypočítávají životnost (ani ne málo, ale ani moc dlouho), tak jsem se rozhodl pro (byť mnohými zpochybňovanou) výměnu oleje po prvních pár, ale zato asi nejdůležitějších, kilometrech. Takže najeto 2.800 km. Olej jsem uvažoval 0w-30 normy VW 504.00, ale po osobním doporučení pana Vaculíka ze Světa motorů jsem nakonec zvolil normu VW 508.00, takže 0w-20, která už tam byla z výroby. Tento olej budu vybírat i nadále. Pokud by snad měl motor v budoucnu problém se spotřebou oleje, přejdu na normu 504.00 a olej 5w-30, čímž by se spotřeba oleje měla eliminovat/snížit. Opačně by to samozřejmě byl problém. Teď už k samotné výměně: 1) K vyvýšení vozu jsem použil plastové nájezdové rampy s nosností v páru 4 tuny (https://www.ahprofi.cz/najezdova-plastova-rampa-par.htm). Při světlé výšce vozu + výšce těchto ramp mi vznikl manipulační prostor pod motorem cca 35-40 cm, což bylo pro výměnu oleje naprosto dostačující. 2) Sundání plastového motorového krytu – 8 x torx, 3) Umístění plastové nádoby na olej pod očekávaný proud oleje (olej pod tlakem vystřelí) (https://oleje-pema.cz/zbozi/vana-na-olej-7l-yato_146413) 4) Povolení výpustního šroubu a vypuštění oleje proběhlo zhruba 30 min po předchozí kratší jízdě tak, aby nebyl horký, ale ani úplně studený. 5) Nechal jsem olej vykapat cca 2 hodiny. V průběhu vykapávání oleje jsem povolil olejový filtr (u 1.0 TSI se nachází vpravo dole a je krásně přístupný). Pozor, i když už z vany nekape skoro žádný olej, ve filtru ještě něco zbývá. 6) Nový olejový filtr original VW (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04e115561h-olejovy-filtr-1-0mpi-1-0tsi-1-5tsi-skoda-19639.html?gclid=EAIaIQobChMIyJCx8bzT6AIVkUTTCh0chABwEAQYASABEgKXQfD_BwE) Před našroubováním nového filtru jsem natřel tenkou vrstvou oleje jeho gumové těsnění. Filtr jsem utáhnul co mi síly stačili – pouze rukou. 7) Když už přestal kapat olej z výpustního otvoru, dal jsem nový šroub vč. těsnícího kroužku (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90288901-sroub-m14x1-5x16-skoda-30645.html?gclid=EAIaIQobChMIlqjulLzT6AIVgdDeCh0TrgFrEAQYASABEgJzUPD_BwE a https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n0138157-tesnici-krouzek-skoda-22753.html) 8) Fáze nalévání motorového oleje. Koupil jsem Mobil 1 ESP x2 0w-20 VW 508.00 (https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-olej-mobil-1-esp-x2-0w-20-1l_174460) Na kompletní dolití jsem potřeboval 3,9 litru (těsně pod horní hranici rysky). Nalil jsem asi 3,5 litru, a zbylé 4 deci jsem doléval s postupným kontrolováním rysky, abych nepřelil. Olej je stejně zelený jako originál z výroby. 9) Po dolití jsem nastartoval a nechal motor běžet na volnoběh necelou minutu. Poté jsem zkontroloval olejový filtr a výpustní šroub, zda těsní. Po pár minutách jsem naposledy zkontroloval hladinu oleje na rysce. Pak byl čas na vrácení plastového krytu motoru. 10) S palubním počítačem jsem nedělal nic, jelikož na další („oficiálně první“) výměnu oleje pojedu do autorizovaného servisu za rok. Sumář celkových nákladů: Mobil 1 ESP x2 0w-20 – 5x 1 litr (245 Kč/litr) – 1.225,-- Kč Olejový filtr VW – 180,-- Kč Vana na olej – 59,- Kč Šroub – 65,-- Kč Těsnící kroužek – 48,-- Kč Nájezdové rampy – 990,-- Kč/pár Cena samotné výměny oleje (tedy bez 1 litru oleje, který jsem pořídil jako rezervní na případné dolévání, bez nájezdových ramp a nádoby na olej) – 1.273,-- Kč. Při použití oleje normy VW 504.00, třeba Shell Helix Ultra Professional 0w-30, by výměna vycházela ještě o nějakých 400,-- Kč levněji (tedy +- do 900,-- Kč, což je pakatel. Teď mají zrovna na uvedených stránkách na tento olej akci při ceně 145 kč/litr, takže nevím, jaká zase bude cena po skončení akce). Celková doba výměny oleje kolem 3 hodin, z toho čistého času tak hodinku, když nepočítám dobu kdy vykapával olej a já sledoval přítulku, jak se mi stará o mašinu. :-) Toto není návod, pouze popis mnou provedených prací. Olej jsem si v autě měnil poprvé v životě, takže věřím, že se najdou tací, kteří budou mít vychytanější postup. V takovém případě ocením rady, tipy, fígle apod. Ale třeba někdo ocení některé popsané kroky, či odkazy na potřebný materiál. Ať nám to maže!
    1 bod
  11. @sk0d@: Perfektní, díky moc. Dneska jsem si při čekání na manželku před obchodem ověřil, že na mé 1.2 má vliv na volnoběžné otáčky dokonce i to, jestli je zapnutý ventilátor nebo ne - topení ztlumené na minimum, klima vypnutá.
    1 bod
  12. Životnost hrotit nemusíš, většina aut nezná nic jiného než kartáčovou myčku, což je z pohledu údržby laku vražda, a taky to jezdí. Ale příště houbu nepoužívej a vem si dva kyblíky. Té "folii" se říká clear coat a je to bezbarvý lak. V Rusku dávají na kapotu různé plastové a textilní šílenosti, aby ji ochránili, ale to není zrovna estetické. Bezkontaktní myčku používám na údržbové mytí a nanesení tekutého vosku, když jsem líný to dělat ručně, ale aspoň ta, co je u nás, na nic víc nestačí. Hlavně tam umývám podvozek, chladič atd.
    1 bod
  13. Dalším pojištěným je @Pavel Hrnčiřík a jeho Superb II. Společnými silami jsme dali dohromady opět nejvýhodnější pojištění. V případě Pavla to bylo povinné ručení ? Zatím je z klubu malý zájem, což mě mrzí. Každý, kdo se mnou řešil pojištění (i ti, kteří čekají na výročí, abychom mohli smlouvu vypovědět), můžou potvrdit, že jsem vždy předložil lepší cenu při srovnatelně nastavené pojistné smlouvě ? Tedy zatím úspěšnost 100%. Nekoušu, kalkulace je zdarma a obvykle ji spočítám ještě ten den ✌️
    1 bod
  14. Ahoj, dalšími pojištěnými klubáky jsou: @LiveBomb - Superb 3 2.0 TSI 206 kW, povinné ručení 150/150 mil Kč, havarijní pojištění Allrisk na hodnotu vozu při fixní spoluúčasti 5000Kč, pojištění skel vozidla s limitem 17.000 Kč, úrazové pojištění všech osob ve vozidle, příplatková asistence s možností náhradního vozidla na 10 dnů, právní poradenství. @Houska #2 - Karoq 1.5 TSI 110 kW, povinné ručení 150/150 mil Kč, havarijní pojištění Allrisk na hodnotu vozu při fixní spoluučasti 5000Kč + GAP, pojištění skel vozidla, úrazové pojištění všech osob ve voze, právní poradenství, asistence. = jen pro info, cena za vše je 8.184Kč ročně ? Děkuji za důvěru, pánové ✌️
    1 bod
  15. A kde to je uvedeno a že v autech nejsou? 2 litry je za 230V u Style https://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/d8dd0b96-4eb8-492c-a1b6-a7c8bc0c2ee8/nova-octavia-cenik.40bfc2a1e29f019db7f482b7a19bc4ad.pdf
    1 bod
  16. To akoze tuto stupidnu a neoverenu metodu nasupes do kazdej jednej temy o deaktivacii start stop systemu?
    1 bod
  17. Já vím, že každý začátek je těžký, ale toto?
    1 bod
  18. souhlas s Jazzleba, vzhledem ke stavu nasi spolecnosti, prumernemu vozovemu parku, stavu silnic, a trendu v zemich s nejnizsim poctem obeti na silnicich - jsem proti. A spis naopak bych rychlost snizoval. A pokud by prece jen k tomu doslo - namontovat na takove useky automaticke raday, zdesetinasobit pokuty, zabavovat auta. Nechapu jak muze nekdo kvuli par minutam riskovat zivot svuj i ostatnich. Jsme porad hodne pozadu a jak se porad obracime k vyspelym zemim - tak jenom tam kde se nam to zrovna hodi. Ty nejlepsi priklady, i kdyz jsou jednoduche, nikdy dusledne neokopirujeme. Severske zeme... Svedsko: max rychlost 110, pokuty podle prijmu nebo hodnoty auta, atd... todle u nas nikdy nebude, my to udelame presne naopak... asi mame bezpecnejsi auta a kvalitnejsi dalnice. Bohuzel se to netyka jen tohoto tematu, ale obecne vseho.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...