Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Čečulák

    Čečulák

    Uživatel


    • Body

      11

    • Počet příspěvků

      1 013


  2. DušanV

    DušanV

    Uživatel


    • Body

      10

    • Počet příspěvků

      2 589


  3. Rapid1.0

    Rapid1.0

    Uživatel


    • Body

      9

    • Počet příspěvků

      1 996


  4. Malta

    Malta

    Moderátor


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      16 929


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 14.12.2020 ve všech sekcích

  1. To slysim prvne za zivot menit olej bez filtru 😁😁😁😁
    5 bodů
  2. Jinak na téma výměny oleje bez filtru jsem již jeden příspěvek psal v sekci Superb. Tak si ho dovolím zkopírovat: Nic proti, ale měnit olej a nechat starý filtr, který tvoří tak 1/5 ceny té domácí výměny, to je jak kdyby sis zaplatil prostitutku a použil prezervativ z minulého špásu.
    4 body
  3. @Tomas F nad čím spekulovat, z logiky se mění vždy oboje. To je jako vzít si ponožky na smrdlavé neomyté nohy. Taky přece proti logice ;-)
    3 body
  4. Tak mi teda vysvetli, kdyz filtr je po 15 logicky plne funkcni, proc menis olej po 15, kdyz ten je taky logicky plne funkcni, mas to prece v manualu.... Svym krokem si sice usetril 2 stovky, ale znehodnotil svou investici. Veci se maji delat poradne nebo nic.
    3 body
  5. Kdyby sis přečetl například v sekci F3 pojednání o výměně oleje tak si může zprůměrovat z faktur servisů kolik do tsi dávají. Copak motor scaly je něco echtoproti Rapidu nebo F3? Bez výměny filtru je to naprostý amaterismus kolego, soryjako ale musel jsem.
    3 body
  6. Trochu to zde uklidněte. Když tu bude komentář, který odporuje pravidlům, klikněte na nahlásit. Já se o to s klukama už postarám. Tím, že citujete nějaké vulgarismy nikomu nepomůžete, jen nás víc zaměstnáváte a nutíte nás potom zbytečně číst x těchto reakcí a žere nám to zbytečně více času. Vyčištěno, odměněno. Dál poprosím jen konstruktivní diskuzi 👍
    2 body
  7. Měnili, ale vždy s filtrem. Nevím, co je na tom k nepochopení.
    2 body
  8. Ty si myslíš, že výrobce uvede v manuálu 4,0 litru, ale reálně se to tam nevejde? To si na omylu. A jestli se to tam tobě při výměně nevejde, tak si nevypustil dokonale starou olejovou náplň. Čili od samého začátku je chyba na tvé straně. A tím bych to tu ukončil, radši.
    2 body
  9. Raději se již neptej, on ti stejně již nikdo k tomu moc neodpoví.
    2 body
  10. Olej se mění s filtrem a nesnažil bych se tu obhajovat nějaké jiné postupy, které si tady na technickém fóru prostě neobhájíš. Ty ti odkýve možná nějaký Franta v pátek u večer u piva. Jasně, motoru si tím neuškodil, ale proč si to nedotáhl do konce? Je to škoda. Hádám, že tvůj záměr byl dopřát motoru nějakou péči, no tímhle tahem si mu jí dopřál jen polovičatou. Ty příměry od prostitutky po smradlavé nohy to vystihují.
    2 body
  11. Karoq - bazar (ojeté vozy)
    2 body
  12. Nikdy nepochopím některá lidská uvažování a tento případ je toho vzorovým případem? Někdo dá za výrobek čehokoliv cca 1/2 miliónu korun, možná více nebo méně a místo toho, aby se o to řádně staral a investoval občas pár stovek, nebo nějakou tu tisícikorunu, tak si to raději nechá sám pomalu ničit, tím, že šetří buď na řádné údržbě, nebo ji dělá tzv. napolovic, čímž pomalu více zkazí, než tomu pomůže . Ale pravděpodobně nerozumím dnešní nastupující generaci, holt asi si peníze dnes mnozí vydělávají o hodně snáze, než za mých mladých let.
    2 body
  13. K filtru: zrovna pár dní zpět jsem četl o prodloužených intervalech, kdy jak je všeobecně známo, je doporučeno raději 15tis.km/rok. Právě k tomu bylo doporučeno, že když už někdo nechá 30tis.km/2roky, tak když už nic, tak je lepší v polovině vyměnit hlavně filtr, což je to nejjednoduší. Za sebe určitě a vždy oboje. Nechápu co tady kolega tím olejem bez filtru docílil, když bude mít utemovaný filtr a sebenovější olej se nedostane tam kam má.
    2 body
  14. 4.3 l je po horní rysku a to když to leješ do nového, suchého motoru, takže rozhodně tam nedostaneš 4.3 l při výměně, aby to nebylo nad rysku.. Máš to tam v tabulce napsané, nevím, co je na tom k nepochopení? A když se nechceš tedy zasvinit, tak si klidně i po těch 15.000 km nech udělat kompletní výměnu v servisu. Snad pokud máš na Scalu, tak budeš mít i na tu výměnu oleje navíc, ne?
    2 body
  15. Nechápu výměnu oleje bez výměny filtru. Jako co jsi ušetřil, když vezmu ještě zbytek starého oleje ve filtru, který ten nový olej jen zdegraduje. Pokud měníš i filtr tak je náplň CCA 4,7 L, jak uvedli i ostatní zde na foru u tohoto motoru, který mají i jiné modely. Toto množství dali i mě v servise na střed rysky za studena a byl jsem u toho osobně.
    2 body
  16. A máš přepínač světel v poloze AUTO? Je to možná blbá otázka, ale to co jsi říkal o světlech by tak odpovídalo.
    2 body
  17. To je v poriadku, informacia, kolko oleja tam vojde aj s vymnou filtra je OK. Len sa zda, ze nikto nikdy si olej nemenil sam a teda nevie tuto infomaciu :-)
    1 bod
  18. Ako mozes vidiet, vyrobca uvadza PRIBLIZNE mnozstvo oleja, preto sa logicky pytam na skusenosti, co znamena priblizne. Moja skusenost pri inom motore od VW je ze tam skratka taketo mnozstvo oleja bez preliatia nie je mozne dostat.
    1 bod
  19. Kdyby si tam měl původní olej při horní rysce, tak tam bylo 4.3 l oleje a ty si vysál, jak uvádíš 3 l oleje. Jednoduchými počty si vypočteš, že si vysál cca 70% a tím pádem ti tam zůstalo 30% původního oleje. Pokud by si tam měl původní olej u spodní rysky, tak by si tam měl přibližně cca asi 4l oleje a když si tedy odsál 3 l oleje, tak zase počty dojdeš, že ti tam zůstalo 25% původního oleje. Tak kde máš těch tvých 90%, které si měl vyměnit? Počítej s tím, že vždy i když měníš olej, tak ti tam nějaký původní v mazací soustavě zůstane. A odsávání je vždycky míň preciznější, než vypouštění. Správně ti tady položili otázku na co tedy měníš olej po 15.000 km, když filtr dle tebe vydrží těch dalších 15.000 km a olej tedy to nevydrží, když je jeho předepsaná výměna po těch 30.000 km? Dobře to tady napsali výše, jako by si měnil čisté ponožky na smradlavé a neomyté nohy, nebo jako by si umyl špinavé auto jen z poloviny tam kde stojí u chodníku a je na něj vidět a ta druhá polovina, co stojí do silnice, tak ta není chodci vidět, no a může tím pádem zůstat zasraná jako prase. Máš zajímavou logiku a ještě zajímavější argumenty, ale budiž ti dáno....tvoje volba, ale v tom případě ti doporučuji si ty racionální argumenty nechat sám pro sebe..
    1 bod
  20. Ahoj, změní to pouze odezvu na sešplápnutí plynovýho pedálu, ničemu to neublíží. V případě gradual dochází k velice pozvolnému zrychlování, k prudšímu zrychlení dochází až když je plyn zhruba v 3/4 dráhy. Asi chápu důvod, proč je tohle standardně nastavený, ale osobně se mi nelíbí, jak se dlouho nic neděje a pak auto "vystřelí" a často u DSG i podřadí, což se ne vždy hodí. V případě direct se to chová skoro jako kdybys ovládal lanko, odezva je lineární, tedy kolik přidám plynu, tolik auto zrychlí. Jak říkáš, pocitově je auto živější.
    1 bod
  21. No jo, pravá zadní lampička, taky mi někdy blbne. Do toho dítě řve, že nechce, aby to blikalo a mně tečou nervy. Jsem povahy klidné, ale dostat do ruky osobu odpovědnou za toto pojízdné neštěstí, tak se asi neudržím.Angry
    1 bod
  22. Nechci být ten špatný........ ale měl jsem manuál. První kodiaq vrácen pro klokana , druhý kus lepší ,ale byly tam jiné prkotiny. Nakonec prodán i druhý na protiúčet...... Jako přibližovadlo kolem města spokojenost. Komfort,velikost, jizdni vlastnosti super. Ten automat v 1,5 bude podstatně lepší jak manuál. Spotřeba +- do 8l/100km kolem komína, delší trasy v klidku do 7,0l, dálničních 130km/h +-8l.......zkus se s tím projet, uvidíš sám.....
    1 bod
  23. Na Rapidu s 1.0 TSI jsem již provedl 2 domácí výměny (2.800 a 12.000 km), samozřejmě s výměnou filtru. Pokaždé jsem nalil cca 3,8-3,9 litru. Ryska plná ze 3/4.
    1 bod
  24. ...rozhodně mu tím nepomáháš, spíše naopak... co to je za nesmysl? vyměnil 3/4 náplně za novou, to mně chceš říct, že tomu uškodil a že kdyby tam nechal ten původní olej, udělal by líp?
    1 bod
  25. @Venca75 zřejmě nový způsob jak co nejvíce podojit zákazníka. Máš pravdu ty, jak píšeš..do MPI, který nemá filtr pevných částic (GPF) a tudíž ani turbo není zakázaný olej VW 502.00 5W-40 na interval 1rok/15tkm, VW 504.00/508.00 je jen do TSI motorů s GPF, takže evidentní neznalost technika nebo možná záměr, kdoví a spoléhají na to, že výrobce už tohle úplně přestal dávat do manuálů, kde se krásně píše, že ohledně oleje se máš obrátit na servis,protože spoléhají, že zákazník to nezná a tohle je zřejmě výsledek, vnutit zákazníkovi jejich předražený LL olej do motoru, kde vůbec nemusí být.
    1 bod
  26. Pánové děkuji převelice. Připadám si teď jako úplný tydýt a ještě jsem to napsal do tématu kódování. Měl jsem přepínač světel v poloze vždy zapnuto. Pokud administrátor uzná za vhodné, ať mé příspěvky smaže.
    1 bod
  27. Mas tam vsetko spravne v asistentoch,ale ako pise Vapno,presne takto sa mi spraval light asist,ked som mal omylom prepinac svetiel mimo pozicie AUTO.
    1 bod
  28. Tak si kup Formana, když nemáš ani pár korun na pojištění Oktávky... 🤣
    1 bod
  29. Kluci teda, že bych vám zrovna záviděl, auto je to pěkný, ale ... :-) Ta poznámka s tím check listem je dle popisu trefná, ona i ta cena octavie se pomalu začíná blížit spíš k ceně menšího letadla :-)
    1 bod
  30. Také přidám nějaké fotky. Vybízel jsem Ondru do 4. chodu, ale on už je prý "plný", nevím co tím myslel :D :D
    1 bod
  31. No a nesmí chybět foto jídel :D Odjezd někdy okolo půl 10 :D
    1 bod
  32. Z návodu k obsluze: Po zapnutí zapalování se rozsvítí kontrolní světla (viz co uvádíš) . Pokud po krátké jízdě některé z uvedených kontrolních světel nezhasne, vyhledejte pomoc odborného servisu. Co se týče kódování, tak pokud jsi použil baterii stejného typu a kapacity, tak nic řešit nemusíš.
    1 bod
  33. @LUKY-007 je sucastou tdi. V men7 klimy to najdes, zaskrtnes a potom daj teplotu na max. A ak je 9,5c a menej, zapne to.
    1 bod
  34. Udělal jsem jednoduchý návod jak na LP. Snad to někomu pomůže. Carista_návod_LP.zip Carista_návod_LP_pokračování.zip
    1 bod
  35. Tyhle reklamní plky tady sem nepatří. Jde napsat i něco s přidanou hodnotou (s despektem k možným chybám v ceníku i CC), např. Scala ukončení AM 125 let a nahrazení "akčním modelem" bez názvu do základní výbavy nad rámec stupně Ambition opět přibývá paket Interier a Exterier dále navíc Smartlink specifický interier dekorativní prahové lišty dekor přístrojové desky šedá Latice vkládané tkané koberce dle konfigurátoru jsou ve výbavě sedadla v provedení základní verze Active (jiná, menší přední opěradla), zřejmě chyba zvýšení ceny oproti AM 125 let o 20 000Kč a snížení přímé zákaznické výhody na cca 9 500Kč k dispozici všechny motorizace včetně 1.5TSI/110kW DSG, která není standardně pro stupeň Ambition nabíze Kamiq "akční model" za 20 000Kč přibývá nad rámec výbavy Ambition paket Extra (standardně 30 000Kč) specifický interier s prahovými lištami a vkládanými koberci bezpečnostní šrouby litých kol Octavia přejmenování AM 125 let na "akční model" Karok ukončení AM 125 let nahrazen "akčním modelem" za 34 000 Kč navíc přibývá nad rámec výbavy Active paket Plus tempomat rezerva vyhřívání předních sedadel kola z lehké slitiny Castor 16 palců parkovací senzory vzadu dvouzonová klimatizace Climatronic přední loketní opěra vyhřívané trysky předních ostřikovačů Vše bez záruky
    1 bod
  36. Přesně, když nemáš na banány, nepořizuj si opici...
    1 bod
  37. Hlavne je to podvod (myslím že subvenčný) v zmysle zákona, u nás 2 roky natvrdo.
    1 bod
  38. Ahoj, mně se to resetovalo v poslední době často (viz moje příspěvky výše s popisem celé anabáze) a Octavia 3 FL 9/2118 je už po 2. přepálení FW. Počítadla nanapočítaly ani 100 km a resetovaly :-(, i vícekrát denně. Tzn., že to přepálení moc velký vliv nemělo. Servisní technik mě upozornil, že v případě problémů můžu provést ještě studený reset - odpojit baterii a zase po chvíli připojit. A tak jsem baterii odpojil a dal jsem jsem to mu cca 1 hod. klidu a připojil. To bylo před 3 týdny. Od té doby je klid a mám najeto přes 500 km :-). Hodně krátkých tras a startování. Jsem překvapen, že to pomohlo. To se ta chyba bude špatně vývojářům ze Škodovky hledat. Prostě, po zapnutí klíčku dojde zcela náhodně k přepsání nějaké buňky paměti a od této chvíle začne samovolné nulování. Po studeném resetu je zase klid. Do dalšího náhodného přepsání po zapnutí klíčku. (U mě se to např. stalo při delší trase a když jsem vypnul a zase zapnul motor (2x za léto jsem totiž zabloudil a koukal do mapy, kudy pokračovat a po nastartování to bylo vynulované.) to Radius_001: to nulování hodin se trochu vymyká, to se běžně neděje. Nechceš zkusit po pár dnech ježdění a jak doufám, nulování počítadel, provést studený reset? Bylo by to potvrzení nebo, v horším případě, vyvrácení teorie o pozitivním vlivu studeného resetu.
    1 bod
  39. No, já to mám na dvou našich Superbech a třetím kámošovo a všichni to používáme - ročníky 2015, 2016 i 2017 a nebyl s tím žádný problém, nikam neteče a je to super :-) Jde s tím jet do 100km v poho a při nastevřeném i víc a dovnitř ani nefičí. Bude na to více pohledů, mimo jiné to s bílým lakem vypadá skvěle. Spíš si to vyzkoušej, než se necháš odradit.
    1 bod
  40. 1 bod
  41. nová aktualizace map ECE 2 2018/2019. Po cca 3 dnech práce se mi konečně podařilo stáhnou celý aktualizační balíček map. Nemluvím o tom, že se mi 6x nestáhly celé a dva dny to nešlo vůbec. Nevím také proč musím stahovat nejdříve nějaký dovnloader a ne rovnou mapy, ale u škodovky jsem už zvyklý na ledacos. Potřebuji nejbližší státy takže stahuji 12GB verzi. Co je ale problém je to, že po rozbalení balíčku map na SD kartu ať dělám co dělám se mi nedaří v autě aktualizace. Pořád to hlásí že jsou buď chybná podkladová data nebo problém s SD kartou. Zkoušel jsem už všechno, přes nové formátování SD karty (Fat32, exFat, NTFS) přes uložení souboru v jedné složce (STD2_1030_EU1_201819) přes rozbalení obsahu složky (maps, 1030_MP173-1283.xEUR1.md5sum) do kořenu SD a nic. Pořád stejné chyba aktualizace. Už nevím co ještě zkusit aby to proběhlo. Původní mapy které tam mám jsou ve verzi ECE1 2018. SD kartu mám 32GB takže dostatečně velkou. Prosím tedy od někoho komu se to už podařilo několika slovy popsat jak postupovat, protože já už jsem zoufalej. Návod na webu škodovky je tak obecnej, že výsledkem postupu může být cokoli včetně uvaření kafe nebo věštění z ruky. Nečekám od nových map zázraky, ale to co prováděla současná verze to bylo dost šílené a udržet auto na vyznačené a potvrzené trase bez sjíždění z hlavních cest a dálnic co 300m byl velký problém. Škoda že jsem si nevyfotil ty smyčky cest kam mě navigace vedla po městech nebo nutila na dálnici sjet do protisměru a otočit se abych po 50 m opět najel do původního směru. Tak nějak doufám, najivně, že nová verze map by to mohla vyřešit. Děkuji předem
    1 bod
  42. Nevím co všechno se má měnit, ale ....na zadku byla měněna - spodní ramena (jsou v nich uložena péra) - bohužel vnitřní silentblok se nedá měnit samostatně - a druhý silentblok u čepu kola na opačné straně ramena - krátké kosti stabilizátorů Týden zadek luxus (tuhost, klid, bez otřesů a po tom opět zhoršení ...... mířím na psychiatrii
    1 bod
  43. Nuž, hlavný problém je v tom, že pri výmene filtra by som sa zasvinil a navyše nemám zdvihák :-) Pokiaľ máš pravdu a do 20% starého oleja je ok, tak je to v pohode, lebo vo filtri je určite menej ako 20%. :-) Ale naspať k otázke - koľko oleja sa reálne mení na 1.0 TSI?? Naozaj tam dostanete BEZ PRELIATIA celých 4,3 litra??
    -1 bodů
  44. Pozoruhodné a nelogické výplody. Poďme na to racionálne: Predpísaná výmena olej je 30tkm. Keď olej vymením pri 15tkm, tak logicky olejový filter je stále plne funkčný. A pretože filter obsahuje tak 0,3l oleja, tak pri výmene vymením cca 90% celej náplne. Návšteva servisu mi zaberie najmenej 2 hodiny času + súvisiace peniaze. Pri DYI výmene za 10 minút motoru podstatne uľahčím fungovanie a výrazne ušetrím (čas aj peniaze).
    -3 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...