Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. davi72

    davi72

    Uživatel


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      2 128


  2. Maverick

    Maverick

    Moderátor


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      8 263


  3. Pytlák

    Pytlák

    Uživatel


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      283


  4. Pawouk

    Pawouk

    Administrátor


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      32 724


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 10.1.2021 ve všech sekcích

  1. @udo Tak jak píše @Mit. Nejlépe půjčit a projet, pokud možno ale s více lidmi. Moje doporučení tu někde na fóru už je. Když jsem před dvěma a půl lety zvažoval motorizaci, tak jsem si auta s oběma motory půjčil a projel. Nakonec jsem šel do 1,5 s automatem a nelituji. 1,0 jede dobře, na krátké cesty s prázdným autem je to zcela dostačující, po městě asi super. Má menší spotřebu, vyjde levněji. Dá se s ním jet i s plně naloženým autem, ale nesmí Tě překvapit, že v určité chvíli narazíš na limity dané malým objemem. Ale pojede to, dojedeš, ..... 1,5 je přece jen o dost výkonnější, poznáš to ale až při více naloženém autě nebo když budeš potřebovat ve vyšší rychlosti více zrychlit. Jede super, i pokud je auto plně naložené a má na střeše rakev, jede naplno klima,...... Občas jezdím s vozíkem a také bez problému. Nevýhodou je vyšší spotřeba. Každý motor má svoje pozitiva i negativa. Někomu 1,0 bude stačit, někomu jinému ne. Ten objem, který má navíc 1,5 je prostě znát, a pokud někdo říká, že ne, tak kecá. Tolik můj názor. Někdo Ti bude doporučovat 1,0, jiný 1,5, další naftu, .......... A každý bude mít pravdu, protože to bere ze svého pohledu. Rozhodnout se ale budeš muset sám. Půjč si auto, třeba ne jednou, ale vícekrát, a uvidíš, co Ti sedne .....
    3 body
  2. Jak už bylo řečeno, záleží, co od auta očekáváš ... Kamiq i Karoq jsou dobrá auta, ale Kamiq je v podstatě pořád jen "nafouklá a nadzvedlá" Fábie, při přesednutí z octy bys mohl zaplakat (ono ani ne tak interiér, ten je prostorný, ale kufr je jako krabice od bot u octy versus krabička zápalek u Kamiqu). Prostě se s oběma projeď u uvidíš. Já ještě před pár dny o Kamiqu uvažoval jako o případné náhradě Karoqa, i jsem se v tom projel a vyzkoušel, ano stačilo by to, uchvátil mě litrový motor s šestikvaltem ... ale byla by to cesta zpět do pravěku, bo bych v tom nemohl mít výbavu co mám teď, tedy pokud bych zůstal u embéčka, musím zůstat u Karoqa, případně se přesunout výše do Kodiaqa. Místo Kamiqa i Kodiaqa mám vyhlédnutou alternativu jiné značky ... ale na žádnou adekvátní náhradu Karoqa jsem nenarazil ... takže za mě, pokud máš dostatek love, a nemusíš za každou cenu šetřit, Karoq :-)
    2 body
  3. Tak jsem se konečně dočkal ... v pátek dorazila zásilka z Číny. Všem tady děkuji za inspiraci. Luxus! Dokonce i žena to pochválila.
    2 body
  4. Ahoj všem, tohle jsem si udělal do Octavia III combi a funguje suprově už asi 3 roky, už mnoho nocí vydržela ;-). Výroba trvala cca 3-4 hodiny v běžných domácích podmínkách s běžným nářadím (mafl, vrtačka, dremel bruska). Není nutné na autě nic vrtat šroubovat, pouze se položí do kufru. V autě jí vozím víceméně na stálo, vyndavám pouze pokud potřebuji zvětšit kufr kvůli velkému nákladu. Vyndat a nandat se dá v jednom člověku za minutku, bez jakéhokoliv nářadí. Jen bych už nepoužil dřevotřísku. Mám v plánu udělat si novou, krapet vylepšenou s aretovanými panty (ať drží otevřená a nepadá mi dolu při nakládání), a určitě z nějaké pěkné desky. Jinak šířka kufru je cca kolem 100cm, tak používám samonafukocí matrace 50cm široké a cca 5cm vysoké a je to na spaní vážně super komfortní a navíc při sbalení ležení maximálně skladné 😉. Tady posílám odkaz na fotky ;-) : https://photos.app.goo.gl/CxsWjBtcmot4nxp78
    2 body
  5. Zdravím. Mám 2.0 140kw manuál. Nechal jsem si to přehrát u MOTORPOWER. Naprostá spokojenost. Chipovani proběhlo ve 110tis a teď mám 165tis. Bez jediného problému. Po úpravě mám 170kw a 476Nm. V ceně bylo jakékoliv kódování na ŘJ. Mě dělal vypnutí start-stop, rozsviceni zadních světel k denimu svícení, uvolnění autohold při prvním záběru spojky. Takže to ani necítíte při rozjezdu ze povolila ta brzda a při zatažení ruční brzdy jdou úplně zhasnout všechna světla. Zadne brutálně turbo efekt ve 2tis/min - ale silný zátah. max Nm někde 2700 a táhne to jak atmosféra. Až někam 4500-4600 ot. na okrese 3,4,5 moc velká paráda. Téměř jak benzin. Když jedu fakt na debila brzda plyn akcelerace 70-160 okresky tak max 8,5l/100 po ČR jezdím 6,0-6,3 holandsko 4,6-4,8 Švýcarsko 5,0-5,5
    2 body
  6. Autohold používám od pořízení auta (1,5 TSI, DSG). Je super, že člověk nemusí myslet na ruční brzdu. Kdykoliv zastavím, auto stojí jak přibité. S drobným škubnutím při rozjezdu jsem se setkal jedině tehdy pokud zastavím v kopci a pak potřebuji jen kousek pomalu popojet (nejčastěji couvnout do kopce). Pak bych to přirovnal k "přilepené" brzdě - při rozjezdu to tročku škubne. Vyvarovat se tomu dá tak, že to odbrzdím ručně (moc to nepoužívám). Je to ale drobnost, pokud by se to tady neřešilo, ani bych to nezmiňoval, nepřemýšlel o tom. Super je také to, že se to automatické zatažení ruční brzdy neaktivuje ihned po zastavení a zabrzdění, ale se zpožděním několika desetin vteřiny po zastavení.
    2 body
  7. Vybral jsi skvěle😉.Ta druhá fotka je pecka👍
    1 bod
  8. Ja som sa tiež potrápil, pokiaľ som niečo vybral. Využil som rôzne 3D konfigurátory, použil som aj vlastné koláže, kde som vkladal disky do reálnej fotografie. Vybral som nakoniec DEZENT TZ. Tu je ukážka z môjho výberu. Najprv z konfigurátora DEZENTU: Myslím, že toto je z ALCAR-u: Toto je jedna z mojich koláží, ale s iným typom disku: A toto je reálny stav:
    1 bod
  9. @dafro Ano, nemusí to vyhovovat každému. A je také potřeba si na to zvyknout. Já s autoholdem parkuji "na milimetry" ve vlastní garáži. Zejména nyní přes zimu, kdy v garáži zimuji kytky tam místa moc nemám. Proti tomu "přilepení brzd" je ale jednoduchá obrana. A hned dvojí: 1. Potřebuji-li velice přesně popojet a obávám se toho drobného "poskočení", při rozjedu ťuknu do tlačítka ruční brzdy a odbrzdím nebo 2. při popojíždění nesešlápnu úplně brzdový pedál a využiji toho, že se el. brzda neaktivuje. Al jak již zaznělo, je to o zvyku, o tom, co komu vyhovuje..... Jinak máš pravdu s tím, že se z dotazu mnohdy rozvine pěkná poučná diskuze. Bohužel ale ne vždy. Někdy Tě tady někdo zbytečně "utře", někdy je rada (skutečně bezdůvodně) smazána, občas by někdo chtěl za každou radu zaplatit,...
    1 bod
  10. Jak píší výše, chce to zkusit. Musíš říct, že našim jsme též "nutil" Kamiq, že jim to bude stačit. No když jsme se pak svezl Kamiqem a hned přesedl do Karoqa, tak jsem jim to rozmlouvat přestal, ten posed a celkový pocit je o něčem jiném.
    1 bod
  11. @udo uvažoval jsem podobně. Musíš opravdu vyzkoušet. Já jsem taky lavíroval mezi Karoq a Kamiq, ale po první návštěvě autosalonu bylo rozhodnuto. Rozdíl je docela zásadní.
    1 bod
  12. To se mi tady na fóru líbí, jeden se zeptá na kontrolku, druhý dá radu, třetí přidá vlastní zkušenost a hned je z toho pěkná a poučná diskuze na úplně jiné téma. Super! Nicméně mi to nedalo a po tom, co tady většina do nebes vychvaluje AUTO HOLD, jsem se rozhodl, že mu dám ještě šanci. A nutno přiznat, že jsem po dnešní jízdě byl rozhodnut, že ho nechám taky trvale zapnutý. Drobné trhnutí (jakoby přilepené brzdy) snad pouze jednou při rozjezdu v kopci, jak psal @Pytlák. Bohužel jsem rychle vystřízlivěl, když jsem parkoval do podzemní garáže. Mám to na milimetry a člověk musí opravdu pomalu a s rozvahou. Po tom, co jsem asi potřetí musel dát nohu z brzdy a šlapat na plyn, aby se auto znovu rozjelo, tak okamžitě AUTO HOLD na OFF. V tu chvíli jsem si uvědomil, že to byl vlastně důvod, proč jsem ho hned od začátku nepoužíval. Rozhodně nechci tvrdit, že to je špatná funkce a auto skáče, jen jsem napsal vlastní zkušenost. V běžném provozu super, při manévrování bohužel obtěžující. A Resumé? Stejné jako na začátku ... super funkce, ale ne každému musí vyhovovat.
    1 bod
  13. Je potřeba akorát hlavice 27mm, ráčna s prodlužovacím nástavcem a cvakací momentový klíč do 100Nm. Nic není potřeba aretovat, jen se nesmí hnout s motorem během výměny. Nezapomenout zkontrolovat těsnící podložku, aby tam nebyly dvě nebo naopak žádná. Utahovací moment 60Nm. První start bude asi se zarachtáním, než se olej dostane do napínáku. Pak už by to mělo být v pořádku. Někdo napínák plní před montáží olejem.
    1 bod
  14. Ahoj všem, tohle jsem si udělal do Octavia III combi a funguje suprově už asi 3 roky, už mnoho nocí vydržela ;-). Výroba trvala cca 3-4 hodiny v běžných domácích podmínkách s běžným nářadím (mafl, vrtačka, dremel bruska). Není nutné na autě nic vrtat šroubovat, pouze se položí do kufru. V autě jí vozím víceméně na stálo, vyndavám pouze pokud potřebuji zvětšit kufr kvůli velkému nákladu. Vyndat a nandat se dá v jednom člověku za minutku, bez jakéhokoliv nářadí. Jen bych už nepoužil dřevotřísku. Mám v plánu udělat si novou, krapet vylepšenou s aretovanými panty (ať drží otevřená a nepadá mi dolu při nakládání), a určitě z nějaké pěkné desky. Jinak šířka kufru je cca kolem 100cm, tak používám samonafukocí matrace 50cm široké a cca 5cm vysoké a je to na spaní vážně super komfortní a navíc při sbalení ležení maximálně skladné 😉. Tady posílám odkaz na fotky ;-) : https://photos.app.goo.gl/CxsWjBtcmot4nxp78
    1 bod
  15. Ahoj všem, tohle jsem si udělal do Octavia III combi a funguje suprově už asi 3 roky, už mnoho nocí vydržela ;-). Výroba trvala cca 3-4 hodiny v běžných domácích podmínkách s běžným nářadím (mafl, vrtačka, dremel bruska). Není nutné na autě nic vrtat šroubovat, pouze se položí do kufru. V autě jí vozím víceméně na stálo, vyndavám pouze pokud potřebuji zvětšit kufr kvůli velkému nákladu. Vyndat a nandat se dá v jednom člověku za minutku, bez jakéhokoliv nářadí. Jen bych už nepoužil dřevotřísku. Mám v plánu udělat si novou, krapet vylepšenou s aretovanými panty (ať drží otevřená a nepadá mi dolu při nakládání), a určitě z nějaké pěkné desky. Jinak šířka kufru je cca kolem 100cm, tak používám samonafukocí matrace 50cm široké a cca 5cm vysoké a je to na spaní vážně super komfortní a navíc při sbalení ležení maximálně skladné 😉. Tady posílám odkaz na fotky ;-) : https://photos.app.goo.gl/CxsWjBtcmot4nxp78
    1 bod
  16. Ano, je to velky problem. Predpoklad je, ze haldex nebude funkcni, ale to zjistis az na snehu👍 Bud pomuze proplach nebo vymena. Takze preji hodne stesti. Ne nadarmo se menil olej vzdy po 60tis. Km nebo 3 ci 4. Letech. Podle toho co nastalo drive. Holt snaha mit co nejnizsi naklady na servis je to co zajima leasingovky.
    1 bod
  17. @juraj07Chlapi nebuďte z toho tak vyklepaní. Měl jsem přesně ten samý motor cca 4 roky v provozu, taky rok výroby 2014 a plně sdílím Pawoukův názor. Žádný nepatřičný hluk tam není. Samotné Tsi motory od VW AG vydávají občas tolik různých "divných" zvuků, že by se člověk z toho mohl pomalu zbláznit. Já jsem u něj dokonce preventivně měnil ten napínák rozvodů za ten poslední typ, myslím, že to bylo s tím písmenem F na konci a zvuky a občasné zarachtání po startu jsem měl pořád stejné. Chceš.li mít osobně jistotu, tak si domluv v autorizovaném servisu změření průhybu rozvodového řetězu, myslím, že zaplatíš za to tak do cca 1000,- Kč a budeš vědět, že to máš OK. Osobně si myslím, že i tak to budou zbytečné peníze, které za to dáš.
    1 bod
  18. Já tam tedy neslyším nic podezřelého.
    1 bod
  19. @dafro @velkytomtak to skubnuti se mozna tyka jen DSG? u manualu se to odbrzdi kdyz se dostanu do konkretni polohy spojkoveho pedalu kdyz poustim spojku. Takze bych cekal ze bude zalezet na praci se spojkou a plynem, coz u DSG se moc neda ovlivnit. U manualu skubnuti nepozoruju. Mimochodem pri zastaveni treba na krizovatce nebo v zacpe to vzdy nepada do auto-brzdy, zalezi jak moc se na brzdu tlaci (jestli je auto-brzda zrovna zabrzdena se pozna na displeji), aspon u manualu to tak je. Kazdopadne pro me je kvuli pravidelnemu couvani do kopce (kdy potrebuju mit jistotu ze se nepohnu dopredu) ten Autohold nutnost.
    1 bod
  20. Odře se to hlavně nehtama, pak to vždy vezmu měkkým hadříkem a leštící pastou a je to. Ty folie jsou některé docela nevzhledné na jejich okrajích se drží prach a nejde to moc očistit, vypadá to jak obkreslené.
    1 bod
  21. Zapneš tlacčítkem vedle ruční brzdy a je trvale zapnut dokud ho zas nevypneš tím tlačítkem, při zapnutí zapalování svítí to tlačítko žlutě.
    1 bod
  22. Co hovorite na túto páku...? https://a.aliexpress.com/_BTM3SZ
    1 bod
  23. Spotřeba může klesnout, ale jednoznačně to můžeš posoudit až dlouhodobě a raději ne podle PP.
    1 bod
  24. většina lidí se rozčiluje, že automobilky dávají fake koncovky výfuků. A když tam nejsou, tak je dají sami
    1 bod
  25. Zdar, mam takovy problem: přestal mi fungovat ostřikovač předního skla a hned po něm i stěrače. Ke všemu se to chová tak divně, že když zapnu ostřikovač (prava pačka k sobě), sepne se místo něj zadni stěrač Nemát někdo tušení, co by mohlo být špatně? Pojistky jsou v poradku, ale nic víc jsem nezkoumal. Diky za odpověď
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...