Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. cosby

    cosby

    Partner


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      8 310


  2. ilmirec

    ilmirec

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      184


  3. elvis78

    elvis78

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      452


  4. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      15 113


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 4.3.2021 ve všech sekcích

  1. ak by niekto potreboval pri kodovani, tu je vypis svetiel, v prilohe excel s kanalmi modulu 09 Centr. Electr. (6C0 937 090 C) FABIA_Mk3_PQ26.xlsx
    4 body
  2. Hýčkejte si svá auta, lepší už mít nebudete :D
    3 body
  3. Scala má ochrany vpředu i vzadu. Včera jsem udělal nějaké fotky.
    2 body
  4. Dnes jsem na své Fabii RS 2 zapojil podle návodu multifunkční volant s pádly... Je to volant s multifunkčnímy tlačítky na obou stranách, a fungují všechny. Levá strana na ovládání rádia, práva maxdot. Jen jsem tedy zapojil komunikační kabel u řidiče ve svazku u dveří. Nechtělo se mi to tahat až ke spolujezdci. Mockrát díky 🙂!!!!
    1 bod
  5. Hurá. Vyměnil jsem kontakty do modrého konektoru, vypnul VPS a funguje 🙂 takže něco z toho pomohlo. Napájení ze stěrače jsem zanechal. Díky
    1 bod
  6. To vsetko co pisete je ale dorobene kodovanim mimo SA,tazatel temy nema z tohoto dokodovane nic,preto sa pyta na seriovy stav a tam to proste vypnut nejde.
    1 bod
  7. 1 bod
  8. Možná bych o Alarisech věděl jako nové a loni nové Nokiany Powerproof 225/40/18, když budeš mít zájem písni zjistím více.
    1 bod
  9. Ahoj. Taky jsem řešil sklo u řidiče a taky byly uvolněné svorky. Relativně rychlá oprava 👍
    1 bod
  10. Yes, to jsem opmněl upřesnit :-). Musí to být v poloze 0. Používám to často, když zamknu nastartovaný auto, tak zhasne.
    1 bod
  11. @meszi Exide se běžně ve výrobě dává, mám v Karoqu úplně stejnou.
    1 bod
  12. jak je jiz zmineno.. ,,dokodovat" do menu radia polozku vypnuti denniho sviceni..pak si muzes libovolne zapinat a vypinat jak chces 🙂
    1 bod
  13. Neexistuje žádná možnost je vypnout, lze to však přidat pomocí VCDS.
    1 bod
  14. Ano to je fajn, že nám roste cena auta :-D
    1 bod
  15. Vlastním Karoq 1,5 TSI, DSG, Style, 110 kW rv. 2019 se všemi doplňky, kromě střešního okna. Najeto přes 19000 km. S autem jsem stoprocentně spokojený po všech stránkách. Spotřeba cca 6,5. Nikdy jsem nepocítil jakékoli skákání nebo jiné závady s motorem. Adaptivní tempomat při popojíždění v koloně bez problému, automat při parkování super ( zajede do mezery, do které bych si bez automatu netroufl), 2x mi automatické zastavení při couvání zachránilo poškození nárazníku, dlouho jsem přemýšlel zda objednat virtuální pedál s elektricky ovládaným víkem zavazadlového prostoru, ale zvlášť v tomto marastu jsem rád, že nemusím kabele nebo přepravku pokládat na zem. Do dnešní doby žádná závada na vozidle. Před koupí vozidla jsem vybíral s několika značek, ale i když jsem nebyl stoprocentně přesvědčený rozhodl jsem se pro Karoq. Teď jsem rád, že jsem se tak rozhodl. Je pravda, že mám najeto cca 20000km, ale doufám, že auto bude jezdit bez problému i dál.
    1 bod
  16. Vážení přátelé, dnes jsem dodělal multifunkční volant na mou Fabii 2 Tour (2014). Je to pochopitelně po faceliftu a už ta poslední verze FII - s novým volantem se stříbrným znakem. Z informací v této diskusi a s trochou invence jsem to dal nakonec nějak dokupy a teď se to pokusím sepsat do jednoho kompletního příspěvku, podle kterého už by to snad mělo jít bez dalších otazníků udělat. Popíši tedy, co to v mém případě obnášelo. Co jsem potřeboval: Multifunkční tlačítko do volantu - originál v FII/R je pouze na levé straně volantu a i já to takto udělal. Záměrně píši tlačítko (byť se ovladač skládá z více ovládacích prvků, ale aby bylo jasné, že se jedná jen o tuto levostrannou multifunkci a ne o oboustrannou, jakou mají novější modely). Pozor - starší volanty (se zeleným znakem) mají tlačítko jiné a nejsou vzájemně zaměnitelné!!! Kabelový svazek 5E0971584A - pouze pro novější volant se stříbrným znakem! Starší má jiný... Dva drátky (tuším 0.5), každý na jednom konci s pinem, piny jsou samice a to ty nejmenší, kód ale bohužel netuším... Něco na spojování kabelů, já používám metodu krimpování pomocí spojek faston (pomocí speciálních kleští se na kabely nalisuje taková trubička, uvnitř kovová, na povrchu izolovaná, nic se nepájí). Doporučuji něco obdobného, hlavně nepájet... Co jsem musel udělat: Odpojit baterku, vyndat airbag, sundat volant, vysunout podvolantový přepínač (páčky). Pozor, abyste si označili správně polohu volantu vůči tisícihranu a také abyste zachovali natočení podvolantového spínače (viz dílenská příručka). Když je podvolantový přepínač uvolněný a vysunutý směrem k Vám, jde z něj už sundat svorkovnice. Z uvolněné svorkovnice (v dílenské příručce označena jako T41a) sundat kryt kabelů, zacvaknout piny obou kabelů a to na pozice: 9 a 10. Dráty z T41a natáhnout takto: z pozice 9 na vedení z pojistky 9 (SB9). Já se na ten drát napojil těsně za pojistkami a moc místa na práci tam teda nebylo. Teoreticky by šlo asi i jinde, kdyžtak elektrická schemata v dílenské příručce/základní výbava. Pozor, starší modely to mají jinak! Z pozice 10 se někde napojit na vedení ze svorkovnice T73b/17 komfortní jednotky B - je to sběrnice, po které komunikuje např. elektrické ovládání oken. Já se napojil v místě nohou spolujezdce, kde je vedení směrem do svorkovnice dvěří - je tam přeci jen trochu místa na zapojení. Na stejném místě jsem se kdysi napojoval i při dodělávce zadních elektrických oken... Vše zase zamontovat zpět až po zamontování volantu, airbag nechat stále venku. Zapojit nový svazek do airbagu místo starého, přepojit dvě svorky klaksonu (neprohoďte barvy drátů klaksonu). Zapojit svazek do volantového konektoru, zapojit svorkovnici multifunkce, zacvaknout střed volantu s airbagem nazpět. Zapojit baterku, připojit VCDS a nakódovat. Kódování je následující: v sekci Central electr. / Long coding / Byte 9 / Bit 3 přepsat na 1 (v mé verzi je tam předpřipravené zatržítko) a takto nakódovat. Pokud nevíte, co to znamená nakódovat nebo VCDS, raději si to nechte udělat od někoho, kdo tomu trochu rozumí... Práce na cca 2-3 hodiny, zkušeným by to asi zabralo i méně... Nejhorší je to drátování těch dvou kabelů... Toť vše. Kolik to celé stálo: volant vč. tlačítek jsem sehnal za 1500, svazek za 600. Oba drátky s pinama jsem měl doma z předchozích akcí, takže ty nepočítám. Zbyl mi starý volant a starý svazek - zkusím prodat. Kdybych teoreticky prodal volant za cca 1000 a svazek za cca 500 (standardní ceny na Sbazaru nebo bazosi), bude celá sranda stát směšných 600... Jinak původně jsem sháněl jen to tlačítko, ale nakonec jsem za stejnou cenu, co se běžně nabízel rámeček s tlačítkem (1500), sehnal i celý kožený volant (bez airbagu pochopitelně) už s tlačítkem, ale 4-ramenný. Moje Fabie už pochází z doby, kdy se 4-ramenné nenabízely ani za zlaté prase. Nejprve jsem chtěl jen přehodit tlačítko a 4-ramenný volant zase prodat, nakonec ale zvítězily vzpomínky na první generaci Fabie, kde jsem měl volant 4-ramenný, který se skvěle držel levou rukou za spodní rameno. Takže jsem si ho tam dal na pár dní zkoušku... no a už jsem si ho nechal... Nevypadá sice tak dobře, jako 3- ramenný, ale na cesty po dálnici není nic pohodlnějšího... :) Úskalí celého procesu aneb na co si dát pozor a možné otázky: Multifunkční volant je výsadou pouze Fabie II / Romsteru PO FACELIFTU!!! Jestli jde nějak dodělat i na předfacelift netuším (spíš bych řekl, že ne, měly jen ten podvolantový modul, což je podle mě blbost největší, protože šmátrat po něm je asi tak stejně pracné a stejně daleko, jako přepínat rovnou rádio). Tak jako tak to rozhodně nelze dodělat tímto postupem... Fabie II / Roomster po-FL má dvě generace volantů - starý se zelený znakem a nový se stříbrným. Pozor - oba mají různé kabelové svazky a nejsou vzájemně kompatibilní - nepasuje svorkovnice na multifunkci a jiné jsou i svorky klaksonu! Musíte tedy k danému volantu pořídit správný svazek! Na starý se zeleným znakem je to 3T0 971 584 a na novější se stříbrným je to 5E0971584A (pozor, musí mít A na konci, bez Ačka je to pro volant bez multifunkce, tedy ten, co už tam je!!!). Volanty vč. příslušných svazků by možná mohly jít prohodit - svorkovnice k podvolantovému kroužku pasují, zapojení pinů jsem však nezjišťoval... Nevím jak ty staré volanty, ale nové (se stříbrným znakem) mají stejný kabelový svazek a stejný modul airbagu pro 3-ramenný i 4-ramenný volant, takže je lze jednoduše zaměnit. Dílenská příručka uvádí rozdílné zapojení kabelů z podvolantového kroužku pro vozy do května 2013 a od května 2013!!! V podvolantovém kroužku je to stejné, dále to pak vede do jiné pojistky. Bez zapojení těch dvou drátů nefunguje s novým svazkem klakson! Pokud to chcete dělat na etapy, začněte kabeláží z podvolantového kroužku! Původní drát klaksonu (z T41a/11) může zůstat, kde je, není třeba jej odpojovat. Nezjišťoval jsem odlišnosti jinak specifikovaných vozů... Mám auto už z výroby hodně slušně vybavené +- na úrovni elegance (pár drobností chybí, pár drobností přebývá), takže netuším, jestli i u levnějších verzí to jde takto jednoduše a nemusí se měnit ještě další věci. Relevantní je např.: Kroužek pod volantem a páčky - mám tempomat, ESP a palubní počítač, takže kroužek je se snímačem úhlu natočení a nejvyšší možnou verzí páček pod volantem. Jestli i do levnějších verzí lze zapojit multifunkci - netuším... Mám Maxidot (velký grafický palubní PC) - netuším, jestli to bez Maxidotu vůbec funguje. Mám 2DIN rádio Swing, tj. to nejlepší možné bez navigace... Jestli to umí i ta menší - nevím... Jestli je něco z toho a dalších věci relevantní jsem zkrátka nezjišťoval...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...