Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      16

    • Počet příspěvků

      15 019


  2. Petrzi

    Petrzi

    Uživatel


    • Body

      6

    • Počet příspěvků

      307


  3. wirer

    wirer

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      9 748


  4. Martab

    Martab

    Uživatel


    • Body

      3

    • Počet příspěvků

      8 790


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 20.10.2021 ve všech sekcích

  1. Mě nic necuká, mám už druhého supa s automatem, stačí se lehce dotknout plynu a odbrzdí se to. Pouze pokud je auto v kopci, odbrzdí se trochu později, aby auto nepopojelo dozadu, ale cuknutí neregistruju.
    1 bod
  2. @Malta ano, škodovka nemá na rozvody žádný výměnný interval..jen první kontrola ve 240tkm a pak každých 30tkm..
    1 bod
  3. Když jsem koukal po webu, tak motorků 6R0959801xx je mraky variant, některé se dávaly také do Fabií 2 FL, ty mají trochu jiný (větší) tvar: http://www.parts-shop.cz/nahradni-dily-skoda/396-ridici-jednotka-klimatizace-skoda-octavia-1j0919506-l.html než jednotky třeba pro Polo (menší tvar): https://www.otomoto.pl/oferta/polo-v-6c-6r-silniczek-szyby-lewy-przod-6r0959801-ID6DwjOL.html? Nehledě na software a datasety. To bude asi dost loterie, nevím jak se v tom vyznat. Třeba někdo poradí... Jinak ohledně toho otestování v LP dveřích. Stačí sundat plastový tapec, zkusit prohodit motorky stahovačky (předtím chytit nahoře okno izolepou k rámu dveří) a pokud se motorek podaří napasovat do dveří a na stahovačku, tak jej lze paralelně zapojit do elektroinstalace. Tzn. z původního konektoru 5K0972708 vybrat část pinů a nastrkat je do konektoru 1K0972961. Konkrétně: pův pin. č. 6 -> na pin č. 6 = spínač + pův pin. č. 6 -> na pin č. 6 = spínač - pův pin. č. 7 -> na pin č. 5 = LIN pův pin. č. 2 -> na pin č. 16 = motorek + pův pin. č. 3 -> na pin č. 8 = motorek - Typy pinů by měly z pův. kontoru do nového pasovat, koukal jsem do ETKY: Pak zkusit reakce okna na pokyny spínače vč. nastavení dojezdů přidržením spínače v koncových polohách. Pokud nebude fungovat správně, tak zkusit u někoho, kdo VCP nahrávat do motorku některý z alternativních datasetů a zkoušet funkčnost. Bohužel nemám Fabii 3, kde bych to vyzkoušel 🙂. Na Rapidu jsme ty okna rozchodili 😀
    1 bod
  4. Legálne je to, čo máš zapísané v techničáku. Žiadne tolerancie. Pre tých čo nerozumejú: Mlčeti zlato...
    1 bod
  5. Pokud ti neprosakuje pumpa, je to úplně zbytečné. Interval pro výměnu je dle servisky skutečně 210 tkm a pokud auto nějak normálně jezdí, rozvody 10 let v pohodě vydrží. Jestli je chceš nechat pro sichr udělat dřív, tak opravdu až ve 180 - 190 tkm. Ale dělej, jak myslíš, jsou to tvé peníze. :)
    1 bod
  6. Koukám, že ten svůj příspěvek jsem sem dával před třemi lety. Za ty tři roky už Rapid najel skoro 70 000 km a za celou dobu jsme řešili jen cvrlikání z klimakompresoru, které odstranila reklamace. Auto jezdí bez nějakých potíží, žádné výrazné pazvuky nevydává, jen trochu vrže přední stabilizátor. Motoricky je to bezvadné auto, dlouhodobý průměr spotřeby kolem 6 litrů, servis obnáší výměna oleje a filtrů každých 15 000 km a co 30 000 km garanční prohlídka (kde měnili po 60 000 km svíčky a další spotřební drobnosti). Jo, kun(d)a překousala kabel k přední lambda sondě, musel jsem to sletovat. Zatím tenhle bastl drží už nějakých 20 000 km pohromadě, takže jsem odvedl asi dobrou práci. Vše funguje, jak má. Kéž bych mohl totéž říci o své oktávce :). Čili po těch třech letech s Rapidem za mne ano, do Rapida bych šel znovu, pokud by měl slušnou výbavu a aspoň čtyřválec 1.2 nebo 1.4 TSi.
    1 bod
  7. To jako raději nikam nejezdit, protože se sjíždějí pneumatiky a opotřebováv olej v motoru... Poslouchat takové žvásty znamená chodit pěšky a bez bot. Na co si potom asi člověk auto kupuje, autohold je naprosto perfektní věc a podle mého je jedno jestli stojíš na brzdě ty nebo automat.
    1 bod
  8. Aspon niekto ma cas na studovanie. Ja nemam kedy dokoncit ani rozrobene veci, musim asi pockat na zimu 😔 len bez garaze to je trochu blbe. Ale dik za namety, mozno sa niekto chyti
    1 bod
  9. S tím nabíjením (očekáváním) doma bych byl opatrný. Tady je poměrně zajímavý rozbor solárů ze všech stran, časů a ročních období. http://users.fs.cvut.cz/tomas.matuska/wordpress/wp-content/uploads/2015/02/AZE-P1-slunecni_energie.pdf?fbclid=IwAR2lC6JUgU_IC3bNh__fH-y_hczogB4Ged3m-Djbr9yOyLenVtALcmt2ncU Je potřeba si uvědomit, že udávané špičkové výkony panelů platí pro ideální podmínky. Takže když bude prát Slunce od rána do večera, asi se cosi nabít podaří, když se nebude používat nic jiného a patrně se nic nenaakumuluje na večer/noc. V jiných situacích to bude pár kilometrů do práce a z práce a hotovo. Záleží samozřejmě na ploše panelů, ale od podzimu do jara to bude problém pořád... Edit: Ještě přidám odkaz na první týden v září v našich podmínkách, kolik toho "nasvítí". https://www.wunderground.com/dashboard/pws/IKROM22/graph/2021-09-1/2021-09-1/weekly
    1 bod
  10. Děsivá nehoda na horské dráze - obě vypadly, ale nic se jim naštěstí nestalo........ Nehoda_na_horsk___dr__ze_MP.mp4
    1 bod
  11. Ze zvědavosti jsem zkusil zběžně porovnat schémata pro Polo 6C a pro Fabii 3 před FL i po FL. V všech třech případech je LIN signál napojen na BCM na PIN č. 14 (T73c/14), podsvit interiéru na T73c/67 (což není v tuto chvíli podstatné). Pak je LP motorek napojen na plus a minus, LIN signálu a dále na dva vodiče z příslušného spínače (zde by pro úvodní zkoušku stačilo napojit na LP tlačítko čtyřspínače u řidiče s dojezdy). Teoreticky by tedy motorek z Pola 6C šel do elektroinstalace v LP dveřích zkušebně napojit a odzkoušet (snad jsem tedy něco nepřehlédl). Motorek má 16-pinovou svorkovnici 1K0972961 (stejnou jako měly i motorky stahovaček např. i u Fabie 2). Vlastní LP motorek byl osazován pro Polo 6R0959801DJ, resp. pro Ibizu 6R0959801DT. Když si ale fyzicky porovnávám obrázky těchto motorků s motorky ve Fabii 3, tak jsou tvarově jiné. Zde je zásadní otázkou, zda by vůbec na stahovačku a do výlisku dveří pasovaly, to se z fotek dá těžko určit, možná ano, místo tam snad bude a motorek sedne na hřídelku vřetena stahovačky. To se ale musí ověřit jedině fyzicky... Zde odkaz na el. schéma pro Polo 6c (el. okna jsou od str.106): https://cardiagn.com/vw-polo-2010-2018-ewd-from-january-2014/ El. schémata pro Fabii3 před FL i po FL jsou zde na fóru: Konektor 1K0972961: https://www.google.com/search?q=1K0972961&client=firefox-b-d&channel=crow5&sxsrf=AOaemvIAFQ5SCV1GTScwxVhyrISWg7RMNQ:1634637100466&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiEw9bdmdbzAhWFDewKHWsCDEMQ_AUoAnoECAEQBA&biw=1299&bih=1423&dpr=0.9 Motorky do LP dveří (lze sehnat na Allegru apod.): https://www.google.com/search?q=6R0959801DJ&tbm=isch&ved=2ahUKEwiIoZvGldbzAhVKKxoKHQmxDloQ2-cCegQIABAA&oq=6R0959801DJ&gs_lcp=CgNpbWcQAzIHCCMQ7wMQJ1DcwRFYouoRYPjZEmgAcAB4AIABgwGIAcMDkgEDNC4xmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=yZBuYciYH8rWaIniutAF&bih=1423&biw=1429&client=firefox-b-d#imgrc=0Zo8F7W5-3KiRM https://www.google.com/search?q=6R0959801DT&tbm=isch&ved=2ahUKEwjdn_TYltbzAhVE0RoKHS8fCsYQ2-cCegQIABAA&oq=6R0959801DT&gs_lcp=CgNpbWcQAzIHCCMQ7wMQJ1C3szdY3rc3YKHWN2gBcAB4AIABY4gBhAKSAQEzmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=_ZFuYZ2tCcSia6--qLAM&bih=1423&biw=1429&client=firefox-b-d
    1 bod
  12. Možná jsem to přehlédl v konverzaci, ale předpokládám, že se jedná o Superba vyrobeného před 6/2016, že? Nevím, zda přesně toto datum je přechodné, ale také si do Superba dodělával vyhřívaný volant a kódování jsem mu pomáhal dodělat já. Nemá možnost spárovat vyhřívání volantu se sedačkou. Zjistil jsem, že to je kvůli climatronicu. Alespoň to vyšlo jako jediné východisko. Údajně stačí vyměnit climatronic za novější verzi a bude podporovat nakódování právě zmiňovaného spárování vyhřívaného volantu se sedačkou. Jedná se jen o teorii... výměnu climatronicu nedělal.
    1 bod
  13. Ahoj všem, zde jsem sepsal možnosti kódování pro Citigo do jednoho stručného popisu, postupně doplním... tímto děkuji @danikd a @Aleš_BX za pomoc Standartní funkce většinou bez dodatečné montáže Nastavení chování světel Funkce Coming Home a Leaving Home (CH a LH) díky @HWSpeedy nejspíše pouze pro vozy s funkcí AUTO u světel (>MY2015 ?) u vozů bez AUTO je možné po příjezdu "bliknout" dálkovým světlem a tím se aktivuje Coming Home (MY2012 Elegance + BCM MY2017 090F) Zapnutí funkce 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 10 / bit 2 => 1 - aktivní, 0 - neaktivní Typ světla pro CH a LH 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 13 / bit 6 => 1 - potkávací, 0 - mlhovky Nastavení času pro CH a LH 09 - Centr. Elect. / 10 - Adaptation / Channel 47 / Value => 15 - default, 45 - funguje Funkce CORNER novoroční dáreček pro @Aleš_BX Aktivace mlhovek do zatáček (mlhovka směrem natočení volantu) v závislosti na BCM jednotce viz téma zde seznam otestovaných jednotek... 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 12 / bit 6 =>1 - aktivní, 0 - neaktivní Aktivace mlhovky po zapnutí blinkru (mlhovka daným směrem blinkru) 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 21 / bit 2 =>1 - aktivní, 0 - neaktivní Aktivace mlhovky po zařazení zpátečky 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 21 / bit 3 =>1 - aktivní, 0 - neaktivní Přizpůsobení cyklů blinkrů 1 až 5 cyklů bliknutí 09 - Centr. Elect. / 10 - Adaptation / ?? Svícení zadních obrysových světel při denním svícení (při DRL) svítí obrysová zadní světla, SPZ/RZ a přístrojovka 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 12 / bit 0 => 1 - aktivní, 0 - neaktivní Parkovačky jedna strana na blinkry alá Škoda 100 bez klíčku v zapalování Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 13 / bit 0+1 => 1 - aktivní, 0 - neaktivní POZOR u kódování světel - pro vozy mezi roky 2011-2014 je funkce dostupná jen u CNG varianty, ostatni verze nemaji nataženy dráty přes BCM a z ovládání světel jde kabel napřímo do světla, takže ani po správném kódování to nemůže fungovat :) Nastavení zamykání auta Aktivace odemknutí pouze řidičových dveří – po druhém zmáčknutí ostatních díky @DYXiCZ 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 0 / bit 0 => 1 - aktivní, 0 - neaktivní Automatické odemknutí při vytažení klíčku ze zapalování 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 0 / bit 3 => 1 - aktivní, 0 - neaktivní Aktivace funkce automatického zamčení od rychlosti 15km/h - Safe Lock 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 0 / bit 4 => 1 - aktivní, 0 - neaktivní Aktivace zavření všech oken při dešti včetně střechy boční okna nelze jelikož nejsou na sběrnici LIN panorama funguje viz zde reportováno @Aleš_BX Zapnutí zvukového signálu při zamčení auta dálkovým ovladačem za předpokladu že je instalována jednotka alarmu 09 - Centr. Elect. / 10 - Adaptation / Channel 11 / Value => 0 - default, 1 - funguje Nastavení rádia Změna loga u rádia Swing plus /Škoda-Monte Carlo/ (>MY2016) 5F - Information Electr. / byte 18 00 = logo Škoda / 07 = logo Monte Carlo Aktivace funkce APP Move & Fun u rádia Swing plus (>MY2016) 5F - Information Electr. / byte 21 00 = funkce vypnuta / 01 = funkce zapnuta Aktivace DAB u rádia s DAB funkcí Ostatní Aktivace asistentu rozjezdu do kopce Setření stěrače 1x po krátké pauze při použití ostřikovačů 09 - Centr. Elect. / 07 - Coding / byte 14 / bit 4 =>1 - aktivní, 0 - neaktivní Aktivace zobrazení digitální rychlosti na rádiu funkce autoškola Deaktivace funkce START/STOP - NELZE Funkce S/S je u Citiga řešena nejspíše HW+SW v řidící jednotce motoru, kódování resp. vypnutí funkce v jednotce 01 není povoleno. Zkoušel jsem záměnu motorovky u MR2019 se S/S za motorovku MR2017 bez S/S a i když se vše tváří jak má auto ani neotočí startérem, zřejme tedy HW rozdíl. Kódování zde také nešlo. Aktivace zobrazení teploty oleje na Maxidotu (zřejmě >MY2016 kde je ve výbavě teplotní senzor?) 17 - Instruments / 10 - Adaptation Coding of Service Interval Extensions (SIE)-TOG Oil level thermal sensor connected to instrument cluster u MY2013 ukazuje chybu chybějícího senzoru Varování nezapnutí bezpečnostních pásů díky za doplnění @HWSpeedy 17 - Instrument / 07 - Coding / byte 1 / bit 1 => 1 - aktivace, 0 - deaktivace Funkce tzv. retrofitu vyžadují většinou dodatečnou montáž Aktivace palubního počítače za předpokladu že budíky Aktivace PDC/OPS parkovací senzory za předpokladu že je instalována jednotka 10-Park/Steer Asist 10-Park/Steer Asist / byte 0 00 = funkce vypnuta / 01 = indikace OPS zapnuta / 30 = indikace OPS zapnuta + zadní kamera instalována bit 4 = ilustrace/indikace OPS zapnuta bit 5 = zadní kamera instalována Aktivace zobrazení PDC/OPS na rádiu Swing plus (>MY2016) za předpokladu že je instalována jednotka 10-Park/Steer Asist 5F - Information Electr. / 10 - Adaptation Car_Function_List_BAP_Gen2-parking_assist_0x0A = activated Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_pdc = activated Car_Function_Adaptations_Gen2-menu_display_pdc_over_threshold_high = activated Aktivace zadní parkovací kamery u rádia Swing plus (>MY2016) = zatim testujeme podpora rádia 1S0035869 a 1S0035871 aktuálně podpora zatím na rádiu z VW UP! "1S0" zřejmě SW pro Škoda/Seat nemá podporu kamery za předpokladu že je instalována jednotka 10-Park/Steer Asist tedy parkovací senzora PDC obě PDC jednotky podporují kameru 10-Park/Steer Asist / byte 0 / bit 5 10-Park/Steer Asist / 10 - Adaptation Parking = Rearview Aktivace funkcí multifunkčního volantu MFSW vyžaduje HIGH jednotku BCM s funkcí MFSW nejlépe 1S0937090F nebo 090H za předpokladu natažení kabelu sběrnice LIN do BCM návod například zde tlačítka 5E0919719C - pouze levá strana ovládání telefonu a hlasitosti tlačítka 5E0919719E - levá i pravá strana bez ovládání telefonu pouze hlasitost tlačítka 5E0919719F - levá i pravá strana včetně ovládání hlasitosti tlačítka 5E0919719G - stejné jako 5E0919719F ale s podporou DSG (Superb II FL) pro Citigo asi zbytečné :-) 09 - Centr. Elect. / byte 9 / bit 3 kompletní návod například zde Aktivace funkce nouzové bzdy (vyžaduje montáž kamery) - testujeme podpora BCM od xxx xxx 086 (testováno v VW Up! MR2012) Před modelovou péčí a FL se kóduje v GW jako jedntoka 13, s novým budíkem (17 - Instrument) BCM jednotka po FL ma jine kodovani nouzove brzdy než před FL jednotka před FL adresa AD + 13 jednotka po FL pouze adresa AD řídící jednotka nouzové brzdy 1S0 907 201 A Aktivace snímání tlaku v pneu (vyžaduje natažení kabelu k ABS) 5.1.2018 - aktuálně řešíme nutná verze ABS s indexem "F" a vyšší tedy 1S0 614 517 F nebo 1S0 614 517 L pokud je v autě verze 1S0 614 517 E pak lze vyměnit pouze el. jednotku ABS/ESP není nutné měnit pumpu, elektronika má 4x šroub z boku lze vyměnit bez odpojení potrubí brzd vyžaduje natažení kabelu od tlačítka na středovém panelu do ABS jednotky vyžaduje výměnu tlačítek a kódování Dodatečná montáž tempomatu - v řešení výměna páček pro modely před MR2014 (kulaté páčky) výměna páček pro modely po MR2014 01 - Engine / byte X / bit X 09 - Centr. Elect. / byte X / bit X
    1 bod
  14. Je zvláštní, že pirátští ekoteroristé (Mikuláš Peksa, Marcel Kolaja a Markéta Gregorová) a STAN (Stanislav Polčák) nepožadují elektrické traktory a kamiony. Buzerují přitom běžné řidiče s jednolitrovými tříhrnky a chtějí, aby jezdili na mrkev a biomasu.
    -1 bodů
  15. Brzdy porovnávám v 1.5 TSI 110 kW. Měl jsem O3 a teď OIV a rozdíl je znát jak v hlučnosti, tak i účinnost je pocitově horší. Jo a abych nezapomněl ještě jeden rozdíl. V O3 jsem nikdy neviděl zprávy typu: - Proaktivní ochrana cestujích je nedostupná - Závada: start-stop - Funkce parkování je nyní nedostupná - Lane Assist je nyní nedostupný apod. Vím, že tomu stejně většina lidí, co v tom střepu nejeli, nebude věřit, ale klidně ten krám kupujte. Léčba šokem je většinou účinná.
    -1 bodů
  16. ja ti verím a vážne uvažujem zrušiť objednávku - navyše je nejasné kedy to auto niekto vôbec vyrobí.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...