Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. VeteranChild

    VeteranChild

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      14

    • Počet příspěvků

      1 179


  2. Malta

    Malta

    Moderátor


    • Body

      11

    • Počet příspěvků

      16 913


  3. stanmar

    stanmar

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      8

    • Počet příspěvků

      8 641


  4. JirikHL

    JirikHL

    Uživatel


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      981


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 21.6.2022 ve všech sekcích

  1. Další z mých úprav RAPIDa v oblasti interiéru. Sezení v sedačkách standardního provedení není úplně nelepší. Trochu se zlepšilo inovací někdy v roce 2015, kdy Škodovka dala jiné potahy a o něco tužší molitany. Ale úplně ergonomické sezení to není a záda trpí zvláště při dlouhých jízdách. Na špatný tvar opěradla nadává hlavně moje polovička, která je malá a nemůže se nikdy dostatečně pohodlně usadit. Možným řešením jsou sedačky Dynamic/Monte Carlo. Druhým řešením pak jsou bederní opěrky z koncernových aut. Na ruském fóru drive.ru je už několik takových předělávek, kde jsem čerpal poznatky a inspiraci.: Установка поясничных упоров — Skoda Rapid, 1.6 л., 2017 года на DRIVE2 Разбираем сиденье Рапида и ставим поясничный подпор. Часть 1/2 — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2 Разбираем сиденье Рапида и ставим поясничный подпор. Часть 2/2 — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2 1. Установка поясничного упора от VW Tiguan в Skoda Rapid 2G (Часть I) — Skoda Rapid, 1.4 л., 2021 года на DRIVE2 2. Установка поясничного упора от VW Tiguan в Skoda Rapid 2G (Часть II) — Skoda Rapid, 1.4 л., 2021 года на DRIVE2 Установка поясничного подпора в Шкоду Рапид — Skoda Rapid, 1.4 л., 2014 года на DRIVE2 Поясничный упор — Skoda Rapid, 1.4 л., 2020 года на DRIVE2 [UPD – 25.09.16] Исчерпывающая инструкция по установке поясничного подпора (упора) от VW Tiguan — Skoda Rapid, 1.6 л., 2014 года на DRIVE2 Упорный перфекционизм – зачем я снова разобрал кресло — Skoda Rapid, 1.6 л., 2014 года на DRIVE2 Základem je sehnat levně komponenty. Mě se to vcelku dobře podařilo zde: https://www.lllparts.co.uk/ . Zajímavé je, že zásilka přišla z Litvy..... Bohužel řidičovu opěrku z nějakého důvodu neměli (byla o hodně levnější než spolujezdcova, asi za 36€ oproti skoro 114€). Podařilo se mi sehnat zánovní za 15€ z tohoto e-shopu z Lotyšska. Chce to prostě hledat a nebát se objednat mimo CZ. Originál cena 3.359Kč/ks totiž stojí za úvahu, jestli se do toho vůbec pouštět.... Soupis dílů: Mechanismus opěrky vlevo 5N0 881 880 - 1ks Mechanismus opěrky vpravo 5N0 881 880E -1ks Opravárenská sada 8T0 898 943 -1ks (škoda, že nejde objednat jen ty plasty vedení lanek, pružiny se nepoužijí, celá sada stojí ve VW 1.145Kč...) Páčka 5N0 881 236 D 82V - 2ks, třeba zde https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5n0881236d9b9-rukojet-39919.html Šroub M6x12 s límcem - 4ks Matice M6 samojistná s límcem - 4ks 1. Demontovat sedačku z auta - torx M10, 4 šrouby. 2. Demontovat dolní kryt pojezdu sedačky. 3. Rozpojit kabeláž dole pod sedačkou. 4. Vyháknout plastové příchytky potahu sedačky. Opojit svorkovnici vyhřívání opěradla, pokud je vyhřívání nainstalováno. 5. Demontovat opěradlo od sedáku - torx M8. Musí se povolit i držák zámku pásu, abyste se dostali k jednomu ze šroubů. Pozor na kabeláž k airbagu a vyhřívání. 6. Na demontovaném opěradlu rozpojit spodní plastový profil potahu. 7. Přeštípat 4 sponky uchycení zadní stěny potahu dole u kapsy. 8. Přeštípat 4 sponky na horním uchycení zadní stěny potahu. Foto je s odkrytým celým potahem, když jsem dělal výměnu rámu opěradla a potah jsem oddělával od molitanu - zde není nutné toto provádět; ve skutečnosti se musíte zanořit rukama dovnitř sedadla a svítit si baterkou, abyste viděli, kde sponky štípat. 9. Zanořit se dovnitř sedačky a malým šroubováčkem vždy směrem zevnitř odblokovat zarážky vodítek hlavové opěrky a vysunout je ven. Chce to nejdřív zarážky nahmatat, jsou docela ostré, protože jsou plechové a pak do místa zarážky navést šroubováček a zatlačit směrem ven ve směru šipek na fotce. 10. Vyháknout boční háčky potahu. 11. Označit fixem místo na molitanu zevnitř opěradle, kde je otvor pro ovládací mechanismus. 12. Postupně opatrně vytáhnout potah s molitanem nahoru z rámu. 13. Zůstane holý rám opěradla s airbagem a roštem. 14. Je nutné přemístit svazek k airbagu z otvoru kde bude ovládací mechanismus do spodnějšího výřezu v rámu opěradla. Je nutné vyvrtat nový otvor pr.6mm pro páskovou úchytku svazku, protože otvor, který tam je, se využije pro drát uchycení spodní lišty kapsy. Příchytku dát novou nebo posunout tu původní. 15. Do připravených otvorů zacvaknout plastové příchytky háčku a vedení lanka. 16. Já jsem volil variantu bez úpravy roštu, tu jsem taky našel v jednom z příspěvků na drive.ru. Originální řešení u Tiguana 1.generace je např. dle ETKY s rošty pouze s 6 dráty. Toto pro změnu argentinské VW Vento 2016. Já nakonec mechanismus po pokusech s funkcí zavěsil zezadu na 6 drát zespodu a plastovou desku připáskoval k drátům roštu elektrikářskými páskami, aby se plast stranově zafixoval vůči roštu. Funkční to je. 17. Po testech jsem zjistil, že je potřeba mírně ohnout spodní zakončení svislých drátů roštu směrem ven ke kapse, jinak při maximálním zdvihu rošt tlačí hodně do molitanu a moc se namáhá lanko ovládání. 18. Šrouby z opravné sady namontujte ovládací mechanismus na bočnici. Usazení do správné polohy řídí zarážka na tělese mechanismu. Pozor taky na provedení řidič a spolujezdec. Ovládací páka by pak byla ve špatné poloze. 19. Protože lanka jsou delší z důvodu, že rám opěradla Tiguanu je mohutnější, musí se délka lanka zkrátit namotáním lanka na šroub s límcem a samojistnnou maticí s límcem M6. Stačí jeden závit, aby lanko bylo lehce povolené, když je ovládací mechanismus ve výchozí poloze. Je to z toho důvodu, že se lanko napne, když se cestující opře o opěradlo a "proboří" se tím rošt. Nechal jsem i spodní pružiny roštu. Síla s pružinami a bez není o moc rozdílná. Samozřejmě obalit šroub s maticí izolační páskou, aby nedřel do molitanu výplně - nemám nafoceno. 20. Protože se rošt pohybuje s mechanismem opěrky, musel jsem při pokusech vyřešit uchycení spodní lišty kapsy potahu, která je původně uchycena na druhém drátu roštu. Použil jsem měděný plný vodič pr. 2mm s izolací. Drát je potřeba co nejvíce vyrovnat a natáhnout a uchytit do otvorů na bočnicích. 21. Následuje vyříznutí otvoru v bočnici molitanu. Vnitřek je docela pevná látka, takže řezat opravdu opatrně, abyste neprořízli až do vnějšího potahu. Doporučuju proměřit správnou vzdálenost od nějakého bodu na konstrukci opěradla (třeba vedení vodítka opěrky hlavy), mě i přes označení fixem vyšel otvor asi o 5 cm výš a musel jsem řezat nový otvor.... U sedačky spolujezdce už to bylo OK. Rozměr otvoru by měl být větší, než je průměr trubky na ovládací páce. Já musel ve finále dost kutat dovnitř molitanu po nasazení potahu na opěradlo, páka mi na hřídeli nechtěla držet. Musí tam být pro ni v molitanu dostatečná vůle. 22. Pro lepší manipulaci při nasazování potahu s molitanem doporučuju namontovat zpět opěradlo na sedák - torx M8. 23. Následuje nasazení potahu s molitanem zpět. Jde to poměrně ztěžka, zvlášť přes boční airbag. Musí se zabírat střídavě na jedné a druhé straně a rovnat molitan a potah. 24. Pokračujte uchycením zad potahu sponkami k roštu nahoře na druhý drát. Tentokrát jsem pro rychlost montáže použil elektrikářské stahovací pásky a ne čalounické svorky. Zde to nevadí, protože v těchto místech to jen fixuje potah v oblasti odkládací kapsy a není tam nutné žádné přitažení k molitanu. 25. Spodní látkovou lištu kapsy potahu uchytit opět elektrikářskými páskami na připravený drát. Protože je vzdálenost menší, než byla vzdálenost roštu, je potřeba pásky látkové lišty kapsy omotat okolo drátu, aby kapsa nebyla volná. 26. Uchyťte zpět kabeláž vyhřívání opěradla a airbagu. 27. Pořádně urovnat potah, aby se nikde nekrabatil. Zacvaknout zpět spodní profil. Chce na to použít trochu síly pro dopnutí potahu. 28. Teprve teď opatrně začít řezat do potahu. Jsou tam dvě vrstvy. Jedna tenká vnější a pak poměrně silná a odolná vnitřní. Říznul jsem dva řezy křížem a pak nůžkami na manikůru jsem udělal kolečko okolo hřídele páky nastavovacího mechanismu. Okraje začištěny zatavením plamenem zapalovač. Opatrně, aby se neudělala větší díra, než je potřeba, látka hoří docela rychle :-D (což je vidět na fotce, jak je okraj hrbatý....) 29. Nasadit páku a zacvaknout ji. 30. Namontovat kryty pojezdů 31. Namontovat sedačku do auta. Pozor na usazení pojezdů. Pokud se vám nedopatřením pohne jeden pojezd jen o jeden zub, když třeba přenášíte sedačku za ovládací madlo, po namontování pak zjistíte, že otvory v pojezdech sice souhlasí s otvory v podlaze, vodící čepy pojezdů jdou zasunout do podlahy, sedačka jde přišroubovat, posun sedačky funguje. Ale přesto nezacvaknou oba pojezdy úplně současně. Musí to být odjistitelné/zajistitelné bez pnutí, naprosto volně. 2.úprava návodu - 24.7.2022
    3 body
  2. Určitě bych taky neházel všechny polské řidiče do jednoho pytle. K nám do práce jich jezdí spoustu a naprostá většina jsou normální fajn lidi. Pak se najde pár "černý ovcí", co kazí pověst všem ostatním. Přece jen když jede slušně a má všechno v pořádku, nikdo si ho ani nevšimne. Když ale někdo jede bez kola, na červenou nebo v protisměru, hned je to viditelnější. Řekl bych, že "svoje chvilky" mají řidiči všech národností. Přijde mi třeba, že čím dál míň aut dostává ve výbavě blinkry. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč poslední dobou potkávám tolik "neblikačů". Další takové klasiky jako nedávání přednosti a nedodržování odstupu jsou taky na denním pořádku a spíš jich bohužel přibývá. Zkrátka čím dál větší spěch, neohleduplnost a nervy na silnicích. A nejsmutnější je, že to pak často nejvíc schytá ten, kdo jezdí slušně. 😟
    3 body
  3. Myslím že smyslem autoklimy není vždy jí nechat aby si dělala co chtěla. Nebo možná je, ale je dost lidí, kterým nevyhovuje fungování podle toho, jak to programátor napsal. Měl jsem roky duální atoklimu a používal jí jako poloautomat (jako měla fabia I). Přijde mi, že většina autoklim "zbytečně" moc fouká, mám rád když ventilátor není skoro slyšet a směr vzduchu se taky nemění, takže to si nastavím manuálně a teplotu ať to reguluje. I za těchto ztížených podmínek to dokáže hodně a s manuální klimou se to nedá srovnávat. Tu mám teď a nedělám nic jiného než furt ladím teplotu mi přijde. Navíc automat mívá více stupňů rychlostí pro ventilátor a nechá se i směr vzduchu daleko více kombinovat. Za mne automat je položka "must have" i když se jako automat nepoužívá :)
    2 body
  4. no mi chybí 3 roky, abych tu byl na fóru 20 let, ikdyž v profilu mám registraci v srpnu 2006, ale byl jsem tu od jara 2005, ale po nějakém upgradu fóra došlo ke smazání některých účtů a tudíž se registrace obnovovala později. Nicméně, abych nebyl off topic tak pokud mi do toho nic nevleze, přijel bych asi také, takže zatím s otazníkem pls
    2 body
  5. I když tu sám tak dlouho nejsem, zpětně bych ti chtěl pogratulovat k tomuhle milníku. 🙂 Jinak se dál těším na blížící se sraz a doufám, že zapadnu do kolektivu. 😊
    2 body
  6. @Camel80 Podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) znamená možnost volby tvrdosti tlumičů - sport/normal/comfort. V každém nastavení se chovají trochu jinak. VC (Virtual Cocpit) - digitální přístrojový štít. No a PT nevím jistě, ale řekl bych že to bude Prediktivní Tempomat. Což zase upravuje rychlost před zatáčkou nebo před začátkem vesnice atd. V místě s kvalitními mapovými podklady se s tím nejspíš dá jet bez nutnosti obsluhovat pedály.
    2 body
  7. Pri podpeti auto postupne odpojuje spotrebice...
    1 bod
  8. no Barča mi říkala už dávno že stoproc chce jet, ovšem jestli se mnou nebo každý zvlášť, tak to ještě nevím ... takže pokud, tak +1
    1 bod
  9. Kvoty udava koncern a muze to tak byt, ze se auta vyrabeji rychleji, nez se stihaji dodavat dily a tim padem se pak ani nedodelaji nehotove a stejne budou pribyvat dalsi.. duvodu muze byt vic, ale tenhle dava smysl :) Jde o vsechny auta
    1 bod
  10. TO OPRAVDU PTÁŠ VÁŽNĚ ? přečet sis po sobě , že to je 4 x 4 ! proč se divíš máš zvedlej podvozek ? jasný sniž to teda o -3 +1 = -4 a budeš vítěz , komfort bude za 1* tlumiče budou náramně spokojený že sou najednou jinak zpolohovaný , polosy v jinejch vodorovnejch ůhlech , ale jinak vlasně docílíš svojich tužeb ! A VLASNĚ PROČ TĚ ASI ! OD TOHO ODRAZOVAT ŽE .. dá se říct , bude to krásný , ale NIKDO to nedoporučoval .... když máš potřebu snížit , dej si tam >komplet< podvozek z ""obyč"" 4 x 4 ..... TOLIK ZA MĚ PS: předchozí majitel to čistě náhodou nevypodložil ? kontrolovals !
    1 bod
  11. Používam už polroka, funguje dokonale. Po zapnuti zapaľovania vyskočí na budikoch, že SS je vypnutý. Super. Pri potrebe zapnúť to ide cez tlačítko. Pamätá si poslednú polohu.
    1 bod
  12. Modul som nosil v aute v priehradke od 19.4.2022. Ked mi prisiel, skusil som ho namontovat, no po minute snahy som to vzdal. 2x :) Dnes som si k tomu poriadne sadol, mal som to hotove asi za 10 minut. Najprv som mal problem tlacitka vybrat, potom som mal problem vsunul ten pamatovy modul pod tlacitka.. Nakoniec sa podarilo (snad sa neodpoji). Funguje super zatial (skusal som). Kupoval som konkretne toto / https://www.aliexpress.com/item/1005003000304929.html Nejake fotky v prilohe
    1 bod
  13. 📯📣📢 Na vědomost se dává nový termín srazu a to 16.7. v tradičních 14:00 na tradičním místě (Guty) Takže kdopak dojede?😄 PS: ano, je to daleko, ale házím to tady už teď😎 1. Pawouk 2. Martab 3. Ondra16V 4. Bikes 5. VeteranChild 6. Radek Švec ?? 7. ExecutedDonut ?? 8. Skodzinek 9. Vladahli 10. JirikHL 11. Radas99 ?? 12. Malta + 1 13. Bullets 14. Tomus + 1 15. Milanxx ... Kdo dál?
    1 bod
  14. Ahoj kluci. Tak jsem momentálně řešil nosič.Nejprve jsem chtěl pouze na dvě kola,ale rozdíl cen na 2/3 kola je v podstatě zanedbatelný a když sebou vezmu vnoučka,tak jeho kolo můžu taky přiložit. Chtěl jsem kvalitu,abych se někde na cestách nemusel potýkat s nějakými problémy. Na konec jsem volil mezi THULE a ATERA kde jsou kvality naprosto srovnatelné!! Oceňuji osazení mlhovkou i couvačkou. Pořídil jsem Atera STRADA 3 M Sport od www.nosice-stresni.cz. Přístup obchodu perfektní...druhý den byl nosič doma.Nějakým nedopatřením se mi nezaregistroval dárek,který si můžete zvolit při objednávce.Já zvolil redukci na 7/13 pin zásuvku. Po krátké komunikaci s prodejcem mi byla redukce obratem zdarma zaslána! Opravdu oceňuji jejich operativní a přátelský přístup. Nosič přijde ve složeném stavu - k okamžitému použití. Manipulace s nosičem naprosto perfektní.Jenom to chce chytit grif při sundávání,kdy je třeba lehké naklopení celého nosiče dle návodu. Fotky vkládám s nasazením na O3...na našem Karoqu naprosto stejné.
    1 bod
  15. Co tam chces opravovat, pokial nemaju druhe burane na predok a opravu prevedu rozrezanim na polovicu a zvarenim spat riadna prasarna, tak je to neopravitrlne. No nic vidim ze mozno zase bude v bazare jedno neburane alebo zlahka tuknute cervene auto.
    1 bod
  16. Vidím, že v některých případech špatné zkušenosti i v rámci Škoda Plus/Welt Auto jsou ještě slabým odvarem. Je úplně jedno, jestli se spletli nebo ne. Rovná se to podvodu.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...