PetrosGR len potvrdzuje ako funguje inteli nabíjanie.
@Bouchy - to čo píšeš, že odchádzajúca baterka sa dá poznať, pretože povedzme točí lenivejšie platilo práve u starého systému, keď baterka bola neustále dobíjaná na plno.
Inteligentné nabíjanie ničí baterku tak (nemám z vlastnej hlavy ale z článkov kde baterku po určitom čase rozrezali a skontorlovali, ale mám dva rovnaké prípady z vlastnej skúsenosti) že baterka do poslednej chvíle štartuje tak že nič nepoznáš. Pokiaľ nemáš originálny palubný merač napätia nič nevidíš. Pokiaľ takýto merač máš, zistíš, že v určitom okamihu prestane fungovať inteligentné nabíjanie - t.j. pokles napätia siete a nedobíjanie baterky pokiaľ má aspoň 12.4V. Alternátor sa v tomto okamihu snaží baterku dobiť, ale ona to už má spočítané a je len otázkou dní, kedy zrazu skončí. Už som to tu písal - dorazil som k zákazníkovi úplne normálne. Po hodine už baterka len zakvílila a koniec. Naštartoval som káblami z vysokozdvižného vozíka pretože s lidlovkami motor ani necekol.
Ale netvrdím, že každá baterka takto odíde. Len je to nepríjemné, keď človek napríklad v piatok večer potrebuje doraziť domov, zastaví niekde na parkovisku na potrebu a už sa nedá odísť. V tomto momente nejaká doživotná záruka mobility môže privodiť len srdcovú slabosť.
Ja som odpojil konektor na batérii. občas - hlavne pri pomalom dojazde na križovatku, keď by mal vypnúť motor systémom S/S sa objaví v ľavom budíku nápis "porucha S/S" ale po sekunde zmizne. Takže mi to nevadí.
Napriek tomu moja baterka má problém - nedá sa nabiť ani nabíjačkou - nedrží napätie. Auto stálo 4 mesiace na parkovisku. Po celodennom nabití ca hodinu po odpojení z nabíjačky má baterka 12,7V ale ráno už len 12,4V. Meriam samozrejme serioznym prístrojom, nie zásuvkomeračom za 3.50EUR z Alieexpresu.
Uvidím za mesiac.
@PetrosGR - výmena oleja po roku je potrebná. Aj keď má auto len 4200km. Olej starne aj keď nejazdí a po roku prestáva chrániť motor pred koróziou, takže to urob v každom prípade.