Přejít na obsah

Tomas0512

Uživatel
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Tomas0512

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Jak jsi mi napsal problém tak už jsem našel i jiná vlákna, máš pravdu Prostě jsem blbě hledal ... Já měl otevřené okno a ten zvuk byl dost brutální, že i tchýně s přítelkyní vylezli před barák, co to jede za vrak ... Hlavně za těch 9 let, co jezdím mi vždy akorát brzdy max pískali .. Nikdy nic podobného .. A hlavně se to spravilo tak nějak .. "samo" vlastně .. Takže ještě jednou děkuji za odpověď a snad to tedy bude ono ..
  2. Asi hloupý dotaz, ale předpokládám správně, že to bude asi náhoda jak sviň, když se tam dostane ? Na podzim jsem zapadl v bahně na chatě (přes víkend tam hasiči udělali z anglického trávníčku pěkný tankodrom ) a to bylo auto od bahna až na střeše a žádný pazvuky .. A druhý hloupý dotaz, to opravdu může dělat tak brutální bordel až se lidi otáčejí ? Já nejdřív myslel, že mi fakt upadl výfuk nebo náprava nebo jiná katastrofa .... Jinak samozřejmě velice děkuji ! Teď to budu více sledovat
  3. Ahoj všem, Nikde jsem nenašel téma, kde by se řešil stejný problém jako se vyskytl u mě - proto nové téma. Dnes cestou z práce se mi vyskytl zajímavý problém. Z ničeho nic se mi někde od kola (absolutně jsem nedokázal rozlišit jestli zpředu nebo zezadu) začal ozývat zvuk jako když táhnu po zemi výfuk nebo železnou tyč - těžko popsatelný zvuk - takový kovový drhnutí / skřípání asi. Bylo poznat ještě, že zvuk se mění v závislosti na otáčení kola. Níže popis situace: Dojížděl jsem k přítelkyni k baráku (tankodrom), kde to je z mírného kopce. Jel jsem tak 20 km/h a 150m od baráku jsem vyřadil na neutrál a "plachtil" jsem. Při vyhýbání jedný díře (jen mírné pootočení volantem) jsem levými koly projel pořádným bahnem .. Po 20-30 m se začal ozývat výše zmíněný zvuk. Tak jsem mírně sešlápl brzdu a přišlo mi jakoby ten zvuk se změnil ale ozýval se stále. Zastavím u baráku - vizuálně v pořádku kola, pod autem nic neviselo ... po cca 10ti minutách jsem se opatrně rozjel a opět výše zmíněný zvuk ale v menší míře, tak jsem se rozjel (max 20km/h) a šlápl prudčeji na brzdu do zastavení a znovu jsem se rozjel a po hluku ani památky, tak jsem se pořádně projel a umyl jsem auto na WAPce. Samozřejmě dalších 15 km až domu opět ticho .. Škoda Octavia 2006 kombi, 1.9Tdi PD - 330k km .. Brzdy komplet dělány rok zpět - 18 000 km - Bremba a brzdí jak zběsilé. Volant netáhne, neklepe, nic nehučí a od podvozku žádné prapodivné zvuky nevycházejí. Při zatáčení taktéž žádné výraznější zvuky. Při zrychlování / zpomalování žádné vibrace či hluk (krom motoru ). Zkoušel jsem i plný rejd a taky nic ani na jednu stranu. Co jsem tak různě našel tak bych se přikláněl k brzdám, že se tam dostal nějaký bordel .. Nevím teda jestli ložisko může odejít bez jakéhokoli náznaku a zase zázračně začít fungovat opět bez žádného projevu. Zase mi přijde na druhou stranu blbost, že by brzdy mohly dělat až takovýhle hluk. Díky za každý názor !
  4. Ahoj všem, tak po delší době bych k tomuto problému rád přidal moje řešení - čekal jsem až to pořádně otestuji, abych tu případně někomu nedával případně falešné naděje. Octávku jsem tentokrát dal k jinému mechanikovi. Ten se po pár dnech ozval s výsledkem níže: V převodovce bylo málo oleje, ale převodovka byla "krásně" čistá, takže dobře těsní - předchozí mechanik dal prostě málo oleje nebo se na to úplně vykašlal. Dále na převodovce (předem se omlouvám za můj laický popis) měnil nějaký čep - byl utržený (na to jsem někde tenkrát jeden tip četl, že by to mohlo dělat). Potom výměna kulisy řazení. Výměna spojky, dvouhmoty, spojkových válců. Výsledek - po tomto servisu a najetých cca 10 000 km ani jednou při řazení neškrtla. Jde cítit, že převodovka má svoje nejlepší léta za sebou, ale pravděpodobně ještě dlouho vydrží. Doufám, že to případně někomu pomůže.
  5. Děkuji .. já se bál, aby to nebylo pak jak domeček z karet a postupně šlo vše do pryč. Já si to ještě nechám projít hlavou, ale Sixta je tuším z MB a to je pro mě vcelku z ruky (Z Chomutova cca 170 km). Myšlení technické mám, jen ruce to pak nezvládají s angličtinou je to taky v pohodě, tak pak na to kouknu ! Děkuji ještě jednou za rady, resp. potvrzení nemilého.
  6. Moc děkuji za odpověď .. Trošku jsem to tušil Zkusím si teda ještě projít odkaz, který jste zaslal .. Pravděpodobněji to ale skončí tím, že zkusím sehnat jinou málo jetou převodovku (oprava se prý nevyplatí) .. Nějaká jetá převodovka může být cca za 5000 Kč ? Ještě jeden dotaz, pokud s tím budu ještě cca 2000 km jezdit co nejšetrněji, nemůžu tím rozbít ještě něco jiného ? (spojku, setrvačník nebo něco v motoru)
  7. Ještě jsem zapomněl dodat, že občas při nastartování mi přijde - spojka na podlaze - jakoby do spojkového pedálu něco "bouchlo" .. omlouvám se, ale nevím jak to lépe popsat
  8. Ahoj všichni, po delším hledání jsem nenašel téma s relevantní odpovědí, proto zakládám nové téma. Když tak se omlouvám předem a odkažte mě prosím na správné vlákno. Mám problém s řazením. Když řadím z 1. na 2., přičemž motor má cca na 1.RS 2200 ot./min a více nebo zařadím hodně rychle 2. tak tam jde přes zuby - někdy to jen tak "klepne" jak tam skočí, někdy škubnutí se známým ošklivým pazvukem. Něco podobného se mi stalo i při řazení z 3. na 2. při rychlém zařazení - ale to asi jen 3-4x za 5000 km ... Začalo se mi to stávat až při rostoucích jarních-letních teplotách a po ujetí více jak cca 50 km .. Když jedu 20 km do práce, tak se mi to nestane ani jednou .. Když se mi to stalo na začátku jara, tak jsem hned nechal vyměnit převodový olej (originál) a byl klid a teď s rostoucími teplotami se to začalo dít znovu a spíš mi to přijde horší .. Spojka zabírá úplně dole a při úplném sešlápnutí v dolní poloze vrzne něco odspoda (nevím jestli to s tím má něco společného). Za jízdy jdou ostatní rychlosti krásně a od převodovky nic nehučí ani se neozývají jiné pazvuky. Při stání na místě tam jdou všechny rychlosti krásně. Na volnoběh se jednou stalo, že ozýval divný zvuk zespodu (lehký šramot), tak jsem sešlápl a pustil spojku a zmizelo to .. To se mi však stalo pouze jednou. Mám OII, 2006, 1.9 Tdi PD (BXE), 320 000 km - 5ti stupňový manuál. Napadl mě buď vadný setrvačník / spojka nebo vadný synchron na 2. RS - u obou případů však předpokládám, že by se výše zmíněný problém vyskytoval za všech podmínek a nejen za vyšší teploty. O víkendu se na to chceme podívat, tak děkuji za všechny nápady či rady !
×
×
  • Vytvořit nový...