Ahoj všichni,
po delším hledání jsem nenašel téma s relevantní odpovědí, proto zakládám nové téma. Když tak se omlouvám předem a odkažte mě prosím na správné vlákno.
Mám problém s řazením. Když řadím z 1. na 2., přičemž motor má cca na 1.RS 2200 ot./min a více nebo zařadím hodně rychle 2. tak tam jde přes zuby - někdy to jen tak "klepne" jak tam skočí, někdy škubnutí se známým ošklivým pazvukem. Něco podobného se mi stalo i při řazení z 3. na 2. při rychlém zařazení - ale to asi jen 3-4x za 5000 km ...
Začalo se mi to stávat až při rostoucích jarních-letních teplotách a po ujetí více jak cca 50 km .. Když jedu 20 km do práce, tak se mi to nestane ani jednou .. Když se mi to stalo na začátku jara, tak jsem hned nechal vyměnit převodový olej (originál) a byl klid a teď s rostoucími teplotami se to začalo dít znovu a spíš mi to přijde horší ..
Spojka zabírá úplně dole a při úplném sešlápnutí v dolní poloze vrzne něco odspoda (nevím jestli to s tím má něco společného). Za jízdy jdou ostatní rychlosti krásně a od převodovky nic nehučí ani se neozývají jiné pazvuky. Při stání na místě tam jdou všechny rychlosti krásně. Na volnoběh se jednou stalo, že ozýval divný zvuk zespodu (lehký šramot), tak jsem sešlápl a pustil spojku a zmizelo to .. To se mi však stalo pouze jednou.
Mám OII, 2006, 1.9 Tdi PD (BXE), 320 000 km - 5ti stupňový manuál.
Napadl mě buď vadný setrvačník / spojka nebo vadný synchron na 2. RS - u obou případů však předpokládám, že by se výše zmíněný problém vyskytoval za všech podmínek a nejen za vyšší teploty.
O víkendu se na to chceme podívat, tak děkuji za všechny nápady či rady !