Zdravím hoši,
potreboval by som od vás malú radu, názor...
Prečítal som si celé vlákno a pravdu povediac mám momentálne hlavu v smútku ešte viac, pretože:
8 rokov jazdím na starej Fabči 1.4 16V 55kW r.v. 2003 a kedže sa rodina rozrástla, auto je bohužiaľ malé a chcem kupovať niečo väčšie, nakoľko som mal viac alternatív nakoniec chcem ostať verný značke, nikdy ma auto nikde nenechalo, za 8 rokov čo ho mám som do neho lial len benzín a olej, chodil do servisu sem tam nejaké čidlo, tyčka stabilizátora, v podsate lacné vozenie. Väčšinou mesto, okresky sem tam dialnica.
Chcel by som ostať verný benzínu, keďže nebol problém s motorom nerád by som experimentoval s dieslom na krátke trasy.
Otázka pre vás, oplatí sa mi ešte v dnešnej dobe zobrať jazdenú Oktu 1.6 75kW ako rodinný voz ? Jazdím kľudným štýlom okresky 80-90 tacho a diaľnica max 130 tacho. Nikdy ma to neťahalo sa naháňať, som kľudnejší typ šoféra.
Auto má 13 rokov a mám dlhodobú spotrebu momentálne 5.1l/100km podľa PP. Jazdím ale podľa predpisov. Keď sa tomu šliape, ide to celkom svižne samozrejme za viac litrov, všetko ale záleží od naloženia auta. Teraz mám na tom 147.200 km.
Počet osôb v aute bežne 2xdospelí 2xdeti, kufor plný keď sa ide na dovolenku.
Ide mi o spoľahlivosť motora, to v prvom rade. Išli by ste do toho znova, alebo pozerať radšej 1.9TDI bez DPF filtra ? Máte niekto skúsenosti spoľahlivosť toto MPI vs 1.9TDI ako často sa motor 1.9TDI dokáže vysrať kôli mestskej premávke, respektíve náklady na servis? Má vôbec zmysel uvažovať v mojej situácii vôbec o tej 1.9TDI ?
Potrebujem auto tzv. držiak a jazdiť, nie sa furt báť či tam niečo prdne. Preto tá obava.
Dík za názor
Upresním: ročný nájazd cca 10.000km, väčšinou mesto, okresky, sem tam dialnice
denný nájazd od 15-35km približne
ročník jazdenej Okty 2 by bol od r.v.2010 a novšie