Přejít na obsah

Šindy87

Uživatel
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Šindy87

Bažant

Bažant (2/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Paliva E5 budou v nabídce stále. Toho bych se nebál. V Německu stále jsou souběžně s E10. ETBE ma lepší výhřevnost než samotný etanol, ale je horší než u čistého benzinu. Čili zde šlo o švindl, jak udělat radost ekologům a zároveň zvýšit pomoci vyššího podílu ETBE oktanové číslo. Nicméně ta výhřevnost bude skutečně asi o něco málo nižší. A primárně samozřejmě ušetřit. Z bio se neplatí spotřební daň. Z benzinu ano. Jinak Verva 100 se skutečně dělá v Kralupech. Mám to potvrzené ze zdoje z Unipetrolu. Nicméně jej nenabízí třetím stranám na prodej. Proto ho nemají vyloženě uvedený v nabídkách. Tahle problematika mě spíše zajímá z pohledu uživatelů, kteří mají předepsaný N98. V úplně prvních vydáních kompatibility bylo např. U Škodovky, že jej nesmí mít Octavia RS 1.8T s motorem AUQ, kde je právě požadavek na N98. Nicméně je možné, že zde se jedná o N98 E10 s Ethanolem. Ovšem N98 na bazi etanolu jsem popravdě neviděl. A to ani v zahraničí.
  2. Unipetrol už asi dva roky vyrábí Vervu 100 v Kralupech. Řeklo mi to několik řidičů, co zaváží Benzinu. Měly ho vyrábět už dřív, ale diky požáru v Litvínově museli dát peníze jinam. Na stáčecím listu jsou Kralupy n/Vlt.
  3. Nedávno jsem si toho taky všiml, když jsem tankoval Verva 100 do mého 1.8T. Tak jsem začal pátrat. ETBE bylo ve Vervě 100 kolem 15%. Nyní je to podle stáčecího listu 20,1% alespoň z konkrétní čerpačky a listu ze stáčení. A popravdě také se poohlížím jinde. Samotné ETBE takový problém není. Problém, je že obsahuje kyslík. Paliva E5 mají normu max 2.7% m/m. E10 pak 3.7% m/m. A tady právě došlo k posunu v obsahu kyslíku. Čili to palivo má menší výhřevnost a tedy to ve výsledku může znamenat vyšší spotřebu. Jak moc k tomuto došlo nevím. Zdá se mi, že se mi také zvedla lehce spotřeba. Nicméně již delší dobu se dá internetem dočíst, že lidé mají s Vervou 100 problémy. Snad Vám toto info pomůže. Osobně chci zkusit N98 z Tank Ono. Dováží jej z Rakouska. Bude bez aditivace, ale to se dá samostatně doplnit buď Millers Petrol Eco max, nebo VIF. Každopádně u Benziny v blízké době tankovat nebudu. Psal jsem jim pár dotazů a tvrdili, že se výhřevnost zlepšila, no těžko. Už z logiky věci. Dále, že je to kvůli legislativě. No, legislativa nenařizuje mít palivo E10, ale umoňuje. Podle mne zde jde o čistý kalkul a jako vždy o peníze. Oktanové číslo tam bylo na stáčecím listu 100,6. Čili to zůstalo cca stejné. Nicméně o co víc je tam ETBE, tak podle mého ošidili benzinový základ. Podle mého snaha ušetřit na spotřební dani. Ale to je pouze můj názor.
  4. Ahoj, odhodlal jsem se napsat první příspěvek. Roky pročítám toto fórum a velmi často mi pomohlo. Proto bych rád pomohl já, alespoň informací. Pořídil jsem si Octavii 1.8T RS, rok 2004. Před pár lety probíhala od škodovky akce na výměnu zapalovacích cívek, které byly náchylné na selhání. Jednalo se o motory 1.8T a 2.0 TFSi. Koukal jsem na své cívky a výrobní číslo končilo na 115A. Pročítal jsem tedy další fóra a cívky, které nekončily na D, či R ve Škodovce zdarma měnili. Tento týden jsem tedy navštívil autorizák a zjišťoval jsem, zda se to stále v rámci té akce mění. (Akce byla zahájena někdy v roce 2011, čili, už je to delší doba) A stále se mění. Cívky mi všechny, zdarma, v rámci té akce, její označení je 28F7, vyměnili. Samozřejmě Vám vymění pouze originální cívky. Pokud máte aftermarket, tam už bohužel měnit nebudou. Ve Škodovce mi pak velmi příjemný a ochotný servisák potvrdil, že se mění všechny, krom revizí R a D. Já jsem dostal s označením D. Pro 1.8T v ETCE jsem jiné ani neviděl. Pokud tedy máte s nimi problém tak si zkontrolujte, jaké máte. Pokud máte některou jinou revizi, než výše uvedené, měli by vám je zdarma vyměnit. U mě to byly od návštěvy do výměny dva dny (vyměnili mi je na počkání), ale asi to bude velmi individuální a bude asi i záležet na ochotě. Každopádně, doufám, že to někomu alespoň trošku pomůže.
×
×
  • Vytvořit nový...