Přejít na obsah

jivacek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    17
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení jivacek

Nováček

Nováček (1/14)

  • Reacting Well Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

3

Popularita

  1. jivacek

    DPF

    No, pokud vycházím z příspěvku "Obsthyk" tak psal, že se vyndává přední náprava. DPF Filtr potřebuje pro vypalování - regeneraci co možná nejvyšší teplotu, u tohoto vozu je DPF filtr blízko motoru a jeho ohřev je řešen dovstřikem paliva do spalovacího prostoru při výstupu spalin, což dle mého právě kazí EGR ventil a další věci na výstupu z motoru, vedle ředění oleje naftou. Jiné motory mají DPF dále od motoru a speciální vstřikovač až přímo před DPF filtrem, tj. za EGR ventilem atd., což dle mého motoru a agregátům na výstupu spalin méně škodí. Jenže tohle nám vymysleli "soudruzi soukmenovci" v koncernu takto. Takže mi nějak uniká poznámka ohledně pohonu 4x4, pokud by ještě nezavazela část převodovky rozdělující pohon na zadní nápravu, nebo Haldex spojka. Nicméně je to smutné, pokud bych ještě při výběru a volbě vozu musel při nákupu znát všechny jeho konstrukční nedostatky, tedy stát se expertem v oboru motorových vozidel, abych špatně nekoupil, případně omezovat se ve volbě provedení vozu. A na závěr, pokud si kolega "Cleyfart" myslí, že s benzinem je vyhráno, tak do budoucna určitě ne, protože se bude dávat DPF filtr i do benzinových motorů, protože, pokud se nemýlím, tak zplodiny z přímovstřikových benzinových motorů jsou snad ještě horší něž z dieselů....
  2. jivacek

    DPF

    Jo DPF filtr u tohoto koncernového modelu VW se tedy hodně "povedl" a pokud to soudruzi z NSR ještě vymysleli tak, že při jeho výměně musí ven náprava, nebo bůh ví co ještě, protože polovinu toho při rozdělání a zpětné montáži servis ještě doku..., tak jak jsem byl doposud relativně s vozem spokojen, tak je to na změnu značky....
  3. Při regeneraci na volnoběh, což dříve auta neuměla, se zapínají všechny možné elektrické spotřebiče, u mne všechny ventilátory, sama se aktivuje klimatizace, tedy elektrický kompresor apod. aby byl motor, protože vozidlo nejede a vyvíjí pouze malý výkon na volnoběh ale je potřeba kvůli regeneraci držet vysokou teplotu spalin, tedy aby byl motor alespoň trochu výkonově zatížen generátorem - alternátorem, který musí dávat právě díky zapnutým el. spotřebičům více proudu , tedy i výkonu odbíraného z motoru. Takto jsem si to odvodil. Podružná služba běžících ventilátorů chladiče bude také provětrávání motorového prostoru, který je při regeneraci přehříván, alespoň u Škodovky co mám. Celkově je ta regenerace "prasárna", je to povstřik přídavného paliva do spalovacího prostoru před odchodem spalin, pro umělé zvyšování jejich teploty potřebné pro vypalování filtru, což sebou nese všechna možná negativa se všemi technickými důsledky pro agregáty motoru, musí vést zákonitě k přehřívání výfukového ventilu, turbíny turbodmychadla, přehřívání EGR ventilu, ředění motorového oleje naftou....atd. Proto také zřejmě u aut s přehraným SW kvůli nastavení častější regenerace odcházejí rychleji ty EGR ventily...Celé je to částečně nesmyslné řešení snížování emisí tím, že se zvyšuje paradoxně celková spotřeba paliva...
  4. Mám dotaz ohledně rozpoznání regenerace DPF. Jak to poznáte během jízdy, že DPF je regenerován. Já to poznám pouze když mi začne regenerovat na volnoběhu, při stání vozidla, průvodní jevy - zvýšený volnoběh na ca 1100 ot. , jiný zvuk motoru, zapnou se elektrické spotřebiče, plno smradu a vyvíjeného tepla... Jak to poznáte při jízdě na dálnici? Podobný dotaz jsem vznesl na příbuzném vláknu YETI 2.0 TDI-CR, ale bez jasné odpovědi. To jezdíte se zapojenou diagnostikou...? Díky za objasnění.
  5. Možná je to již starší věc, nezjistil jsem od kdy ta bezpodmínečná povinnost mít přehraný SW v Německu platí, doposud jsem vždy četl , že jim to hrozí... Dále je ale myslím zcela naivní, myslet si, že se nás to nedotkne, nás jako ekonomickou kolonii podvázanou ještě politicky přes diktaturu EU? Nařídí nám to, servilní čeští eurokomisaři to ještě odhlasují a kde jsme. Jinak není žádný problém, aby se vám kouknul německý polda do kufru, jestli máte vylepenou značku o přehrání SW, případně v jakémkoli servisu VW, kam vás donutí dojet, zjistit v servisní databázi jak na tom vaše auto je. Takže mně osobně, jako majiteli "postiženého" vozidla, to klidu do budoucna nijak nedodává...
  6. Takže pokračování děje, tady pro toho neochvějného optimistu - jak se to vyvíjí v Německu...: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/auta-s-neopravenymi-tdi-uz-v-nemecku-nesmi-na-silnice-urady-to-zakazaly/
  7. jivacek

    DPF

    Pánové, díky za vaše informace a zkušenosti s regenerací DPF. Já to poznám pouze doma před garáží, respektive při zastavení a ustálení volnoběhu, jednou jsem čekal mnoho minut před otevřenými vraty garáže, nechtěl jsem to předčasně vypnout, aby se ten filtr náhodou ještě více nezapekl, potom jsem se nakrknul a jel udělat kolečko kolem naši čtvrti, aby se regenerace korektně ukončila. Dle mého názoru, zcela nedomyšlené od výrobce, tolik elektroniky a oni tam nedají např. dotaz zda má vůz udělat regeneraci ihned, v případě že jedu dále, potvrdit ano, v případě že budu brzy zastavovat , odložit na příští jízdu. Takhle si určitě mnoho lidí vypne předčasně nevědomky regeneraci při dojezdu do cíle. Mně se to také stalo, to v době, kdy jsem o této problematice ještě nic nevěděl, jenom jsem se divil co motor najednou tak divně vrčí a sama se mi zapnula klimatizace a větráky atd.
  8. jivacek

    DPF

    Pánové, mám obecný dotaz ohledně DPF, respektive k regeneraci tohoto filtru. Zajímá mne, jak se vám za jízdy projevuje regenerace filtru, co při tom pozorujete. Nemyslím ovšem stav, kdy už se pro zaplněnost rozsvítí kontrolka na palubní desce (u mne zatím nenastalo), ale standardní regeneraci, která není (bohužel) nijak za jízd signalizovaná. Já se přiznám, že na rozdíl od mnoha jiných přispěvatelů do různých diskusí, kteří to údajně poznají, to za jízdy nepoznám. Jezdím ovšem povětšinou po okreskách, tzn. proměnlivější jízdní režim, po dálnici ustálenou rychlostí méně často. Samozřejmě stav probíhající regenerace filtru na stojícím vozidle poznám, změna volnoběžných otáček, změna zvuku motoru, horko z motorového prostoru, smrad z výfukového systému, spuštění elektrických zařízení a ventilátorů atd. to je zřejmé, ale za jízdy to nějak nepoznám. Můžete k tomu sdělit vaše poznatky a zkušenosti. Díky.
  9. Tady je např. je další potvrzení o zmršení dobrého auta přehráním SW: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/stale-vice-ridicu-rika-ze-oprava-tdi-jim-znicila-perfektne-fungujici-vuz/
  10. To jednoznačně potvrzuje zahraniční (myšleno ovšem "neněmecké") zkušenosti s úpravou. Výrobce, dá se očekávat, bude asi lhát jako když tiskne, pardon zatloukat a posiluje to moje vlastní přesvědčení, "nenechat si do toho nikým sahat"...
  11. Ještě doplnění k příspěvku optimisty "Tragedie_v_JZD" Stále si myslíš, že nemůžeš mít problém s autem postiženým "Dieselgate", které jsi si pořídil v dobré víře, že auto má a splňuje všechny výrobcem deklarované parametry a sám jsi přitom nic nezavinil? Tak se koukni kam směřuje EU totalita: http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/varovani-auta-z-afery-dieselgate-mohou-prijit-o-technicak.html
  12. Ještě několik starších názorů na provedené úpravy SW motorů z "Dieselgate": Pochopitelně články z médií s majoritními německými vlastníky, což jsou u nás v podstatě všechny motoristické časopisy, kde je předpokládám silný vliv německých firem..., nepovažuji za nezávislé hodnocení problematiky. Stále více řidičů říká že úprava jim zničila.doc
  13. jivacek

    Chiptuning

    Pro Wittmann Ano, to zmíněné schválení pro STK je právě se zápisem do TP ! Jak jsem ale psal, pro tuto "legální verzi" jsou tam dané jisté limity úprav. Odkaz: https://www.mereni-vykonu.cz/ Zdravím.
  14. jivacek

    Chiptuning

    Podělím se o zkušenost s motortuningem mého Yetiho 4x2 81 kW v Lahovicích u Zbraslavi. Dělal jsem to vlastně na dvakrát, poprvé, před dvěma roky, jsem od toho ucuknul, protože auto bylo ještě v záruce a tehdy to uměli pouze s násilným otvíráním řídící jednotky. Později našli metodu na "nedestruktivní" přehrání nového SW, tak jsem to nechal vloni udělat. Protože mám, jak je u 4X2 - 81 kW obvyklé, pouze slabší 5-ti stupňovou převodovku, její zaručený konstrukční Mk je pouze do 280 Nm, tak jsem nechtěl žádnou brutální úpravu. Požadoval jsem pouze parametry blízké tovární 103 kW verzi, tj. 103kW/ 320 Nm, s tím že budu mít zásobu výkonu a Mk oproti 81 kw verzi, ale budu ji používat s rozmyslem, i když vyšší výkon je opojný a svádí k častému využívání, co si budeme povídat. Vozidlo ožilo, zejména v rychlosti nad 110 km, kdy mu s 81kW verzí docházel trochu dech, asi ta krabicoidní aerodynamika. Po roce užívání spokojenost. Spotřeba v pohodě, po okresce do 5,5 l, na dálnici při tempomatu na ca 135 km/h to vychází kolem 6,3 l. Nyní jenom čekám jak to dopadne příští rok na jaře na emisích.., zda díky novému způsobu kontroly přes elekroniku vozidla nebude nějaký problém. Ale už i na toto mají nyní řešení, mají oficiální certifikát na tuning se schválením pro STK...s určitými parametry. Pro potvrzení výsledku úpravy jsem si u nich nechal na motorové brzdě (válcích) přeměřit nové parametry motoru, zda jsou podle mého požadavku, jak to vypadá - diagramy P/Mk viz. příloha... Výkonová charakteristika YETI po Camp Performance.pdf
  15. Reaguji, přesto, že jsi odpovídal na příspěvek kolegy "mjakla", já jsem řešil jsem problematiku, zda si nechat dobrovolně nechat přehrát SW u motorů EA 189, protože jsem k tomu byl oficiálně vyzván dopisem! A v Německu to chtějí vyžadovat povinně, jinak nechají vozidlo vyřadit z registru ! Takže je to problém homologace pouze v USA, nebo i náš, takto postižených v Evropě?
×
×
  • Vytvořit nový...