Přejít na obsah

Zdenaaa

Uživatel
  • Počet příspěvků

    10
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Zdenaaa

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Ahoj. Mám asi trochu netypický problém. Moje Fabia SDI combi má zadek oproti předku výrazně výš. Je to vidět na mezeře mezi koly a blatníky. Vpředu je tato mezera malá, kdežto vzadu pořádná. Myslel jsem, že problém vyřeší výměna všech pružin a tlumičů, ale ne. Takto se přetěžuje přední náprava. Přestože mám nový tlumiče i pružiny, předek zdaleka netlumí jak by měl. Pro lepší představu přikládám fotku. Víte někdo, jak udělat, aby si zadek více "sednul"? Joo mohl bych začít vozit cihly v kufru, ale raději bych to vyřešil elegantněji
  2. Z důvodu změny zaměstnání, kdy absolvuji dvakrát týdně 170 km dálniční přejezd, jsem se rozhodl vyměnit stávající výše rozebíranou 1.2 6V HTP za SDI v kombíku. Ne že by mně motor HTP nevyhovoval, ale mám obavy, že dálniční jízda (i když obvykle do 120 tachometrových) jí nedělá moc dobře a koleduju si o podpálení ventilů. Kdybyste měl někdo zájem o krátkou Fabii s necelými 150 tisíci doloženými serviskou, ročník 2005... Hlava přetěsněná, nový origo katalyzátor, tlumiče Sachs, ložisko, brzdy, svíčka, čepy, dorazy...to vše měněno letos. Musím říct, že jede lépe než SDI, co sem včera koupil
  3. Tak jen pro informaci, od březnového vyřešení problému s kontrolkou je zatím vše ok Od této doby najeto nějakých 15 tisíc (celkem auto 145 000), spotřeba skoro vždycky 5,6 litru a to jezdím většinu po dálnici trasy 50-200 km. Takže spokojenost. Šlape jak hodinky, snad to ještě tak 50 000 km (2 roky) vydrží. Pak se děj vůle boží
  4. Jezdím téměř výhradně mezi 2000 a 4000 otáčkami, v drtivé většině mezi 2500 až 3500, je to ok? Spotřeba je potěšující 5,5 - 6,2 l. Většinu jezdím po okreskách, tu a tam dálnice, ale jen do 120 km/h, město tak 20 %. Snažím se jezdit plynule, ale ne pomalu. Když to jde, vyřazuji, motorem nebrzdím (četl jsem tu někde, že se pak do výfukového ústrojí - katu dostává nějaký bordel, který ve finále zapříčiňuje podpálení ventilů.
  5. Modlím se každým dnem, aby kontrolka nezačala zase svítit, je to docela adrenalin Jak říkám, bylo to služební auto, tak se s ním nikdo nemazal. Vytáčení za studena, díra nedíra atd. Možná ale díky tomu vytáčení ventily odešly až teď, dle toho, co jsem se zde dočetl. Každopádně budu měnit olej co 10 000 km maximálně, motor úplně šetřit nebudu a budu doufat, že do těch 200t km to spolu doklepem ve zdraví Servis hanět nebudu, znám dva lidi ze svého okolí, kteří jsou s ním spokojení. Možná to byla jen "chvilková slabost". Díky za info ohledně lanek. Ale i tak, když u ručky odchlípnete ten kousek plastu, aby byla lanka vidět, je vážně jedno delší, než druhý. Nevím čím to.
  6. Ahoj, taky se podělím o svou zkušenost s 6V 40kW. Před půl rokem jsem koupil Fabii Juniora (nevím ale, jestli je to kovaný Junior, protože má centrál, posilovač řízení, ale na druhou stranu nebrzdí a má díru před spolujezdcem a šedé nárazníky) od města, takže se s ní nikdo nemazal (na druhou stranu jasná servisní historie). Najeto 122 000, byl tam měněnej kat, zadní brzdy, lambda, baterka, svíčky. Jezdil sem asi 14 dnů a začala svítit kontrolka emisí. Přeskočím skoro půlroční perepetie, tahanice s reklamací atd. Shrnuto podtrženo - výměna ventilů, vodítek, sedel a všech těchhle věcí okolo + překroužkování motoru - celkem 15t Kč. Kontrolka svítila dál. Nakonec se ukázalo, že byl skutečně špatnej kat, kterej byl měněn těsně před koupí (?!) Sehnal jsem proto originál z bouračky s nízkým nájezdem - 5t Kč. Kontrolka zhasla, konečně. Mimochodem se ukázalo, že servis, kam Fabie jezdila, byl pěknej moloch. Dali mně do ruční brzdy lanka jedno z klasický Fabie a druhý z combi - takže delší. Tím ručka vůbec nebrzdí, resp. jen jedno kolo. Navíc svíčky tam dali z Felicie a výfuk to stejný. Co si některý servisy dovolí, no hnus! Další práce, co dělal už můj kamarád mechanik: vyčištění škrtící klapy, výměna jedné cívky, výměna oleje, svíček, zadní tlumiče a další věci, na které si všechny ani už nevzpomenu. Čeká mě přední náprava - uložení, čepy, silentbloky, tlumiče a něco málo s brzdama. Celkem sem za opravy vysolil už tolik, co za koupi auta + počítám 10-15 tisíc za to, co mě ještě čeká. Doufám, že ventily vydrží a auto bude jezdit až do 200 000 km. Teď mám 132 000. Jinak mám Fabii rád (až na otvírání kufru z kabiny - to je fakt výmysl!). I přesto, že mám skoro dva metry, se za volant pěkně poskládám (až na tlačící středový panel do kolena), sedačky pohodlné, Fabia krásně řadí, řízení jde samo (možná až moc citlivé na mě), motor je tichoučký až tak do 4000 otáček, jízdní vlastnosti řekl bych dobré. Výkon mě dostačuje, jelikož jezdím z 95 % sám, spotřeba krásná mezi 5,3 - 6,2l. Po všech těch opravách budu mít Fabku krásně v pořádku, jen doufám, že už se nic nevysere - hlavně ty ventily.
  7. Heuréka, nakonec to byl skutečně ten katík. Sehnal jsem přes bazar origo Škoda za 5000 Kč z bourané Fabie, která měla prý najeto asi 30 000 km. Moc jsem tomu nevěřil, že by byl v tak top stavu, ale zřejmě opravdu je, protože kontrolka nesvítí už přes 500 km Dříve se rozsvítila vždy po 50-60 km od smazání chyby. Diagnostika zážehů tu a tam hodí vynechání, ale jen sporadicky, což je dle kamaráda mechanika u tříválců celkem běžné. Tlaky válců jsou po výměně ventilů a přetěsnění hlavy 14-14-14, což je myslím paráda. Snad to tak vydrží co nejdéle. Měnit olej budu radši už po 10 000 km. Jinak cesta do Jizerských hor a zpět se spotřebou někde kolem 5,3 litru
  8. Dneska jsem měl auto napojené na diagnostice a i přes přetěsnění hlavy a výměnu ventilů ukazuje chybné zážehy na 3. válci! Mě už z toho fakt vomejou. Zkusili vystřídat cívky, nicméně chybový byl stále 3. válec. Chvílemi skočili chybné zážehy až na hodnotu 20, pak skočily zase na 0 a naskakovaly postupně znovu. Chvílemi byly všechny tři válce na 0, ale po chvíli zase začaly naskakovat chybné zážehy. Tu a tam se jeden dva chybné zážehy vyskytly i na druhém válci. Svítící kontrolku emisí mi smázli. Ale vezmu jed na to, že po ujetí 50-60 km se opět rozsvítí, tak jako zatím pokaždé po ujetí právě této vzdálenosti - což asi něco značí. Možná až se nasčítá určitý počet chybných zážehů (?) Z logiky věci by měl být vadný katalyzátor vyloučen, protože chybné zážehy s ním podle mě souviset nemohou. Lambdy by měly být také v pořádku 1. ukazovala hodnoty napětí 1,5 - 2,7, druhá pod 1,0, takže kat by měl pracovat správně. Napadá vás, co by to mohlo být??? Hlava byla dělána v Brně-Bosonohách, kde prý tyto opravy dělají dobře. Přece nenechám zase měnit ventily a přetěsnit hlavu, když jsem to dělal před měsícem... Nemohla by pomoct třeba dekarbonizace motoru?
  9. Už si to přesně nepamatuju, zkusím zjistit, ale byla to nějaká chyba katalyzátoru. Pak byl odhalen nízký tlak jednoho válce, proto výměna ventilů.
  10. Zdravím. Od září 2016 jsem majitelem Fabie r.v. 2005, 1.2 HTP 40 kW, nyní najeto 128 000 km. Ani ne měsíc po koupi mně začala svítit kontrolka emisí. Následovala výměna svíček, vzduchového filtru, vyčištění škrticí klapky (celkem 2500 Kč). Nepomohlo. Dále tedy proběhlo přetěsnění hlavy, výměna ventilů včetně vodítek a dalších věcí co souvisí s ventily, výměna oleje, vyčištění katalyzátoru, pokusné namontování nové lambda sondy (tuším zadní) - druhá lambda je skoro nová. KONTROLKA STÁLE SVÍTÍ! Katalyzátor za 9000 Kč je v autě od dubna 2016. Zvýšená potřeba oleje není, jezdím s tím za 6-6,2 litru i teď v zimě, auto nijak "nečadí". Prý poslední jediná možnost je ten katalyzátor, ale mně se to nějak nezdá. Nenapadá Vás něco, co by to mohlo být? Auto jsem koupil za 38 000 Kč v dobré víře, že je pravidelně servisované a má najeto poctivých 122 000 km, ale na opravách jsem do něj vrazil dalších 18 000 Kč (nehledě na to, že jsou potřeba udělat nové brzdy a uložení náprav).
×
×
  • Vytvořit nový...