Také jsem pozoroval cukání při zhruba 50 km/h při teplotách pod nulou a neohřátém motoru (1,6 TDi, 66kW, CLHB, r.v.2015). Dobře pozorovatelné při jízdě na tempomat. Kromě toho se mi ca. 4x za ujetých ca.15 000km stalo, že motor déle točil než naskočil*. Reklamoval jsem toto chování v autorizovaném servisu. Na první pokus aktualizovaný SW motoru a doporučeno tankovat aditivované palivo (Verva). Na Vervu chování lepší, cukání ale nezmizelo.
Při druhé návštěvě proměřeny vstřiky - korekční množství na 1.,3. a 4. válci ca.+0,2, na druhém -0,51 (vyvažoval plusové odchylky na ostatních a hodnota hraniční). Následně vstřikovače analyzovány v Diesel servisu, kde prošel pouze vstřikovač z 2. válce. Po rozebrání vadných zjištěno přidření jehly. Palivo nebo jiná kontaminace nepotvrzena jako příčina. Škoda povolila vyměnit celou sadu vstřikovačů v rámci pětileté záruky (stáří vozu 2 roky, najeto 30 000km). Na mou žádost a mé náklady byl vyměněn i palivový filtr, který Škoda nařizuje měnit až tuším v 90 000km a není standardně měněn se vstřikovači.. Uvidíme, zda vstřikovače byly příčinou, po přečtení zdejších zkušeností jsem spíše skeptický, ale alespoň vím, že jeden z nejcitlivějších a nejdražších komponentů mám nyní bezvadný. Podmínky, za kterých se cukání v minulosti objevilo nyní nepanují, takže je předčasné slavit..
*shodou okolností jsem v dobé opravy měl možnost dva dny jezdit s téměř novou OIII s 81kW verzí 1,6TDi (najeto 3500km) - během té doby došlo 2x ke stejnému chování - motor točil min.3s a teprvve potom naskočil...