Jump to content

Johny.z

Uživatel
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

26 Excellent

About Johny.z

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Johny.z

    Mpi vs Htp

    @DušanV: Přesně, před současnou 1.2 TSI 66kw jsem osedlal, myslím, tyto motorizace ve Fabiích: 1.2HTP 40kW, 1.2 HTP 51kW, 1.4 16V 55kW, 1.9 TDI 74kW(?), 2.0 MPI 85 kW. No a popravdě nejuniverzálnější motory jsou asi ta čtrnáctistovka a 1.2@51kW - ve městě to nemá nepřirozený průběh výkonu a mimo město zase dostatek a celkem lineární zátah... Ale celkově jsem se vždy popasoval s každým motorem i s nejslabší HaŤaPkou, ano, nedá se s ní moc předjíždět, ale na druhou stranu cestovní rychlost se s ní dá udržet bez problémů, když to auto není naložené na maximum. Spíš bych se tazatele zeptal, jaké je jeho zamýšlené použití: jezdit nějakou okresku, sem tam delší štreky, denně to drtit po dálnici, co to dá, a nebo nahopsat patnáct tisíc po městě? Pouze v případě denního dojíždění někde po dálnici nebo silnici první třídy v kopcích bych uvažoval o TSIčku - alespoň moje 1.2 (vím, jsem mimo téma) se mi zdá pro hopsání po městě/okreskách ne úplně vhodná. A ještě taková technická: pokud je tazatel na štíru s penězi, proč jde do operáku? Je to skutečně nejvýhodnější strategie v jeho pozici?
  2. Johny.z

    Řazení zpátečky

    @suntour:moje zkušenost s F1 a FIII je taková, že převodovka se chová téměř naprosto stejně. Zpátečka okamžitě po zastavení/vyšlápnutí spojky zachrastí - holt není synchron a hnací hřídel se ještě točí. Ale to není klasické počítání zubů, neb spojka je rozpojená a zuby dostanou jen minimální údery od dotáčejícího se hřídele. A jednička někdy nejde dořadit a to pouze, pokud obě hřídele v převodovce stojí. Takže to připisuju tomu, že zuby příslušné spojky jdou příliš proti sobě a nervu to tam na hulváta. A na tohle je náchylnější F1, snad díky většímu opotřebení...
  3. Johny.z

    Plynový pedál

    Mně se také něco podobného asi dvakrát stalo, nicméně to připisuju špatné poloze boty na pedálu, kdy začala o něco drhnout nebo měla neoptimální polohu vůči pedálu, čímž byla síla potřebná k sešlápnutí vyšší než obvykle. To si myslím, protože na rychlost návratu plynového pedálu ta příhoda neměla vliv.
  4. Johny.z

    EFB pro Fabii

    Zdravím, uvažuju o koupi nové baterie pro jedničkovou fabku, která se používá především jako městské hopsadlo. Jednou týdně nějaká delší cesta. Proto uvažuju o EFB baterii, která by měla lépe snášet vybití. Z hlediska dobíjecích charakteristik a dalších aspektů jsem přesvědčen, že by to neměl být problém - stále se jedná o zaplavenou olověnou baterii. A to je moje otázka: nežiju v omylu?
  5. Johny.z

    Koupě ojeté Fabie III

    Ony jsou tři třídy vozidel ve Škoda+: Roční vozy, Prověřené vozy a ostatní. Důvěryhodnost vozidel dle mého názoru klesá s danou třídou...
  6. Johny.z

    Koupě ojeté Fabie III

    Za 300 si koupíš nenabouranou 1.2TSI s obdobným nájezdem přímo od dealera Škody se zárukou garantovanou výrobcem/oficiální servisní sítí. Žádný pochybný dovoz. Sice to nejspíš nebude MC, ale jistota o stavu auta bude násobně vyšší. Uvažuj se mnou: vypláznu skoro půl mega za malé auto a už nedám nějakých pět, šest tisíc navíc za havarijko, abych to pak opravoval u nějakého garážisty a obratem prodal se ztrátou 100-150 litrů? Kdo garantuje jakoukoli záruku? Dovozce? Kdosi ve Švajcu? Škoda? Ta dá od vad jen okrajově souvisejících s havárkou ruce pryč, neb to nebylo opraveno v autorizáku. Netvrdím, že to auto nemůže být v pořádku, ale vidím tam moc možných zádrhelů.
  7. Johny.z

    Bouračky

    @bojler: ano souhlasím. Řidič BMW způsobil vědomě a cíleně velmi nebezpečnou situaci (obdobně jako když někdo hází šutry z mostu na projíždějící auta). Tam si myslím, že výrok o vině je naprosto v pořádku a co se týká trestu, jako rodič dítěte, které se narodilo v podobné době jako oběť, jej považuju za shovívavý. Ale zároveň se ztotožňuji s p. dr. Beranem, že řidič Audi měl být schopen zareagovat (Škodovka hned za vybržďovačem zastavila, tak proč by nemělo být schopné dobrzdit Audi, které na to navíc mělo o nějakých dvacet, třicet metrů navíc). Jo, aha, on asi přes dodávku neviděl, co se děje před ní, ale pak se nemá hnát jako pako tam, kam nevidí. Tím netvrdím, že by si měl jít sednout natvrdo, narozdíl od p. Kostnera. Ale měl by dostat nějaký vyšší podmíněný trest, na nějakou dobu papíry do čistírny a částečnou náhradu újmy. Pokud by následkem jeho jednání byly zohýbané plechy, netrvalé následky, tak ano, udělal bych na ně důrazné bububu a nechal to být (podmíněné zastavení stíhání). Ale takhle se spolupodílel, byť nedbalostí, na smrti nevinného člověka (dítěte).
  8. Johny.z

    Bouračky

    Pánové, nepůjdeme v tomhle případě raději do (Octa) hospody? Sice bych taky něco dodal, ale už jsme úplně mimo téma...
  9. Johny.z

    Automobilky vs. nařízení EU

    Ne, tolerance neexistuje. Pouze 0.24 promile se považuje za součet nepřesnosti měření a maximální běžné fyziologické hladiny. Pokud nadýcháš do 0.24 a přiznáš, že jsi před jízdou požil, můžeš být shledán vinným z přestupku.
  10. Johny.z

    Oprava laku / záruka

    @Wittmann skutková podstata pojistného podvodu je: Pojistný podvod (1) Kdo uvede nepravdivé nebo hrubě zkreslené údaje nebo podstatné údaje zamlčí a) v souvislosti s uzavíráním nebo změnou pojistné smlouvy, b) v souvislosti s likvidací pojistné události, nebo c) při uplatnění práva na plnění z pojištění nebo jiné obdobné plnění, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci. čili pokud při likvidaci škody po pravdě nahlásí příslušné skutečnosti, pojistný podvod to není, ne ne a ne. Druhá věc je, jak je nastavená pojistná smlouva, protože pak pojišťovna může odmítnout plnit/krátit plnění.
  11. Johny.z

    Plechové disky

    Poklice jsou otázkou, takové ty univerzální mají po obvodu pero, které se opře o vnitřní průměr ráfku, ale já bych je raději pojistil stahovací páskou. Pokud budou mít perka do otvorů v ráfku, tak je optřeba si ověři, že Tvé ráfky mají příslušné díry. No a co se týká šroubů, tak mají buď kulovou, nebo kuželovou plochu. Podle toho jsou obrobené díry v disku, ale mám za to, že plecháče s kuželovou plochou jsem ještě neviděl a Fabia má z výroby kulové plochy (ale to si raději ověř vyšroubováním jednoho šroubu).
  12. Johny.z

    Plechové disky

    @PS1984: 185/60/R15 je rozměr pneumatiky; 6Jx15´´ ET 38 je rozměr disku: 6 palců šířka ráfku, 15 palců průměr ráfku 38mm zális - tj. vychýlení upínací roviny disku od jeho svislé osy. Rozteč šroubů je 5x100 u Fabie III. https://www.heureka.cz/?h[fraze]=6jx15+et38+5x100 Pro lepší představení: http://www.zakruta.cz/rozmery-disku/
  13. Johny.z

    Pylový (kabinový) filtr

    Aktivním uhlím se (nevím jak dnes) plnily filtry plynových masek, takže účinek existuje a asi bude i celkem významný, alespoň, co se týká různých organických látek (CO se na něj, myslím, neváže).
  14. Johny.z

    Brzdy

    @ronskispeed: ne, mně to nedělá, ale nejspíš nejsi jediný, kdo to zpozoroval. Podle mého se ale jedná o dosti závažnou závadu (pokud to tedy je závada a ne jenom dojem z jedné stresové situace). Pak by ale bylo dobré, kdyby každý, kdo tohle zpozoroval, vyplnil nějaký takový formulář (za mě nepozorováno): MR: 2017 Motor: 1.2 TSI/66kW Podmínky zpozorování (počasí, mokrá silnice, z kopce...): nepozorováno Předchozí servis brzd: Ne Nedávný servis: Ne Servisováno v (Kraj): Jihočeský Nájezd: <30000km Kola: Plechová 14''/15'' Volitelné asistenty související s brzdovou soustavou: Ne Opotřebené brzdové kotouče: Ne Pak můžeme dělat závěry, na jaká vozidla se daný problém vztahuje a s čím by mohl souviset.
  15. Johny.z

    Disperzní barva na autě-odstranění

    Jo ubrousky na mimi zadky jsou pomalu jak technický benzin, rozpustí i smolu (vlastní zkušenost). To mimochodem ukazuje, jak je dítě odolný tvor :-). Ale zase aby zbytky po nich při dlouhodobén kontaktu neničily lak. Já bych po jejich použití šupal do myčky a celé ošetřované místo omyl pořádnou dávkou (demi) vody a pak kvalitní vosk. Jinak benzin bych nepoužíval: v jednom servisu mi říkali, že někomu na dovolené v Itálii auto (modrá uni) pokapalo pryskyřicí z pinií, pokusil se to sundat benzinem a spolu s tím vzal částečně i lak... Metalické barvy díky vrchní vrstvě bezbarvého laku budou odolnější, ale i tak... Problémem benzinu je to, že proniká i pod lak a může ho separovat od podkladu, vytvořit/zvětšit póry... Jo a pozor: benzinový čistič obsahuje aceton, který silně zvyšuje agresivitu a snad jediná nátěrová hmota, která mu dlouhodoběji odolá, je komunistický vypalovací lak (teoreticky by mohl i vypalovací základ na našich autech, ale nemám vyzkoušeno).
×