Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Johny.z

Uživatel
  • Počet příspěvků

    87
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

17 Dobrá

O uživateli Johny.z

  • Hodnost
    Uživatel

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

  1. Johny.z

    Brzdy

    Opotřebení brzdového kotouče je dáno jeho tloušťkou (orientačně podle hranky po obvodu kotouče) a pokud neklesla pod přípistnou mez a nejel jsi zrovna Nürburgring, tak jejich zvlnění považuju za konstrukční vadu/vadu mateiálu. Takže pokud kotouč nevykazuje nadměrné opotřebení a máš najeto 30 kkm, měli by reklamaci uznat. Jinak jde o brzdy, tak bych to raději řešil hned, než to špatně dopadne...
  2. Johny.z

    dodatečný nástřik podvozku + dutin ?

    Opráším toto téma. Osobně si myslím, že po cca pěti letech není od věci antikorozní ochranu dutin obnovit. A taky beru argument, že nově nanášený materiál by neměl smývat původní. To mě vede k myšlence, co používají ASy při opravách např. prahů? Existuje nějaký seznam schválených přípravků pro ošetření dutin/podvozků proti korozi?
  3. Johny.z

    Teplota chladící kapaliny

    @Malta: pamatuju zimu, kdy jsem 1.2HTP vychladil pouze topenim tak, že z výdechů šel studený vzduch a rafička teploty spadla "na nulu". A stalo se mi to, když bylo asi -10, čerstvě napadnutý sníh, takže se jelo jen tak na desetinku plynu, aby auto neskončilo v pangejtu nebo na chodníku, a jel jsem po městě-hodně zastavování... Takže pak jsem vypnul topení a teplota se vrátila poměrně rychle do optima. No a abych nebyl úplně mimo téma: ano, 1.2TSI mi taky chladne, když není celý motor dobře prohřátý a sjíždím dlouhý kopec za současného brzdění motorem nebo stojím na světlech. Beru to jako vlastnost malého motoru s malými hotnostmi a objemy nápní a neřeším...
  4. Johny.z

    Kontrolka motoru - nouzovy rezim

    Stačí chvilku pohledat a zjistíš, že se to týká i MR 2015.
  5. Johny.z

    Zatuhlý plynový pedál

    Do servisu okamžitě, pokud nejsi schopen zjistit příčinu. Pokud by skutečně "zatuhnul" a nevrátil se, jedná se o nebezpečnou závadu...
  6. Johny.z

    Zimní pneumatiky

    @MilanHos: V případě pneu s rozdílem 1 rok (a pár tisíc km) bych to asi neřešil a dal novější předek, aby se více sjely. A pak točit. Jak říkáš, pak nemá logiku po sezóně pneu prohazovat. Ale pozor, pokud dáváš dopředu a dozadu pneu jiného výrobce, tak můžou mít úplně jiné vlastnosti na mokru a troufnu si tvrdit, že by to mohlo být "o hubu". Jinak doufám víš, že pokud nemáš výjimku v TP (tím není myšleno více alternativních rozměrů), tak dle vyhl. 341/2014 Sb. musíš mít na všech kolech pneu stejného rozměru (s výjimkou nouzového dojetí). Jinak pro inspiraci: https://www.garaz.cz/clanek/vlog-109-spravne-obute-nove-pneumatiky-a-pamet-naroda-21000601
  7. Johny.z

    Nabíječky baterií EFB/AGM

    @zwan: a právě to je otázka, proč tam ta jednotka je. Jestli je to pouze kvůli emisím, aby se alternátor budil jen po nezbytně dlouhou dobu nebo (i) kvůli ochraně baterky a nebo ještě z dalších důvodů: Představme si, že baterku nabiju na 100% přes póly/venku, připojím, nastartuju, vyjedu z garáže a pak tři kilometry sjíždím z kopce a brzdím motorem (v Praze běžná situace). Pokud v tomto případě daná ŘJ počítá s tím, že baterie je nabitá na nějakých 80% a jejím vstupem není pouze palubní napětí, tak se mi může stát, že budu baterku dobíjet nějakými 16V, což znamená dost velký proud a v každém případě to povede minimálně k plynování (dejme tomu, desky jsou odolnější a snad se nerozdrobí). Proto si myslím, že (zřejmě) existuje onen jednoduchý způsob, jak jednotce říct, že baterie je nová/nabitá/má se provést kalibrace a to odpojením měřícího členu při zachování napájení jednotky - pořád je to rychlejší než cokoli kódovat. Nepochybuju, že kdyby se auto bez (zásadního) vlivu na životnost (zřejmě baterie - 5let) bez té jednotky obešlo, tak by tam nebyla. Navíc je tu ještě jedna věc: když baterie stárne, tak sice "plně nabitá" vykazuje stejné napětí jako nabitá nová, ale pojmutý náboj je výrazně nižší - možná i to je důvod, proč se zřejmě měří protékající proud: aby se případně zavčasu vypnul SS nesmysl a auto nezůstalo trčet někde v křižovatce kvůli mrtvé baterii, nebo v horším případě nechcíplo při akceleraci při předjíždění - ono i k nabuzení alternátoru je potřeba netriviálního proudu.
  8. Johny.z

    Nabíječky baterií EFB/AGM

    @milanxx: teď asi úplně nerozomím. Dle mých chabých znalostí elektrotechniky: Pokud by ŘJ měřila pouze napětí na akumulátoru, tak je přece (prakticky) jedno, jestli (-) pól nabíječky při nabíjení připojím na kostřící bod karoserie nebo přímo na baterku - napětí na baterii bude měřeno stále stejně přesně. Jediný důvod, proč nabíječku připojovat ke karoserii je nutit proud téct skrz nějaký měřící člen (malý rezistor, na kterém budu měřit úbytek napětí) a tím počítat celkový náboj dodaný do akumulátoru.
  9. Johny.z

    Nabíječky baterií EFB/AGM

    @milanxx: je to pravděpodobné... Pokud by měříla pouze napětí, bylo by úplně jedno, kam píchnu (-) pól nabíječky. Ale zajímal by mě ten člen, na kterém měří procházející proud...
  10. Johny.z

    Nabíječky baterií EFB/AGM

    @milanxx: jakou funkci má ta ŘJ? je někde dostupné její schema zapojení? To jako má na (-) vodiči nějaký malý, přesně definovaný rezistor, na kterém měří množství náboje prošlého z/do baterie?
  11. Johny.z

    spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw

    @osobne: velikost kol a pneu by nemel mit (vyrazny) vliv na zobrazovanou hodnotu spotreby - ridici jednotka si pamatuje obvod kola a vlastne pocita mnozstvi nastrikaneho benzinu na urcity pocet otoceni kol, a ze stejne veliciny se pocita i rychlost a ujeta vzdalenost.
  12. Johny.z

    spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw

    Pokud máš prodlouženou záruku na 5 let a dodržuješ servisní plán alespoň v minimální předepsané míře, tak ano. Nicméně, jak jsem psal, zbavovat se auta velikosti a ceny Fabie, pokud je v záruce, mi smrdí... EDIT: ale nejprve si spočítej reálnou spotřebu. Spotřeba, kterou ukazuje palubní počítač, není relevantní - operuje s nějakou Pichšvejcovou konstantou, která se dá nastavit. Naopak měřidlo na čerpačce musí být kalibrované. Takže se může stát, že přijedeš do servisu, přijde maník s VAGem, nastaví konstantu v počítači a bude "opraveno".
  13. Johny.z

    Nabíječky baterií EFB/AGM

    Obecně spotřební zboží z Lidlu je Čína, Indie a pod. Nicméně hobby řady (některých) renomovaných výrobců taky a podle mého v obdobné kvalitěm, takže nikomu to nenutím, ale pokud nechci vypláznout násobně víc za profesionální nářadí, jdu do Lidlu a případně během tří let vrátím...
  14. Johny.z

    spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw

    Po cca 800km se rozsvěcí hladový oko, tak tankuju. Nikdy jsem takto nenajel míň než 800km. EDIT: vzhledem k tomu, že je to auto z druhé ruky, nemůže být potuněná ŘJ? Je mi podezřelé, že by soukromá, ale i právnická osoba s nájezdem 15tkm/rok prodávala auto ještě před tím, než vyprší pětiletá záruka (tvrdíš, že má servisku).
  15. Johny.z

    spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw

    @bitttpower: právě je potřeba tohle řešit co nejdříve, pak ho vyhodí z technické a servis se bude kroutit, proč to neřešil hned...
×