Zdravím, rád bych oprášil tohle již notně zatuchlé téma, jednoduše proto, že jsem svou 2.0i AZJ rv. 2004 dotáhl vcelku nedávno. Díval jsem se na aktuální nabídky a to dosažitelné maximum 192Nm je vykoupeno méně plochou křivkou průběhu výkonu a okradl bych se tím o krouťák v nízkých otáčkách, což je nesmysl - navíc mám starý 4stupňový automat s hydrodynamickým měničem a podobné fígle si asi ani nemůžu dovolit. Varianta v různých nabídkách označovaná jako EKO počítá s +4kW a 185Nm s tím že ten grafík je téměř totožný, jen krouťák nastupuje trochu dříve a je krapet vyšší, asi to spíš nepůjde poznat, ale hodně se na stránkách poskytovatelů těch služeb operuje s nižší spotřebou. Je reálné, že by pak motor měl krom nepatrně většího výkonu i nižší spotřebu - samozřejmě že nijak dramaticky, ale automat to auto obere o trochu výkonu a zvýší spotřebu, třeba by se to trochu srovnalo. I když co jsem tak někde zahlídl, tak ty 2.0i občas stejně poskytnou podobné výsledky i bez přečipování, tak prostě nevím.. v dobách, kdy seto tu aktuálně řešio by to byl nesmysl, ale dneska to jde s trochou štěstí za 2600 a to už tu rentabilitu posouvá trochu jinam... pokud to není zbytečné úplně no.