Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Wdog

Uživatel
  • Počet příspěvků

    75
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

24 Výborná

O uživateli Wdog

  • Hodnost
    Uživatel

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

  1. Wdog

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    No řekl bych, že když auto jede, motor se vždycky ohřeje. Je fakt, že toto auto nemá přímy ukazatel teploty, ale to nemá řekl bych hodně moderních aut. Kritická není příliš nízká teplota, ale spíše příliš vysoká. Já jsem si to pro sebe vyřešil tak, že na maxidotu mám stabilně navolenou teplotu oleje, což si myslím že je blíže stavu motoru než teplota vody. Takže ten olej pořád vidím, začně to zobrazovat od 50 st.C. a nejvíc tam bývá cca do max 110 st., třeba když se auto moc žene třeba do kopce. Stanice v Troubsku je OK, stojan je vlevo jako součást normální benzinky. Pošťák kujón - no jsou tam dvě hadice, tak to příště zkuste z druhé strany. Ale v klidu, při úplně prvním tankování jsem s tím taky různě lomcoval, teď už mi to nepřijde.
  2. Wdog

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Já jsem uvnitř plyn ještě necítil, ale možná nejsem tak háklivý. Když si samotné auto "odfoukne", tak to bude každopádně pod autem a ne směrem dovnitř. Ono je to celé CNG zařízení mimo kabinu auta, tak to prostě očuchej okolo, pod a v motorovém prostoru. Pokud parkuješ v garáži, tak pozor, měla by být raději odvětrávaná. Při tankování to vždy při odpojování hadice foukne, ale tento pšouk by se snad neměl usadit uvnitř auta. Ta hláška na maxidotu o teplotě je jen varování, asi aby někdo nevytáčel studený motor na 5000 otáček. V zimě mi to skáče na displej pravidelně, ale hned to zmizí. CNG stanice v ČP na Opavské je možná trochu horší, snad je to tím, že dost v provozu a devastují ji tam pošťáci a nebo už je dost stará, podle mne je to jedna z prvních v Brně. Ale vždycky jsem tam natankoval a odpojil v pohodě. Možná je problém, když je hadice našponovaná do strany, pak stačí jemně zacloumat a zatáhnout ta ten kroužek.
  3. Wdog

    Front Assistant

    Jezdím sice OCT3, mám tam taky Front Assist, a vypozoroval jsem, že prostě špatně vyhodnocuje určité situace: Příklad 1. jezdím často na chalupu, většinou stejnou cestou, a v jednom místě je silnice do kopce lemována křovisky, a mírná zatáčka. Velmi často se mi stává, že mi na stále stejném místě píská tu první výstrahu. Ne vždy, cca každou pátou až desátou jízdu, ale stalo se mi to už mockrát, a na přesně stejném místě. Prostě asi někdy ty keře vyhodnotí tak, že jedu do zdi. Ale jinde se mi to nestává. Příklad 2. zase, na přesně stejném místě, tentokrát ve městě, přejíždím v křižovatce příčně přes koleje, a na mokru, už se mi 3x stalo, za cca dva roky, že mi Front Assist natvrdo zabrzdil, spolu s přitažením pásů. Naštěstí se tam auta rozjíždí pomalu do křižovatky, tak mě ještě nikdo nenabořil zadek. Prostě přední kola nějak proklouznou a nadskočí na mokrých kolejích a přede mnou jede auto, a auto to vyhodnotí jako kolizní situaci. Tady toto mě štve teda mnohem více, než je ta pískací výstraha.
  4. Ano, telefon musí být připojen přes BT k autu, a Android Auto toto spojení využívá. Např. nejde pak už připojit přes BT další telefon.
  5. Wdog

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Jak píše kolega, v zahraničí naše CNG karty nefungují, tam lze použít buď klasické platební karty nebo cash, to záleží na typu pumpy. Narazil jsem jedině v Německu, stalo se mi, že byla samoobsluha, ale nebrala mezinárodní platební karty, ale jen jejich německou verzi karet (giro?), co banky vydávají jen v Německu. Ale CNG pumpy u klasických benzinek tam byly v pohodě. Rakousko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, vše v pohodě, akorát na Slovensku a v Chorvatsku je to úplně na pytel. Tuzemská CNG karta je ale nepostradatelná pro veškeré tankování u nás. Sice jsou CNG pumpy, kde zaplatíš i běžným způsobem, třeba Benzina, ale většina jich je samoobslužných právě na CNG karty. Ty samoobslužné mají třeba i jiné možnosti platby dle provozovatele, ale na CNG kartu fungují všechny. Já osobně, když mám na výběr, tak preferuji ty samoobslužné, protože je to rychlejší, nemusíš chodit dovnitř ke kase platit. Pro cesty za hranice všedních dnů ti doporučuji https://www.gibgas.de a jejich aplikaci do mobilu, poskytují mj. i spolehlivý a aktuální seznam CNG čerpaček v evropských zemích. Včetně otevírací doby čerpaček a možnosti platit. Zde na fóru je obecné téma ohledně CNG, ale je až dole v zamčené sekci, která je viditelná až po přihlášení.
  6. Wdog

    Koupe ojete OIII

    P1azer: Já bych se té CNG OIII nebál. Samozřejmě podmínkou je si proklepnout technický stav a podívat se na servisní historii. Pokud je to z tuzemského leasingu, tak by to mělo jít. Pokud je to na 20 tis.km ročně, tak bude tankovat tak 1x týdně + o něco více třeba po cestě na dovolenou. Gumy to nežere, ve Vaňkovce může parkovat na střeše. Otázkou je, jaká je nákupní cena ve srovnání s podobnou OIII, ale jen v benzínu. Pokud je cena podobná (leasingovky to tak většinou kalkulují), tak získáš vlastně CNG zástavbu v autě "zadarmo" navíc. Když ti nebude vyhovovat CNG, tak holt jezdíš na benzín, máš plnohodnotnou nádrž. Tankování CNG do plné zabere 4min. vč. zaplacení. Takže na najetých 1000 km je to asi 12 min. celkem. Pokud to auto má najeto 90 tis. za 4 roky v leasingu, tak to byl spíše klidnější provoz přidělené u konkrétní osoby. Nejistota okolo historie kvality projetého benzínu by asi vyřešilo natakování a vyjetí několika nádrží kvalitního benzinu po sobě, klidně s nějakým čistícím aditivem.
  7. Souhlasím, toto bude auto hlavně pro firmy. Firemní autoparky byly postaveny hlavně na Octaviích, až do nedávné doby převážně dieselových, díky aférám, regulacím a německým pošahanostem se diesely prodražují, firmy tedy přecházejí na CNG a benzíny. Škoda reagovala tím, že cca 3/4 roku se nedá koupit CNG Octavia. Až v poslední době nová 1.5, ale pouze velmi drahá s automatem. A nyní se firmy dívají na Scalu, doufají, že by to mohla být levnější dobře vypadající alternativa Oktávky, protože předchozí Rapid jim nevyhovoval. A zase, CNG Scala by měla mít levnější provoz. Firmám jde především o prachy (nízké náklady), při zachování určitého standardu. Ale, jako všechny výše uvedené varianty, rozhodnutí záleží na: a) cenové politice výrobce, za b) na ekonomické kalkulaci a nabídce leasingovek. Vše ostatní se dá spočítat nebo odhadnout.
  8. Wdog

    Koupe ojete OIII

    To je velmi dobrý popis, mnoha lidem to může pomoci otevřít oči. K tomu mne snad jen napadá, že ještě jiná možná, i když také nelehká cesta je jít cestou insiderů/známostí, tzn. mít někoho ve Škodovce, v dealerství, v leasingovce, ve větší firmě, co má autopark na leasing, a to správné auto si vyčekat.
  9. Wdog

    Výdrž motoru

    Takže ti jde hlavně o finanční stránku věci? Se stávajícím autem jsi spokojen, a klidně bys s ním ještě ty dva roky jezdil? Tak si prostě udělej tabulku, do ní dva sloupce (stávající auto + nové auto zánovní), a do řádků si napiš všechny nákladové hodnoty, počítané na dva roky a nájezd 100tis.km. ... tzn. současná cena a cena za dva roky (rozdíl je amortizace = tvůj náklad), spotřeba x cena nafty, nutné opravy pravidlené údržby dle km, odhad nutných oprav na neočekávané situace, cena spotřebovaných pneu, cena pojištění, příp. další věci, co k autu platíš. Na konci to sečti a poděl km, a vyjde ti celková ceny těch tvých 100 tis. km a cena na 1km a porovnání obou variant (stávající x nové zánovní). Může ti třeba vyjít, že pokles ceny (= tvůj náklad) stávajícího auta za ty dva roky je mnohem menší než pokles ceny toho nového zánovního za dva roky.
  10. Wdog

    Souvistolost ECU tažné a Start stop systém

    SS systém nevypíná motor, pokud je zvýšený odběr proudu. Když je připojený přívěs, tak jeho napájení znamená ten zvýšený odběr. A řízení SS si asi bere data o připojení přívěsu právě z řídící jednotky tažného. Takže by to teoreticky neměla být další porucha.
  11. Wdog

    Mirrorlink problemy

    Já jsem si původně taky myslel, že připojím káblem a bude to zrcadlit. Pak jsem zjistil realitu, že je vše jinak, a zabralo mi to mnoho večerů, než jsem to rozchodil. Ale už více než rok zrcadlím a je to paráda. Když si nekoupíš tu Floating Apps a chceš klasické full mirrorlink zrcadlení, jako je v návodech na YT, potřebuješ tyto aplikace do telefonu: Button Savior Non Root, LG Mirror Drive a pak nějakou další certifikovanou mirrorlinkovou aplikaci, třeba Rock Scout. Na telefonu pustíš Button Savior (ten ti vytvoří možnost ovládání oken jen přes display auta - záložky podél okraje), a z displaye auta pak spustíš přes sebe (certifikované) LG Mirror Drive a Rock Scout. LG Mirror Drive by mělo vytvořit zrcadlení, ale jinak u Samsungu nic nedělá, a Rock Scout se spustí, pak zmenšíš do menšího okna a zavřeš křížkem. Zrcadlení by pak mělo zůstat. Upozorňuji ale, že přesné chování a spouštění záleží na verzích autorádia, systému telefonu a verzích aplikací, a pro různé kombinace může být různé. S telefonem S7 v androidu 7 jsem to zkoušel v Octavii s Bolerem a fungovala to dobře. Když ti to takto nepůjde, kup si Floating Apps.
  12. Wdog

    Karoq dodací lhůta

    Ty jsi mne asi úplně přesně nepochopil. Když potřebuji ve firmě nahradit stávající auta, tak objednám nové škodovky a ta stávající nechám zatím jezdit déle. Správci autoparku s těmi dlouhými dodacími lhůtami počítají. Když potřebuji třeba 20 nových aut, třeba pro nově přijaté lidi, tak si je zatím půjčím z půjčovny, objednám u ŠA a až dorazí, ukončím tu půjčovnu. A ano, půjčovny auta mají, a ano, ceny za takové půjčování (třeba na dobu měsíc až půl roku) jsou za levný peníz. Když nechci, nebo neumím, výše uvedené možnosti, tak obejdu nejbližší autosalony a nakoupím prvních dvacet skladovek, na které u nich narazím, bez ohledu na značku. Nevím, jak si s tím poradí jinde, já jen vím, že takto to řešíme v naší firmě, které má vozový park postavený na škodovkách (Octavie a pár Superbů) a každý rok vyměníme cca 30ks aut. A taky jsem nikde nepsal, že mi tato dnešní situace připadá normální. Jen to, že je to realita dnešních dnů. Změnit to může zákazník, tak, že masově začně kupovat jiná auta a ŠA se vyprdne. A čistě teoreticky, neřekl bych, že na trhu absolutně auta chybí. Podívejte se kolem sebe na zacpaný ulice. Jenom se zpomaluje cyklus obnovy a dlouho to trvá od objednávky k dodání nového. Takže stávající majitelé aut musí počkat a odložit prodej či likvidaci stávajícího vozu. Samozřejmě, jsou i noví zájemci co dosud neměli nic, ale takových asi bude velmi málo. Chceš opravdu nutně auto, třeba dnes? hrozně nutně potřebuješ to auto na rozvoz rohlíků? ... otevři si nabídku škoda Plus a tam na tebe vyleze 2300ks octavií a cca 90ks karoqů - lehce jetá auta. To by na rohlíky mělo stačit.
  13. Wdog

    Karoq dodací lhůta

    Tak tady se pohybujeme v tržním prostředí (i když se zásahy státu), takže pokud zákazníkům vyhovuje kombinace užitek/cena u škodovek do té míry, že si počkají třeba rok, tak si ŠA auto může dělat byznys způsobem, jakým ho dělá. Mají prostě velký převis poptávky nad nabídkou. Kdo může za nedostatečnou nabídku? ... výrobce ŠA. Kdo může za obrovskou poptávku? ... zákazníci. Když zákazníci nebudou spokojeni a odejdou jinam, výrobce ŠA zkrachuje. Jinak k otázce, jak si firmy poradí: a) firmy si poradí například krátkodobým pronájmem (půjčením) auta, pokud je potřebují hned. Takže zaměstanci jezdí a nesedí doma. Až ŠA objednané nové auto konečně dodá, zruší se půjčení a nahradí novým autem. Nebo, pokud mají v provozu stávající auta a chtějí je vyměnit za nová, tak prostě provoz těch starých prodlouží do doby dodání nového auta. Nevím jak jinde, ale u nás ve firmě se moc aut v kopřivách neválí. b) leasingové smlouvy nabývají účinnosti až v okamžiku dodání auta. Takže se objedná nové auto v určité konfiguraci, půl roku se čeká na dodání k dealerovi, pak auto převezme zákazník a začně platit nájem dle leasingové smlouvy.
  14. Wdog

    Karoq dodací lhůta

    Clerfayt: ano, takto přesně situace vypadá, ale je to podle mne dáno dvěma faktory: pozicí ŠA na tuzemském a celosvětovém trhu, a pak regulacemi v CZ i v EU. Pokud se to zákazníkovi nelíbí, může: a) kupovat jiné značky, třeba hjondé, a za b) volit ve volbách protisystémové strany a dělat vše pro to, aby bylo zde v CZ referendum o CZexitu. Když takových bude málo, vytřou si s nima zadek a nic se nezmění, když jich bude hodně, možná se budou dít věci. Se ŠA i s EU. Ohledně ŠA si myslím, že si to mohou dovolit, pokud většina firem má vozové parky nastavené na škodovky. Firmy si s tím dlouhým čekáním na auta a výpadky výroby umí poradit.
  15. Wdog

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Je doba dovolených, tak opět něco ke spotřebě, na delší trasy. Jsem spokojen, pokud jede auto rovnoměrně, je spotřeba parádní. Na trase 1600km jsem dosáhl jsem 3,8kg při průměru 90km/h, z trasy bylo 80% po dálnicích rychlostí na max. lokálních limitech, pak průjezd přes dvě velká města, a jedna cca 60km horská prémie. Cca 200km z toho na benzín, když jsem byl zrovna bez plynu, a i zde byla spotřeba pěkných 6,1 ltr.
×