Jump to content

marek16

Uživatel
  • Content Count

    102
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

6 Neutral

About marek16

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

1,088 profile views
  1. Zdravím, nedávno jsem nechal dělat preventivně výměnu zdvihátka vysokotlaké pumpy. Neměl jsem problém, ale říkal jsem si, že po 160tkm už by bylo záhodno. (Spoiler: není to třeba, TSI ho má mazaný a s rolnou, takže se skoro neopotřebovává - měřeno elektronickou šuplerou) No, a teď to na plnej plyn ve vysokých otáčkách začalo ztrácet výkon - škubne to a přestane zrychlovat. Dělá to v podstatě jen na trojku nad 5k, takže pro předjíždění ideální... jinak jede v pohodě, i na dvojku do 6k. Diag píše chybu z nadpisu a nic víc, tlak na railu na volnoběh 40 bar, palivovej filtr měněnej cca 15tkm zpátky, tankuju jen benzinu a VIFuju. Benzín z toho viditelně neteče. A moje otázka zní - tipovali byste to na vysokotlakou pumpu, podávací čerpadlo, filtr, nebo něco jinýho? Případně jak to zdiagnostikovat dál? Video z túrování volnoběh až cca 3.5k: https://youtu.be/k6rM0GJ--L0 Díky :)
  2. 15degren: hele a nedělaj nestabilní volnoběh kapající vstřiky? to už je pak docela nebezpečný, když ti to za jízdy protaví píst, ne?
  3. Zkontrolujte dotažení /upevnění těch hadic EVAP systému + vedení paliva k pumpě. U mě to smrdělo když byla vycvaklá ta hadička co vede od trnu z nádrže do nádobky s aktivním uhlím, a pak ještě jednou když jsem měl povolenej ten ... pff, není to ventil, ale takovej dutej šroub do kterýho vede trubka, naspod vysokotlaké palivové pumpy. Kapalo to a smrdělo. Pokud se ucpou ty další hadice s ventilama, co vedou od nádobky s uhlím, tak to vyhazuje EVAP fault na diagnostice a je potřeba je vyměnit. Co jsem slyšel, stává se to když se postupně ucpou uhlím co vylítá z nádobky a ucpe takový filtry v těch ventilech, ale jak tomu předejít nevím...
  4. ok, když to bereš takhle ... ale na ten rozdíl výkonu jsem taky četl rozporuplný názory, některým se zdá že to nejede, jiní říkají že stačí vytočit nebo naložit auto, a je to úplně někde jinde. Další věc je, že starší verze těch motorů (minimálně DFCA) mívaly nižší než deklarovanej výkon, ty novější (DFHA) už aspoň těch 140 mají. Co se spotřeby týče, na tu jsem se díval zrovna včera na spritmonitor (i když to byl passat B8) a oba motory jezdí dlouhodobě pod 6L, rozdíl tam byl 1-2 deci (u manuálu). Ale za mě končím, než sem naběhne pawouk a ukřižuje mě za OT :D
  5. A opravdu musíš mít to nejnovější, co se teď bude testovat na uživatelích, namísto odladěné staré generace? Protože každej novej motor má zezačátku nějaký problémy, než se vychytají mouchy, a takhle je budeš pravděpodobně platit ty. Ostatně i DFens se nechal slyšet, že odladění výroby nové generace techniky trvá vždycky okolo roku, a tenhle interval je v podstatě nezávislej na výrobci a typu techniky. (kup si co chceš, tohle je jen k zamyšlení, ale EA288 už jsou léta používaný motory a kromě variabilního časování a vodních pump s tím zatím nejsou závažnější problémy, což se o úplně novým motoru asi říct nedá)
  6. on to není jen jeden článek, zkus toho pročíst víc. Nějakou dobu zpátky jsem právě nad tím ionizátorem do 12V přemýšlel, ale jak jsem si o tom přečetl víc, tak mě to velice rychle přešlo... https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ozon+vliv+na+zdrav%C3%AD EDIT: nicméně ta desinfekce domova by mě docela mohla zajímat, protože v poslední době hrozně kýchám - máte někdo osobní zkušenost, pomohlo vám to na alergie?
  7. Pokud to chceš na jednorázovou desinfekci, tak to smysl má. U mě teda na odsmradění klimy byly potřeba dvě kůry, ale od té doby rok a půl drží. Pokud to chceš jako "ionizátor" do jedoucího auta, jak (jestli ho chápu správně) naznačuje McMatej, tak dlouhodobý vdechování ozonu lidem moc neprospívá, namátkou: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozon#Vliv_ozonu_na_lidsk%C3%A9_zdrav%C3%AD https://www.tyden.cz/rubriky/zdravi/ozon-skodi-vice-srdci-nez-plicim-ublizuje-jiz-po-dvou-hodinach_238816.html
  8. U benzínu bych to kvůli větší teplotě spalování čekal víc než u dieselu, ale 1.8TSI zase nemá ty vodní intercoolery jako EA288, ne? (a někde jsem čet, že se to přepalovalo v nich) Každopádně, příčina jsou prej silikáty v G13 a nově se má používat G12 EVO bez nich: https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-ceka-facelift-prosty-zasah-uz-ted-vylepsi-skoro-vsechny-motory-vw
  9. marfan: na tohle bacha - čerpadla Bosch CP4 (který tam pravděpodobně máte), jsou hooodně náchylný na běh nasucho / vzduch v systému, protože je maže jenom nafta. V poslední době jsem dost načítal zahraniční TDI fóra, a lidi tam spekulujou, že tohle je dost možná hlavní příčina jejich fatálního selhání (to je takový to jak se čerpadlo zadře, vyháže piliny co celýho palivovýho systému a ten se pak musí vyměnit). V manuálu se, pokud si to dobře pamatuju, píše po výměně filtru provést minimálně 3x zaplavení čerpadla přes diagnostiku. A to samý bych udělal, pokud mi to takhle blbě startuje. A filtr měnit tak po 20tkm. mareckus: pokud ti nepomůže to co kolegovi, tj výměna filtru a odvzdušnění systému, šel bych po tom zbytku, co diesel potřebuje, kromě paliva a toho co jsi pořešil. Tzn žhaviče, komprese... ?
  10. Ono ti to ten motor nemusí oddělat hned, ale třeba časem. Vím že minimálně starý TDI (PD? nevím) měly problém s tím, že jak se lilo něco se špatnou normou, tak motor fungoval fungoval, než jsi zjistil že máš úplně oholený vačky. Normy bych se držel, už proto, že tenhle motor má "modul vačkových hřídelů" jako minimální servisovatelnou součástku (=bude to pálka).
  11. vzal bych origo z cc-dílů (lepší cena). Neorigo občas dělají problémy a imho nemá smysl to riskovat.
  12. možná některé z vás bude zajímat tohle téma: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=368&t=348597&start=75
  13. zkus vyměnit PCV a udělat proplach do oleje.
  14. jo, to je mi jasný, ale spíš kde zjišťovat tu kapacitu DPF pro konkrétní motorizaci/auto (zajímá mě Passat B8 140kW, ale zkus obecně, ať tu neděláme OT)
  15. 15degren: jak z toho zaplnění zjistit km? díky :)
×
×
  • Create New...