Jump to content

marek16

Uživatel
  • Content Count

    117
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

6 Neutral

About marek16

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

1,388 profile views
  1. no zalepující se vodní pumpy už jsou úplně legendární, pokud máš pořád tu origo, tak určitě vyměnit i s proplachem systému a nalít G12 EVO.
  2. 5582 - Oil Pressure Switch for reduced Oil Pressure Ten motor má dvoustupňový olejový čerpadlo řízený solenoidem (N428) nad olejovou vanou. Co jsem teď rychle zagooglil, tak bych nejdřív prověřil pojistku a kabel k tomu N428, pokud budou v pohodě tak bych zkusil proplach do oleje, jestli není zanesenej karbonem, dále vymontovat ho a prověřit jestli není ucpanej třeba nějakým kovovým bordelem, a pak případně vyměnit. Nebo by to mohl být ještě jeden z těch senzorů tlaku oleje vlevo. No a pokud nic z toho nepomůže, tak už nastoupí drahý věci, olejový čerpadlo, případně ojniční ložiska a klika.
  3. Proč reaguješ takhle? Pokud budu _vědět_, že je to rozpadlý zdvihátko, nebo vstřik, tak ho samozřejmě vyměním, ale kolega to nevěděl a zjišťoval co s tím je, takže v takovým případě mi dává smysl vyloučit nejjednodušší věci (přicpanej vstřik), než začnu rozebírat motor :) ale zkoušel, nepomohlo, tak se jede dál.
  4. marek16

    DPF

    Zajímala by mě jedna věc - snižuje se se vzrůstajícím zaplněním DPF výkon motoru tak že to jde poznat? To přece nemůže jet pořád stejně když je skoro ucpanej a generuje protitlak, ne?
  5. rozhodně bych do toho nalil nějakej čistič palivovýho systému (BG), než začnu zběsile měnit drahý části motoru :)
  6. marek16

    Převodový olej

    škodovka neudává, ale je dobrý to třeba ve 120 vyměnit.
  7. nezapomněli vám vyndat ty přepravní podložky na podvozku?
  8. gabrielroman: je to nižší třída od shellu, horší než helix ultra (respektive oni to marketujou jako na starší, víc opotřebený auta - viděl jsem v nějakým jejich PDF letáku) . Normu to splňuje ,ale asi to bude mít míň aditiv než ty dražší. Vzhledem k tomu že helix ultra se dá sehnat za 650-800/5L, nevidím důvod lít něco levnějšího.
  9. nejezdi nad 2.5 tisíce otáček než to opravíš, pokud si nechceš zadřít motor.
  10. když jsem tohle načítal, nikde k tomu nejsou dost konkrétní informace (třeba jak moc je ta oprava vyčištěním ultrazvukem spolehlivá, aspoň zhruba). Za to jsem ale našel kontakt na nějakou firmu u zlína, co tyhle opravy dělá, tak tam můžeš zkusit zavolat a zeptat se: http://www.pentozlin.cz/diesel.php A pak dej vědět, samotnýho by mě to zajímalo.
  11. Výsledek pro další lidi - nakonec se na to díval mechanik ještě s Fidem, zkoušeli nalogovat, ale zmizelo to. Pravděpodobně nějaká bublina v systému.
  12. A nemůže to být nějakej bordel v tom čerpadle, kvůli kterýmu nefunguje tak jak má? Tenhle motor už má to dvoustupňový olejový čerpadlo se spoustou hejblátek a malých součástí, to bude podle mě dost náchylný na usazeniny, a taky by dávalo smysl, že jak se ten olej ohřeje a teče líp, tak to zmizí. Je to jen nápad, ale zkoušeli jste někdo proplach do oleje? Ty tři stovky za něj jsou nic, a třeba to pomůže :) Edit: dávalo by mi to smysl ještě z jednoho důvodu - kdekoliv na tom motoru použili překomplikovanou elektromechaniku se spoustou drobných částí a úzkých cestiček, tak to selhalo - jak elektrický vodní pumpy, tak variabilní časování ventilů se časem ucpou a začnou zlobit.
  13. Nejdřív zkontrolujte nacvaknutí hadic odvětrávání nádrže (rádo se to vyklochtá z toho trnu), pak vedení paliva do vysokotlaké pumpy a z ní do railu - mně to třeba smrdělo, když jsem měl povolenej ten průchozí "šroub" spojující trubku do railu s čerpadlem. Potom bych vyměnil ten "šroub" (je předepsanej měnit pokaždé) + těsnění vysokotlaké pumpy (je to pořád relativně levný). Váha vzduchu není zadara, stačí demontovat a prostříkat čističem na váhy za 200 - bývá po letech zanešená napečeným prachem. A pumpu bych měnil až úplně nakonec, je to docela drahá věc na výměny typu "pokus-omyl". Nicméně problémy autora vlákna mi trošku smrdí i netěsnýma vstřikovačema, takže pokud máte tohle, zkusil bych prověřit i to.
  14. mám vyzkoušený BG EPR (viz heureka), stojí to asi 270kč. Naliješ do oleje, necháš hodinu bublat na volnoběh, NEJEZDÍŠ S TÍM, a pak vyleješ a dáš novej olej.
  15. Udělat proplach do oleje, potom sundat olejovou vanu a vyčistit od bordelu ji a sací koš. Pokud to nepomůže, tak máš větší problém - něco se přicpalo, nebo vyklochtaný ložiska na klikové hřídeli. ROZHODNĚ S TÍM 4 MĚSÍCE NEJEZDIT! (možná už ten motor bude v pytli)
×
×
  • Create New...