Jump to content

marek16

Uživatel
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

6 Neutral

About marek16

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

892 profile views
  1. marek16

    malý učinek katalyzátoru

    mrkni na kilometry u té chyby, není to ta, co byla zapsaná ještě před výměnou? (chyba smazaná? najel jsi s tím aspoň pár desítek km?)
  2. marek16

    Poloosy na automatickou prevodovku

    ale oni mají i origo díly levnější, sám beru jenom origo (bral jsem tam vstřikovače, lambdu, termostat, ESP jednotku...), protože nechci řešit problémy s čínou. Zatím nebyl problém, a jsou ochotní, poradí, stačí zavolat/napsat.
  3. marek16

    Poloosy na automatickou prevodovku

    zadej si poptávku na cc-autodily.cz - prdni tam kód do vyhledávání a vyskočí ti tohle okýnko: většinou mají díly výrazně levnější než zloději ve škodovce.
  4. zdravím, teď jsem si nechával měnit klimakompresor a chladič, a borec v servisu si všiml, že mám obě hadice u intercooleru v pytli - jedna prej změklá a druhá nalomená. Předpokládám že mluvil jen o těch naznačených, ale stejně se radši zeptám tady. Našel jsem následující díly na ETKA: LEVÁ: 1K0145832AS - origo cca 3000.-, čína asi 1200 PRAVÁ: 1K0145834AM - turecko 1280.- https://www.cc-autodily.cz/hadice-tlakova-30?_fid=bda0 1) Když to objednám podle tady těch čísel, dojde to i s tím těsněním a novýma svorkama, jak je naznačeno na obrázku, nebo musím doobjednat separátně? Případně kde bych mohl zjistit co přesně a kolikrát objednat? (z toho obrázku to není moc zřejmý a když s tím přijdu do autorizáku, tak mě dvě hadice vyjdou na 20k, jak je znám). 2) Musím brát originál díly, nebo můžu druhovýrobu (např Vika apod)? (nechci aby mě šmejd díl někde nechal) 3) Má smysl tam měnit něco víc? Třeba celou tu víc tepelně namáhanou stranu? Není někde nějakej kit, kde by to bylo pohromadě za lepší cenu, nebo to bude stát dardu? 4) Neexistuje nějaká uživatelsky přívětivější verze té ETKY (https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php), klidně za menší roční poplatek, kde se dá nějak rozumně navigovat a vyhledávat? Tohleto odpojování po pěti minutách mi pije krev... Díky moc :)
  5. marek16

    100000km s TSi

    To, že motor vydrží 100tkm (ještě na dálkových trasách) nepovažuju za úspěch, ale samozřejmost. A když se podíváte na stav těch pístů, tak vypadaj pomalu hůř než u 10 let starýho Volva s 250tkm na hrbu. Tady ten test životnosti bych rád viděl s nájezdem 200-250, pak by to mělo nějakou vypovídací hodnotu. Nemyslím si, že životnost toho motoru se dá odhadovat prostou lineární interpolací naměřenýho opotřebení - klidně se mohly prvních 100 tisíc opotřebovávat všechny ty napařený diamantový povrchy, a pak ten motor může velice rychle jít do kytek - a schválně se zeptejte na možnosti generálky takových specialitek. Tam kde kdysi stačil výbrus nebo vyvložkování a výměna ložisek, tady to zvládne tak možná koncern v rámci toho programu X-kových dílů s cenou 2/3 novýho motoru. O tom, že v případě ojeté vačky/zdvihátek se opět mění celej modul vačkových hřídelí (30-60k jak znám škodovku) ani nemluvě. Celý to směřuje k používání překomplikovaných řešení s plánovanou (nízkou) životností a nulovou servisovatelností, aby si uživatel musel po pěti letech skutečně koupit celou novou plechovku, protože cena oprav té staré převýší její hodnotu. Koncern se tváří jak šetří CO2 a planetu, EU se plácá po zádech jak to "zařídila", a Potěmkinova vesnice pseudo-ekologie, vedené technickými nedouky v politice, je kompletní. Jedinej kdo na tom tratí je uživatel, co dostane nevyváženej rachtající kvazimotor chcípající při rozjezdu, a bohyně Gaia, protože místo jednoho auta se za 20 let vyrobí čtyři (Což už přijde fakt absurdní i mně, kterej má auta rád).
  6. marek16

    1,8 TSI Spotřeba motorového oleje

    opět doporučím vyměnit PCV a udělat proplach do oleje (nebo dva). Mně to auto vyléčilo. A pak měnit po 10tkm, těch pár stovek za olej nejsou zas takový prachy v porovnání s cenou motoru a servisu. EDIT: a můžeš použít 5w-40.
  7. marek16

    Motor 1.0 TSI

    tam jde myslím o to, že zahřátýmu motoru otáčky nevadí, ale jedině pod zátěží. Bez ní by to mohlo něco podělat, ale nevím co. Nějakej strojař? :)
  8. marek16

    Spotřeba paliva 1.0 TSI

    problém je hlavně ten, že provoz na 1500 otáček nedělá dobře žádnýmu nízkoobjemovýmu motoru, a tím míň (turbo)benzínu. Pokud už ti LSPI neodpálí písty, tak ti torzní kmity zničí zbytek motoru a možná i převodovku. Nevím kde se bere ta potřeba jezdit v otáčkách, kde se ty motory zcela očividně trápí, duní a tarokujou, abych ušetřil půl litru na spotřebě... (kterou stejně ovlivní mnohem víc předvídavej jízdní styl a šlapání na plyn). Jezděte nad 2000 a nic z toho nemusíte řešit.
  9. marek16

    Usazeniny v chladícím okruhu

    Ještě jsem někde četl, že bordel v chladícím okruhu se dá řešit tak, že tam prostě nalijete destilku, ohřejete motor, šoupnete 1-2 tablety do myčky na nádobí (NESMÍ to být Jar nebo něco podobnýho, ty tablety nepění!) a necháte nějakou tu hoďku bublat. Případně se to dá zopakovat, dokud z toho nepoteče čistá voda. Byl to návod na starší a jednodušší motory, takže si nejsem úplně jistej, jestli to jde aplikovat i tady, ale nenapadá mě co by to mohlo provést, pokud to pak pořádně vypláchnete... Mohla by to být alternativa ke škodovko-proplachu za 10k...
  10. marek16

    2.0 TSI DSG 140 kW vs 1.8 TSI DSG 132 kW

    Přijdou mi zvláštní ty výsledky pružnosti. V grafu dynamiky je 2.0TSI vždycky jednoznačně silnější, má větší krouťák, a přitom v pružnosti všude prohrává, celkem výrazně. Nechce se mi věřit, že by tohleto udělala jiná převodovka, neprohodil někdo popisky?
  11. To, co vidíš na fotce je společný pro všechno přímovstřikový motory, kterým benzín neomývá ventily. Je to důsledek recirkulace spalin (EGR, nevím jestli to tenhle konkrétní motor v nějaké formě má), zastarávajícího PCV ventilu (postupně přestává fungovat jak má) a jeho nasměřování zpátky do sání kvůli ekologickým požadavkům (olejový výpary a spaliny postupně zase*ou celý sání a ventily). V tomhle stádiu už to může vést i ke ztrátě komprese (ventily se nedovírají), vynechávání zápalu (misfires) a dalším problémům. Dále pak karbon v motoru zvyšuje riziko detonačního spalování (směs v okolí nánosů karbonu ráda vybuchuje sama od sebe) - v návaznosti na to může ECU upravovat předstih a snižovat výkon (a je možný, že v pokročilé fázi už ani tohle nepomáhá). V nízkých otáčkách a velké zátěži motoru se tomu říká LSPI - low speed pre-ignition (některým motorům kvůli tomuhle vybuchnou písty za běhu, např. Opel). Doporučím: 1) Okamžitě vyměnit PCV ventil (jeho membrána už bude dead a propouští spoustu oleje do sání) 2) Provést komplet dekarbonizaci motoru - a) Proplach do oleje, např BG EPR - vyčistí motor zevnitř a uvolní i pístní kroužky b) celý sání a sací ventily, trubky a pokud ten motor má EGR, tak i intercooler, v tom bude ten hnus taky a působit restrikci. Je možný to udělat buď manuálně (pozor, ten bordel by neměl spadnout do válce), nebo BG na to má takovou vodičku, co se postupně rozpráší do sání a vyčistí to celý bez demontáže, stojí to asi 4k a je nutný hned potom vyměnit olej. ("dekarbo.cz" na FB by mělo mít seznam provozoven) 3) Měnit olej po 10tkm. 15 je na ne-LL oleje absolutní maximum pro ideální případy - klidná jízda a dálkový trasy. Pro motor je lepší míň, on se pak i ten olej míň odpařuje. 4) Nejezdit "na spotřebu" (dusit to na 6 na 1800ot a podobně), taková jízda karbonuje nejvíc. Normálně ten motor točit nad dva tisíce otáček, spotřeba je stejně závislá spíš na šlapání na plyn (těžkosti nohy) než na otáčkách. 5) Po provedení kroků nahoře prdnou do nádrže jednou BG 208 44K na vyčištění vstřikovačů (i těch nových, a pokud nemáš měněnej palivovej filtr, tak i ten). Od té doby používat pravidelně VIF při každým tankování. No a až bude motor čistej a vyloučil jsi, že je to jen tím bordelem, pak to řešit nějak dál s pomocí diag.
  12. marek16

    Výměna oleje v manuální převodovce

    Opravdu potřebuješ riskovat převodovku za 50 tisíc, abys ušetřil dvojku za výměnu co uděláš jednou za životnost auta?
  13. zkus udělat výměnu oleje s proplachem (BG EPR), pokud to nepomůže, tak vyměnit PCV :) EDIT: 1.25L / 1000km už je fakt dost, to bych udělal asi obojí, a pokud to nepomůže, tak s tím nejezdil dokud to nevyřeším (vůle v turbu?), nebo ti může taky shořet auto.
  14. marek16

    Auto kolem 100 tisíc ?

    1.8T už je moc stará. Už na tom praskají plastový hadice a díly, lámou se kabely, chcípají čidla... a konkrétně 1.8T má malou olejovou náplň a trpí na ucpávání sacího koše, což může vést až k zadření motoru. Už s 10 let starým autem jsou servisně dost problémy, skoro 20 už je podle mě finanční sebevražda... a ještě navíc RS, kterou každej drtí jak prase. Kup si co nejnovější auto, co ti výkonově stačí, vyměň olej s proplachem, rozvody, svíčky, filtry, všechny náplně (i brzdovka se mění, pokud nechceš platit ABS/ESP), a měl bys mít pár let relativně pokoj. 1.2TSi bych se nebál, pokud uděláš ty rozvody a pokud v tom někdo měnil olej.
  15. marek16

    spotřeba oleje

    co jsem slyšel, dokáže si to přes něj pápnout dost, ale nevím kolik to žere tobě. Každopádně PCV běžně chcípá mezi 150-200tkm, Humble mechanic z USA říkal, že je mění třeba po 80. Pokud ti to neteče někde zjevně z motoru (píšeš že ne), tak bych ho zkusil.
×