Jump to content

marek16

Uživatel
  • Content Count

    107
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

7 Neutral

About marek16

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

1,199 profile views
  1. Výsledek pro další lidi - nakonec se na to díval mechanik ještě s Fidem, zkoušeli nalogovat, ale zmizelo to. Pravděpodobně nějaká bublina v systému.
  2. A nemůže to být nějakej bordel v tom čerpadle, kvůli kterýmu nefunguje tak jak má? Tenhle motor už má to dvoustupňový olejový čerpadlo se spoustou hejblátek a malých součástí, to bude podle mě dost náchylný na usazeniny, a taky by dávalo smysl, že jak se ten olej ohřeje a teče líp, tak to zmizí. Je to jen nápad, ale zkoušeli jste někdo proplach do oleje? Ty tři stovky za něj jsou nic, a třeba to pomůže :) Edit: dávalo by mi to smysl ještě z jednoho důvodu - kdekoliv na tom motoru použili překomplikovanou elektromechaniku se spoustou drobných částí a úzkých cestiček, tak to selhalo - jak elektrický vodní pumpy, tak variabilní časování ventilů se časem ucpou a začnou zlobit.
  3. Nejdřív zkontrolujte nacvaknutí hadic odvětrávání nádrže (rádo se to vyklochtá z toho trnu), pak vedení paliva do vysokotlaké pumpy a z ní do railu - mně to třeba smrdělo, když jsem měl povolenej ten průchozí "šroub" spojující trubku do railu s čerpadlem. Potom bych vyměnil ten "šroub" (je předepsanej měnit pokaždé) + těsnění vysokotlaké pumpy (je to pořád relativně levný). Váha vzduchu není zadara, stačí demontovat a prostříkat čističem na váhy za 200 - bývá po letech zanešená napečeným prachem. A pumpu bych měnil až úplně nakonec, je to docela drahá věc na výměny typu "pokus-omyl". Nicméně problémy autora vlákna mi trošku smrdí i netěsnýma vstřikovačema, takže pokud máte tohle, zkusil bych prověřit i to.
  4. mám vyzkoušený BG EPR (viz heureka), stojí to asi 270kč. Naliješ do oleje, necháš hodinu bublat na volnoběh, NEJEZDÍŠ S TÍM, a pak vyleješ a dáš novej olej.
  5. Udělat proplach do oleje, potom sundat olejovou vanu a vyčistit od bordelu ji a sací koš. Pokud to nepomůže, tak máš větší problém - něco se přicpalo, nebo vyklochtaný ložiska na klikové hřídeli. ROZHODNĚ S TÍM 4 MĚSÍCE NEJEZDIT! (možná už ten motor bude v pytli)
  6. Zdravím, nedávno jsem nechal dělat preventivně výměnu zdvihátka vysokotlaké pumpy. Neměl jsem problém, ale říkal jsem si, že po 160tkm už by bylo záhodno. (Spoiler: není to třeba, TSI ho má mazaný a s rolnou, takže se skoro neopotřebovává - měřeno elektronickou šuplerou) No, a teď to na plnej plyn ve vysokých otáčkách začalo ztrácet výkon - škubne to a přestane zrychlovat. Dělá to v podstatě jen na trojku nad 5k, takže pro předjíždění ideální... jinak jede v pohodě, i na dvojku do 6k. Diag píše chybu z nadpisu a nic víc, tlak na railu na volnoběh 40 bar, palivovej filtr měněnej cca 15tkm zpátky, tankuju jen benzinu a VIFuju. Benzín z toho viditelně neteče. A moje otázka zní - tipovali byste to na vysokotlakou pumpu, podávací čerpadlo, filtr, nebo něco jinýho? Případně jak to zdiagnostikovat dál? Video z túrování volnoběh až cca 3.5k: https://youtu.be/k6rM0GJ--L0 Díky :)
  7. 15degren: hele a nedělaj nestabilní volnoběh kapající vstřiky? to už je pak docela nebezpečný, když ti to za jízdy protaví píst, ne?
  8. Zkontrolujte dotažení /upevnění těch hadic EVAP systému + vedení paliva k pumpě. U mě to smrdělo když byla vycvaklá ta hadička co vede od trnu z nádrže do nádobky s aktivním uhlím, a pak ještě jednou když jsem měl povolenej ten ... pff, není to ventil, ale takovej dutej šroub do kterýho vede trubka, naspod vysokotlaké palivové pumpy. Kapalo to a smrdělo. Pokud se ucpou ty další hadice s ventilama, co vedou od nádobky s uhlím, tak to vyhazuje EVAP fault na diagnostice a je potřeba je vyměnit. Co jsem slyšel, stává se to když se postupně ucpou uhlím co vylítá z nádobky a ucpe takový filtry v těch ventilech, ale jak tomu předejít nevím...
  9. ok, když to bereš takhle ... ale na ten rozdíl výkonu jsem taky četl rozporuplný názory, některým se zdá že to nejede, jiní říkají že stačí vytočit nebo naložit auto, a je to úplně někde jinde. Další věc je, že starší verze těch motorů (minimálně DFCA) mívaly nižší než deklarovanej výkon, ty novější (DFHA) už aspoň těch 140 mají. Co se spotřeby týče, na tu jsem se díval zrovna včera na spritmonitor (i když to byl passat B8) a oba motory jezdí dlouhodobě pod 6L, rozdíl tam byl 1-2 deci (u manuálu). Ale za mě končím, než sem naběhne pawouk a ukřižuje mě za OT :D
  10. A opravdu musíš mít to nejnovější, co se teď bude testovat na uživatelích, namísto odladěné staré generace? Protože každej novej motor má zezačátku nějaký problémy, než se vychytají mouchy, a takhle je budeš pravděpodobně platit ty. Ostatně i DFens se nechal slyšet, že odladění výroby nové generace techniky trvá vždycky okolo roku, a tenhle interval je v podstatě nezávislej na výrobci a typu techniky. (kup si co chceš, tohle je jen k zamyšlení, ale EA288 už jsou léta používaný motory a kromě variabilního časování a vodních pump s tím zatím nejsou závažnější problémy, což se o úplně novým motoru asi říct nedá)
  11. on to není jen jeden článek, zkus toho pročíst víc. Nějakou dobu zpátky jsem právě nad tím ionizátorem do 12V přemýšlel, ale jak jsem si o tom přečetl víc, tak mě to velice rychle přešlo... https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ozon+vliv+na+zdrav%C3%AD EDIT: nicméně ta desinfekce domova by mě docela mohla zajímat, protože v poslední době hrozně kýchám - máte někdo osobní zkušenost, pomohlo vám to na alergie?
  12. Pokud to chceš na jednorázovou desinfekci, tak to smysl má. U mě teda na odsmradění klimy byly potřeba dvě kůry, ale od té doby rok a půl drží. Pokud to chceš jako "ionizátor" do jedoucího auta, jak (jestli ho chápu správně) naznačuje McMatej, tak dlouhodobý vdechování ozonu lidem moc neprospívá, namátkou: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ozon#Vliv_ozonu_na_lidsk%C3%A9_zdrav%C3%AD https://www.tyden.cz/rubriky/zdravi/ozon-skodi-vice-srdci-nez-plicim-ublizuje-jiz-po-dvou-hodinach_238816.html
  13. U benzínu bych to kvůli větší teplotě spalování čekal víc než u dieselu, ale 1.8TSI zase nemá ty vodní intercoolery jako EA288, ne? (a někde jsem čet, že se to přepalovalo v nich) Každopádně, příčina jsou prej silikáty v G13 a nově se má používat G12 EVO bez nich: https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-ceka-facelift-prosty-zasah-uz-ted-vylepsi-skoro-vsechny-motory-vw
  14. marfan: na tohle bacha - čerpadla Bosch CP4 (který tam pravděpodobně máte), jsou hooodně náchylný na běh nasucho / vzduch v systému, protože je maže jenom nafta. V poslední době jsem dost načítal zahraniční TDI fóra, a lidi tam spekulujou, že tohle je dost možná hlavní příčina jejich fatálního selhání (to je takový to jak se čerpadlo zadře, vyháže piliny co celýho palivovýho systému a ten se pak musí vyměnit). V manuálu se, pokud si to dobře pamatuju, píše po výměně filtru provést minimálně 3x zaplavení čerpadla přes diagnostiku. A to samý bych udělal, pokud mi to takhle blbě startuje. A filtr měnit tak po 20tkm. mareckus: pokud ti nepomůže to co kolegovi, tj výměna filtru a odvzdušnění systému, šel bych po tom zbytku, co diesel potřebuje, kromě paliva a toho co jsi pořešil. Tzn žhaviče, komprese... ?
  15. Ono ti to ten motor nemusí oddělat hned, ale třeba časem. Vím že minimálně starý TDI (PD? nevím) měly problém s tím, že jak se lilo něco se špatnou normou, tak motor fungoval fungoval, než jsi zjistil že máš úplně oholený vačky. Normy bych se držel, už proto, že tenhle motor má "modul vačkových hřídelů" jako minimální servisovatelnou součástku (=bude to pálka).
×
×
  • Create New...