Jump to content

tengler

Uživatel
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1 Neutral

About tengler

  • Rank
    Nováček
  1. tengler

    Vibrující spojka

    Hm, to mě moc nepotěšilo, to vypadá, jako že se s tím budu muset smířit . Mě právě ta původní spojka vůbec nevibrovala. Jo, takový to ťukání do spojky, když jsem jí měl sešlápnutou, to dělala taky, to chápu, že dělá asi každý diesel a četl jsem o tom i tady na fóru. Ale tohle je cukání v prokluzu spojky, vyloženě mi to přišlo jako špatně seřízená spojka nebo vadná lamela. Před mnoha lety jsem jezdil pár starých oktávek s různými diesely, ale při rozjezdu mi nevibrovala žádná. Ale vypadá to, že u novějších aut se používá nějaká inovovaná technologie, která tohle způsobuje.
  2. tengler

    Vibrující spojka

    Zdravím! Mám OII model 2005, 2.0 TDI, 92000 km. Cca před rokem mi měnili spojku a setrvačník a od té doby mám se spojkou následující problém. Při rozjedu na 1ku, když je spojka v poloze, kdy ještě úplně nezabírá (tedy prokluzuje), přenášejí se do karesorie nepříjemné vibrace, někdy se celé auto doslova třese . Není to vždy úplně stejné, ale nějaká míra vibrací je tam cítit skoro vždy. Do spojkového pedálu se vubrace nepřenáší. Nejvíce je to znát při popojíždění v kolonách, kdy se neustále člověk rozjíždí s minimem plynu nebo popjíždí po centimetrech jen na volnoběh. Původně jsem myslel, že je utržený nějaký silentblok, ale po několika návštěvách servisu jsou prý silentbloky ok. V servisu se mi nejdřív snažili vysvětlit, že musím dávat víc plynu, že takhle se přeci s autem nejezdí. Zkoušel jsem to ... a abych vibrace necítil, tak bych se musel rozjíždět při minimálně 1500 ot/min, což mi u dieselu přijde jako pěkná blbost. Po několika návštěvách servisu a předvedení chování auta nakonec usoudili, že je to přeci úplně normální. Zkoušel jsem si jinou OII s dvoulitrem, jen novější model, a vibrace jsem tam cítil také, ale jen velmi málo. Šéf servisu mi pak začal vysvětlovat, že za to může dvouhmotnostní setrvačník, a že je to normální, vyplývá to z jeho konstrukce, a že samozřejmě u každýho kusu se to může projevovat trochu jinak intenzivně. Původní setrvák byl ale taky dvouhmotnostní a spojka šla úplně hladce. Akorát, že mi začala hučet, tak ji vyměnili i s tím setrvákem, který prý taky byl špatný. Zkoušel jsem problém konzultovat v jiném škodováckém servisu a tam mi řekli prakticky to samé. Před pár lety Škodovka prý změnila dodavatele spojek a ty jsou prostě trochu "hrubší". Postupem času se na to snažím zvyknout, ale stále mi to vrtá v hlavě a štve mě. Mně to prostě normální nepřijde ... a tak se chci zeptat, jestli máte někdo podobnou zkušenost. Je tu někdo, kdo jezdí noější i starší modely OII, kdo by mohl objektivně posoudit, zda tam jsou znatelné rozdíly v chování spojky? Anebo prostě neumím řídit? Díky!
  3. Zdar! Taky mi po zimě klima smrdí. Mám auto v servisu na pravidelný prohlídce, tak sem jim to tam napsal. Zítra bude auto zpátky, tak jsem zvědavej. Snažím se klimu před dojezdem vypínat, ale zřejmě ne dost důsledně. Zajímavý je, že v létě a na podzim to nezasmrdělo ani jednou a pak na jaře, po prvním zapnutí klimatizace se vylinul strašnej puch. A ještě mě děsně krká jedna věc, když přepínám vnitřní cirkulaci, tak se vždycky při zavření resetuje "ECON", takže teď často, když je okolo dvaceti jezdím z vypnutou klimou, pak dojedu náklaďák nebo trabanta, tak zavřu klapku a šup, už jede klima. Dělá vám to všem taky tak, nebo je to nějaká moje specialita?
  4. Já stále jezdím těsně pod 7 litrů (6,8 - 6,9) a to je drtivá většina Praha v ranní nebo odpolední špičce, když už se dostanu na dálnici nebo okresku, tak to rozhodně nešetřím. Když jedu s lehkou nohou, nemám problém se dostat pod 6 litrů při stále dostatečně dynamické jízdě (Praha-Vídeň a zpátky jsem třeba jel za 5,5). Pokud se nemůžeš dostat pod 7 litrů, hledal bych možná problém i v motoru. Uvádím spočítané spotřeby (suma litrů / suma km), PP mi ukazuje až o 3/4 litru "lepší" průměrnou spotřebu.
  5. Já tu korozi vidim asi jako největší problém. Celkově Feldy docela dost vydrží a ve srovnání s jinejma autama se dá spousta věcí udělat doma a díly nestojí moc. I při nějakym problému se s tim dá dojet někam do servisu a každej druhej Pepa na vsi to umí opravit. Nový auta po nějakym problému nejdou nastartovat, řídící jednotka to prostě nedovolí. Ale ta kastle, to je průšvih, tedy hlavně ty pátý dveře. Zbytek celkem drží, pokud se neotluče lak kamínkama nebo to někdo neotříská na parkovišti nebo neobjede pětikorunou. Pátý dveře málokomu vydrží. Problém je, že dovnitř zatéká okolo těsnící gumy zadního skla. Mě to skoro pět let drželo, pak se mi ale objevily na střeše dva puchýře a jeden na boku (na tom lemu) pátých dveří, lak tam byl od něčeho poškozenej, a chytlo to pod tim korozi. Nechal sem loni na podzim to v lakovně opravit (ukecal jsem to na záruku, na kastli je pět let). Bohužel ale museli vyndat zadní sklo a znovu ho pak usadit do nový gumy. Šmoulové to ale udělali blbě, na to sem ale přišel až na jaře, když byla v kufru voda. Sice jsem před tím nechal stříknout i spodek a dutiny, ale počítám, že ty dveře do roka zevnitř stejně shnijou. Měl jsem smůlu, protože ještě do loňskýho léta prej škodovka zadní dveře měnila celý, to by pak bylo v pohodě. Ale pak přišlo nějaký úsporný opatření...
  6. Měl bych dotaz na majitele rádia Audience. Už jsem se setkal se dvěma různými verzemi firmwaru, a tak mě zajímá, jestli někdo nevíte, jak to s těmi verzemi je, jak se to dá do rádia dostat apod. První rádia měla jiné ovládání při přehrávání MP3, horní dvojicí talčítek se přeskakovalo mezi disky, prostřední dvojicí mezi adresáři a spodní dvojicí mezi skladbami, a mám pocit, že se buď vůbec nezobrazovaly názvy skladeb nebo jen nějak omezeně. Já mám verzi, která má ovládání jiné, horní dvojice tlačítek slouží pro přeskakování mezi adresáři (alby) a mezi skladbami se skáče tlačítky < a >. Rádio zobrazuje názvy skladeb, alb a interpretů z ID3 tagu a jméno adresáře a souboru z CD. Problém je, že to neumí diakritiku, ve jménech souborů a adresářů se zobrazují dva otazníky (??) místo každého znaku s háčkem nebo čárkou. U ID3 tagu je to ještě horší, zobrazí se pouze text do prvního znaku s diakritikou. Můj dotaz je, zda někdo nemáte verzi formware rádia, která umí diakritiku zobrazit nebo alespoň ji odstranit a zobrazit znaky bez háčků a čárek. Nechce se mi spoustu věcí vypalovat znovu a soubory přejmenovávat. Počítám, že pokud taková verze existuje, měl by servis být schopen ji do rádia "nahrát". Čekal jsem, že Škodovka nebude mít s češtinou problém, ale jak vidnou, je to víc německý, než český auto, takže můžeme bejt rádi, že aspoň Maxidot na nás "mluví" česky...
  7. Občas, hlavně v létě, když auto stálo na slunci nebo bylo dost teplo, se stávalo, že motor po nastartování sotva běžel, při rozjíždění nešel do otáček a párkrát se mi stalo, že jsem nebyl schopen se z křižovatky dostat jinak, než hlemýždím tempem, a to i s plynem na podlaze, a doufal sem, že to do mě někdo nenaboří. Pak najednou, po pár sekundách, motor ožil, a auto vystřelilo dopředu. Pro kolemjdoucí i spolucestující jsem vypadal, jako bych právě absolvoval první hodinu v autoškole. Tak jsem na Internetu pátral, v čem by mohl být problém. Vyčištění a reset škrtící klapky, jak radila spousta lidí, nepomohl. Každé léto se to zhoršovalo, v zimě býval obvykle klid. Nakonec jsem narazil na jeden příspěvek, který problém popisoval jako že nějaké teplotní čidlo (už nevím přesně které) si "myslí", že motor je teplý a tak dávkoval benzín jako u zahřátého motoru, což mělo za následek nepravidelný chod na volnoběh a nízké volnoběžné otáčky, a neochotu se rozjet. Ve velmi teplém počasí nebo když do haubny pálilo slunce, se efekt ještě zvýšil. Příčinou byly zoxidované kontakty na konektoru u toho čidla, který byl udělán tak blbě, že do něj horem tekla voda. Oxidace způsobila to, že čidlo dávalo řídící jednotce nesmyslé informace atd. Vzal jsem sprej na kontakty, porozpojoval všechny konektory, co jsem našel, prostříkal, očistil a zase pozapojoval. A od té doby byl klid. Občas na různých fórech narazím, že někdo má podobný problém. Tak než vyrazíte do servisu na vyčištění škrtící klapky, zkuste tohle, ten sprej stojí pár korun a je to pár minut času.
  8. Hezky... Až na Sicilii... Ted už bych se s feldou někam bál jet...133tis. km bude někde znát a do ciziny už s ní asi nepojedu... Jinak během 5 let je to celkem málo a myslim že to je za zlomek toho co jsem opravoval já... Na tu Sicílii jsem s ní jel, když byla skoro nová. Ale i po těch pěti letech bych si troufnul. Měl jsem na ní najeto "jenom" cca 65 tisíc, takže ani nebyla moc zhuntovaná. Kdybych od novýho roku neměl služebáka, tak by mi určitě ještě dalších pár let sloužila, i když už by se začaly zvedat náklady na provoz (nové kotouče, tlumiče, možná rozvoďák, a kdo ví co ještě). Fakt ale je, že až na ty věci výše držela, motor šlapal jako hodinky. Vlastně na jednu věc s motorem jsem si ještě vzpomněl, co by mohlo být zajímavý i pro ostatní - viz další příspěvek...
  9. Jak bys to srovnal s benzinkem 1,8T co mas v O RS :-) ? Vykon zrychleni atp no tak to je samozřejmě ve prospěch RS (má 132 kW proti 104 toho TDi), ale když se to TDI ohřeje tak jde hezky od podlahy - je tam znát ten krouťák, myslím, že kdyby bylo to TDI čiplý tak je to ještě blíž 1,8 ale na 1,8T to mít nemůže . Čekám jaká bude spotřeba - normu mám na léto 9 a na zimu 10 (u TDI) tak su zvědav esli budu hodně pod nebo ne Tak to myslím, že budeš se spotřebou spokojenej. Já zatím jezdím s 2.0 TDI pod 7 litrů/100 km, a to je většina ve mestě (zácpy, křižovatky, krátký trasy), po dálnici to taky moc nešetřím.
  10. Také se přidám se svou troškou do mlýna, za pět a půl roku mi na Feldě odešlo následující (v tomto pořadí): 1. kulový čep na předním pravém kole (daň za ježdění po pražské dlažbě) 2. čidlo na vstřiku pro palubní počítač (neukazoval potom spotřebu) 3. výfuk (po 4 zimách na to měl nárok) 4. prasklá pružina na brzdové destičce 5. baterka (to samé, po čtyřech letech jsem ji už ani nedobíjel) 6. po páté zimě se na pátých dveřích objevila koroze Jinak jsem s autem byl spokojený a spolehlivě mě všude vozilo, dokonce až na Sicilíi.
  11. Jak bys to srovnal s benzinkem 1,8T co mas v O RS :-) ? Vykon zrychleni atp Ja jsem loni absolvoval cestu z Bratislavy do Prahy s O1 1.8T s chipem, vykon udajne skoro 140 kW. No jelo to jako raketa, proti 2.0 TDI to bylo zivejsi, a hlavne ve vyssich otackach neopadal vykon, naopak.
  12. Taky mám 2.0 TDI s 6st manuálem. Naprostá spokojenost.
×
×
  • Create New...