Přejít na obsah

jakoubek_

Uživatel
  • Počet příspěvků

    158
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení jakoubek_

  1. Zdravím, Nám se stalo to samé po návštěvě servisu - špatně upevnili kryt pod motorem po výměně oleje, dělali to v MB, jeli jsme směr Liberec, do cca 160 bylo auto naprosto potichu, ve 165 klepání jako prase, dělal to kryt pod motorem. J.
  2. Zdravím, potvrzuji, že nový Kodiaq to samé, máme dva účty a online profily jsou peklo. Občas přepnutí profilu trvá i několik km jízdy... Řešeno sedačka + zrcátka tlačítkem na sedačce, už jsme to vzdali a každý jezdíme svým Kodim, takže profily nepřepináme. J.
  3. Ahoj, přiznám, že mne na novém Columbusovi v novém autě přehrávání dle složky také nějak nešlo, jsem zvyklý z kompu jet dle složek, žádné playlisty nevyužívám. Asi po 2 min různého přepínání se mi povedlo vlézt do menu, kde nebyla alba, interpreti ani nic podobného, jen adresáře, vlezl jsem do požadovaného, vybral první song, dal přehrávání, vyskočil tlačítkem MENU a jede to. Od té doby jsem na to nesahal, bere to postupně obsah adresáře. Ve starém Kodiaqu máme tohle ovládání jednodušší. Asi to je o zvyku, ale nějak nemám chuť to zkoumat. A jestli máš digitální kokpit, počkej, jak si zahledáš reset počítadla při tankování, zlaté tlačítko na normální přístrojovce. On ten posun bohužel není jen kupředu. J.
  4. To byl původní plán, ale držáky, co překážejí jsou 4, ty blíž pátým dveřím jsem i zkusil sundat, naivně jsem myslel, že je drží jen ta matka, co je vidět, ale celý držák vede hlouběji, až pod ten polystyren co dělá přepážky kolem rezervy, polystyren nejde volně vyndat, je přišroubován do dna kufru, poskládán do sebe a má zámky, takže by se kvůli demontáži musel vyndat komplet, což bych ještě dal, ale držák je uchycen maticí, ne šroubem a po odstranění matice do kufru trčí šroub odněkud z podběhu, navíc už jsou v tom bočním koberci díry, a ty 2 držáky u zadních sedadel drží i přepážky, aby nic nepadalo pod zadní sedadla. Myslel jsem původně že do nich udělám šlic, ale to je nevratná změna a takhle když vyhodím upravený dokoupený koberec, je kufr jako původně.
  5. Zdar všem, jen pro informaci, kdyby někdo řešil stejný problém, ať se má čeho chytit. V novém Kodiaqu jsme bohužel získali dvojitou podlahu, byla součástí paketu, který jsme chtěli kvůli jinému obsahu. Rozhodli jsme se s minimálním poškozením interiéru dvojité podlahy zbavit. Jako řešení jsme zvolili následující postup. Objednali jsme Koberec oboustranný do ZA 565061163A, stojí cca 2t, bohužel nejde použít bez drobných úprav. Úpravy jsou v jeho případě nevratné, ale po úpravách pasuje kam je potřeba :-) Stačí trocha trpělivosti, dále jsme použili odlamovací nůž, nůžky na plech, zapalovač, brusný papír, tužka a trojúhelník. Do oboustranného koberce musíte vytvořit 4 výřezy, které řeší 4 držáky dvojité podlahy. Koberec se osvědčil stříhat nůžkami na plech, jsou to slepené 2 vrstvy materiálu, chlupatá část a guma, po okraji olemována látkou. Bohužel šíře mezi držáky dvojité podlahy zasahuje do zvýšeného lemu, ve kterém je vlepena plastová trubičky cca 5mm průměru. Chtěli jsme ji zachovat, zpevňuje celý lem, takže jsme ji pouze obrousili brusný papírem, probrousila se jen její stěna a tak zůstala v celku a dál funguje z gumové části jako zvýšený lem a koberec i mimo vozidlo drží tvar. Výřezy jsme přelízli zapalovačem, zbavíte se otřepů a koberec se dál netřepí. Pokud se budete chtít vrátit do původního stavu, vyhodíte upravený koberec, tedy i 2t Kč a auto je v původním stavu.
  6. Ahoj, Obávám se, že to nejde, řeším stejný rozdíl mezi Kodiaqem 2017 a druhým 2023, v modelu 2023 jsou nám tři různé klíčky celkem k prdu, dle mých informací je to tím, že personalizace je nově online a je "vlastnost", že se vybírá na infotainmentu :( Nová esim se "supertarifem" je taky pěkný ojeb... J.
  7. To McMatej tak každý má právo na svůj názor, můžete jít příkladem, říká se, že dobré příklady táhnou. Já jsem rád, že jsem si stihl užít auta, ještě když byla svoboda. Ale když jsem koukal, co za problémy s autem řešíte jinde, tak se obávám, že budete časem patřit k těm, kteří o možnost individuální dopravy přijdou, to ale vůbec neznamená, že vám to přeji. Pak třeba sám uznáte, že tolik obětovat pro "CO2/ ekologii" jste nechtěl. A smutné bude, že v té době klidně dál Číňan bude topit v uhelných elektrárnách, Ind bude jezdit v autě, které žádnou euronormu řešit nebude, černý muž dál bude sypat odpad do moře atd, atd. Ale vás v potemnělé místnosti při 15st bude hřát jen to, že zachraňujete planetu. K tomu vám Číňan za "výhodnou cenu" dopomůže solárním panelem a baterií. Evropa má v tomto smůlu, pokud nebudeme schopni prodávat technologie a OHLÍDAT si, aby je nezkopíroval každý, nemáme co nabídnout, suroviny má Číňan všechny, rád nám cokoliv prodá, samozřejmě se ziskem a protože peníze nerostou na stromech, časem v Evropě dojdou. Když nemám výrobu věci, o kterou má někdo zájem, nemám co prodat a časem mi dojdou peníze. A my třeba časem zjistíme, že místo boje o planetu, bojujeme o přežití. Ale snad to jen vidím příliš černě a Evropa se vzpamatuje a bude to celé jinak. Nechci, aby to vyznělo, že mi je ekologie ukradená, to vůbec ne! Ale mít ji na prvním místě a obětovat se jen tomu, to také není řešení. A číňan vám rád prodá své elektrauto, klidně to i zadotuje, ale o průběhu výroby a její ekologii si nedělejte nejmenší iluze. Je to velká země, platí tam pravidla, která si v Evropě už ani nedovedeme a nechceme představit. Viděl jsem tam na poli celý den makat děti, kterým v Evropě ještě čteme pohádky a dáváme jim dobrou noc, stejné dítě pomáhá rodičům v dílně, klidně může být tím, kdo pomáhal s výrobou vašeho elektromobilu, třídil suroviny na baterie atd, atd... Pokud musíte řešit takové věci, věřte mi, že CO2 je jim úplně ukradené. A pokud by se něco takového časem stalo i tady, rázem je nám CO2 taky úplně ukradené... Tak snad budeme mít štěstí... Je to velká a pro našince hrozně zvláštní zem. J.
  8. Zdar všem, přidám jen SVŮJ soukromý názor. Obávám se, že nikdo z politiků nechce říct pravdu. Ono po vyslovení pravdy už dotyčný totiž nemá moc šanci na znovuzvolení. Auto nebude běžná věc, individuální doprava bude luxus, určitě klesne životní úroveň, protože ochrana prostředí je prostě drahá. Peníze nerostou na stromech, i když by to bylo hezké. Nyní fungujeme v nějakém poměru cena - energie. Je to v tuto chvíli asi ten nejvýhodnější poměr, co lidé umí, nacpat do jednoho kilogramu tolik energie, co je v kilogramu "uhlíkového paliva" za podobné peníze prostě neumíme. Bohužel do toho vstupují další věci, ekologie, politika, zájmy určitých skupin atd... Asi nikdo nebude tvrdit, že spotřebovat kilogram uhlí, nebo ropy, plynu atd přírodě prospívá. Takže pokud chci omezit spotřebu, mohu míň jezdit, míň topit, atd, prostě se omezit. Nemyslím si ale, že se již teď neomezujeme, to, že vše stojí peníze už určitou úroveň omezení samo vytváří, takže až na výjimky se snad moc neplýtvá. Omezení z pohledu ČR - máme přes půl roku topnou sezónu, to je nevýhoda, prostě se tady topí... Struktura naší výroby - průmysl energii prostě potřebuje... Bohužel čím více energie potřebujeme, tím více zaplatíme. Pravdou je, že ještě naši dědové topili v jednom pokoji, nebyla běžná teplá voda, elektřina sloužila hlavně pro svícení, ale asi nikoho nenalákáte na to, ať se do tohoto "komfortu" s radostí vrátí. Taky se asi nechce nikomu chodit do práce pěšky 10 km. A mimo jiné to ovlivňuje i auta. Je u nás dost velká skupina lidí, pro kterou bude auto nedostupné. Jako politik toto nemůžete nahlas vyslovit, protože volič to slyšet nechce. Bohužel elektromobilita v tuto chvíli a za stávajících podmínek tuto skupinu lidí, pro které je auto nedostupné neskutečně zvětší. To, že by elektroauta příliš zlevnila, tomu už snad nevěří nikdo, mimo pár jedinců, kteří na to mají "svůj pohled". Nejsou k tomu ani podmínky - zapomeňte, že by vám Čína dala něco bez zisku, nemají důvod a bohužel pro nás mají většinu potřebných surovin "pod palcem". A nejsou k tomu ani důvody - politici si přisadí, protože co jde zdanit, to oni potřebují a ještě se to zdůvodní například tím, že auto je luxus a když máš na auto, můžeš ještě dát pořádnou daň, takový odpustek. Jsem už dost starej na to, abych přišel o asi naivní pohled na věc a zkušenosti už mne naučily, že většina věcí dopadne hůř, než politik prezentuje. A ještě drobnost a osobní zkušenost: byl jsem pracovně mimo jiné i v Indii, Číně i Rusku a to, jak se tam starají o životní prostředí, to nechcete nikdy zažít, to je peklo. Co tam teče v řece, že nevidíte na druhý konec náměstí, protože smog, to opravdu nechcete. Oproti tomu se v Evropě, případně v ČR staráme o přírodu luxusně. A jestli chci, nebo nechci elektrauto? Zkušenosti jsem zde již uváděl, stále to vidím stejně, jako druhé auto, pro někoho kdo může doma dobíjet a nemá jako prioritu cena/výkon je to použitelné, osobně to ale jako ideální řešení v tuto chvíli nevidím. Zvažovali jsme doma nákup elektroauta, máme RD, máme FVE, dávalo by nám smysl něco jako eCitigo, které už není, měli jsme na delší dobu možnost otestovat Enyaqa obyč i RS, ale shodli jsme se doma, že pro nás elektroauta ještě mají omezení, která nehodláme akceptovat. Ale za 5 let to může být celé úplně jinak. Stávající vozový park máme: Kodiaq nafta 2017, Fabia 2020 benzín, Kodiaq 2023 nafta. Odpad třídíme, letadlem nelétáme, ani jednoho z nás to nebaví, každý rok jezdíme sázet stromky do lesa, staráme se o náš kousek lesa, snažíme se planetu moc neprudit. J.
  9. Předplacený servis ten jsme zvažovali už několikrát, ale nakonec jsme jej zamítli, v tuto chvíli jsme na tom tak, že máme sady kol uskladněny v servise a když se jede na jarní přezouvání, rovnou se dělá i servis, olej, filtr, nezávisle na tom, kolik má auto najeto. Kabinový filtr a stěrače + doplnění AdBlue se mění při každé návštěvě servisu, jaro i podzim, cca na 40t km se měnily i náplně DSG, takže auta mají servis v daleko kratších intervalech, než by řešil výrobce, do servisu prostě jezdíme jen "na přezutí", tedy, už vlastně ani nejezdíme, servis se stará o auta sám, v dohodnutém termínu auta vyzvedne a pak vrátí. Ono do té ceny servisu u elektromobilu bude promlouvat i to, že je auto těžké, ano, neřeší se náplně, ale podvozek + pneu budou dostávat víc zabrat, navíc, Enyaq RS byl na 21", jeden Kodiaq máme na 19" léto + 18" zima, druhý 20" léto + 19"zima, takže pneu + ráfky budou na Kodiaqy levnější, pokud by to člověk chtěl počítat do detailu. A k tomu, zda se elektromobil "vyplatí", každý nákup auta, zvláště nového, je prodělek, můžu jezdit busem za minimum, chodit pěšky, budu eko a ušetřím, nebo mám k dispozici a jsem ochoten utratit peníze, je to na možnostech a rozhodnutí každého, my mysleli, že kvůli "nabíjení zadarmo" by stálo za to, zvážit nákup elektra, ale negativa v tuto chvíli převážila a opět jsme zvolili "klasiku". A jak jsem psal, za 2 roky to může dopadnout jinak. J.
  10. Ahoj všem, přidám svůj, vlastně náš /doma jsme shodli/ zkušenost/názor na elektrické auto. V tuto chvíli vlastníme doma 2x naftový Kodiaq, najeto cca 40t km a 60t km a 1x benzinovou Fabii, ta má najeto asi 25t km. První Kodiaq v tuto chvíli máme již přes 5 let a tím pádem mu skončila v květnu prodloužená záruka a auto po záruce vždy měníme za nové. Protože máme rodinný dům s fotovoltaikou, chtěli jsme dát poprvé šanci "autu na eletriku". Po zkušenostech s vozy Škoda jsme se rozhodli, že nové bude opět Škoda. V dubnu jsme měli na týden zapůjčený Enyaq 4x4, teď v červenci jsme měli opět na týden zapůjčený Enyaq RS. Obě elektrická auta jsme používali ve stejném režimu, jako jsme zvyklí z dřívějška. A naše poznatky: vzhled - vnějšek "obyčejný" Enyaq asi fajn, RS opravdu pěkné auto, ale vnitřek už takové nadšení nebudil. Madla dveří - už z Kodiaqu nečekáme moc, v obou jsme madla měnili na záruku, ovšem madlo v Enyaqu, to je jak z jedničkové Fabie, tvar i plast. Další poznatek, z RS - ta skleněné střecha, pokud svítí sluníčko, fakt v tom sedět nechcete, přiznávám, moc vlasů už nemám, a tak když vylezlo sluníčko, stále jsem měl pocit, že sedím pod lampičkou a že mi to hřeje hlavu, druhá polovička, ta má vlasů až moc a potvrdila mi, že má stejný pocit, také jí to bylo nepříjemné. A dávat z kufru ručně stínítko u auta za 1.7m, to mi přijde jako totální fail. Úspora za elektrickou roletku dle nás je chyba. Uvnitř to je menší, než Kodiaq, něco dělá středový tunel, něco jiný rozměr oken, ale pocitově, je to menší, Další věc z RS - kouká se z toho na semafory jako "z tanku", nevím, zda to je tím, že má černý strop, nebo zda to je skleněnou střechou, ale pořád jsem měl pocit, že když zabrzdím, narazím čelem do stropnice u čelního skla. V Kodiaqu je nad hlavou i před čelem víc místa a působí vzdušněji. Ještě k brzdám - brzdí to - divně, je to o zvyku, ale brzdový pedál, opět jsme se shodli s druhou polovičkou, se chová jinak, než u Kodiaqa. Přistrojová kaplička + head-up + "tablet" - určitě to je o zvyku, ale tak malou "přístrojovku" která je skoro jako dnešní telefon, přijde nám to divné, head-up - mně celkem vyhovoval, druhé polovičce vadil a chtěla by to "dát pryč", nezvykla si na to za celý týden, trčící tablet uprostřed, tomu jsme nepřišli na chuť ani jeden, asi jsme staří. Řadící knoflík :-) - prostě nám velká řadička v Kodiaqu sedí víc, když chci sport, nemusím nic hledat a je to tam, tady je to taková hodinářská práce. Zpátečka to samé :) Teď k jízdě: i Enyaq RS by bylo nejpomalejší auto doma, i Fabia má maximálku znatelně výše :-) Zvláště divně zní - Je to nejdražší auto doma, co jede nejmíň., ale byla by to pravda. Dojezd/spotřeba, zde to je naprosto subjektivní, ale pro nás to je bída. Nikdy jsme spotřebu neřešili, jeden Kodiaq má dlouhodobou asi 8.8, druhý přes 9l/100km, ano, v naftě. Pro nás stejný styl jízdy v elektrice 240 - 320km /"tankování". Druhá polovička dokázala baterku vycucnout už na 200km, jak se jede nad limit, tak to prostě žere... navíc nejede, obyč Enyaq asi 164km/h, RS 186, víc ani ťuk. Vím, že mi spousta lidí řekne, že tempomat na 180 mít nemám, ale je to moje osobní věc, případné pokuty si hradím, ani jedno auto doma není po dopravní nehodě a i předchozí auta byla nebouraná. Většinu jízd jezdíme v noci - poznámka ke světlům, svítí to pěkně. Jízdní vlastnosti: je to takové, jako tramvaj, nevím, jak to vyjádřit jinak. Auto dává jasně najevo, že převrátit ho by nebylo vůbec snadné, těžiště má nízko, ale je to hrozně těžké. Nevím, jak někteří v recenzích říkali, že je zábavné v zatáčkách, když se posadíte dozadu a řidičk/a vjede například na kruhový objezd rychleji, máte pocit, že se auto vyhrne prvním výjezdem z kruháče ven, bavíme se o rychlejší jízdě, vždy jsem si myslel, že naftový Kodiaq RS je těžké auto, ale tohle je pocitově daleko těžší. A zvláště, když z Enyaqa rovnou přesednete do Kodiaqa, úplně cítíte, že ten Kodiaq je lehké auto, zkusili jsme se vystřídat vícekrát i během jízd s druhou polovičkou a shodli jsme se na tom. Naše využití: plán byl, že bychom jednoho Kodiaqa nahradili Enyaqem, na pojíždění "kolem komína" by bylo elektro fajn, cenu nemusíme naštěstí řešit a dokonce bychom cca 2/3 roku "tankovali" zadarmo ze svého. Takže to by byly klady. Ještě by to měla být cena servisu, ale s tím si jistí nejsme, byli bychom v našem servisu první, kdo by k nim s Enyaqem jezdil, k ceně se moc vyjadřovat nechtějí, přijde mi, že ani sami neví, jak to bude. Ale přišlo nám, že to elektro auto je takové "poloviční" auto. Uvedu pár příkladů - jezdíme několikrát ročně směr Bibione, máme dítě, které už u Prahy řeší, jak dlouho ještě pojedeme, opravdu mu nechcete říkat, že teď budeme 30min nabíjet, pokud mi usne a mám štěstí, jedu až do Itálie v jednom zátahu, bohužel se většinou vzbudí i při tankování na pumpě, takže jedu, dokud spí. Nemohu se ztotožnit s tvrzením: i cesta je cíl. Zkusili jsme se otočit v Itálii 2 auty najednou, toto jsme absolvovali s Enyaqem 80x, né s RS, Enyaq nabitý doma doplna, Kodiaq tankoval až cestou, směr Italie jela drahá polovička elektrem, já nafta, zpět jsme se prohodili, já od baráku k baráku těsně pod 8h, drahá polovička cca 9,5h, mít mladého v autě, tak za tu hodinu a půl rozdílu klidně vraždíte, cesta zpět drahá polovička také pod 8h, já pod 9, ale dojel jsem s 17% baterie, dobrý pocit jsem z toho neměl, ale je to určitě o zvyku. Ještě jedna drobnost, ten, kdo řídil elektro vždy na začátku koukal, jak mu ta ošklivá nafta mizí v dáli, měla to drahá polovička, když jsme jeli směr Itálie a já, když jsem jel směr zpět, sedíte v autě, plyn úplně na podlaze a ono vám to druhé auto mizí v dáli a vy s tím nemůžete vúbec nic dělat :-) A ještě pro někoho drobnost, ale nám přišla otravná - přijet domu a dát auto nabíjet - vím, někdo řekne, trvá mi to 10 sec, ale sahat na kabel, když prší, případně ho ukládat, atd, na pumpě zastavím i v největším lijáku pod střechou a v suchu, prostě přijdete o část pohodlí. Je to náš pouze SUBJEKTIVNÍ pohled, nikomu to jako názor necpu, měli jsme ro štěstí a možnost něco nového otestovat, zkusili jsme a za nás je rozhodnutí: starší Kodiaq se mění opět za nový naftový Kodiaq, elektro třeba za 2 roky, až se bude měnit druhá nafta... nyní ještě zůstáváme u klasiky. Omlouvám se za délku a naprostou subjektivitu, ale nikoho to nenutím číst :-) J.
  11. Zdravím, zrovna toto je jedna z věcí, která opravdu dává smysl, mladej sice otevírá dveře opatrně, ale občas se to přesto využije. Jinak, u Style výbavy to bylo součástí, holt něco musejí časem ubrat a přendat do příplatků. J.
  12. jakoubek_

    brzdy

    Zdravím, tak jsem schválně byl kouknout na přední i zadní kotouče a oboje absolutně čisté. Je pravdou, že nejezdíme defenzivně a i s naftou jezdíme s dlouhodobou spotřebou kolem 8.5l/100km. Brždění z vyšších rychlostí, myšleno nad 180km/h zažívá naprosto běžně a bez nějakých zvukových či jiných problémů. Takže bych to určitě řešil, normální to není. Jinak jsme před cca měsícem byli požádáni o přivezení karavanu z Itálie a ani 4 lidi v autě a karavan brzdy vůbec neřešily a auto žádné pazvuky nevydávalo. Naopak bych řekl, že brzdy jsou dimenzovány velice slušně, ani vícenásobné brždění nezpůsobuje zápach a jízda např. skrze Alpy naprosto v klidu. J.
  13. Zdravím, na 99% to fungovat nebude, ale v Nemecku se da original CarStick Skoda koupit levneji, da se koupit i přes ebay. Uz jsem je odtamtud bral, poslední i s dopravou vysel asi na 70e, dorazi stejny, jako se prodava u nas, i s ceskym "navodem" uvnitř zatavene plastove krabičky. J.
  14. jakoubek_

    AdBlue

    Zdravím, sice se v mém případě jedná o Kodiaqa, ale bude to stejné. První doplnění jsem nechával dělat v autorizáku, od druhého jezdím k pumpě, kde normálně pistolí vedle nafty rovnou doplním i močovinu. Doplnění vychází kolem 200,-Kč, takže zanedbatelná částka. Mám pocit, že doplnění vychází kolem 8t km, ale to vážně jen odhaduju, žádné problémy s tím nejsou, při této frekvenci doplňování to ani není otravné. J.
  15. jakoubek_

    Eco

    Tak režim eco jsme nikdy nepoužili, používáme pouze sport a normal a nikdy jsme neplachtili. Za nás spokojenost. Autu za mesic 2 roky. Nafta 140kW. J.
×
×
  • Vytvořit nový...