Jump to content

foldynp

Uživatel
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

2 Neutral

About foldynp

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. foldynp

    Chiptuning - Zvýšení výkonu

    Obávám se, že jsme tady s našimi znalostmi všichni na tenkém ledě. Já tedy rozhodně ano. V každém případě se traduje, že po updatu firmware u aut, kterých se týkala takzvaná dieselgate, se zhoršila dynamika a zvýšila spotřeba. Z toho mi vyplývá, že lze při zvýšení dynamiky snížit spotřebu a s vysokou pravděpodobností při zvýšení výkonu zachovat spotřebu. Předpokládám shodné využívání dynamiky. Při chipování mého starého 103kW TDI CR po dieselgate jsem změny diskutoval s tunerem. Tvrdil, že velký vliv na efektivitu spalování má EGR ventil. Upravený postdieselgate firmware jej nechává (mimo jiného) výrazně více otevřený pro recirkulaci výfukových plynů, což efektivitně nepomáhá. Dovedu si představit, že podobných fíglů se ještě pár najde.
  2. foldynp

    Chiptuning - Zvýšení výkonu

    Již cca 14 dní mám upravený S3 2018, 140kW@165kW TDI, 4x4, 7° DSG. Chip prováděl jeden z českých větších a dražších tunerů (volba úpravce nebyla na mně a nechci dělat reklamu). Na webu má tento úpravce, tak jako všichni, naprosto nedostatečné a zavádějící informace, které se týkají pouze 6° DSG. Zkušenosti: - Ačkoliv to na webu není uvedeno, automaticky s úpravou výkonu a kroutícího momentu motoru upravují i maximální kroutící moment DSG pro 2 ... 6 stupeň a tím i rychlost spínání (prokluz spojky). Spojka se nesnaží při rozjezdu tak dlouho prokluzovat a konečně spíná podobně rychle jako zkušený řidič. Zejména v S je to znát. Nyní je teplo, ale jsem zvědavý, jak se bude spojka chovat v zimě. Spínání promrzlé spojky mi přišlo před úpravou až neuvěřitelně pomalé. - Rozjezdy mi vrátily úsměv na tvář. Na suchém rovném asfaltu i čtyřkolka "podhrábne" a do sedadla tlačí dalece přes 100km/h. Jsem realista. Nejezdím sporťákem, ale oproti sérii velmi příjemné. Už za tenhle pocit úprava stála. - Jízda za někým, kdo šetří benzín (případně dává nohu z plynu, když v dáli vidí auto), je stále stejné utrpení. Při lechtání plynu na prvních pár milimetrech je stejně jako bez úpravy motor silně podtočený. Když potřebuju malinko zrychlit, tak převodovka celé věky přemýšlí, jestli opravdu podřadí nebo si to raději rozmyslím. Jízda je jako na gumičce. Předemnoujedoucí se pomalinku vzdaluje. Přidávám plyn. Nic. Přidávám víc. Nic. Přidávám ještě víc. Podřazení, hup a skok, lepím se na kufr. Pokud jsem byl příliš nedočkavý, tak i brzdím. A stále dokola. Nezáleží jestli jedu na D nebo S. - Změna dynamiky v běžných dálničních rychlostech je vidět, ale zase takový rozdíl, že bych platil úpravu jen kvůli ní, to není.
  3. foldynp

    Kódování funkcí na Superba III (VCDS)

    Na mém SIII MR2019 trailer assist nebylo možné nakódovat, protože je v něm kamera, která trailer assist nepodporuje. Pokud jsem zjistil, tak kamery jsou low-line a high-line. Trailert assist umí jen high-line. Nevím podle jakého klíče jsou kamery instalovány a zda jsou vůbec do některých SIII instalovány high-line kmery, ale můj SIII je SportLine s téměř veškerou elektronikou (pouze Amundsen a bez parkovacího automatu). Co se týče dalších jednotek pro tažné, byl bych opatrný a zkusil kontaktovat Ferdu25 ze Strakonic. Na fóru je na informace skoupý, ale ví, co dělá.
  4. foldynp

    Chip tuning DSG 7° 2.0 TDI 140 kW

    Verze DSG jde v domácích podmínkách zjistit třeba pomocí diagnostického kabelu. Můj neoriginální kabel VAG-COM, který je mi s tímto autem na nic (nelze s ním nic nastavit a skoro nic přečíst), zobrazí toto: Address 02: Auto Trans (J743) Labels: None Part No SW: 0GC 300 013 K HW: 0GC 927 711 H Component: GSG DQ381 H06 2403 Revision: 00H06V07 Coding: 0014 Shop #: WSC 00000 000 00000 ASAM Dataset: EV_TCMDQ381061 001
  5. foldynp

    Chip tuning DSG 7° 2.0 TDI 140 kW

    V tom případě asi budu mít také zmiňovanou DQ381 s maximem 420 Nm. Mám S3 4x4 14kW MR2019. Na internetu je o převodovkách spousta zvláštních a protichůdných informací. Nemám model DSG jak ověřit a DQ500 na mě vypadávala z většiny článků. V každém případě mě toto zjištění příliš netěší. Maximum 420 Nm se nebude mít příliš v lásce s případným chipem, který posouvá moment někam mezi 460 Nm a 480 Nm. Mimochodem, pedál na Audi už mám. Nic moc jsem ale nepocítil. Spíš nic než moc.
  6. foldynp

    Chip tuning DSG 7° 2.0 TDI 140 kW

    Do aktuálních SIII se instaluje 7 stupňová převodovka DQ500 (stejně jako v Kodiaqu), která má oproti předchozí 6 stupňové DQ250 vyšší maximální kroutící moment. Na internetu jsem u DQ500 viděl čísla 550Nm či 600Nm, v maximální konfiguraci této konstukce, ktera se ale nedává do Škodovek ani VW snad až 800Nm (nerad bych šířil bludy, takže tuto informaci berte s rezervou). 140kW motor je schopen vyprodukovat 400 Nm a není tudíž nutné výkon na spojce omezovat. Pokud jsem dohledal správně, tak DQ250 měla kroutící moment jen 350Nm a bylo nutné škrcení snad až do 3 převodového stupně. Zda soudruzi ze Škoda Auto moment na DQ500 neomezují samozřejmě nevím, ale doufám, že ne. Všechno je to hezké, ale nejvíc mě zajímá, zda nebudu první, kdo nechá tuhle převodovku SW upravit :-).
  7. foldynp

    Chip tuning DSG 7° 2.0 TDI 140 kW

    Kolegové, chtěl bych se zeptat, zda má někdo praktickou zkušenost s úpravou parametrů nového 7 stupňového DSG v SIII. Jezdím TDI 140kW s 7 stupňovým DSG a jsem z něj velmi mírně napsáno rozčarován. V porovnání s předchozím 103kW@125kW s 6M se jedná se opravdu o důchodcovské vozidlo. Na rozvážnou jízdu je DSG ideální. Je vidět, jak VW naladil všechny komponenty až křečovitě na úsporu paliva. Tragédie je jsou především rozjezdy a "lechtání" plynu v koloně. Převodovka při pomalé jízdě udržuje naprosto nesmyslně nízké otáčky kolem 1000 rpm. Pokud chci lehce dojet dojet auto přede mnou nebo prostě jen zrychlit, protože se vytvořila mezera, přidám plyn. Nic se nestane. Přidám víc. Nic se nestane. Převodovka několik sekund přemýšlí a následně s cuknutím podřadí a konečně se pohnu. Pokud jsem příliš nedočkavý a přidám příliš (občas se těžko odhaduje, co je příliš), auto podřadí o 2 stupně a poskočím jako newbie, abych následně musel dobrzdit. Ano, dá se řadit ručně, ale proto přece nemám DSG. Díky DSG se přijde o příjemný pocit zatlačení do sedadla, který má 400nm produkovat. Převodovka tak dlouho prokluzuje až ... a vůbec. V 140kW v konfiguraci s DSG postrádá smysl. Koně/kilowaty uvidíte jen, pokud rádi jezdíte nad 180. Newtonmetry nevydolujete nikdy. Pokud si pořídíte některý ze slabých benzínů, vyjde to nastejno (2.0 TSI se údajně chová lépe - to ale můj problém neřeší). Chystám se zavolat Motorpowerovi a úpravy s ním prodiskutovat. Rád bych ale nejprve slyšel zkušenosti skutečných uživatelů stejného motoru a upravené DSG, ideálně 7 stupňové.
  8. foldynp

    Chiptuning - Zvýšení výkonu

    Mám totožný hardware (S3 MY2019, 140kW TDI, 4x4, 7° DSG) a pozoruju naprosto stejný problém. Spojka v DSG je na rozjezdech opravdu pomalá a to i v S režimu. Hodně záleží na zátěži a otáčkách a zdá se mi, že i na teplotě motoru. Při rozjezdu se mi osvědčilo stlačit plyn jen trochu (pustit brzdu a nechat auto se rozjet samo je málo) a počkat okamžik na sepnutí spojky. Když sepne spojka, tak teprve plyn na podlahu. Když potřebujete kroutící moment teď, a nemáte možnost čekat než se DSG rozmyslí, najít správný okamžik není jednoduché. Při řazení na vyšší stupně se mi už žádný rozumný postup najít nepodařilo. Při ostřejším rozjezdu asi bylo ideální ubrat plyn v momentě, kdy DSG řadí. Takový postřeh, ale nemám. Zlatý manuál. Na trhu jsem našel pár chiptunerů, kteří upravují DSG. Údajně zrychlujou i spínání spojky. Nenašel jsem ale žádnou zákaznickou recenzi.
  9. foldynp

    Vlastní diagnostika, kabely, sw

    Chybička se vloudila. Sorry.
  10. foldynp

    Vlastní diagnostika, kabely, sw

    Ani tak bych se nebál verze VCDS. Dají se na Ali pořídit verze 18.9 a brzo možná už 19.1. U mně je hlavní problém ve verzi rozhraní kabelu. HEX-CAN s mým SIII, modelový roke 2019, nefunguje a potřebuju HEX-V2, který číňani neumí okopírovat. Poznámka, kterou jsem psal o kompatibilitě se právě týká HEX-V2. Zde http://www.ross-tech.com/vag-com/old-interfaces/huc.php je uvedeno, že HEX-CAN NEPODPORUJE auta na platformě MQB-A0 cca od 2017 (FIII je MQB-A0). Pro novější FIII je také potřeba HEX-V2.
  11. foldynp

    Vlastní diagnostika, kabely, sw

    Začatek 2017 je podle doumentace Rosstechu zrovna přelomový. Záleží, jaký je to modelový rok. Spíš myslím, že by ti mohl čínský kabel fungovat. Jestli pro tebe je schůdné dojet do Říčan (u Prahy) nebo do pražské Krče, tak se zastav a můžeme vyzkoušet můj HEX-CAN (ten který koupíš na Ali jako HEX-CAN nebo HEX-V2). Co se týče angličtiny, tak doporučuju se pár slovíček naučit, protože v češtině na internetu žádné návody nenajdeš.
  12. foldynp

    Vlastní diagnostika, kabely, sw

    Oprava mého původního příspěvku. Můj kabel HEX-V2 koupený v lednu 2019 na Ali se chová s VCDS 18.9 stejně jako uživatele spibe. Když ho připojím k autu (SIII MR 2019) píše Type: HEX-USB+CAN. Pokud k autu připojen není, píše Type: HEX-USB jako na obrázku spibeho. Kabel HEX-USB-CAN koupený v roce 2017 píše HEX-USB+CAN ať už je k autu připojený, či není. Nějaký drobný rozdíl v HW těch dvou kabelů bude, ale v každém případě má spibe mutaci kabelu HEX-USB-CAN.
  13. foldynp

    Vlastní diagnostika, kabely, sw

    Ahoj, podle obrázků sis nekoupil HEX-V2, ale hodně historický HEX-USB, který neumí nová auta. Tento kabel se přestal prodávat v roce 2004. Pokud by jsi měl HEX-V2, bylo by to vidět na posledním obrázku v položce Type. Taky jsem udělal stejnou špatnou zkušenost. Mám SIII MR2019 a mám smůlu. V krabičce od HEX-V2 jsem dostal rovněž zastaralý HEX-USB+CAN, který moje auto nepodporuje. Zrovna dnes jsem dal kabel k číňanům do reklamace. Podle pročítání internetu to vypadá, že všichni číňani prodávají klon HEX-USB+CAN (jak koukám u tebe, tak asi dokonce i jen HEX-USB) v krabičce od HEX-V2. Údajně se to pozná podle toho, že HEX-V2 používá CPU ARM a HEX-USB+CAN používá ATMega (za tuhle informaci ale neručím). Edit: Komunikoval jsem s jedním z čínských prodejců, který vypadal, že je upřímnější a právě před chvílí mi odpověděl, že všichni prodávají fake V2 kabely a vše jsou HEX-USB+CAN. Zde je seznam starých Rosstech kabelů http://www.ross-tech.com/vag-com/old-interfaces/discontinued_interfaces.php. Mimochodem, pokud pojedeš kolem Prahy, můžeš si u mě vyzkoušet onen HEX-USB+CAN v krabičce od HEX-V2 s VCDS 18.9. Předpokládám, že by ti mohl fungovat. Koupil jsem jej za $28.99. Pokud by chodil, můžu zrušit reklamaci a za tuto cenu ti jej přenechat. Podařilo se někomu koupit opravdický HEX-V2 z číny?
  14. foldynp

    ŠKODA Connect - vzdálený přístup k vozu

    Mám SIII, Care Connect + Infotainment Online na 1 rok. Auto vyrobeno prosinec 2019 (MY 2019), jsem ověřen (v uživatelské profilu webu Škoda Connect zelená vlaječkja "ověřeno"). Vše kromě odemykání a zamykání nefunguje. Prostě tam ty tlačítka nejsou :-(. Edit: Zkoušel jsem volat na infolinku Škoda a dostal jsem velmi nejistou odpověď. "Že nemám odemykání zatím nastaveno a že asi mají néjaké problémy a že možná nemusím dělat nic a volba se časem objeví a ať zavolám do servisu." Nevěřím, že v servisu mi řeknou víc. Takže vím prd.
  15. foldynp

    ODIS + VAS5054

    Tak abych tento monolog posunul dále. K bodům výše: ODIS existuje ve dvou edicích: ODIS-S (service) a ODIS-E (Engineering). Service je určen k diagnostice a nastavování (podobně jako VCDS). Engineering je určen navíc i k flashování Firmware. Service je zřejmě pro běžného kutila, který nebude mít předplacen přístup do VW servisního centra, na nic. ODIS-S je aktuálně ve verzi 5.0. ODIS-S má naprosto jiné verzování a narazil jsem na verzi 8.x. Otázka na použití firmware souborů s ODIS 4.x vs 5.x pozbývá tudíž významu. S ODIS-S žádný flash udělat nejde. Co se týče OKU chipu, tak je to zřejmě pro ODIS důležité. Na internetu je spousta návodů, jak poznat kvalitní a nekvalitní převodník. Pochopil jsem z nich, že převodník má mít originální čip OKI a AMB2300. Dále VAS existuje také ve více verzích. VAS5054a VAS6154a. Rozdíl podle popisků spatřuji hlavně ve WiFi místo bluetooth. Flash bych stejně dělal z bezpečnostních důvodů s připojeným USB, takže je to jedno. Nabíječka zapojená jako pomoc baterce je při flashování evidentně důležitá. O detailech (výstupní proud) se nikde nic nepíše. Nové: Podle zapojení CAN Gatewaye popsané v dílenské příručce to vypadá, že vytvořit si simulátor elektroniky auta by nemuselo být tak složité. Možná bude stačit připojit CAN Gateway (na bazaru stojí lehce přes 1000Kč) na napájení a z druhé strany na VAG nebo VAS. Na tomhle soustrojí je zřejmě možné flashovat další jednotky a naučit se to :-). Nemáte někdo o simulátoru informace?
×