Jump to content

Pictus

Uživatel
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About Pictus

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zdravím, mám dotaz ke SWINGu - mám Fabii II FL (r.v. 2011), MDI port bohužel udělaný nemá, rád bych tam i USB, protože tahat s hudbou CD je voser... Jaké jsou možnosti řešení? Lze USB vstup dokutit bez toho, aby bylo potřeba dávat tam MDI? Přijde mi, že ne, ale pro jistotu se ptám... Má smysl to kutit, nebo by třeba bylo ekonomicky smyslupnější tam koupit jiné rádio (jaké?), kde USB normálně bude? Díky za případné odpovědi!
  2. Tak nějaká čerstvější data, u mojí Fabie, tentokrát ze zimy, cesta k Šumperku a zpět (tj. cca 240 km/cesta). Natankována plná nádrž (EVO 95 u MOL). Cesta necelých 100 km po dálnici, pak směs okresek, vesnic atd. Na jednu cestu si to vzalo něco kolem třetiny nádrže, čili reálný dojezd na nádrž někde kolem 700. Cestou tam průměr podle palubního počítače cca 5,5/100 (nebylo mi úplně dobře, tak jsem jel "slušněji", tj. po dálnici nastaven tempomat na GPSkových 130 km/h, okresky jsem taky bral většinou těch předpisových cca 90, obec samozřejmě max. 50 - to vědomě nepřekračuju nikdy a nevědomě maximálně na pár sekund, když se "zapomenu" nebo stíhám zelenou/potřebuju se někam rychle vecpat :-) ), cestou zpátky už to na dálnici bylo veselejší, většinu času někde kolem 140-145 km/h (sláva D11, kde narozdíl od D1 nečeká žádná op**cávka v podobě zúžení či omezení na 80 každých pár desítek km). Tam to vyšlo na průměr cca 5,9/100 (pokud se dobře pamatuju). Přičemž, když jsem při jízdě po dálnici koukal na okamžitou, ukazovalo to celkem stabilně něco kolem 8 l/100 km. Klimatizace zapnutá na automatiku na 22,5 °C, venkovní teplota po cestě mezi 5-9 °C. @e1: O jaké korekci spotřeby to prosím mluvíš, v kontextu těch údajů o spotřebě z palubního počítače a přesnosti +/- 0,5%? Děkuju za info!
  3. lolek77: S tou dálnicí bych se možná trochu dohadoval... Ale mrknu pozítří, až zase pojedeme na Moravu za příbuzenstvem ze strany mojí drahé polovičky, to je cesta ze 60 % po dálnici, jinak pěkný silnice, kde se dá jet 100-110... Když jedu tak nějak "příjemně svižně a na dálnici tomu dám napít", tak tuhle cestu dám za 5,6-5,7, když jedu "na spotřebu", tak 5,2. Jináč tuhle jsem jel na chatu a zpátky (40 km směrem na Slapy a zpátky) a jel jsem za 4,9 a to jsem to nějak extra nepodtáčel. Celkem jsem čuměl. Já zatím teda s 1.2 TSI taky spokojenost, je to pro mě jako člověka, co se vrátil k řízení po mnoha letech, přijatelný kompromis. Není to žádný "trhač asfaltu", ale to jsem ani nechtěl, než se do toho zase dostanu, ale současně ani nějaká vyloženě líná mrcha...
  4. No posílal jsem foto ještě kamarádovi, ke kterýmu to pak povezu, kvůli tomu blatníku a nárazníku, ten mi psal taky, že je to v pohodě, že není potřeba to aktuálně "hrotit" a pak, že se to prý opraví... jestli tam pod tím je kovová příchytka bohužel netuším... Každopádně já jsem člověk, co je rád, když má věci tak nějak adekvátně jejich stáří v pořádku a tak bych tohle rád dal výhledově nějak do pucu, protože jak vím, že tam něco takovýho je, tak mě to prostě hrozně sejří a furt se na to musím koukat, byť, jak by poznamenal můj švagr, "na to to nejezdí!" :-D EDIT: Jinak to "jak akutně je třeba řešit" jsem myslel tak, aby nad tím člověk nemávl rukou a za nějaký čas už to nebylo výrazně hůře a dráž opravitelné, než je to teď. Že se mi kvůli tomu asi nebude porouchávat auto je mi jasný... ;-)
  5. Zdravím, na levých zadních dveřích mám pod těsněním takovouhle "bublinu" - byla tam trochu i dřív, ale mám pocit, že teď se trochu zvětšila... Co jsem koukal, tak je to neklamná známka toho, že tam ty dveře pod tou gumou vesele reznou? Pokud je moje hypotéza správná, tak bych měl následující otázky: 1) Má cenu se to nějak pokoušet opravit sám, nebo to svěřit odborníkům (stejně auto někdy na jaře půjde do opravy kvůli tomu, že mi chlapík trochu odřel při parkování pravej zadní blatník a nárazník)? 2) Jak "akutně" je potřeba to řešit?
  6. Pictus

    EPC

    Tak jo, nakonec prý vysraná cívka, vyměněno, účet za ani ne "dvojku", takže jestli to dopadlo takhle, tak ještě cajk... :-)
  7. Pictus

    EPC

    Inu tak jsem s tím byl dneska u kamaráda v servisu, píchli jsme to na diagnostiku a hlásilo to chybu zapalování u 2. a 3. válce - což vysvětluje, proč to i na volnoběh tolik škytá. Údajně to nejspíš budou zapalovací cívky - tak se mi na to dneska mrkne a uvidíme...
  8. Pictus

    EPC

    Kamarád včera ještě přišel se zajímavou myšlenkou (kterou půjdu prověřit, až se k tomu dostanu a přestane lejt jak z konve). Napsal jsem mu projevy a on "A nebyli jste s tím někde na vesnici?"... "No, byli"... "No můj skromnej odhad je, že si něco možná pochutnalo na kabelech". To by mohlo vysvětlovat i to škytání na volnoběh, ne? Jen teda, že by se to okousání projevilo až po cca 200 km jízdy? Každopádně na káble během dneška kouknu a uvidím... EDIT: Ta zvířátka to nebyla, kontrolka EPC i ta druhá svítí furt a auto "jede" furt jak kdyby do něj někdo dal motor ze sekačky... Tak uvidíme, co na to diagnostika...
  9. Pictus

    EPC

    Jo samozřejmě, já jsem co se týče aut "pečlivka", takže i kdyby to zítra jelo normálně a Fabka mi přísahala, že byla jen přežraná o svátcích tím, jak jsem jí včera šťouchnul "plnou", tak k doktorovi na kontrolu pojede, vo tom žádná... Snad to fakt bude nějaká píčovina, jinak mi asi mrdne... :-D Ale tak aspoň, že jsme dojeli domů celkem v pohodě. Jen teda doufám, že někde po Praze neměřili policajti, protože chvílema jsem asi těch 60 jel, protože jsem měl radost, že to trošinku jede a zpomalit jsem se bál, že už se to znova nerozjede.
  10. Pictus

    EPC

    Jasný, i tak díky.. Na diagnostiku s tím samozřejmě pojedu hned jak to půjde, zítra uvidím jak se to bude chovat, když to pojedu jen přeparkovat (= objet blok, rozjet se na křižovatce a pak překonat výškový rozdíl cca 5 metrů :-D), to mi asi dost napoví, jestli má smysl zkoušet na ten Bohdalec jet. Doufám, že to nebude nějaká popiči raketa za opravu, to by takhle po Vánocích fakt potěšilo :-( EDIT: Jinak v nouzáku to dle popisu co jsem tak na těch internetech našel je - výkon fpiči, nedostanu to přes 3k otáček atd., ale to škytání a hlučnější běh motoru na volnoběh se mi nelíbí...
  11. Pictus

    EPC

    Zdarec pánové, poradil by mi někdo prosím? Fabia II 1.2 TSI, 6 let stará, 127k nalítáno. Mám ji od léta, byla i na servisce hned po koupi, od té doby do dneška v pohodě. Dneska jsme jeli po dálnici z rodinné návštěvy na Moravě, naštěstí až těsně před Prahou problikla kontrolka "systému kontroly výfukových plynů" a rozsvítilo se EPC. Motor šel zřejmě do nouzového režimu - vůbec to netáhlo, tak tak jsem na čtyřku udržel těch 80 aby mě z dálnice nevyhnala i bába s klackem, jakejkoli kopeček mu taky evidentně moc dobře nedělal a rozjet se na semaforech do mírnýho kopečka bylo taky docela dobrodružný... Domů jsme se nějak doploužili, pak jsem koukal (po nějakém prvotním googlení) - brzdová světla zdá se svítí OK, nijak nestandardně jsem motor po cestě netýral. Někde jsem četl, že by to mohlo být i "nestandardní palivo" - ale to jsem tankoval plnou už včera dopoledne při jízdě tam, od té doby to najelo 500 km v cajku. A navíc to nebylo nestandardní palivo, ale furt stejný co tam leju vždycky, i ze stejný benzinky... Nynější stav je takový, že auto nastartuje, ale motor tak nějak podivně poškytává jako by chtěl i při běhu na neutrál zhasnout. Co jsem pochopil, tak je to v nějakém "nouzovém režimu" motoru, jest tak? EPC už nesvítí, ale místo něj svítí (i dlouho po nastartování) ta kontrolka "systému kontroly výfukových plynů". Volal jsem kamarádovi automechanikovi, prý se s tím mám 3.1. stavit u něj, že mi na to mrkne a počítač mi řekne, co a jak. Do té doby - na co se mám "duševně" připravit? A je moudrý se tam s tím pokoušet dojet, nebo se radši nechat někým odtáhnout? Auto asi "jakože pojede", ale fakt nerad bych, aby mi to zheblo někde uprostřed cesty. Sice je to jen z Vinohrad na Bohdalec, takže k Edenu dolů a pak do kopečka a zase dolů, ale i tak... :-) Díky moc za případnou radu!
  12. Jasně, v pohodě. Nemám problém s tím, že Swing nemá všechny možný fičury. Jen jsem se chtěl ujistit, že nedělám něco špatně. Jinak ano, ten návod co jsi sem postnul je správný. Já ho mám doma i v tištěné podobě, jen při psaní příspěvku jsem sem prsknul špatný link, díky za upřesnění. ;-) Na cestu samozřejmě koukám, když jedu sám, navolím si hudbu před cestou, když jedeme ve dvou, DJ dělá přítelkyně... Ale naštěstí z mých CD... :-D
  13. Tak zobrazení názvů složek i skladeb funguje po stisknutí tlačítka "INFO" korektně, jen se zase v tomhle pohledu nedá přecházet mezi jednotlivými složkami, ale jen skladbami v dané složce - jak čudlíky se šipkami, tak pravý otočný knoflík přeskakují mezi skladbami. Když chci listovat mezi složkami, musím zmáčknout "INFO" a vrátit se zpět na pohled "FLD 1", tam mám pak nad ovládacími tlačítky nápis "FLD UP"/"FLD DOWN", tam přepnout a přes "INFO" si pak zpátky zobrazit, co je to za složku... Nebo dělám něco blbě? Návod (zde: https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/cz/Octavia_1Z/11-2012/Radio/Swing/A5_Octavia_Swing_CarRadio.pdf) jsem si procházel a o tomto jsem tam nic nenašel... :-)
  14. Ahaaa, děkuju, pánové... přiznám se, že návod k rádiu jsem až tak podrobně nečetl - vyhledal jsem si tam jen to, jak se musí nastavit vypalování (délky názvů, ISO atd.), aby to přehrávač v pohodě "schroupal". Nějak jsem pod vlivem "běžných" CD přehrávačů, které to povětšinou zobrazí automaticky, nepředpokládal, že musím zmáčknout ještě další tlačítko. Soubory by otagované být měly, v mobilu či jiných zařízeních se mi ukazují bez potíží. Díky! ;-)
  15. Mám ještě jeden dotaz ke swingu - dá se nějak docílit toho, aby se při přehrávání CD s vypálenými MP3 zobrazovalo něco inteligentnějšího, nežli "FLD 1...n" pro složky a "TRACK 1...n" pro skladby? Snažil jsem se nastavit vypalování přesně podle návodu k rádiu, ale stejně se mi to zobrazuje jen takhle hloupě... Díky za případnou radu!
×
×
  • Create New...