Tak snad už vyřešeno. Trochu jsem si nadělil dárky dopředu. Začalo to tedy novým anténním prutem. Přestože jsem čekal, že to nebude mít vliv (98,- Kč). Následoval update firmware a aktualizace map. Vím, že někdo řekne, že se to dá sehnat levněji - například stáhnout někde z netu, ale hold koupil jsem. Původně firmware 700,- Kč a mapy 1.500,- Kč. Obchod sám nabídl (možná vánoční nabídku) celý nákup za 1.500,- Kč. Takže přestože jsem mapy nejdříve nechtěl, tak jsem podlehl. V updatu také aktivováno servisní menu + odblokování obrazu za jízdy, které jsem do budoucna chtěl. Nakonec to nejdůležitější, tedy interní GPS anténa (450,- Kč). Dnes zapojeno a po chvíli se chytla. Teď drží u nás ve městě převážně 6/10 satelitů. Místy více. Jednou jsem viděl na tři sekundy klesnout na 3/8. Ale to už bude deformace, že to člověk pořád hlídá. Jindy bych si toho asi nevšiml. Budu čekat, jaký bude signál ve větších městech s vyššími budovami. GPS zatím přes oboustrannou lepící pásku přidělaná skrytě na plast nad navigací. Takže sice celková oprava asi cca 2.100,- Kč, ale snad to bude OK. Trochu jsem se bál sám pustit do vytahování navigace - zvláště sundavání krycího plastu, ale pohoda. Nic zlámaného.
Kde došlo k závadě na původním GPS nevím. Hodně lidí říká, že dochází k poškození kabelu přímo mezi ploutvičkou a střechou, kde se ohýbá. Nevím, nebudu to už zjišťovat. Při demontáži navigace jsem zjistil, že původní GPS kabel je kousek od konektoru napojovaný a omotaný černou páskou. Možná byl problém i někde tam. Toto napojení bylo původně z autorizovaného servisu Škoda, kde dávali novou navigaci po původní odcizené. Hold se nezatěžují tím, aby se natáhli nový kabel, když to funguje=) Což beru, jelikož by asi museli nahradit celek - celý GPS modul. Ten však nebyl odcizen a pojišťovna by na to asi koukala blbě.