Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

OnMiT312

Uživatel
  • Počet příspěvků

    36
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

24 Výborná

O uživateli OnMiT312

  • Hodnost
    Nováček

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

  1. OnMiT312

    Střešní nosič SIII Combi

    Pouzivam pricniky Thule Aero Bar - 120cm starsi typ se zamkem v zaslepce. Zaslepka se povytáhne a slouží k utahovani patek. Koupil jsem je starsi a sjednotil klice s veskerym prislusenstvim a jsem maximalne spokojen. Jeden klic, zadne naradi, nasazeni/demontaz otázka par minut. Cista prace. Parada. Pokud se pouzije zaslepovaci gumovy profil do nezakryte T drazky, tak při rychlostech do 130km/h není téměř slyset. Na internetu se kousky v dobrem stavu daji bez problemu sehnat kolem 2000Kc.
  2. OnMiT312

    DSG řadící páka

    Ale podle vseho by to mělo byt stejne od SII FL + OIII. Takze sance něco najit jiste bude. Ale asi to bude chtit nekoho kdo ma Etku.
  3. OnMiT312

    Servis Superba - co doporučuje ŠA a co nám říká zdravý rozum

    Pouzit predepsany olej + filtr. Vymenit, nic neresetovat a nic nikam nepsat.
  4. OnMiT312

    1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

    Modularni platforma EA211 je navrzena pro MPI i DI. Ale 1.5TSI 110kW je DI
  5. OnMiT312

    Kvalita nafty

    Kup si to male baleni + 0.5l plechovku. Jak dojde, prelij z velke do male. Cenove to vyjde lepe.
  6. OnMiT312

    Jaký motor do SIII?

    1.6TDI byla bez AdBlue, ale uz se pro SIII nenabizi. 2.0TDI bez AdBlue se dělala jen predokolka 110kW do 37KT2017. Pak uz ma vse AdBlue. 140kW and 110kW 4x4 mely AdBlue vždy.
  7. OnMiT312

    Rekuperace energie

    @Bladik - nechci tu vytvaret nejakou zbytecnou flamewar, ale tvuj post je zcela mimo. U vozidel s rekuperaci se prave alternator ridi externi jednotkou přes LIN sbernici. Velikosti budiciho proudu rotoroveho vinuti se ridi velikost vystupniho napeti a tim i vykon alternatoru. K zadnemu odpojovani spotrebicu nedochazi, ale pro setreni paliva se odbudi alternator, takze nepredstavuje temer zadnou zatez pro motor. V tu chvili je veskera spotreba el. energie kryta z baterie. Pri brzdeni, nebo v okamziku, kdy se vyhodnoti, ze je potreba baterii dobit (je vybita pod urcitou mez) se naopak alternator nabudi tak, ze dava maximalni povolene napeti. Proud je pak dan velikosti vnitrniho odporu celkove zateze. Cyklicke prepinani techto dvou stavu znacne zatezuje baterii. Normalni klasicka zaplavena baterie to proste neni schopna dlouhodobe snaset (viz test Sveta motoru). Proto se zacaly pouzivat baterie EFB a AGM, ktere maji vyssi cyklickou odolnost. 15 let je hrozne dlouho, za tu dobu se toho strasne moc zmenilo.
  8. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Princip je jednoduchy. Automobilovy alternator je zpravidla trifazovy generator s diodovym usmernovacem. Rotacni pole nevytvari permanentni magnet, ale rotorova civka. Velikosti budiciho proudu tekoucího vinutim rotorove civky se ridi vystupni napeti a tim i vykon alternatoru. U modernich alternatoru se dnes k rizeni vykonu zpravidla pouziva pulzni sirkova modulace (PWM). V rezimu rekuperace brzdne energie dojde k plnému nabuzeni alternatoru, který je schopen dodavat při 15V proud 140-200A (podle typu) tj. 2-3kW. Při ucinnosti cca 70 procent to představuje na hrideli alternatoru vstupni prikon 3-4kW, který je odebiran z motoru přes plochy drazkovany remen z remenice na klice. Při jizde se zatezi (pod plynem) pak dojde z duvodu uspory paliva k odbuzeni alternatoru. Ten pak bezi 'naprazdo', jeho prikon je minimalni a představuje tak jen velmi malou zatez pro motor. OnMi
  9. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Adaptation of seat heating Stg 09 Central Electrical Access authorization: 31347 Adaptation Here, there are now a total of 12 (different) channels for assigning the current consumption for seat heating (**). The ducts are divided into a total of six seat heating stages, which can be adjusted, each with a lower switching threshold and an upper switching threshold. In the superb, however, you can only select three seat heating levels. Therefore stages 1 and 2, stages 3 and 4, stages 5 and 6 are programmed in the same way. The steps are set as follows: Seat heating levels ½ lower switching threshold in 22.0oC Seat heating stages ½ upper switching threshold in 23 .0oC
  10. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Pokud si dobře pamatuji tak při teplotách pod 5st. se rekuperace začne chovat jako by byla zapnuta přední světla tj. nabíjecí napětí neklesá pod 13.2V. Ale rekuperace v brzdné síly funguje dál tj. při brzdění vyskočí napětí někde k 15V.
  11. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Mám nastavenou trvalou paměť pro sedadlo řidiče. Zapnutý mám stupeň 1 trvale a na léto jen snížím teplotu na minimum.
  12. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Jen predni sedacky. Na zadni to nereaguje.
  13. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Toto není u SIII pravda. Extra jsem to rano zkousel ještě jednou. Vyzkousel jsem: - vyhrivani zrcatek - vyhrivaji celniho skla - vyhrivani zadniho skla - vyhrivani zadnich sedacek - ventilator na max. - potkávací svetla* Nic z toho rekuperaci nepotlaci. * svetla pouze omezi spodni limit nabijeni na cca 13.2-13.4V, ale při brzdeni rekuperace dal bezi a zvysi nabijeci napeti k maximu (přes 15V) Rekuperaci spolehlive vypne jen vyhrivani sedacky ridice nebo spolujezdce.
  14. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :)) Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo. BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec.
  15. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
×