Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

OnMiT312

Uživatel
  • Počet příspěvků

    29
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

21 Výborná

O uživateli OnMiT312

  • Hodnost
    Nováček

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

  1. OnMiT312

    Rekuperace energie

    @Bladik - nechci tu vytvaret nejakou zbytecnou flamewar, ale tvuj post je zcela mimo. U vozidel s rekuperaci se prave alternator ridi externi jednotkou přes LIN sbernici. Velikosti budiciho proudu rotoroveho vinuti se ridi velikost vystupniho napeti a tim i vykon alternatoru. K zadnemu odpojovani spotrebicu nedochazi, ale pro setreni paliva se odbudi alternator, takze nepredstavuje temer zadnou zatez pro motor. V tu chvili je veskera spotreba el. energie kryta z baterie. Pri brzdeni, nebo v okamziku, kdy se vyhodnoti, ze je potreba baterii dobit (je vybita pod urcitou mez) se naopak alternator nabudi tak, ze dava maximalni povolene napeti. Proud je pak dan velikosti vnitrniho odporu celkove zateze. Cyklicke prepinani techto dvou stavu znacne zatezuje baterii. Normalni klasicka zaplavena baterie to proste neni schopna dlouhodobe snaset (viz test Sveta motoru). Proto se zacaly pouzivat baterie EFB a AGM, ktere maji vyssi cyklickou odolnost. 15 let je hrozne dlouho, za tu dobu se toho strasne moc zmenilo.
  2. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Princip je jednoduchy. Automobilovy alternator je zpravidla trifazovy generator s diodovym usmernovacem. Rotacni pole nevytvari permanentni magnet, ale rotorova civka. Velikosti budiciho proudu tekoucího vinutim rotorove civky se ridi vystupni napeti a tim i vykon alternatoru. U modernich alternatoru se dnes k rizeni vykonu zpravidla pouziva pulzni sirkova modulace (PWM). V rezimu rekuperace brzdne energie dojde k plnému nabuzeni alternatoru, který je schopen dodavat při 15V proud 140-200A (podle typu) tj. 2-3kW. Při ucinnosti cca 70 procent to představuje na hrideli alternatoru vstupni prikon 3-4kW, který je odebiran z motoru přes plochy drazkovany remen z remenice na klice. Při jizde se zatezi (pod plynem) pak dojde z duvodu uspory paliva k odbuzeni alternatoru. Ten pak bezi 'naprazdo', jeho prikon je minimalni a představuje tak jen velmi malou zatez pro motor. OnMi
  3. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Adaptation of seat heating Stg 09 Central Electrical Access authorization: 31347 Adaptation Here, there are now a total of 12 (different) channels for assigning the current consumption for seat heating (**). The ducts are divided into a total of six seat heating stages, which can be adjusted, each with a lower switching threshold and an upper switching threshold. In the superb, however, you can only select three seat heating levels. Therefore stages 1 and 2, stages 3 and 4, stages 5 and 6 are programmed in the same way. The steps are set as follows: Seat heating levels ½ lower switching threshold in 22.0oC Seat heating stages ½ upper switching threshold in 23 .0oC
  4. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Pokud si dobře pamatuji tak při teplotách pod 5st. se rekuperace začne chovat jako by byla zapnuta přední světla tj. nabíjecí napětí neklesá pod 13.2V. Ale rekuperace v brzdné síly funguje dál tj. při brzdění vyskočí napětí někde k 15V.
  5. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Mám nastavenou trvalou paměť pro sedadlo řidiče. Zapnutý mám stupeň 1 trvale a na léto jen snížím teplotu na minimum.
  6. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Jen predni sedacky. Na zadni to nereaguje.
  7. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Toto není u SIII pravda. Extra jsem to rano zkousel ještě jednou. Vyzkousel jsem: - vyhrivani zrcatek - vyhrivaji celniho skla - vyhrivani zadniho skla - vyhrivani zadnich sedacek - ventilator na max. - potkávací svetla* Nic z toho rekuperaci nepotlaci. * svetla pouze omezi spodni limit nabijeni na cca 13.2-13.4V, ale při brzdeni rekuperace dal bezi a zvysi nabijeci napeti k maximu (přes 15V) Rekuperaci spolehlive vypne jen vyhrivani sedacky ridice nebo spolujezdce.
  8. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Pokud ma digitalni display predpokladam, ze jde o procesorovou nabíječku. Tam to je samozrejme trochu o algoritmu nabijeni resp. nabijeci charakteristice, zda pouziva charakteristiku s konstantnim proudem, napetim nebo inverzni charakteristiku (nabíječky si meri vnitrni odpor baterie a podle toho koriguje nabijeci napeti/proud). Predpokladam, ze v pripade, ze ji nabijis v aute, tak spotrebice které zustanou zapojene ovlivnuji svým vnitřním odporem celkovy odpor soustavy a nabíječka to zrejme spatne vyhodnoti. (ale to je trochu spekulace :)) Kazdopadne, ze se AGM muze nabijet vetsim napetim nez zaplavena baterie je trochu mýtus. Ba naopak. Pokud to clovek 'trochu' prehnal s nabijecim napetim u stare zaplanene baterie, ale neprehral ji (a nezkroutily se desky), tak jen dolil vodu a celkem se nic nestalo. BTW: Jednou se mi ještě na S120 porouchal regulator alternatoru - slepily se kontakty (byl ještě mechanicky). Alternator tak neodbuzoval a daval tzv. co to slo (cca 16-20V). Po 60km se z baterie kouřilo jak z parni lokomotivy. Byla to ještě takova ta klasicka zalita asfaltem se zelenymi vicky. Asfalt se trochu roztekl, vicka zkroutila. Doma jsem ji nechal vychladnout a dolil jsem vodu. Paradoxne ji tento proces ozivil, protože z desek opadal sulfat a baterie pak startovala jako nova. Pokud to by to clovek udelal u AGM, tak ji proste vyvari a konec.
  9. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Je třeba rozlisovat napeti na prazdno (svorkove napeti po 24 hodinách po skonceni nabíjecího cyklu) a nabijeci napeti (resp. maximalni napeti pouzitelne k nabiti baterie). Napeti na prazdno u plne nabite baterie při cca 20° C je zhruba 12.6-12.8V. Velikost maximalniho nabíjecího napeti je zavisla na teplote, ale udava se zpravidla jako 2.4-2.47V na jeden clanek tj. 14.4-14.82V na sesti-clankovou baterii. Při překroceni tohoto napeti dochazi ke zplynovani - dochází k rozkladu vody na kyslík a vodík. Lajcky receno akumulátor začne varit. Tento jev je samozrejme u zapouzdrene baterie nezadouci. U starsich zaplavenych baterii s vicky to nebyl az takovy problém, protože odparenou vodu bylo možno snadno dolit. Navíc jako indikator dobiti bylo možno zmerit hustotu elektrolytu. To u modernich baterii mozne není. Nizsi nabijeci napeti jiste není na zavadu, ale jen prodluzuje celkovou dobu nabijeni. @Shaarky Napeti 12.8V i při pripojene nabijecce, se mi zda ale az prilis male. Zkusil bych do serie s nabíječkou pripojit ampérmetr a zmerit jaky proud nabíječka dava. Zpravidla se udava, ze pro hlavni fazi nabijeni se pouziva proud o velikosti 0.1-0.3 jmenovite kapacity baterie tj. pro 72Ah baterii cca 7.2-21.6A. Levne nabíječky zpravidla dosahuji maximálního proudu 5-7A (vyjimecne 10A). Zalezi samozrejme na typu nabíječky, ale v pripade 12.8V ocekavam, ze dobijeci proud bude minimalni. O jakou nabíječku se jedna?
  10. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Ja to vyresil tak, ze mam nastavenou trvalou pamet vyhrivani sedacky ridice, konstantne zapnute vyhrivani na 1. stupeň. To spolehlive potlaci rekuperaci. Do CL zásuvky jsem koupil maly voltmeter z ALI (https://www.aliexpress.com/item/Red-LED-Car-Cigarette-Lighter-Digital-Voltmeter-Thermometer-Applies-to-12-24V-Universal-Car-SUV-Truck/32791102669.html) a sleduji to (cca 1/2 roku). Po startu to chvili dobiji 14.8V, pak to padne a drzi se to na 14.4-14.5V v jakemkoliv rezimu jizdy. Nechavam to v zásuvce i přes noc a rano je tam bezne 12.5-12.7V. Ted auto dva dny stalo a i když je venku uz chladno je tam stále 12.7V Rekuperace ani SSS (vyreseno přes Start-Stop Memory Module) uz mne netrapi. Sednu, nastartuji, jedu a o nic se uz nestaram. OnMi
  11. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Ne. Podle mne je to tak nastavene zamerne. Pokud vypojim snimaci kabel dobíjecího proudu na baterii, nabijeci automatika nastavi nejakou zakladni bezpecnou dobijeci charakteristiku, protože nemá informaci o velikosti dobíjecího/vybíjecího proudu. Je to celkem bezny jev pro systémy rizeni při vypadku nektereho ze vstupu. Odbobne ECU pouzije nejakou zakladni hodnotu při ztrate informaci napr. z lambda sondy nebo vahy vzduchu.
  12. OnMiT312

    Sípá motor

    Jiste. Starter ven, vyčistit, namazat a zpet.
  13. OnMiT312

    Sípá motor

    Pokud myslis sto zaskripeni teste po nastartovani (24-25sec.) tak to tipuji na lozisko na ose starteru před pastorkem. Pokud se dělala spojka, převodovka a starter byly venku a do predniho ložiska se dostaly nejake necistoty.
  14. OnMiT312

    Rekuperace energie

    Pro docasne vypnuti rekuperace staci zapnout jeden spotrebic s vyssim příkonem. Přes zimu staci zapnou vyhrivani sedacky ridice a dobijeni prepne na konstani napeti cca 14.8V. Pokud je rekuperace zapnuta (bez svetel) tak pri jizde v zatezi to nedobiji vůbec a při brzdeni vyleti napeti klidne přes 15V. Se zapnutymi svetly pak nabiji v zatezi na 13.6V, při brzdeni zase přes 15V. Proto je pouzita AGM baterie, protože normalni zaplavena baterie by to proste nedala. Pokud se rekuperace vypne, klidne se pak muze pouzit obycejna. Jak vypnout rekuperaci by mne taky zajímalo. Zatím jsem to nikde nevidel v adaptacích. OnMi
  15. OnMiT312

    špatný první start při delším stání

    Jeden mozny tip - pokud je to motor s kodem DFCA vyrobeny do 22kt/2015, tak to muze byt chybejici diamantova podlozka WHT 005 447 pod ventilem prestavovace vacky. Resenim je pak kontrola přítomnosti diamantové podložky WHT 005 447 a výměna regulačního ventilu č. d. 03L 906455 za regulační ventil č. d. 03L 906 455 C OnMi
×