Přejít na obsah

OnMiT312

Uživatel
  • Počet příspěvků

    271
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení OnMiT312

  1. Ne. Od 1.3.2024 nezáleží na tom zda má nebo nemá EL spz. Osvobození od zpoplatnění je upraveno v § 20a zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Pro BEV je to odstavec (1) písmeno o): o) používajícím jako palivo výlučně elektrickou energii nebo vodík, činí-li největší povolená hmotnost vozidla nejvýše 4,25 tuny
  2. Servisni plan vymenu remene olejoveho cerpadla nijak nezminuje a je povazovan za 'dozivotni'. Tim ze je remen namoceny v oleji netrpi ani tak na oter jako spis na degradaci v olejove lazni. Pokud vim, zatim nejsou hlasena masivni selhani tohoto remene. Jeho pretrzeni ale znamena okamzite zastaveni mazani motoru a v pripade snahy jeste nekam kousek dojet, zcela jiste i vazne poskozeni motoru. Cena remene pohonu olejoveho cerpadla je vzhledem k celkovým nakladum na vymeny rozvodu celkem zanedbatelna. Takze vzhledem k jeho umisteni je jeho vymena pri vymene rozvodoveho remene vice nez vhodna. Navic se pri vymene rozvodoveho remene zpravidla musi menit i predni plastovy kryt, ve kterem je gufero na klice. I kdyz byl kryt jako dil nekolikrat modifikovan, byva casto zdrojem uniku oleje v oblasti remenice na klice. Takze pokud uz je kryt stejne dole, je nejjednodussi stary remen prestrihnout, vytahnout a novy nasadit na remenici na klice. Pro nasazeni remene na remenici olejoveho cerpadla je potreba cerpadlo povolit a to znamena demontaz olejove vany. Pokud je ale motor pri vymene rozvodu podepreny spodem, je jeji demontaz mozna az po dokonceni vymeny rozvodoveho remene a nasazeni predniho drzaku motoru. Pokud je motor zavesen na montaznim pripravku vrchem, lze udelat vse naraz. Osobne pocitam s tim, ze pri vymene rozvodoveho remene zcela jiste vymenim i remen pohonu olejoveho cerpadla. Navic je mozne zkontrolovat stav saciho kose. Pro ty co meni olej po 15tis. km to bude spise formalita, ale co by clovek neudelal pro klid duse.
  3. Na nasem SIII Combi jsou ve 120tis. predni jeste puvodni a zadni uz treti. Takze kazdy na SIII resi hlavne zadni kotouce a desicky. U originalu pokud brzdis malo -> tak kotouce oreznou, uz se neobrzdi a zacnou pri brzdeni hucet. Pokud brzdis moc -> prehrejou se, nalepi se na ne material desticek, oreznou a zacnou hucet Takze predni, jak psal i @dfga vyse, bych dal zase puvodni. Tam nebyva moc problem. Zadni pri tech cenach a kvalite jiste neco jineho nez original. (original je brandovany TRW/ATE). Ja jsem pouzil levne neoriginalni kotouce a k nim desticky Valeo. V porovnani se vsemi predchozimi originaly co na aute byly to ted konecne brzdi i na zadek. A hlavne po vice jak 10tis. a zime jsou kotouce krasne leskle bez jakekoliv znamky oreznuti. To se predchozi roky nikdy nestalo. A navic cela ta sada zadnich kotoucu, desek a retencnich pruzin stala mene co stoji jeden originalni kotouc. O cene tech RS desticek ani nemluve. Sel jsem do toho s tim, ze i kdyby to stalo za nic, tak to s klidem po roce zahodim. Ale velmi mile mne to prekvapilo.
  4. Mozna se mylim, ale mam za to, ze 140kW verze DFHA v SIII byla vzdy s AdBlue
  5. https://www.aliexpress.com/item/4000735184974.html - 30USD Barvu si ale vybirat nemuzes
  6. Vyhodit z kufru rezervu a naradi a pak to zkusit projet znovu. Uz jsem zazil, ze to delalo naradi a zvedak v tom polystyrenu v rezerve
  7. Osobně bych to opravil jako @chio11 pomocí pneumatických spojek (viz post výše). Za mne akceptovatelné trvalé řešení za pár korun. Protože nevěřím že nové vedení za pár let nedopadne stejně jako to staré. Důležité je nepoškodit vyhřívací kabel a pokud možno zaizolovat konec vedení proti zamrznutí. P.S. jak jsem rád že jsem hledal SIII bez AdBlue
  8. Citace: V případě, že je silnice označena dopravní značkou „povinné sněhové řetězy“ (modrá kulatá značka s vyobrazením pneumatiky se sněhovými řetězy), musí mít vozidlo sněhové řetězy – buď nasazené na hnací nápravě (u čtyřkolek na hnané nápravě, kterou uvádí výrobce vozidla), nebo musí být řetězy k dispozici ve vozidle. Pokud je mít nebudeš, riskuješ v případě kontroly pokutu. Na kola R18 jsem, i když to SA oficiálně nedovoluje, bez problémů použil sněhové řetězy s úzkými články Compass X120. R19 jsou stejné šířky 235 jako R18, takže věřím, že kolem tlumiče vpředu projdou taky. Pokud jseš si jist, že to s 4x4 všude vyjedeš, vzal bych nejlevnější certifikované řetězy (ÖNORM V5117 / V5119). Cenově to bude kolem 750Kč. Jsem si celkem jist, že případná pokuta by byla jistě víc než 30EUR.
  9. Pokud to jeste neni rozebrane, tak si jiste poznac a nafot vzajemnou pozici kliky a vyvazovacich hrideli.
  10. ....ale proč by to mělo být jinde jinak.? Protoze je to kontrukcne uplne jiny motor z jine vyvojove vetve. EA288 ma dve protibezne vyvazovaci hridele pohanene ozubenym kolem na klice ze strany setrvacniku. Na ozubena kola ale neni primo videt, protoze se vyvazovaci hridele nachazeji v sachtach po stranach bloku motoru. Hridele se montuji axialne vyvrty v bloku motoru. Na kolech zadne znacky videt nejsou. Ze zvedavosti jsem jednou zkousel postup nastaveni vyvazovacich hrideli hledat, ale take jsem nic nenasel. I v originalni VW/SA servisni prirucce o tom neni ani carka. V oficialnim VW Self Study Program 820433 dokumentu pro EA288 Diesel Engine Family se pouze pravi: The components in the balance shaft system cannot be replaced in the field because the play between the gears cannot be adjusted using workshop tools. (strana 6 - https://pics.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf) Tipuji, ze se zakladni nastaveni vyvazovacich hrideli dela pomoci nejakeho interniho fabrickeho pripravku. Vyvazovaci hridele totiz maji na cele ze strany rozvodu dva vyvrty. Takze tipuji, ze je to pro potreby jejich inicialniho nastaveni pri montazi. Tim se ustavi do zakladni polohy. Pak se zaaretuje klikova hridel a nasledne se utahnou ozubena kola na zadnich koncich vyvazovacich hridelich. Pokud sis vzajemnou pozici kliky a vyvazovacich hrideli a kliky nepoznacil, bude to asi tezke to ted trefit. Podle toho dokumentu bych ale tipnul, ze se musi klika nastavit do nuly (1. valec horni uvrat) a vyvrty na obou vyvazovacich hridelich musi byt svisle.
  11. Je to standardni podvozek nebo snizeny Sportline? Na kolik jsou ta 19" kola na 80x nahustena?
  12. Jeste mne napada, zda ten zvuk nemuze vydavat mechanismus pro vraceni packy smerovych svetel do zakladni polohy. Na packach je mala plastova zapadka, ktera 'zakopava' o kruhovou vysec na zadni strane podvolantoveho kouzku. To by vysvetlovalo proc to dela jen pri urcitem uhlu natoceni volantu. Zkusil bych rozpojit krouzek a packy a zkontroloval, zda neni zapadka poskozena. Ad. Btw: Zadny extra mechanizmus co otaca sam volantom kvoli "lane assist" tam neni. Vse je reseno pres elektromechanicky posilovac rizeni, ktery je namontovany na prednim podmotorovem ramu/napravnici. To by bylo slyset hlavne z venku
  13. Jak pise @suri. podle product date na stiku je asi meneny. Co mne vsak zarazi, je ten podivny modro-sedy povlak na spoji horniho krytu krouzku kolem nalepky. V ramci montaze vyhrevu jsem mel v ruce nekolik krouzku, ale toto jsem nikdy nezaznamenal. Prijde mi to jako by se uz nekdo snazil do krouzku 'neco' nastrikat a ani to poradne po sobe neutrel. Stejne tak jsem se zatim nesetkal s tim, ze by byl krouzek zdrojem jakychkoliv zvuku. Kouzek je nasroubovany na drzaku pacek a to vse navlecene a zajistene na trubce volantove tyce. Pokud predchozi vymena krouzku nepomohla a ke skripani nadale dochazi pouze v urcite poloze a pouze nekdy, hledal bych problem v souososti sestavy pacek a krouzku.
  14. A proc si neudelat vylet do mesta jehoz jmeno se nesmi v Praze ani vyslovit: https://www.konektor-brno.cz/dutinka-ady-mcp-63-48k Kupoval jsem tam konektory uz nekolikrat a nikdy nebyl problem. Mam se ti tam zastavit?
  15. Otazka je, jak dlouho si chces auto nechat. Osobne pokud bych si chtel auto jeste nejaky delsi cas nechat, tak bych dvouhmotu s tvym najezdem (125tis. km) uz dal novou a byl by od toho naveky pokoj. Samozrejme pokud do toho nechces vrazet dalsi penize, tak ji dobre umyj a muze tam zustat. Nevim vsak jak moc vydrzi na SIII, ale na VeCe se zacala ozvat uz kolem 160tis. km. Takze jiste po demontazi posoudit jeji stav a pak se rozhodnout. Jinak se spojkovou sadou bych neexperimentoval a dal tam to same co tam bylo.
×
×
  • Vytvořit nový...