Jump to content

CzechDave

Uživatel
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

6 Neutral

About CzechDave

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

781 profile views
  1. OK, jsem zase o něco poučenější :).
  2. Rapid Monte Carlo že nemá tempomat? Měl jsem za to, že Monte Carlo zahrnuje maximální možnou výbavu, co u Rapida jde (snad kromě panoramatické střechy)...
  3. Zdá se, že existuje nějaký problém s obsahem EEpromy se SW pro ty budíky a že jediný řešení bude flash s originálním SW+ přizpůsobení. Existuje v jižních Čechách, ideálně kolem Českých Budějovic někdo, kdo by byl schopen mi tuto operaci provést? A když už jsme u toho, vyplatí se provést update všech řídících jednotek na nejnovější SW, platných pro dané auto a pro HW verze těchto jednotek?
  4. Zdravím, dávám si do kupy resty na své dvojkové Octě (2.0 TDi PD BKD) a aktuálně řeším záhadu na posilovači řízení / ABS. Jednotka ABS (adresa 03) hlásí chybu 01309 - 004 (no signal). Napadlo mne, že bude problém s jednotkou Steering Assistent (adresa 44), i diskuse tímto směrem odkazovaly, ale s jednotkou 44 žádný problém není, nehlásí žádnou chybu. Na obě jednotky se bez problémů připojím, mohu číst jejich konfiguraci a ji i měnit (čili CAN sběrnice na nich funguje normálně, tedy i kabeláž je OK), ale obě jednotky se z nějakého důvodu nevidí navzájem. Zkoušel jsem měnit nastavení jednotky 44 (možnosti 0 - 2 v kanálu 3), ale to způsobilo jen vygenerování chyb jak na jednotce 03, tak na jednotce 44 - prostě jako kdyby se nedokázaly zkomunikovat, takže jsem nastavení změnil zase do původního, kdy na adrese 44 není žádná chyba, na adrese 03 je chyba 01309. Na autě bylo před časem měněno servořízení. To i ABS ale fungují normálně, žádná kontrolka nesvítí. Neměl by někdo prosím tip, kam se ještě podívat?
  5. Ahoj lidi, sháním přípravky pro výměnu vstřikovačů u motoru BKD, které jsou v servisním manuálu popsány jako: - pomocná tyč na montáž ventilových pružin -2036- s přídržnými deskami -2036/1- - páka k montáži ventilových pružin -VW 541/1 A- s tlačným dílem -VW 541/5- Pořídil jsem si za pár korun starší oktávku na hraní s motorem BKD. Bylo mi jí líto a chci jí dát šanci. Momentálně dávám do kupy vstřikování. Vstřiky jsem vyměnil zatím za jiné, použité, motor funguje dobře, ale rád bych měl po ruce výše zmíněné přípravky, protože bych rád provedl ještě pár experimentů a ty vstřiky pak usadil tak, jak to má dle příručky být. Případně by mne zajímaly tipy na náhrady těchto přípravků, které by zajistily, že výsledek montáže vstřiků bude týž. Na Googlu toho moc není, většinou jen kopie stránek z příručky, ale nikdo je nenabízí, ani prodejny se specializovaným nářadím. Díky!
  6. Hlášení o nedostatku kapaliny v nádržce se generuje na základě toho, že hladina poklesne pod dosah elektrody detekce chladicí kapaliny. Ta je mnohem níž, než je ryska MIN. Kapalina může taky sáknout někde, kde to není moc vidět. Jakmile se potrubí zahřeje, to málo prosáknuté kapaliny se odpaří a spoje pak vypadají suché. Nejlepší je projít si spoje trubek, dokud auto ještě není zahřáté. Může taky prosakovat kapalina lamelami chladiče - já to tak měl také, systém se nezavzdušňoval, ale jakmile se voda ohřála a natlakovala se, prosakovala u chladiče v místech, kde horní část chladiče přechází v lamely. Nebylo to ani vidět, protože to bylo schované za příčkou karoserie. Zjistil jsem to, až když se měnil chladič kvůli nedobrždění v koloně, místo průsaku bylo zelené od kapaliny :).
  7. CzechDave

    Tvrdý podvozek

    Také se přidám. Moje Octavia 2 2.0TDI PD BKD v kombíku mi přijde dost tvrdá, hlavně vzadu. Pravda, v zatáčkách sedí výborně a nenaklání se, potud OK. Ale cítím každou nerovnost na silnici a někdy je to dost nepohodlné. Srovnávám ji se Škodou Rapid MR 2017 (naše druhé auto) a Octavia 1 (tátovo) a obě auta jsou příjemně měkká a ty nerovnosti, na kterých by zadní náprava mojí Oktávky poskočila, obě auta přežehlí. Fakt je to vlastnost dvojkové Oktávky? Člověk, od kterého jsem auto koupil, tvrdí, že to takhle je z výroby. Pochybuji, že by Škoda udělala takhle tvrdý podvozek, zejména u auta, které nové stálo skoro tři čtvrtiny mega...
  8. Vůle ne, ale umírající hydroštely? Kdesi na YouTube měl na tohle téma reportáž Martin Vaculík, měli tam rozebranou dvojkovou oktávku dvoulitra TDi s najetými 500 000 km a zmiňoval tam, že jeden hydroštel zkolaboval, čímž se nezdvihal jeden sací ventil, jak měl a motor měl potíže se starty a občas cukal.
  9. Koukám, že kouř při volnoběhu a nepravidelný volnoběh / pravidelné jemné cukání motoru kolem 2000 - 2200 rpm má spoustu příčin :). Přidám svou zkušenost - auto (O II 2.0TDI PD BKD MY 2005) na volnoběh kouřilo modře a šíleně smrdělo, asi jako kdysi Avie. Při nízkých otáčkách jsem za sebou v zrcátkách viděl kouř, na vyšší otáčky a při vyšších rychlostech to nebylo téměř patrné. Auto také často zadýmilo, když jsem bez plynu, ale se zařazenou rychlostí sjížděl táhlé klesání a dole přidal zase plyn. Na volnoběh motor občas poskakoval v uložení. Diagnostika (kanál 013 a 023 v sekci Motor) ukazovala, že čtvrtý vstřik měl odchylku dávkování až 3 a jeho BIP bylo téměř trojnásobné od ostatních tří vstřiků. Vyndal jsem tedy čtvrtý vstřik a zjistil jsem, že podfukuje. Sedlo bylo zakarbonované a očouzené, na vstřiku byl také karbon a očouzené místo, kudy unikal tlak z válce. Sedlo jsem opatrně vyčistil jemným kulovým drátěným kartáčkem a stlačeným vzduchem, mosazným kartáčkem jsem očistil dosedací kuželovou plochu na vstřiku a pak ještě přeleštil sedlo i dosedací kužel na vstřiku jelenicí. Celé jsem to pak sestavil, seřídil šrouby na vahadlech vstřiků a tak dále, zadekloval, přes VAG natlakoval palivovým čerpadlem okruh a zkusil nastartovat. Nebe a dudy - auto přestalo modře dýmit a smrdět, vstřiky teď mají odchylky dávkování + - 0,2/0,3 až nula a motor běží pravidelně, necuká a je nesrovnatelně živější. Z výfuku teď jde šedá mlžka, která téměř nesmrdí. Uvidíme, jak to teď vydrží, ale nikdy bych neřekl, co udělá jedno malé podfukování... A ještě si rýpnu - nikdy jsem nic takového nemusel řešit na svých benzínových autech se vstřikovači. Tam to prostě funguje a funguje a funguje...
  10. Problém vyřešen, byly to vadné těsnící kroužky mezi oběma díly sání... Odesláno z mého Redmi Note 5A Prime pomocí Tapatalk
  11. Já mám hloupý dotaz - chystám se na opravu nefunkčního výhřevu sedadla řidiče: jak komplikované je rozčalounit sedadlo a dostat se k dečkám? Jsou tam nějaké pasti, které bez autočalouníka nedám? Nemám představu, jak to pod tím čalouněním vypadá. Mám polokožené sedačky. Díky!
  12. Zkusil jsem rozhodit a přetěsnit celé sání, vyměnil svíčky a kabely (ty už vyměnit potřebovaly), vyčistil a nastavil jsem klapku a výsledkem je, že motor už tolik nehoupe, volnoběh se drží kolem normální hodnoty (čili klapka evidentně reguluje správně, ale motor zní jak wartburg a lambda hlásí chybu 537 - horní limit regulace. Motor jinak jde dobře za plynem, jen poškubává při ustálené rychlosti a plynu. Když jsem se podíval na množství vzduchu, udávané váhou, je tam na můj vkus příliš nízká hodnota (nějakých 20 při 3000 rpm), což mi přijde šíleně málo. Zkusím ještě vyčistit stávající váhu nebo jinou váhu vzduchu, zda to pomůže.
  13. Taky se bojím toho, že to je klapka . No, uvidíme, ještě jsem narazil na poškozené kabely ke svíčkám a i svíčky jsou dost vyběhané. Snad výměna trochu pomůže. Kdyby ne, jdu shánět klapku... Odesláno z mého Redmi Note 5A Prime pomocí Tapatalk
×
×
  • Create New...