Jump to content

CzechDave

Uživatel
  • Content Count

    42
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

4 Neutral

About CzechDave

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

341 profile views
  1. CzechDave

    Nářadí pro práce na elektronice Rapida

    Nikdo neví? :/
  2. CzechDave

    Spatne starty u O 1.6l 75Kw

    Měl jsem podobné potíže se starty na své O1 1.6 74kW AKL, totiž studený a zahřátý motor startoval na brnk, napůl zahřátý motor někdy po nastartování zakuckal a chcípl, popřípadě prskal, než naskočil, choval se spíš uchlastaně. Teď už nemám žádné potíže se starty po tom, co jsem provedl následující: - našponoval lanko plynu tak, aby mělo co nejmenší mrtvý chod. To se šteluje přímo u škrticí klapky. Konec bowdenu prochází gumovou průchodkou, která je zasazena do fixační vidličky u škrtící klapky; vzdálenost konce bowdenu od páky škrticí klapky určuje napnutí lanka a mrtvý chod klapky, než se začne otevírat. Vzdálenost se definuje zasunutím ocelové sponky, která se opírá o průchodku, do příslušné drážky na bowdenu. Já to mám mírně předepnuté, ale při uvolněném pedálu je motorek klapky ještě schopen ji naklopit bez potíží na potřebné volnoběžné otáčky. - zkontroloval rozvodový řemen a správné nastavení rozvodů. Měl jsem to posunuté o zub, pro diagnostiku to bylo nejspíš ještě v toleranci, protože nehlásila žádné potíže, Oprava byla jednoduchá, motor teď jede úplně jinak. - vyměnil prosakující chladič. Zjistil jsem, že v místech, kam jsem normálně bez rozborky masky neviděl, chladič mírně prosakoval. To vysvětlovalo úbytek chladicí kapaliny (cca decka za několik měsíců), ale teploměr chlazení na palubní desce ukazoval normální provozní teploty, nic nezvyklého. Po výměně chladiče auto topí jak žigul, chladicí soustava je těsná. Myslím, že tady ležela hlavní příčina problému se starty. Údaje čidla teploty motoru v případě napůl ohřátého motoru nebyly pravděpodobně moc spolehlivé, protože chlazení bylo stále trochu zavzdušněné a jednotka nejspíš obohacovala směs při startu víc, než bylo vhodné a motor měl tendenci se uchlastat. Rozhozené rozvody tomu taky moc nepomohly. Netvrdím, že to je univerzální řešení, nicméně v mém případě to rozhodně výrazně pomohlo. Třeba se tahle moje zkušenost bude hodit i jinému majiteli motoru AKL :).
  3. Sada disků Ronal pro Škodu Favorit / Forman po FL včetně čtyř pokliček (rezerva pokličku neměla). Disky se dodávaly k edicím Favorit / Forman BlackLine, SilverLine atd., vesměs k vozům po FL, Auto patřilo starému pánovi, takže kola jsou poškrábaná (stav viz foto) a v jednom případě je omáčknutý límec kola o obrubník (opět viz foto). Na discích jsou patnáct let staré pneumatiky 165/70 R13. Vady jsou ale opravitelné, disky nejsou zdeformované ani prasklé. Klíček na šrouby bohužel chybí. Cena je bez přepravného za osobní odběr v Českých Budějovicích nebo Prachaticích a okolí (dovezu po dohodě), jinak se připočítává dopravné a balné dle aktuálních cen (opět po dohodě).
  4. Ahoj, často tu čtu návody na úpravy / doplnění výbavy Rapidů, které se neobejdou bez krimpování drátů a tahání pinů. V této souvislosti by mne zajímalo: - jaké typ kleští se na tohle krimpování používá? Doma mám kleště na krimpování oček na klasické kabely, ty asi vhodné nebudou, že? - jak vypadá přípravek na vytahování pinů z konektorů a kde ho seženu? Díky!
  5. CzechDave

    SWING

    @Sklennny Jestli to rádio měníte za jiné, neprodal byste mi tohle stávající? Vidím, že má Bluetooth, měl bych zájem :).
  6. CzechDave

    Škoda Octavia 1,6MPi - Při ubrání plynu cukne

    Co silentbloky motoru? Mě auto cukne při přidání i ubrání plynu, jako kdyby někde byla vůle. Nedávno jsem narazil na netu na recenzi oktávky, kde popisovali podobný problém a bylo to silentblokem převodovky - takové to táhlo, co jde od převodovky k nápravnici a tlumí torzní pohyby motoru. V té recenzi byl ten silentblok úplně rozpadlý. Logiku to má, protože pokud je poškozený tento silentblok, motor se při záběru nebo při brždění pootáčí vůči poloosám, což může způsobit to škubnutí. O víkendu se pod auto podívám a uvidím, v jakém stavu ten silentblok je a případně poreferuju.
  7. CzechDave

    Tempomat do RAPIDa + návod na montáž

    @Maikl Jak dopadlo to uvolnění fukce tempomatu Škodovkou? Neměli kecy?
  8. CzechDave

    Tempomat do RAPIDa + návod na montáž

    Super. V létě zkusím také montáž tempomatu, mám stejný typ auta. Díky za info! Odesláno z mého Redmi Note 5A Prime pomocí Tapatalk
  9. CzechDave

    Tempomat do RAPIDa + návod na montáž

    @Maikl: Jak to pokračuje, seděl i zbytek auta?
  10. CzechDave

    VCDS - Kódování ŠKODA Rapid MR16+

    ...anávod se týká FIII před FL, jak teď vidím. Super, to jsem potřeboval vědět :).
  11. CzechDave

    VCDS - Kódování ŠKODA Rapid MR16+

    Jak moc kompatibilní je toto nastavení s Rapidem MR2017? Mám takovou informaci, že FIII po FL a Rapid MR2017 by měly být kompatibilní z hlediska nastavení VCDS, ale nemohl jsem ji zatím ověřit.
  12. CzechDave

    SWING

    Narazil jsem kdesi na německém webu na Swinga s BT, stál kolem 1100 euro. Tož asi tak :D. Koupím rádio Geborn pro Rapida, integrovat do systémů auta to půjde a BT handsfree / navigaci to má. To mi bude stačit ke štěstí.
  13. CzechDave

    Tempomat do RAPIDa + návod na montáž

    @Martab Když kouknu na škoda-díly.cz, tak na moje VIN není v nabídce žádný tempomat... Mám MR2017, čili elektroinstalace by měla být shodná s F3. Teď budu přemýšlet nahlas, abych si udělal jasno: pokud mám v autě BCM, která by měla podporovat tempomat (alespoň dle typového čísla, které patří mezi ty, které tempomat "umí"), pak by mi mělo stačit dokoupit jen páčky s ovládáním tempomatu + příslušnou kabeláž. Na škoda-díly jsou nyní k dispozici páčky pro facelift, které jsou úplně bez kabeláže a zřejmě se mění kus za kus. Tedy teoreticky. Pořád mi nejde na rozum, že by tohle nešlo doinstalovat, když i na mém stařičkém Jeepu jsem jen docvakal komponenty (podtlakové servo, co tahá za páku škrtící klapky a volantovou lištu s tlačítky pro cruise control, práce na hodinu) na už existující konektory elektrické a podtlakové a mám funkční tempomat. A teď to, na co hledám odpověď: - je na mém MR kabeláž už k disposici, takže mi bude stačit jen vyměnit páčky + nakódování v ŠA, nebo budu muset použít sadu s kabeláží pro MR do 2015? Jak zjistím, zda kabeláž na mém autě je nebo není? - čím se vlastně tyhle sady s páčkami od sebe liší z hlediska kompatibility? Přece je to pořád jen kolíbka + přepínač na páčce navíc, takže dva kablíky od kolíbky + tři kablíky + GND od přepínače navíc do BCM. To hlavní stejně zařizuje BCM pomocí příslušné knihovny pro tempomat, ne? Dotaz do fóra: jaký software pro diagnostiku používáte pro povolení jednotlivých funkcí auta? VCDS či něco jiného?
  14. CzechDave

    Tempomat do RAPIDa + návod na montáž

    A teď je ještě otázka, jestli ŠA ten aktivační kód prodá...
  15. CzechDave

    SWING

    brrrrm: díky, na to jsem koukal už předtím. Spíš mne zajímalo, zda se swing dá koupit nový, abych pak neměl potíže v AS při jeho aktivaci. Ale co tak prolézám internet, zdá se, že to rádio se legálně koupit nedá, ani jako ND . Ještě otázka do fóra: jaké typové číslo má Swing s BT pro Rapida, který by pasoval do mého MR2017? EDIT: Zdá se, že by mělo jít o číslo 5JA 035 869 C.
×