Přejít na obsah

Tamaguci

Uživatel
  • Počet příspěvků

    19
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Návštěvy profilu

845 zobrazení profilu

Oznámení Tamaguci

Nováček

Nováček (1/14)

4

Popularita

  1. to kokta7: OK neberu ti to. Za Haldex se ale připlácí všude. Za odbrždění oměle staženého výkonu(ty tomu říkáš chipnutí) se platí 'pouze' u Škody. )) Znám plno lidí, kteří mají rádi velký výkon a respekuti je. Nicméně jezdí proto většinou ve zcela jiných autech. Chvilku jsem měl pocit, že jsem ve vláknu, které pojednává o 1,6 motorech a ne 2,0L. No a já 1,6 mám, tak píšu k tématu. Možná zkusím příště napsat pár příspěvků do sekce 1,2TSI, vsadím se, že to plno lidí ocení. Koukám, že chystáš upgrade na 1,8 v benzínu. K tomu ti opravdu blahopřeju. To je jiná káva! Až mě chytne zase nakupovací nálada, dám naftě sbohem a vracím se zpět k benzínu a 1,8 by se mi taky líbila. Konec rachtání. Ovšem opět s Haldexem. slunce v duši
  2. 1,6 s Haldexem je samozrejme v pohode. Paradoxne jede daleko lip nez Octa bez nej. Duvod je, ze 1,6 nema problem s vykonem, ale s petikvaltovou prevodovkou. A furtohrab ma prave 6kv. Zcela zodpovedne mohu rici(nevarim z vody, ale mam osobni zkusenosti s obema variantami), ze 2,0 jede lepe, ale drama to neni. Pokud nekdo taha za karou maringotku, ma vazny duvod uvazovat o silnejsi kubature. Lepe vsak po uplne jinem aute. V opacnem pripade nechapu, proc nekomu nestaci 100hp v 1,6? Pisu z mobilu, tak sr za pripadne preklepy.
  3. Zdar, z mého původního příspěvku je tak trochu patrné, že ceník jsem asi prostudoval. A nejen ceník. Ale asi je třeba zdůraznit, že jsem myslel materiály pro ČR a hlavně platné v době kdy jsem auto kupoval. Což bylo před rokem a o příhřevu nikde nic určitě nebylo. Od května je nový ceník a všechno je jinak. Nicméně přídavném topení se nezmiňuje ani květnový ceník. Pravda, už mě to neptrápí, takže jsem ho projel v rychlosti a třeba to tam někde je. Před rokem ho rozhodně všechny diesely neměly, pročti si forum. Možná inovace.
  4. Buď v klidu, nejsi v tom sám. Dělá mi to úplně to stejný. Zjišťoval jsem kde se dalo a mohu tě ujistit, že co člověk to názor. Po roce zkušeností jsem přesvědčen, že to dělá právě ta degenerace. Někdo tady ve vláknu citoval jakousi vnitřní směrnici ze Škodovky, za jakých okolností běží motor ve vyšších otáčkách. Všechny body mohu potvrdit vlastní zkušeností, takže na tom asi něco bude. Vzhledem k tomu, že diagnostika nic neodhalila, odborníci jsou v klidu a auto jezdí rok v pohodě(převážně město) neřeším. Když to na ní přijde, mám vyzkoušeno, že stačí cca 10ti min jízda po okruhu nebo okresce ustálenou rychlostí a mám zase na cca 500km klid. Spíš by mě zajímalo co se děje, když se na ten okruh nedostanu! Když poskakuju někde v zácpě a začne mi to točit, tak po určité době to samo přestane a nevím jestli se vypálení dokončilo, či nikoliv.?!? Opravdu tomu stačí k regeneraci ten zvýšený volnoběh? Nebo se jenom motor snaží udržet vyšší teplotu a doufá, že se ten ňouma za volantem doftípí a vyrazí urychleně někam na dálnici. Věřím tomu, že ten kdo jezdí pravidelně dálnice nebo okresky, tak o tomhle jevu vůbec netuší a vše probíhá opravdu nepozorovaně. PS: Taky se ti při rozjezdu ozývají z pod auta divný pazvuky. Není to nic velkýho, ale když neposloucháš rádio a vedle tebe zrovna nebrumlá Vejtřeska, je to slyšet slušně. Ani nevím jak bych je měl specifikovat. Něco mezi vrzáním, rachtáním, prostě divný. Důležitý je, že to je jenom při regeneraci a rozjezdu současně. Jinak je to pohoda.
  5. Zdar, hele tu informaci, že se filtr vypaluje i na volnoběh máš odkud? Ptám se, protože jsem před časem řešil, podivné chování auta při volnoběhu. Motor běžel na vyšší otáčky, větrák na chladiči makal jak o život a lehce bylo cítit jakýsi smrad, jako když vypaluješ kovovou trubku o d kamen. Přitom teplota motoru ok(dokonce neměl a ni 90C) a ani žádná indikace na palubce. První co mě napadlo, byla právě reciklace. Konzultoval jsem to se dvou ma servisákama a oba se shodli, že vypalování na volnoběh je nesmysl. Tak teda nevím! Fak je, že když jezdím hodně město, tak se mi to děje poměrně pravidleně stále.
  6. To mě zajímá. Můžeš napsat pls. na jaký vlákno se podívat? O žádnejch zásadních problémech se mi tu právě nic nepodařilo najít. Zdá se mi, že kolem 1,6CR se tu řeší většinou spíš individuální problémy a prkotiny, které ani tak nesouvysí s motorem.
  7. 5C je hranice pro všechny klimy ve VW. Deaktivuje se kompresor klimatizace a naopak přichází ke slovu ele. topení. Je-li samozřejmě přítomno ve výbavě.
  8. Přestože pár lidí v tomto fóru stále nechápe(nemyslím tebe), že výhody dieselu jsou spíše v síle než v rychlosti(v dobách než hloupost a peníze zvítězily nad rozumem, byl diesel pouze v NÁKLAĎÁCÍCH ap) se musíme smířit s tím, že to je prostě diesel. Hlučný, kouřící, neekologický, nekulitovaný, spalující vše co má alespoň nějaké cetanové číslo, leč stále proti benzínu výrazně účinnější systém spalování, který tolik netopí.. ;( Jestli tam nemáš nějaký udělátko, který začne topit dřív než se zahřeje motor, nic s tím nenaděláš. Já jsem začal cosi 'pozitivně nečestného a nesportovního' tušit již při prvních mrazech, kdy mi v -10C začaly rozmrzat okna, než jsem ometl sníh (cca 3min). Přestože jsem měl, před koupí, materiály od Škodovky nastudovaný poměrně poctivě o tom, že auto disponuje podobnou vychytávkou jsem neměl zdání. Popravdě netuším, čemu vděčím za to, že to tam mám a ani si nemyslím, že to vyčtu ze stávajících oficiálních materiálů k autu, které mám k dispozici. Ale rozhodně jsem rád! Vzhledem k ostatním drobným škodolibostem od koncernové matky, které mě neskutečně mrzí, jsem mile překvapen a je to jedno velké, ale opravdu velké plus. Zkus projet forum. Určitě tu jsou i lidi, kteří skutečně vědí, ne se pouze domnívají a plkají, jako např. já. Jestli tato funkčnost souvisí s výbavou, sérií, nebo čím fakt nevím. Ale stěžuje si tu dost lidí, takže to asi každá 1,6 nemá. PS: Má se oteplit. ))
  9. Máš tam elektrický příhřev. Mám vysledováno(nikde jsem to neověřoval, takže bez záruky), že se aktivuje současně s topením. Poznáš to podle zvýšených otáček na volnoběh a cvakání relátka někde v palubovce nebo pojistkách. Je to taky podmíněný venkovní teplotou, která musí klesnout pod 5C(stejně jako se deaktivuje klima). Proto se při 3C ohřeješ daleko dřív než při 6C. Je to fakt vychytávka. Takže to čeho jsem se při přechodu z benzínu opravdu obával, topení dieselu, se naštěstí neslpnilo. Naopak, nakonec to topí lépe než benzíňák. Původně jsem tam chtěl dát nezáv. topení od Webasta. Montuje to přímo Škodovka. Jenomže za to, naštěstí, chtěli takový prachy, že jsem se na to vykašlal. Dneska by mě to asi trochu štvalo.
  10. tom1969: 'tento špatný motor'.....jsou lidi co se asi nezmění. Možností na výběr je dost. 2.0CR snad už není tak daleko od tvého 1,9PD. A když se ti nebude dařit předjíždět, zkus 1,8tsi a není co řešit. S tím předjíždí i moje žena. )) Ale v prostisměru bych ji potkat nechtěl! Páč by mi to stádo bezpečnějch koníků asi definitivně vymazalo úsměv z tváře.
  11. tom 1969: ach jo, to už je taková klasika 'odborných' diskusí. Tahání se o slovíčka. Přesně proto sem raději moc nepíšu. Svůj příspěvek jsem si po sobě na tvé doporučení přečetl a asi jsem nepochopil na co narážíš. Myslím, že to je srozumitelné. Auto jsem si koupit za své, ano. Za své jsem si koupil také těch několik aut před tímto(Škody). Stejně tak jsem jezdil s několika služebákama. Svá auta si vybírám. Co mi vyhovuje si koupím. Je smutné, že uskutečnit testovací jízdu s 1,6 ve čtyřkolce, než ji člověk koupí a nebyl odkázán pouze na podobné diskuse, byl nadlidskej úkon, ale podařilo se. Na auto jsem potom čekal jen půl roku. Tomu říkám průlom, více než 20let po revoluci. Nemám důvod si lhát do kapsy, jak naznačuješ. Pouze se snažím nazývat věci správným jménem. Mohu tě ujistit, že s každou další novou Škodovkou, kterou jsem měl, cítím drobný krok 'zpět' v kvalitě auta na mnoha maličkostech. Rok od roku se šetří více a více na spoustě drobností, který nakonec jako celek prostě vadí. Má odvěká slabost(až úchylka) pro Škodu stále více dostává na prdel. Ale NE kvůli motoru, příteli! Škodovka nikdy nebyla synonymem výkonu. Každý kdo řídil i jiná auta než Škoda 1,9(77 a více kw)musí přece vidět, že to není žádnej zázrak. A co čekáš od 1,6? Takže to shrnu ještě jednou. Motor 1,6 jede stejně dobře(pro někoho blbě) jako 1,9. Výkon není problém, problém je škodolibost soudruhů z VW. Dlouhá-dlouhá-dlouhá-předlouhá-pětistupňová převodovka. Proto jsem použil termín mrtvola, který sis zcela chybně spojil s motorem. Je to již srozumitelnější? Dej tuhle převodovku do své 1,9 a napiš jak ti ta silná 1,9 pojede. Lidi kteří hledají u Škody výkon, mi je upřímě líto. Nemyslím to špatně, ani nechci urážet. Spíš jsem naštvanej na to, že jsem stále nepochopil to neskutečný 'dogma' kolem 1,9 a výkonu. Já např. 1,6 považuji za zcela smysluplnou alternativu k 1,9. Komu nestačí pětikvalt si buď bude muset počkat než se lid vzbouří a zlobrům v koncernu natrhnou řiť, protože si to zaslouží. Pak se snad milostivě uvolí a přestanou handicapovat Octu proti Golfům a i nám do čech pošlou převodovku pro dospělí a třeba i jiné vychytávky. Nebo si koupí 4x4, kde je šestikvalt a jede fakt v pohodě! Nebo si bude muset připlatit za vynikající DSG. Taky existují 2.0 motory, které se nabízejí jako lepší alternativa. Nebo jak píšeš ty, jsou i tací, kteří skáknou do bazoše pro královnu všech motorů a upřednostní ryzí 'vůni' nafty před vůní nového auta . Nebo si koupí nějkého korejce či itala. Nic proti, promiň.
  12. Jeli jste někdy v 1,9sdi? Akcelerovala? Ne! Ale je to taky 1,9. A přesto si mnoho lidí myslí, že patří k tomu nejlepšímu co vw udělalo. Dneska je prostě downsize trend, kterej nemá smysl řešit, čeká všechny motory. Buďme rádi alespoň za to. Další na řadě je elektrika a tam už to bude opravdu pro jinou generaci a ne pro nás co poznali vůni benzínu a smrad nafty. Já 1,6cr mám a jsme max spokojen(na to že to je ropák). Pravda, je v šestikvaltu. Ale motor je prostě dobrej. S 1,9(77kW) je v nejhorším případě srovnatelná. Co bude jisto jistě nevýhodou, že to má filtr a nemůžeš tam lejt olej z friťáku. Papírově to má výkon stejnej a krouťák taky. Prostě ti to akorát naservíruje v širším spektru otáček. Starý TD ti bouchlo v 1900o/m a ve 2000o/m už bylo po všem. Je jasný, že to subjektivně působí(umocněno traktorovým rachotem) lépe, než tižší a plynulejší podání v 1,6. Pokud by to bylo i objektivní zjištění, musí být problém jinde. V převodovce! Jistě! Proti starýmu pětikvaltu je (myslím, že kvůli emisím) delší a proto je to mrtvola. S motorem to nesouvysí. Ten jede dobře.
  13. Jj, ten příhřev je fakt dobrej. Jestli ho má každá 1,6cr nevím. Já si ho tam nedoobědnával a mám ho. Pozná se to i na otáčkách motoru na volnoběh. Když to začne topit(asi nějakej odporovej drát) tak je slyšet jak sepne nějaký relátko v palubovce a zvýšej se otáčky na cca 1000 z 800. Neběží to stále zapíná se to samo vždy v určitých cyklech. S tou chybějící šestkou souhlasím. Dneska už má šestikvalt kdejakej korejec. Ale na svědomí to mají spíš kolegové z VW. Kdo by si pak kupoval Golfy!
  14. K předjíždění je třeba v první řadě řidič a předjíždění je tak bezpečný jak rozumnej je ten element co sedí za volantem. O obsahu motoru to zas až tak moc není. Pár aut s různou kubaturou mi rukama prošlo. Výkonově to bylo od 50kw třívalce až po 150kw VW a předjíždět se dalo se vším. Samozřejmě, že všechno chtělo své. Osobně jsem již psal, že rozdíl mezi 1,9TD a 1,6CR(6kv) nevidím vůbec tak dramaticky jak se zde všude propírá. Srovnávám samozřejmě srovnatelné. Tzn 1,9 s 77kW a 1,6 s 77kW. Narovinu musím říci, že nejsem milovník ropy a 1,9 mi nikdy výkonem nějak extrémní nepřišla. Měla své nesporné výhody ve spotřebě a obvykle i spolehlivosti(zejména ty první, ještě poctivé, verze), ale výkon! Pokud někdo vleze ze 100kW káry do auta který má 23 kw méně, tak to asi někde znát bude a je úplně jedno jakej to mělo obsah. Mě výkonově 1,6cr vyhovuje a s předjížděním mám problémy úplně stejný jako v 1,9. Spíš mi nesedí nafta jako taková, ale to je můj osobní problém. Jediné co mě, opět proti většině v této diskusi mile překvapilo, je topení. Jezdím krátké cesty do práce, cca 10km. A měl jsem hrůzu ze zimy. Auto topí takřka okamžitě, protože to má příhřev. A co se týče teploty vody, tak po těch cca10km byla někde na 50C. Ranní teplota byla -10C. Což mi u dieselu přijde jako super. S beznínem jsem na tom byl hůře. Tak nevím co si o tom myslet.
  15. Zdar, buď v pohodě. Mám ho ve čtyřkolce cca půl roku a s výkonem nemám problém. Pravda je, že hodně dělá opravdu ten šestikvalt. V pětikvaltu jsem taky párkrát jel a nemůžu sice říci, že by byl špatnej, ale občas mi tam něco trochu chybělo. Jednička a dvojka jsou relativně krátký. Což dle mého, dobře kopíruje výše posazenej krouťák(proti 1,9pd) a když dojde na lámání chleba, tak se to netrápí. Jasně je to víc kvrdlání, ale převodovky od VW jsou naštěstí dobrý. Možná šestka by mohla být kousek delší, ale to je asi pouze můj pocit. Zatím se mi nestalo, že bych musel na dálnicích do kopců podřazovat, jak jsem tady někde četl. Co se týče spotřeby, tak mám nyní dlouhodobou asi 6,5. Bohužel to poslední dobou 'prasím' krátkými pojížďkama po městě, zima, topení světla, stěrače atd. Chudák filtr. Jinak přes léto jsem jezdil okresky i za 4,9(s klimou). Takže myslím, že pro mě slušný. Nejsem žádnej závodník, ani tralalák. Vozím rodinu a jezdím 'dle předpisů'. Prostě průměr. O Yetíkovi jsem také uvažoval, ale je to bída s kufrem. Ty 4kW nepoznáš. Semtam se svezu ve firemní A4 a Pašíkovi, oba 2.0CR. Myslím, že Pašák je dokonce 125kW. Žádné velké rozčarování se pro mě nekonalo. Je to znát, ale pokud nelítáš denně Praha-Drážďany, naloženej po střechu, tak bych těch mnoho desítek tisíc raději invenstoval do nafty a pořádně si užil cestování s 1,6. Takže asi tak.
×
×
  • Vytvořit nový...