Přejít na obsah

Andy94

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Andy94

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Zdravím všetkých, na začiatok by som chcel poďakovať za cenné rady, na ktoré som v tomto článku natrafil. Chcel by som sa tiež podeliť s Vami o moju čerstvú skúsenosť. Na fabii 2 combi mám aktuálne 108k km. Motor 1.2 TSI CBZB (04/2012) . Samozrejme o problémoch s rozvodami - reťazou som mal načítané dosť. Tiež mi rachotila / chrastila ca. pri každom 3. studenom štarte, najmä ak auto nebolo zaparkované na rovnom teréne (napr. na obrubníku, atď). Výmena bola naplánovaná 115k pri ďalšom servise - nevydalo. - Na úvod: Sobota -> výlet 180km, Nedeľa výlet -> 200 km - cesta späť cez pezinskú babu (dejisko častých automobilových pretekov do kopca a z kopca - legálnych aj nie). Max.teplota oleja 96° - zvyčajne býva okolo 85-88 v lete. - K veci - Po "babe" v rýchlosti ca. 50km/h sa mi rozsvietila červená kontrolka oleja - Nízky tlak oleja, okamžite zastavte vozidlo. Zastavil som na krajnici, motor začal dával zvuky ako slávne 1.4 TDI. Okamžite som auto vypol. Pozrel som olej - bolo ho tam dosť (o mm viac, ako keď som ho po výmene kontroloval-menil som pred mesiacom). Nikde nič nekvapkalo, nevedel som čo s tým je. O 5 min som naštartoval, samozrejme sa ozval zvuk 1.4 TDI. - Nasledoval telefonát kamarátovi mechanikovi - podľa symptómov mal podozrenie na preskočenie reťaze, alebo na benzín v oleji. No nič, nechcel som riskovať zadretie motora, nasledoval odťah domov. - V pondelok ráno odťah ku mechanikovi - benzin v oleji nie je resp. olej bol v poriadku. Vyzeralo to na preskočenú reťaz. Prvé odhady výmena rozvodovej sady + dodatočne uvidíme po rozobratí motoru. - 3dni na to mi volá kamarát-mechanik, že sa mám dojsť pozrieť, ževraj na tomto motore to ešte nevidel: 1. rozvody relatívne v poriadku (nevyťahané - ale preventívne sa to dalo vymeniť) 2. Čerpadlo v poriadku. 3. Na vine bola reťaz olejového čerpadla, ktorá bola vyťahaná ako 20 ročná reťaz starého bycikla. (viď GIF) Bola taká vyťahaná, že začala drať ozubené koleso (cez ktoré je napojená na čerpadlo) a pravdepodobne keď mi vtedy motor 3x pípol a ukázal červený znak oleja, sa tá reťaz točila naprázdno resp. nepoháňala čerpadlo! 4. Dodatočné náklady: olej, filter, silikónové tesnenie, prípravok na výplach motora (keďže bol zanesený úlomkami z kolieska a karbónom), simering hriadeľa, chladiaca kvapalina atď. Materiál v cene 280 € . Po víkende bude auto hotové, ozvem sa ako to dopadlo, ak bude záujem. Radím všetkým majiteľom hore uvedeného motora (1.2 TSI CBZB 04/2012), aby neignorovali zvuky vychádzajúce spod kapoty, lebo sa im to nemusí v budúcnosti vyplatiť. Andy, čerstvý člen fórumu skodahome
×
×
  • Vytvořit nový...