Přejít na obsah

ares1978

Uživatel
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení ares1978

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Rozdil mezi 0w a 5w je v teplotnim rozsahu viskozity smerem k minusove teplote (pominu moznost, ze 0w zrejme bude mit jine zakladove oleje a aditiva, aby si zimni cislo udrzela co nejdele). Vlastnosti 0w se projevi pri studenem startu odhadem pod -10 stupnu. Kdybych to chtel hodne zjednodusit, 0w 40 zima 5w 40 leto. Daleko dulezitejsi je dodrzet normu predepsanou vyrobcem nez znacku. Kdyz je napr. vyrobcem pozadovana norma vw 502.00, tak pokud ji olej splnuje, neudelas chybu. Sveho casu jsem mel fiata, kde byly predepsany oleje Selenia, predrazene az hamba. Opel montoval do svych aut stejne motory od fiatu a olej byl predepsan GM za tretinu ceny a svete div se, splnujici fiatackou normu. Fiata jsem prodal s necelymi 300tkm a pokud vim, stale vrci, opravdu to neni o znacce oleje, spis o intervalu (30tkm longlife olej = motorova smrt) a dodrzeni norem. Do sveho povozu leju dle normy GM Dexos 2 za cca 450,-/5l, ale muzu tam dat i olej original VAG za 1100. Olej menim po 10tkm, coz pri mem najezdu dela rocne jen na oleji cca 3000,-, pokud bych to porovnal s cenou oleje v autorizaku, byla by to sumicka blizici se 20000,-. Jen bych se vyhnul sirokorozsahovym olejum typu 0w 50, takoveto vlastnosti olej nebude mit dlouho..
  2. S vymenou svicek neotalet a doporucim udelat samo domo, s trochou sikovnosti a par kousky naradi to lze. Ja to nechal na "odbornicich" z autorizaku a dopadl jsem... Pred par dny pri navratu z roboty najednou jedu na benzin misto na plyn, rozsvicena kontrolka zavady motoru. Chcipnu, nastartuju, vse ok. Dojedu domu, napichnu diag a chyba zapalu 1 valce. Druhy den sundam civku, spodek gumove izolace na hadry, vyndam svicku a vnitrni elektroda vcetne keramiky je fuc. Pred demontazi jsem si poznacil na klici jeho pozici smerem k sacim ventilum a jake bylo moje prekvapeni, kdyz jsem svicku vyndal, byla pretazena o 90 stupnu doprava, nez udava pozadavek vyrobce-z duvodu chlazeni elektrody. Vyndal jsem i ostatni a do povolenych 30 stupnu tolerance se vesla pouze jedna. Po vymene maji svicky najeto cca 7000 a predpokladam, ze prasknuti izolatoru elektrody a i vnejsiho izolatoru zpusobilo ono pretazeni. Ted mi ceka inspekce kamerou, pak zmerit tlaky a budu doufat, ze to bude v pohode, jinak rozhozeni motoru, vybrus, pist... A Autostope Rakovnik, tes se na moji navstevu, prijemne to rozhodne nebude! Pro ilustraci prikladam snimky, jak byly svicky namontovany, vsechny mely byt v zakrytu s cervenou carou na klici +- 30 stupnu, oblouk spodni elektrody smerem od cary.
  3. tak po temer petimesicnim martyriu se skodovkou a jejich ruznymi linkami jsem konecne dostal fundovane vyjadreni, ze ktereho vyplyva, ze se norma ISO 19078, ktera uklada tlakove zkousky kazdych 5 let, se na CNG vozidla vyrobena Skodou auto, nevztahuje. Je to podivne, ale u vozidla, kde je zastavba udelana dodatecne a dle jednoho z reviznich techniku maji tyto lahve silnejsi steny, nez pro origo zastavbu, se dela tlakova zkouska kazdych 5 let, u slabsiho originalu to ma vydrzet 20 let bez tlakovky. Prijde mi to jako solidni kocourkov...
  4. Pri zkousce musi lahve ven z auta. Delaji se i tlakove zkousky tlakem plynu ( netusim jestli se nejedna npr. pouze o nizkotlke lahve), lahev se da do specialniho kontejneru, ktery vydrzi pripadnou explozi a pak se vynda jen praskla lahev, otevrena jako konzerva. Tak jako tak ma aute ro nikdo delat nebude. Dnes zkusim zajet natuknout mistni stk, jsou na stejnem dvore, jako prodej a servis skodovky. Tak dle vyjadreni technika na stk chtel nejdrive revizi. Na dotaz, jestli skutecne revizi, nebo kontrolu plynotesnosti ze servisu odpovedel, ze nejake potvrzeni. A ze servisu to bude stacit? Jo, bude. Pote se zeptal, jestli k tomu mam nejakou pruvodni knizecku jako u LPG. Ne nemam.. Nasledoval dotaz, jak jsou lahve ulozeny, jestli volne pristupne, nebo pod krytem. Kdyz se dozvedel, ze pod krytem, tak prohlasil, ze do toho stejne nemuze lezt, protoze ma zakazano cokoliv demontovat, proste gulas poplatny nasemu statu. Navic jsem se dozvedel, ze na te stk budu prvni s CNG a ze mi nemohou udelat emise, takze jsem se ptal u opravdovych odborniku:))
  5. Pri zkousce musi lahve ven z auta. Delaji se i tlakove zkousky tlakem plynu ( netusim jestli se nejedna npr. pouze o nizkotlke lahve), lahev se da do specialniho kontejneru, ktery vydrzi pripadnou explozi a pak se vynda jen praskla lahev, otevrena jako konzerva. Tak jako tak ma aute ro nikdo delat nebude. Dnes zkusim zajet natuknout mistni stk, jsou na stejnem dvore, jako prodej a servis skodovky.
  6. prodlouzit nemuze, jak jednou projde zivotnost vysokotlake lahve, mela by byt vyrazena z pouzivani a znehodnocena. Na takovou lahev ani soudny revizak nŕevizi neudela a jen sebevrah by flasku bez revize plnil. Jen pro predstavu: exploze LPG exploze CNG a par fotek z blizka https://www.thesun.co.uk/news/3295576/shocking-moment-car-explodes-at-petrol-station-while-being-filled-up-with-fuel-killing-one-woman-and-injuring-three/# necemu takovemu bych se rad vyhnul...
  7. Pawouk: hovori se v prirucce nejak obsirneji o te "vizualni" kontrole? Protoze u cng by mela byt z duvodu koroze i zevnitr lahve...
  8. protoze u CNG se jedna o lahve 200 bar a LPG 60 bar, tudiz pro CNG jakozto vysokotlak plati neco jineho. U LPG platnost revize=zivotnost a nelze prodlouzit, u cng je zivotnost (jak u kterych) 20 let a tlakove zkousky by se jich mely tykat, je to stejne, jako lahve dychacich pristroju, lahve technickych plynu atd.
  9. Dnes jsem po dotazu v autorizovanem servisu na tlakove zkousky dostal odpoved, ze nic takoveho se nedela, pouze kontrola pri servisni prohlidce, tedy tesnost a pohledova kontrola lahvi. Toto si ovsem protireci s normou ISO 19078, kde je stanoveno (pry - vysvetlim-a pokud neni navodem vyrobce stanoveno jinak) periodicke prezkouseni tlakovych lahvi po 5ti letech. PRY - norma neni nikde na netu verejne dostupna, alespon se mi to nepovedlo, takze pouze utrzky, nebo nahledy, kde v casti 7, ktera neni k videni se pojednava o prohlidkach, tak ta uz v nahledu neni. Ceny normy ke stazeni jsou az usmevne, nasel jsem za 3600, nejlevneji 450 kc. Souvislost s lahvemi ma i norma ISO 11439=cng lahve, ISO 1446-plnici hrdla, pripadne ISO15500-Komponenty paliv. systemu CNG. Stalo by za pripomenuti, ze za servis odpovida provozovatel a pokud by doslo nedejboze k nejakemu psouku ala VW Touran a pripadnemu zraneni bez prislusnych revizi a zkousek, bylo by to nemile, jak pro postizeneho, tak pro majitele. Ma nekdo nejakou relevantni informaci ohledne skodovackych (a jinych) cng lahvi?
  10. To by se dalo pochopit, ale dnes po tankovani ten kousek, asi 3 km, na benzin 7,5 l a po dalsich 100 km na cng mam spotrebu benzinu 11,7, proc to roste, nechapu. Dojezd na benzin ukazuje pocitac porad stejny a i rucicka palivomeru se nehla. Rekl bych nejaka chybka v logice pocitani spotreby.
  11. Zdravim, mam gteca zhruba tyden a po prvnim tankovani benzinu ( vyjel jsem puvodni schvalne z duvodu obmeny) a druhem tankovani cng jsem si vsiml, ze spotreba benzinu od nacerpani na pocitaci je pres 11 litru a roste i pri jizde ci volnobehu pouze na cng. Behem nekolika malo minut stani spotreba benzinu stoupla z 11,2 na 11,4 l, pricemz kontrolka cng sviti zelene. Co si o tom mam myslet? Basti mi to spolecne s plynem i kvanta benzinu?
×
×
  • Vytvořit nový...